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Department of Advanced Education and Employment
Enseignant-chercheur assistant
Enseignement
Enseignement professionnel
Ministère de l'Enseignement et des Sciences
Ministère de l'Enseignement supérieur et de l'Emploi
Ministère de l'Enseignement supérieur et du Travail
Ministère de l'Éducation permanente
Ministère des Collèges communautaires
Ministère des sciences et de l’enseignement supérieur
Niveau d'enseignement
Niveau de formation
école professionnelle

Vertaling van "ministère de l'enseignement " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
Ministère de l'Enseignement, de la Culture et des Sciences

Ministry of Education, Culture and Science


Ministère de l'Enseignement et des Sciences

Ministry of Education and Science


Ministère de l'enseignement supérieur et de l'enseignement spécial

Ministry of Higher and Special Education


ministère de l'Éducation postsecondaire, de la Formation et du Travail [ ministère de l'Enseignement supérieur et du Travail | ministère de l'Enseignement supérieur et de la Formation | ministère des Collèges communautaires | ministère de l'Éducation permanente ]

Department of Post-Secondary Education, Training and Labour [ Department of Advanced Education and Labour | Department of Advanced Education and Training | Department of Community Colleges | Department of Continuing Education ]


Ministry of Advanced Education, Employment and Labour [ Ministère de l'Enseignement supérieur, de l'Emploi et du Travail | Department of Advanced Education and Employment | Ministère de l'Enseignement supérieur et de l'Emploi ]

Ministry of Advanced Education, Employment and Labour [ Department of Advanced Education and Employment ]


Ministère des sciences et de l’enseignement supérieur

Ministry of Science and Higher Education




enseignement professionnel [ école professionnelle ]

vocational education [ commercial school | technical school | vocational school | Vocational training(STW) | professional education(UNBIS) ]


niveau d'enseignement [ niveau de formation ]

level of education [ level of training ]


enseignant-chercheur assistant | enseignant-chercheur assistant/enseignante-chercheuse assistante | assistant enseignant-chercheur/assistante enseignante-chercheuse | attaché temporaire d’enseignement et de recherche/attachée temporaire d’enseignement et de recherche

junior lecturer | university assistant instructor | assistant lecturer | assistant lecturer in university
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
G. considérant que, d'après un rapport de 2012 de l'OSCE, il reste huit écoles utilisant l'alphabet latin qui sont encore en mesure d'enseigner avec l'aide du ministère de l'éducation, dont six sur le territoire contrôlé par la Transnistrie et deux qui ont été déplacées vers le territoire voisin contrôlé par la Moldavie sur la rive gauche, ce qui entraîne d'importants problèmes de transport pour les élèves; considérant que ce rapport a souligné que la situation de ces écoles revêtait toujours un caractère d'urgence, les sujets de préoccupation incluant les contrats de location, l'état des locaux, la liberté de mouvement, le transport d ...[+++]

G. whereas according to a November 2012 OSCE report, there are eight Latin-script schools that are able to continue teaching with the help of the Ministry of Education, six of them on Transnistrian-controlled territory and two relocated to neighbouring Moldovan-controlled territory on the left bank, resulting in serious daily transport problems for the pupils; whereas the report highlighted that the situation of these schools remains urgent, issues of concern including rental contracts and conditions of premises, freedom of movement, transport of goods, health, safety and sanitary inspections, declining pupil numbers, pressure or intim ...[+++]


Le protocole d’accord a été signé par M. Rimantas Sinkevičius, ministre lituanien des Transports et des Communications et les représentants de l'association lituanienne des bibliothèques publiques municipales, de l'association TIC Infobalt, de l'Université de Vilnius, de l'association «Langas į ateitį», de la Société informatique lituanienne et de l'ECDL, de l'association nationale d'enseignement à distance, de l'association lituanienne des enseignants en informatique, de l'Université technologique de Kaunas, du ministère de l'Éducation et d ...[+++]

The MoU was signed by Rimantas Sinkevičius, Lithuania's Minister for Transport and Communications and representatives of the Lithuanian Municipal Public Libraries Association, the ICT Association Infobalt, Vilnius University, Association "Langas į ateitį", Lithuanian Computer Society and ECDL, National Association of Distance Education, Lithuanian Computer Science Teachers Association, Kaunas University of Technology, the Ministry of Education and Science, and Ministry of Social Security and Labour, (see annex for details).


