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Banque de données numériques
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Commande numérique directe
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Vertaling van "données numériques l'europe " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
donnée numérale | donnée numérique | information numérique

digital data


processeur de données numériques | unité de traitement de données numériques

digital data processor | DDP [Abbr.]


commande numérique directe | CND,les systèmes de commande numérique directe sont généralement pourvus de dispositifs additionnels assurant la saisie,l'affichage ou l'édition des programmes,des instructions de l'opérateur ou des données se rapportant au déroulement du processus contrôlé par commande numérique [Abbr.]

direct numerical control | DNC [Abbr.] | DNC,an operator panel allows the operator to direct the computer working in order to adjust programs [Abbr.]


données topographiques numériques [ DTOP | données numériques d'élévation | données numériques de terrain ]

digital topographic data [ DTD,DTOP | digital terrain data | digital elevation data ]


données de relief numériques [ DTED | données numériques d'altitude de terrain | données altimétriques numériques de terrain ]

digital terrain elevation data


données altimétriques numériques [ données numériques d'altitude | données numériques d'élévation ]

digital elevation data


train de bits | train binaire | train numérique | train de signaux numériques | train de bits série | train de données

bit stream | digital stream | serial bit stream


numéro de référence d'élément de données | numéro d'élément de données | indicatif numérique d'élément de données | indicatif d'élément de données

data element reference number | data element number | element reference number | data dictionary reference number | data element tag


banque de données numériques | banque de données quantitatives

numeric data bank


traitement de données numériques

data processing | electronic data processing | digital data processing | paperless data processing
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
des investissements dans la recherche et l'innovation dans le cadre du programme Horizon 2020, en particulier un appel concernant une plateforme d'AI à la demande qui recueillera des outils et des algorithmes à l'intention d'utilisateurs tels que les PME, le secteur non technologique et les administrations publiques, afin de tester des solutions fondées sur l'intelligence artificielle; des investissements dans les infrastructures numériques telles que le calcul à haute performance, le réseau des plateformes d'innovation numérique et des projets concernant l'utilisation de l'intelligence artificielle dans plusieurs domaines thématiques a ...[+++]

investments in research and innovation in the Horizon 2020 Framework Programme including a call for an AI-on-demand platform that will gather tools and algorithms for users such as SMEs, non-tech sector and public admnistrations to test solutions based on artificial intelligence, investments in digital infrastructure such as high-performance computing, the network of Digital Innovation Hubs and projects across thematic areas using artificial intelligence for developing new knowledge, products and services the creation of a Digital Single Market, including a comprehensive framework for the free flow of personal and non-personal data, first-class connectivity across Europe and stron ...[+++]


Les données Copernicus et les informations Copernicus devraient être mises à disposition de manière gratuite et ouverte pour soutenir la stratégie numérique pour l'Europe, visée dans la communication de la Commission du 26 août 2010 intitulée «Une stratégie numérique pour l'Europe».

Copernicus data and Copernicus information should be available freely and openly to support the Digital Agenda for Europe, as referred to in the Commission Communication of 26 August 2010 entitled: A Digital Agenda for Europe.


Mariya Gabriel, commissaire chargée de l'économie et de la société numériques, a déclaré: «Pour conserver ses chances de réussite dans la nouvelle ère de l'économie numérique, l'Europe a besoin de règles solides et prévisibles en matière de circulation des données.

Mariya Gabriel, the Commissioner for the Digital Economy and Society, said: "To ensure Europe's success in the new era of the digital economy, we need solid and predictable rules for the circulation of data.


Le cadre réglementaire européen dans le domaine de l'économie numérique (qui concerne par exemple la protection des données, la neutralité de l'internet, les télécommunications ou encore l'audiovisuel) est une référence significative pour de nombreux acteurs en dehors de l'Europe et il constitue le premier atout de l'Europe dans l'économie et la société numériques mondiales.

Europe's regulatory framework for the digital economy (e.g. on data protection, net neutrality, telecommunications or audiovisual) is a strong reference point for many outside Europe and it is Europe's main asset in the global digital economy and society.


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Cette initiative s’inscrit dans un ensemble de mesures destinées à renforcer la position de l’Europe dans l’innovation fondée sur les données, à améliorer la compétitivité et la cohésion et à contribuer à créer un marché unique numérique en Europe (communiqué de presse).

