Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Atelier d'éducation populaire
Bureau of Education
Campagne sociale
Colloque d'éducation populaire
Conférence d'éducation populaire
Department of E
Department of Education
Department of Education and Training
Department of Education and Youth
Formation des adultes
Formation des femmes
Journée d'éducation populaire
Ministry of Education
Ministry of Education and Ministry Responsible for
Ministère de l'Éducation
Multiculturalism and Human Rights
Politique de l'éducation
Salle d'éducation médicale
Sciences de l'éducation
Subvention d'éducation sans restriction
Subvention à l'enseignement sans restriction
Subvention à l'éducation sans restriction
Subvention éducative sans restriction
Subvention éducative sans restrictions
Séance d'éducation populaire
Techniques d'éducation en service de garde
Techniques d'éducation à l'enfance
Éducation Manitoba
Éducation et Formation professionnelle Manitoba
éducation
éducation des adultes
éducation des femmes
éducation des parents
éducation nationale
éducation ouvrière

Vertaling van "l'éducation se sentent " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
éducation [ sciences de l'éducation ]

education [ educational sciences | science of education | Educational aspects(ECLAS) ]


Ministry of Advanced Education, Training and Technology [ Ministry of Education, Skills and Training | Ministry of Education | Ministry of Education and Ministry Responsible for | Multiculturalism and Human Rights | Ministry of Education | Ministry of Education, Science and Technology | Ministry of Education | Department of E ]

Ministry of Advanced Education, Training and Technology [ Ministry of Education, Skills and Training | Ministry of Education | Ministry of Education and Ministry Responsible for Multiculturalism and Human Rights | Ministry of Education | Ministry of Education, Science and Technology | Ministry of Education | Department of E ]


politique de l'éducation [ éducation nationale ]

education policy


éducation des adultes [ éducation des femmes | éducation des parents | éducation ouvrière | formation des adultes | formation des femmes ]

adult education [ education of parents | education of women | training of adults | training of women | workers' education ]


journée d'éducation populaire | colloque d'éducation populaire | conférence d'éducation populaire | atelier d'éducation populaire | séance d'éducation populaire | campagne sociale

teach-in


ministère de l'Éducation, de la Formation professionnelle et de la Jeunesse [ ministère de l'Éducation et de la Formation professionnelle | Éducation et Formation professionnelle Manitoba | Éducation Manitoba | ministère de l'Éducation ]

Department of Education, Training and Youth [ Department of Education and Training | Manitoba Education and Training | Manitoba Education | Department of Education | Department of Youth and Education ]


subvention à l'éducation sans restriction | subvention d'éducation sans restriction | subvention à l'enseignement sans restriction | subvention éducative sans restriction | subvention éducative sans restrictions

unrestricted educational grant | non-restrictive educational grant


ministère de l'Éducation [ Department of Education and Training | Department of Education | Department of Education and Youth | Bureau of Education ]

Department of Education [ Department of Education and Training | Department of Education | Department of Education and Youth | Bureau of Education ]




techniques d'éducation à l'enfance | techniques d'éducation en service de garde

early childhood education techniques
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
La députée d'Edmonton pourrait-elle me dire — en se fondant sur son expérience et sur celle des membres, des chefs et des éducateurs des Premières Nations auxquels elle a parlé — comment se sentent ceux qui ont trimé si dur afin d'obtenir de bons résultats malgré les conditions difficiles, quand ils voient ce projet de loi, la façon dont le gouvernement l'a proposé, ses dispositions, le pouvoir unilatéral confié au ministre, qui s'est désigné lui-même ministre de l'Éducation des Premières Nations selon ce qui a été établi par le panel ...[+++]

I ask my friend from Edmonton what, from her experience, and that of the first nations people who she has spoken to, the chiefs and educators, the sentiment is like on the ground for those who have worked so hard to achieve results under difficult circumstances when they now look at this act and the way that this act is being brought in by the government, and the details in there, the unilateral control and power that rests with the minister, who has made himself the minister of first nations education that the panel established but w ...[+++]


21. souligne que l'application de la législation relative à la protection des minorités et des droits culturels reste un défi important au Kosovo; relève qu'il est nécessaire d'appliquer la législation relative au patrimoine culturel et à l'église orthodoxe serbe, ainsi que la stratégie et le plan d'action concernant les communautés rom, ashkali et égyptienne, dont la situation sur le terrain demeure une source de préoccupation majeure; tout en se félicitant des quelques progrès accomplis en vue d'améliorer les conditions de vie des communautés rom, ashkali et égyptienne, reste préoccupé par leur situation, étant donné que les enfants notamment demeurent vulnérables et marginalisés; relève la nécessité de traiter la situation des Roms co ...[+++]

21. Stresses that implementing legislation on the protection of minorities and cultural rights remains an important challenge in Kosovo; points out the need to implement the legislation on cultural heritage and the Serbian Orthodox Church, as well as the strategy and action plan for the Roma, Ashkali and Egyptian communities, whose situation on the ground is still a major cause for concern; while welcoming the fact that some progress has been made towards improving the livelihoods of Roma, Askhali and Egyptian communities, remains concerned about their situation, given that children in particular remain vulnerable and marginalised; st ...[+++]


Nous reconnaissons tous de façon intrinsèque que les enfants naissent dans la vulnérabilité la plus totale et qu'il nous incombe, non seulement en tant que parents mais aussi de nation, de subvenir à leurs besoins, c'est-à-dire de veiller à leur santé, à leur sécurité, à leur bien-être matériel, à leur éducation et à leur socialisation, ainsi qu'à faire en sorte qu'ils se sentent aimés, appréciés et membres à part entière des familles et des sociétés auxquelles ils appartiennent.

