Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Enseignement postsecondaire
Enseignement supérieur
Enseignement tertiaire
Enseignement universitaire
Formation universitaire
Grande école
Institut d'enseignement autochtone
Institut d'enseignement post-scolaire
Institut d'enseignement supérieur
Institut de technologie
Institut universitaire
Institution d'enseignement
Institution d'enseignement supérieur
Institution d'enseignement à distance
Institution de formation des enseignants
Institution de formation à distance
Institutions d'enseignement
Université
école supérieure
établissement
établissement d'enseignement
établissement d'enseignement supérieur
établissement de formation des enseignants
établissement scolaire
établissement éducatif

Vertaling van "institutions d'enseignement puisqu " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
enseignement supérieur [ école supérieure | enseignement postsecondaire | enseignement tertiaire | grande école | institut d'enseignement supérieur | institut de technologie ]

higher education [ grande école | institute of technology | tertiary education ]


université [ enseignement universitaire | formation universitaire | institut universitaire ]

university [ polytechnic | university education | university institute | university training | universities and colleges(UNBIS) ]


établissement d'enseignement supérieur | institution d'enseignement supérieur

higher education establishment | higher education institution | tertiary education institution | third level educational institution | HEI [Abbr.]


établissement de formation des enseignants | institution de formation des enseignants

teacher training establishment


institution d'enseignement à distance [ institution de formation à distance ]

distance education institution


institut d'enseignement post-scolaire

educational establishment of post-secondary level


établissement d'enseignement [ établissement scolaire | établissement | établissement éducatif | institution d'enseignement ]

educational institution


Institut d'enseignement autochtone

Aboriginal Education Institute


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Je ne mets pas en doute la valeur ou la légitimité des démarches que pourrait entreprendre le directeur général des élections auprès des institutions d'enseignement, puisqu'il peut effectivement s'agir de démarches très valables, mais par souci de collaboration entre les deux paliers de gouvernement, il serait impératif que le directeur général des élections obtienne préalablement l'autorisation des autorités provinciales avant d'aller de l'avant.

I am not questioning the value or legitimacy of any initiatives the Chief Electoral Officer might wish to take with respect to educational institutions, because they may be very valid initiatives, but in the spirit of cooperation between the two levels of government, the Chief Electoral Officer would have to obtain the prior permission of the provincial government before going ahead.


Le Emery Collegiate Institute est un établissement d'enseignement remarquable, une mini ONU qui est un modèle pour toutes les autres écoles puisque non seulement on y enseigne l'harmonie, la tolérance et le respect entre les races, mais on y met ces principes en application.

Emery Collegiate is a wonderful school. It is a mini United Nations that is a model for other schools, one that not only teaches racial harmony, tolerance and respect but lives it throughout the school.


En reliant les 22 000 écoles, bibliothèques et institutions d'enseignement du Canada, nous assurerons l'accès à l'éducation continue à tous les Canadiens, puisque le Canada deviendra un laboratoire de logiciels et de réseaux informatiques interactifs et multimédia.

By connecting all of Canada's 22,000 schools, libraries and learning institutions, we will make life-long learning an affordable reality for Canadians while Canada becomes a laboratory for the creation of interactive, multimedia learning software and networks.


(i) [d']améliorer les dialogues sectoriels entre l'UE et le Brésil sur des thèmes d'intérêt commun; ii) [d']élargir la coopération et les échanges entre les institutions européennes et brésiliennes concernées et les organisations de la société civile; iii) [de] renforcer les liens entre les universités de l'UE et du Brésil; iv) [d']accroître la conscience mutuelle [des] institutions et sociétés de l'UE et du Brésil; " et qui financera une "facilité" destinée "à promouvoir et soutenir les dialogues sectoriels sur des thèmes d'intérêt commun", tandis qu'un Institut d'études européennes sera fondé avec pour mission principale de "rehauss ...[+++]

3. Takes the view that in its draft Strategy Paper and draft National Indicative Programme 2007-2010 for Brazil the Commission exceeds its implementing powers laid down in the basic act by earmarking 70% of the National Indicative Programme for Priority I ‘Enhancing Bilateral Relations’, which has as specific objectives: ‘i) [to] improve the sectoral dialogues between the EU and Brazil on themes of mutual interest; ii) [to] expand cooperation and exchanges between relevant European and Brazilian institutions and civil society organisations; iii) [to] strengthen links between EU and Brazilian academia; iv) [to] enhance mutual awareness ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. est d'avis que dans son projet de document de stratégie 2007-2013 et dans son projet de programme indicatif pluriannuel pour l'Asie, la Commission excède ses compétences d'exécution prévues dans l'acte de base en incluant dans son secteur principal 2 "Enseignement supérieur et instituts de recherche" (auxquels elle consacre près de 15 % des fonds du programme indicatif pluriannuel) les éléments suivants qui ne sont pas conformes à l'article 2, paragraphes 1 et 4, du règlement (CE) n° 1905/2006, puisque l'objectif premier de ces élé ...[+++]