This initiative is part of a package of measures to strengthen Europe's position in data-driven innovation, to improve competitiveness and cohesion and to help create a Digital Single Market in Europe (press release).


reconnaître que l'innovation numérique est un moteur de la croissance économique et de la productivité dans l'ensemble de l'économie; que les flux de données sont un moteur primordial de l'économie des services et un élément essentiel de la chaîne de valeur mondiale des entreprises traditionnelles de l'industrie manufacturière, et qu'ils revêtent une importance capitale pour le développement du marché unique numérique; s'efforcer d'obtenir, par conséquent, l'interdiction complète des exigences de localisation forcée des données et v ...[+++]

to recognise that digital innovation is a driver of economic growth and productivity in the entire economy; to recognise that data flows are a crucial driver of the services economy, an essential element of the global value chain of traditional manufacturing companies and critical for the development of the Digital Single Market; to seek, therefore, a comprehensive prohibition of forced data localisation requirements and to ensure that TiSA contains future-proof rules and prevents fragmentation of the digital world; to consider that forced localisation requirements, i.e. forcing service suppliers to use local infrastructure or establish a local presence as a condition of supplying services, deter foreign direct investment from and to a p ...[+++]


vii. reconnaître que l'innovation numérique est un moteur de la croissance économique et de la productivité dans l'ensemble de l'économie; que les flux de données sont un moteur primordial de l'économie des services et un élément essentiel de la chaîne de valeur mondiale des entreprises traditionnelles de l'industrie manufacturière, et qu'ils revêtent une importance capitale pour le développement du marché unique numérique; s'efforcer d'obtenir, par conséquent, l'interdiction complète des exigences de localisation forcée des données ...[+++]

vii. to recognise that digital innovation is a driver of economic growth and productivity in the entire economy; to recognise that data flows are a crucial driver of the services economy, an essential element of the global value chain of traditional manufacturing companies and critical for the development of the Digital Single Market; to seek, therefore, a comprehensive prohibition of forced data localisation requirements and to ensure that TiSA contains future-proof rules and prevents fragmentation of the digital world; to consider that forced localisation requirements, i.e. forcing service suppliers to use local infrastructure or establish a local presence as a condition of supplying services, deter foreign direct investment from and t ...[+++]


125. invite la Commission et les États membres à renouveler leur engagement quant à la réalisation des objectifs de la stratégie Europe 2020 en matière de recherche et d'innovation, qui sont des éléments constitutifs d'un marché unique numérique concurrentiel, de la croissance économique et de la création d'emplois, et à proposer une approche globale de la science ouverte, de l'innovation ouverte, des données ouvertes et du transfe ...[+++]

125. Calls on the Commission and Member States to renew their commitment to the EU 2020 strategy's research and innovation targets as building blocks of a competitive Digital Single Market, economic growth and job creation, with a comprehensive approach to Open Science, Open innovation, Open data and knowledge transfer; considers that this should include a revised legal framework for text and data mining for scientific research purposes, the increased use of free and open source software, particularly in educational establishments and public administrations, and easier access for SMEs and start-ups to Horizon 2020 funding adapted to the short innovation cycles of the ICT sector; stresses in this respect the importance of all relevant init ...[+++]


50. prend acte de l'engagement de la Commission à libérer le potentiel de l'économie numérique en axant son approche sur trois piliers, pour un meilleur accès des consommateurs et des entreprises ainsi qu'un meilleur environnement pour le développement des services numériques; met en exergue la nécessité de coopérer avec les organismes mondiaux de réglementation en ce qui concerne la concurrence, la sûreté et la sécurité; insiste sur l'importance d'améliorer l'accès aux réseaux pour tous à l'aide de connexions haut débit afin de remédier au fossé numérique; se félicite de l'initiative annoncée de "libre circulation des ...[+++]

50. Recognises the Commission’s commitment to unlocking the potential of the digital economy by focusing its approach on three pillars, aiming at better access for consumers and businesses and a better environment for the development of digital services; emphasises the need to work with global regulators regarding competition, safety and security; insists on the importance of improving access to the network for all through high-speed broadband connections, in order to tackle the digital divide; welcomes the announcement of a European ‘free flow of data’ initiative, which needs to remove existing barriers to the single market for data; ...[+++]


35. indique que l'achèvement du marché unique numérique pourrait générer 0,4 % de croissance du PIB supplémentaires d'ici à 2020 (520 milliards d'EUR aux prix de 2014) et que les gains en matière d'emploi seraient de l'ordre de 0,1 %, ce qui correspond à plus de 223 000 emplois créés d'ici à 2020, selon les données de l'étude intitulée «The Cost of Non-Europe in the Single Market»; estime que la levée des entraves au commerce en ligne, les investissements dans les infrastructures de haut débit et le déploiement de nouvelles technolog ...[+++]

35. Notes that the completion of the Digital Single Market could generate additional GDP growth of 0,4 % (or EUR 520 billion at 2014 prices) over the period up to 2020, with employment gains in the range of 0,1 %, equivalent to creating more than 223 000 jobs by 2020, according to data included in the study ‘The Cost of Non-Europe in the Single Market’; believes that addressing barriers to e-commerce, investment in broadband infrastructure and the deployment of new technologies such as 4G and 5G is crucial for the development of digital solutions as they rely on fast and effective connections; considers the adoption of the EU’s general ...[+++]


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