60. souligne qu'une meilleure coordination entre les États membres dans le domaine de l'enseignement supérieur – y compris au travers d'un solide soutien financier et politique en faveur des accords sur les programmes communs et de la définition des acquis de l'apprentissage – est une condition préalable à la réalisation des objectifs en matière d'employabilité et de croissance en Europe; invite les États membres à renforcer la coopération entre leurs ministères compétents afin de mettre à jour les programmes existants pour qu'ils ré ...[+++]

60. Stresses that greater coordination among Member States in the field of higher education – including through strong financial and political support for agreements on common core curricula and well-defined learning outcomes – is a prerequisite for achieving the goals of employability and growth in Europe; calls on the Member States to step up cooperation between their relevant ministries in order to update existing curricula to meet the needs of the labour market;


35. constate le rôle fondamental des programmes et des structures d'enseignement pour promouvoir l'intégration et réduire les tensions interethniques; invite par conséquent les gouvernements des pays des Balkans occidentaux à améliorer la qualité de l'enseignement en incluant les droits civiques, les droits de l'homme et les droits démocratiques en tant que valeurs européennes fondamentales dans les programmes d'enseignement pertinents et à mettre fin à la ségrégation dans les écoles; souligne que l'enseignement de l'histoire dans les écoles et les universités des Balkans occidentaux doit s'appuyer sur des recherches sérieuses et reflé ...[+++]

35. Notes the fundamental role of educational programming and structures in promoting inclusiveness and reducing inter-ethnic tensions; consequently, calls on the Western Balkan governments to improve the quality of education by including civic, human and democratic rights as fundamental European values in the relevant curricula and to put an end to segregation in schools; points out that the teaching of history in schools and universities in the Western Balkans must be based on documented research and must reflect the different perspectives of the various national and ethnic groups in the region if lasting results are to be achieved in promoting reconciliation and improving inter-ethnic relations; fully supports initiatives, such as the ...[+++]


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35. constate le rôle fondamental des programmes et des structures d'enseignement pour promouvoir l'intégration et réduire les tensions interethniques; invite par conséquent les gouvernements des pays des Balkans occidentaux à améliorer la qualité de l'enseignement en incluant les droits civiques, les droits de l'homme et les droits démocratiques en tant que valeurs européennes fondamentales dans les programmes d'enseignement pertinents et à mettre fin à la ségrégation dans les écoles; souligne que l'enseignement de l'histoire dans les écoles et les universités des Balkans occidentaux doit s'appuyer sur des recherches sérieuses et reflé ...[+++]

35. Notes the fundamental role of educational programming and structures in promoting inclusiveness and reducing inter-ethnic tensions; consequently, calls on the Western Balkan governments to improve the quality of education by including civic, human and democratic rights as fundamental European values in the relevant curricula and to put an end to segregation in schools; points out that the teaching of history in schools and universities in the Western Balkans must be based on documented research and must reflect the different perspectives of the various national and ethnic groups in the region if lasting results are to be achieved in promoting reconciliation and improving inter-ethnic relations; fully supports initiatives, such as the ...[+++]


34. constate le rôle fondamental des programmes et des structures d'enseignement pour promouvoir l'inclusion et réduire les tensions interethniques; invite par conséquent les gouvernements des Balkans occidentaux à améliorer la qualité de l'enseignement en incluant les droits civiques, les droits de l'homme et les droits démocratiques en tant que valeurs européennes fondamentales dans les programmes d'enseignement pertinents et à mettre fin à la ségrégation dans les écoles; souligne que l'enseignement de l'histoire dans les écoles et les universités des Balkans occidentaux doit s'appuyer sur des recherches sérieuses et refléter les per ...[+++]

34. Notes the fundamental role of educational programming and structures in promoting inclusiveness and reducing inter-ethnic tensions; consequently, calls on the Western Balkan governments to improve the quality of education by including civic, human and democratic rights as fundamental European values in the relevant curricula and to put an end to segregation in schools; points out that the teaching of history in schools and universities in the Western Balkans must be based on documented research and must reflect the different perspectives of the various national and ethnic groups in the region if lasting results are to be achieved in promoting reconciliation and improving inter-ethnic relations; fully supports initiatives, such as the ...[+++]


Les Gouvernements des Etats membres et la Commission des Communautés européennes étaient représentés comme suit : Pour la Belgique : M. Luc VAN DEN BOSSCHE Ministre de l'Education de la Communauté flamande Pour le Danemark : M. Niels PULTZ Représentant permanent adjoint Pour l'Allemagne : M. Fritz SCHAUMANN Secrétaire d'Etat au Ministère fédéral de l'Education, des Sciences, de la Recherche et de la Technologie M. Dieter BREITENBACH Ministre des Sciences et de la Culture du Saarland Pour la Grèce : M. Georgios PAPANDREOU Ministre de l'Education nationale et des Cultes Pour l'Espagne : M. Jerónimo SAAVEDRA ACEVEDO Ministre de l'Education ...[+++]