2. Takes the view that, in its draft Strategy Document 2007-2013 and draft Multiannual Indicative Programme for Asia, the Commission exceeds its implementing powers laid down in the basic act by including in its Focal Sector 2 ('higher education and research institutes') – for which it earmarks about 15% of the funds in the Multiannual Indicative Programme – the following elements, which are not in compliance with Article 2(1) and (4) of Regulation (EC) No 1905/2006, as the primary objective of these elements is not the eradication of poverty and they do not fulfil the criteria for ODA established by the OECD/DAC:


(i) [d']améliorer les dialogues sectoriels entre l'UE et le Brésil sur des thèmes d'intérêt commun; ii) [d']élargir la coopération et les échanges entre les institutions européennes et brésiliennes concernées et les organisations de la société civile; iii) [de] renforcer les liens entre les universités de l'UE et du Brésil; iv) [d']accroître la conscience mutuelle [des] institutions et sociétés de l'UE et du Brésil; " et qui financera une "facilité" destinée "à promouvoir et soutenir les dialogues sectoriels sur des thèmes d'intérêt commun", tandis qu'un Institut d'études européennes sera fondé avec pour mission principale de "rehauss ...[+++]

(i) [to] improve the sectoral dialogues between the EU and Brazil on themes of mutual interest; ii) [to] expand cooperation and exchanges between relevant European and Brazilian institutions and civil society organisations; iii) [to] strengthen links between EU and Brazilian academia; iv) [to] enhance mutual awareness between EU and Brazilian institutions and societies", and under which a facility "to promote and support sectoral dialogues on themes of common interest" will be financed, as well as the establishment of a European Studies Institute, with the main purpose of "raising the EU's profile" and "strengthening higher education ...[+++]


(i) d'améliorer les dialogues sectoriels entre l'UE et le Brésil sur des thèmes d'intérêt commun; ii) d'élargir la coopération et les échanges entre les institutions européennes et brésiliennes concernées et les organisations de la société civile; iii) de renforcer les liens entre les universités de l'UE et du Brésil; iv) d'accroître la conscience mutuelle entre institutions et sociétés de l'UE et du Brésil; " et qui financera une "facilité" destinée "à promouvoir et soutenir les dialogues sectoriels sur des thèmes d'intérêt commun", tandis qu'un Institut d'études européennes sera fondé avec pour mission principale de "rehausser le pr ...[+++]

3. Takes the view that in its draft Strategy Paper and draft National Indicative Programme 2007-2010 for Brazil the European Commission exceeds its implementing powers laid down in the basic act by earmarking 70 % of the National Indicative Programme for Priority I ‘Enhancing Bilateral Relations’, which has as specific objectives: ‘i) improve the sectoral dialogues between the EU and Brazil on themes of mutual interest; ii) expand cooperation and exchanges between relevant European and Brazilian institutions and civil society organisations; iii) strengthen links between EU and Brazilian academia; iv) enhance mutual awareness between E ...[+++]


(i) [d']améliorer les dialogues sectoriels entre l'UE et le Brésil sur des thèmes d'intérêt commun; ii) [d']élargir la coopération et les échanges entre les institutions européennes et brésiliennes concernées et les organisations de la société civile; iii) [de] renforcer les liens entre les universités de l'UE et du Brésil; iv) [d']accroître la conscience mutuelle [des] institutions et sociétés de l'UE et du Brésil; " et qui financera une "facilité" destinée "à promouvoir et soutenir les dialogues sectoriels sur des thèmes d'intérêt commun", tandis qu'un Institut d'études européennes sera fondé avec pour mission principale de "rehauss ...[+++]

(i) [to] improve the sectoral dialogues between the EU and Brazil on themes of mutual interest; ii) [to] expand cooperation and exchanges between relevant European and Brazilian institutions and civil society organisations; iii) [to] strengthen links between EU and Brazilian academia; iv) [to] enhance mutual awareness between EU and Brazilian institutions and societies", and under which a facility "to promote and support sectoral dialogues on themes of common interest" will be financed, as well as the establishment of a European Studies Institute, with the main purpose of "raising the EU's profile" and "strengthening higher education ...[+++]


Puisque le ministre a parlé de coûts il y a quelques minutes, quels seront les coûts d'aménagement du Collège de Kingston pour augmenter sa capacité d'accueil, d'abord, et ensuite le rendre adéquat à remplir son nouveau rôle et son nouveau mandat d'institution d'enseignement bilingue?

Since the Minister talked about costs a few minutes ago, what will be the costs, first, of reorganizing the College in Kingston in order to increase its capacity and, second, of enabling it to fulfill its new role and new mandate as a bilingual teaching institution?


En effet, les hôpitaux psychiatriques devraient être des instituts de recherche et d'enseignement clinique, là où les percées dans l'apprentissage sont possibles, alors que c'est très difficile d'y parvenir dans un grand hôpital général doté d'un simple département de psychiatrie puisque ce dernier se trouve coincé à la fois du côté du financement et de la hiérarchie hospitalière.

Psychiatric hospitals should be clinical teaching and research institutes where advancements in learning can be made, which is very difficult to do in a large general hospital with a department of psychiatry, as it tends to get squeezed both in the funding and in the hierarchy.


w