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Aviation civile
Aéronautique civile
CAFAC
CEAC
Commission africaine de l'aviation civile
Commission de l'aviation civile africaine
Conférence européenne de l'aviation civile
Convention de Chicago
Convention sur l'aviation civile internationale
OACI
Organisation de l'aviation civile internationale
Règles sur l'aviation civile
Réglementation de l'aviation civile

Vertaling van "l'aviation civile dépend " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
aviation civile [ aéronautique civile ]

civil aviation [ civil aeronautics ]


Convention de Chicago | convention de Chicago relative à l'aviation civile internationale | Convention relative à l'aviation civile internationale | Convention sur l'aviation civile internationale

Chicago Convention | Chicago Convention on International Civil Aviation | Convention on International Civil Aviation | ICAO Convention


Organisation de l'aviation civile internationale [ OACI ]

International Civil Aviation Organisation [ ICAO | International Civil Aviation Organization ]


Conférence européenne de l'aviation civile [ CEAC ]

European Civil Aviation Conference [ ECAC ]


réglementation de l'aviation civile | règles sur l'aviation civile

legal regulations governing aviation operations | regulations governing civil aviation operations | civil aviation regulations | legal regulations governing civil aviation


Protocole concernant un amendement de la Convention relative à l'aviation civile internationale | Protocole portant amendement de la Convention relative à l'aviation civile internationale

Protocol relating to an amendment to the Convention on International Civil Aviation


Commission africaine de l'aviation civile | Commission de l'aviation civile africaine | CAFAC [Abbr.]

African Civil Aviation Commission | Afcac [Abbr.]


Ordonnance sur les mesures de sécurité de l'aviation civile [ Ordonnance concernant les mesures de sécurité de l'aviation civile ]

Civil Aviation Security Measures Order [ Order respecting Civil Aviation Security Measures ]


Rapport final : Comité national sur la sécurité de l'Aviation civile - Sous-comité chargé des incursions sur piste [ Comité national sur la sécurité de l'Aviation civile - Sous-comité chargé des incursions sur piste : Rapport final ]

Final Report: National Civil Aviation Safety Committee - Sub-Committee on Runway Incursions [ National Civil Aviation Safety Committee - Sub-committee on Runway Incursions: Final Report ]


garantir le respect de la réglementation en matière d'aviation civile

ensure adherence to regulations in civil aviation operations | ensure adoption of best practice standards in civil aviation operations | ensure compliance with civil aviation regulations | ensure observance of civil aviation regulations
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Par dérogation à l’article 16 de la directive 2003/87/CE, les États membres ne prennent aucune mesure à l’encontre des exploitants d’aéronefs en ce qui concerne les exigences prévues à l’article 12, paragraphe 2 bis, et à l’article 14, paragraphe 3, de ladite directive pour les années civiles 2010, 2011 et 2012 pour une activité à destination et en provenance d’aérodromes situés dans des pays hors de l’Union qui ne sont pas membres de l’AELE, des dépendances et territoires des États de l’EEE ou des pays ayant signé un traité d’adhésio ...[+++]

By way of derogation from Article 16 of Directive 2003/87/EC, Member States shall take no action against aircraft operators in respect of the requirements set out in Article 12(2a) and Article 14(3) of that Directive for the calendar years 2010, 2011 and 2012 in respect of activity to and from aerodromes in countries outside the Union that are not members of EFTA, dependencies and territories of States in the EEA or countries having signed a Treaty of Accession with the Union, where such aircraft operators have not been issued free allowances for such activity in respect of 2012 or, if they have been issued such allowances, have returned ...[+++]


Par dérogation à l'article 16 de la directive 2003/87/CE, les États membres ne prennent aucune mesure à l'encontre des exploitants d'aéronefs en ce qui concerne les exigences résultant de l'article 12; paragraphe 2 bis, et de l'article 14, paragraphe 3, de la directive 2003/87/CE correspondant aux années civiles 2010 à 2012 pour une activité à destination ou en provenance d'aérodromes situés dans des pays hors de l'Union européenne qui ne sont pas membres de l'AELE, des dépendances et territoires des États membres de l'EEE ou des pay ...[+++]