The Governments of the Member States and the Commission of the European Communities were represented as follows: Belgium: Mr Luc VAN DEN BOSSCHE Minister for Education of the Flemish-speaking Community Denmark: Mr Niels PULTZ Deputy Permanent Representative Germany: Mr Fritz SCHAUMANN State Secretary, Federal Ministry of Education, Science, Research and Technology Mr Dieter BREITENBACH Minister for Science and Culture, Saarland Greece: Mr Georgios PAPANDREOU Minister for National Education and Religious Affairs Spain: Mr Jerónimo SAAVEDRA ACEVEDO Minister for Education and Science Mr Alvaro MARCHESI State Secretary for Education France: ...[+++]


Plus de 200 responsables de l'enseignement supérieur de tous les Etats membres de la Communauté européenne - dont 100 recteurs d'universités et directeurs d'autres établissements d'enseignement supérieur, ainsi que, pour la première fois dans une grande conférence européenne sur ce thème, des hauts fonctionnaires des ministères de l'éducation, des industriels, des représentants du secteur privé, des partenaires sociaux et d'organisations européennes et internationales - se sont réunis pendant trois jours à l'université de Sienne, à l' ...[+++]

Over 200 people responsible for higher education in all the Member States of the European Community -including 100 university rectors and heads of other higher education institutions with, for the first time in a major European Conference on this theme, senior government officials from Ministries of Education, industrialists, representatives of the private sector, of the social partners and of European and international organisations- held a three-day meeting at the University of Siena, coinciding with the opening of its 750th academic year, to discuss the impact of the Single Market on the development of higher education to the end of t ...[+++]


Les Gouvernements des Etats membres et la Commission européenne étaient représentés comme suit : Pour la Belgique : M. Jean-Maurice DEHOUSSE Ministre de la Politique scientifique et des Institutions scientifiques et culturelles Pour le Danemark : M. Svend BERGSTEIN Ministre de la Recherche et de la Technologie M. Knud LARSEN Secrétaire d'Etat au Ministère de la Recherche et de la Technologie Pour l'Allemagne : M. Paul KRÜGER Ministre de la Recherche et de la Technologie Pour la Grèce : M. Nikos CHRISTODOULAKIS Secrétaire général du Ministère de l'Industrie, de l'Energie et de la Technologie Pour l'Espagne : M. Elias FERERES Secrétaire d' ...[+++]

The Governments of the Member States and the European Commission were represented as follows: Belgium: Mr Jean-Maurice DEHOUSSE Minister for Science Policy and Scientific and Cultural Institutions Denmark: Mr Svend BERGSTEIN Minister for Research and Technology Mr Knud LARSEN State Secretary, Ministry of Research and Technology Germany: Mr Paul KRÜGER Minister for Research and Technology Greece: Mr Nikos CHRISTODOULAKIS Secretary-General, Ministry of Industry, Energy and Technology Spain: Mr Elias FERERES State Secretary for the Universities and Research France: Mr François FILLON Minsiter for Higher Education and Research Ireland: Mr Se ...[+++]


Les Gouvernements des Etats membres et la Commission des Communautés européennes étaient représentés comme suit : Pour la Belgique : M. Michel LEBRUN Ministre de l'Education de la Communauté française M. Bernard GENTGES Ministre de l'Education de la Communauté germanophone M. Luc VAN DEN BOSSCHE Ministre de l'Enseignement et de la fonction publique de la Communauté flamande Pour le Danemark : M. Ole VIG JENSEN Ministre de l'Education Pour l'Allemagne : M. Rainer ORTLEB Ministre de l'Education et des Sciences M. Dieter BREITENBACH Ministre des Sciences et de la Culture du Saarland Pour la Grèce : M. Dimitrios FATOUROS Ministre de l'Educat ...[+++]

The Governments of the Member States and the Commission of the European Communities were represented as follows: Belgium Mr Michel LEBRUN Minister for Education of the French-speaking Community Mr Bernard GENTGES Minister for Education of the German-speaking Community Mr Luc VAN DEN BOSSCHE Minister for Education and the Civil Service of the Flemish Community Denmark Mr Ole VIG JENSEN Minister for Education Germany Mr Rainer ORTLEB Minister for Education and Science Mr Dieter BREITENBACH Minister for Science and Culture of the Saarland Greece Mr Dimitrios FATOUROS Minister for Education and Religious Affairs Spain Mr Alvaro MARCHESI Stat ...[+++]




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Date index: 2024-06-30
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