All of us recognize intrinsically that children enter this world completely helpless and that it is the responsibility, not only of parents but also of the nation, to ensure that we attend to their needs, including their health, safety, material security, education and socialization, as well as their sense of being loved, valued and included in the families and societies in which they are born.


– (RO) Monsieur le Président, un taux de chômage élevé signifie que les investissements réalisés par les États membres dans l’éducation des jeunes sont gaspillés au moment où ces derniers se sentent obligés d’émigrer en dehors de l’Union européenne.

– (RO) Mr President, the high unemployment rate means that the investments made by Member States in young people’s education are being wasted at a time when the latter feel obliged to emigrate to a state outside the European Union.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
J'avoue que je me sens frustrée. Je peux imaginer à quel point les intéressés du domaine de l'éducation se sentent frustrés d'avoir à répéter tous les arguments qu'ils ont présentés et qui ont été entièrement ignorés durant le débat au comité des ressources humaines sur les bons d'études canadiens et l'épargne-études.

Mr. Chair, I have to say that if I feel frustrated, I can imagine how the education stakeholders feel frustrated that they're having to repeat all the arguments they made that went completely ignored and unheard when the Canada learning bond and the education savings issues were being debated before the human resources committee.


Si cette année européenne ne produit pas simplement des analyses de la situation mais permet aussi aux groupes cibles menacés de prendre une part active dans la société et d'obtenir un moyen de se faire entendre, si les institutions présentent des résultats tangibles au lieu de se contenter d'annoncer de bonnes intentions, si les experts en éducation proposent des méthodes d'enseignement motivantes permettant d'accroître les taux de réussite scolaire, et si on identifie les prestations sociales qui ont visiblement et durablement rédui ...[+++]

If the European Year does not merely yield analyses of the situation but enables the endangered target groups to become actively involved and to obtain a forum through which their voices can be heard, if institutions present tangible successes instead of only announcing good intentions, if educational experts outline motivating teaching methods that have resulted in more pupils successfully completing their schooling, and if welfare benefits are identified which have demonstrably and sustainably reduced the risk of poverty, many people who still feel marginalised today will finally become aware of their rights as stakeholders in our soci ...[+++]


Dans ces domaines, votre rapporteur pour avis propose: les amendements 8, 20 et 23 afin d'instaurer un dispositif juridique contre la discrimination; les amendements 9, 10, 11 et 19 en vue d'élaborer des programmes d'éducation sur les médias; les amendements 12 et 17 pour améliorer les possibilités d'un droit de réponse ou d'un recours équivalent pour les personnes qui se sentent lésées par une information erronée; les amendements 13, 14, 15, 16, 18, 20 et 22 afin de délimiter avec précision le champ d'application de la recommandat ...[+++]

Your draftswoman proposes the following amendments in these areas: Amendments 8, 20 and 26 to develop a legal tool against discrimination; Amendments 9, 10, 11, 19 and 21 to develop media education and information programmes; Amendments 12, 17 and 22 to improve the possibilities of a right of reply or equivalent remedy for people who feel they have been harmed by inaccurate information; Amendments 13, 14, 15, 16, 18, 20 and 24 to provide a precise demarcation of the scope of the recommendation, and Amendment 25 to create filters wi ...[+++]


Voici un certain nombre des objectifs que, selon les témoins, le système d'enseignement public devrait viser: offrir un système scolaire efficace et viable à la population anglophone du Québec; répondre aux besoins des enfants des minorités ethniques et culturelles du Québec; répondre aux besoins des enfants des Premières nations qui vivent au Québec, dans des réserves ou hors réserves; faire en sorte que le système d'enseignement du Québec réponde aux désirs des parents québécois; favoriser l'intégration harmonieuse des nouveaux arrivants dans la société québécoise, et faire en sorte qu'ils se sentent chez eux; veiller à ce que tou ...[+++]

For example, the special joint committee heard arguments that the public education system must: ensure an effective and viable school system for Quebec's English-speaking population; meet the needs of the children of Quebec's minority ethnic and cultural groups; meet the needs of First Nations children residing in Quebec, both on and off reserve; ensure that Quebec's education system conforms with the wishes of Quebec's parents; ensure the harmonious integration of newly arrived Quebec residents into Quebec society as a whole, and make them feel at home; and ensure that all Canadians have the ...[+++]


M. Lanteigne : Il faudrait que les jeunes se sentent davantage compris par le système d'éducation et qu'ils soient sensibilisés dès le départ à l'importance de l'éducation pour un avenir meilleur.

Mr. Lanteigne: Young people should feel they are more understood by the education system and should be made more aware at the outset of the importance of education for a better future.


w