By way of derogation from Article 16 of Directive 2003/87/EC, Member States shall take no action against aircraft operators in respect of requirements resulting from Article 12(2a) and Article 14(3) of Directive 2003/87/EC relating to the calendar years 2010 to 2012 in respect of activity to or from aerodromes in countries outside the Union that are not members of EFTA, dependencies and territories of EEA Member States or countries having signed a Treaty of Accession with the Union, where such aircraft operators have not been issued free allocations for such activity in respect of 2012 or, if they have been issued such allowances, have returned the numbe ...[+++]


Le nouvel acte doit s’appliquer aux aéroports (et à leurs dépendances) servant à l’aviation civile et situés sur le territoire d’un État membre, aux opérateurs fournissant des services aux dits aéroports ainsi qu’aux entités fournissant des biens et/ou des services aux ou à travers ces aéroports; par ailleurs, et sans préjudice de la législation internationale en vigueur en la matière, le nouveau règlement doit également porter sur les mesures de sûreté applicables à bord des aéronefs, ou pendant un vol, des transporteurs aériens communautaires.

The new act must apply to airports (and their annexes) used for civil aviation and situated on the territory of a Member State, to operators providing services to these airports, and to bodies supplying goods and/or services to or via these airports; also, without prejudice to the international legislation in force in this area, the new regulation must also cover safety measures applicable on board, or during flights of, aircraft operated by Community air carriers.


Ainsi, l'usage de la navigation par satellites dans le secteur de l'aviation civilepend d'algorithmes de détection d'interruption (FDI) et de stations de contrôle autonomes d'intégrité (RAIM) nécessitant de recevoir des signaux d'au moins six satellites en permanence.

For civil aviation applications, satellite navigation depends on FDI (fault detection and isolation) and RAIM (receiver autonomous integrity monitoring) algorithms, requiring signals to be received continuously from at least six satellites.


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Ainsi, l'usage de la navigation par satellites dans le secteur de l'aviation civilepend d'algorithmes de détection d'interruption (FDI) et de stations de contrôle autonomes d'intégrité (RAIM) nécessitant de recevoir des signaux d'au moins six satellites en permanence.

For civil aviation applications, satellite navigation depends on FDI (fault detection and isolation) and RAIM (receiver autonomous integrity monitoring) algorithms, requiring signals to be received continuously from at least six satellites.


Le rapport souligne également que la prospérité du secteur aérospatial dépend des deux piliers que constituent l'aviation civile et militaire, qui sont complémentaires et, dans bien des cas, interdépendants. Les deux secteurs ont des qualifications et des produits en commun, bénéficient des avantages que procurent les économies d'échelle et recourent à l'application de technologies de pointe.

The report also stresses that the wellbeing of the aerospace industry depends on the twin pillars of civil and defence which are complementary and in many instances, mutually dependent. The two sectors share skills and products, enjoy the advantages of economies of scale and rely on the application of advanced technologies.


c) Augmenter le rôle et les pouvoirs de l'OACI en matière de sûreté de l'aviation civile en prévoyant des délégations fonctionnelles à des organisations régionales dépendant de l'OACI ou travaillant en étroite collaboration avec elle ;

increase the role and powers of the ICAO in civil aviation security by providing for operational delegations to regional organisations dependent on the ICAO and working closely with it;


Les dangers politiques et stratégiques d'une dépendance à l'égard d'un système contrôlé par un ou plusieurs pays tiers ont été soulignés par les Etats membres, les utilisateurs (en particulier l'aviation civile) et les militaires :

The political and strategic dangers of reliance on a system controlled by one or more third countries have been highlighted by Member States, the user community (especially civil aviation) and military interests:


En outre, les acheteurs de ce type de systèmes, généralement les administrations nationales de l'aviation civile ou des organisations dépendant de celles-ci disposent d'une très forte puissance d'achat.

Moreover, the ATM's customers, typically national civil aviation administrations or organisations reporting to them, have a very significant buyer power.


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