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Acronym
CCR
CRNET
Centre canadien d'information sur l'énergie
Centre commun de recherche
Centre d'étude de l'énergie à haute intensité
Centre de recherche nucléaire
Centre info-énergie
Centres de recherche et d'énergie nucléaire
Centres médicaux non disponibles et non accessibles
IE
IES
IHCP
IPSC
IPTS
IRMM
ITU
Institut de l'énergie
Institut de prospective technologique
Institut des matériaux et mesures de référence
Institut des transuraniens
Institut pour la protection et la sécurité du citoyen
JRC
Maladie
Maniaco-dépressive
Psychose
Réaction

Vertaling van "d'énergie du centre " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
Centre canadien d'information sur l'énergie [ Centre info-énergie ]

Canadian Centre for Energy Information [ Centre for Energy ]


Centre Verschuren pour la durabilité de l'énergie et de l'environnement [ Centre pour la durabilité de l'énergie et de l'environnement ]

Verschuren Centre for Sustainability in Energy and the Environment [ VCSEE | Centre for Sustainability in Energy and the Environment ]


Centre pour les ressources naturelles, l'énergie et les transports [ CRNET | Centre des Nations Unies pour les ressources naturelles, l'énergie et les transports ]

Centre for Natural Resources, Energy and Transport [ CNRET | United Nations Centre for Natural Resources, Energy and Transport ]


Définition: Trouble caractérisé par la présence d'une élévation légère, mais persistante, de l'humeur, de l'énergie et de l'activité, associée habituellement à un sentiment intense de bien-être et d'efficacité physique et psychique. Il existe souvent une augmentation de la sociabilité, du désir de parler, de la familiarité, ou de l'énergie sexuelle et une réduction du besoin de sommeil; ces symptômes ne sont toutefois pas assez marqués pour entraver le fonctionnement professionnel ou pour entraîner un rejet social. L'euphorie et la s ...[+++]

Definition: A disorder characterized by a persistent mild elevation of mood, increased energy and activity, and usually marked feelings of well-being and both physical and mental efficiency. Increased sociability, talkativeness, over-familiarity, increased sexual energy, and a decreased need for sleep are often present but not to the extent that they lead to severe disruption of work or result in social rejection. Irritability, conceit, and boorish behaviour may take the place of the more usual euphoric sociability. The disturbances of mood and behaviour are not accompanied by hallucinations or delusions.


Définition: Trouble caractérisé par deux ou plusieurs épisodes au cours desquels l'humeur et le niveau d'activité du sujet sont profondément perturbés, tantôt dans le sens d'une élévation de l'humeur et d'une augmentation de l'énergie et de l'activité (hypomanie ou manie), tantôt dans le sens d'un abaissement de l'humeur et d'une réduction de l'énergie et de l'activité (dépression). Les épisodes récurrents d'hypomanie ou de manie sont classés comme bipolaires. | maladie | psychose | réaction | maniaco-dépressive

Definition: A disorder characterized by two or more episodes in which the patient's mood and activity levels are significantly disturbed, this disturbance consisting on some occasions of an elevation of mood and increased energy and activity (hypomania or mania) and on others of a lowering of mood and decreased energy and activity (depression). Repeated episodes of hypomania or mania only are classified as bipolar. | manic-depressive:illness | psychosis | reaction


centre de recherche nucléaire | centres de recherche et d'énergie nucléaire

nuclear research centre


centre de recherche dans le domaine de l'énergie aux Pays-bas

Netherlands Energy Research Foundation


centre d'étude de l'énergie à haute intensité

high-energy study centre


Centre commun de recherche [ CCR [acronym] IE | IES | IHCP | Institut de l'énergie | Institut de l’environnement et du développement durable | Institut de prospective technologique | Institut des matériaux et mesures de référence | Institut des transuraniens | Institut pour la protection et la sécurité du citoyen | Institut pour la santé et la protection des consommateurs | IPSC | IPTS | IRMM | ITU | JRC [acronym] ]

Joint Research Centre [ IE | IES | IHCP | Institute for Energy | Institute for Health and Consumer Protection | Institute for Prospective Technological Studies | Institute for Reference Materials and Measurements | Institute for the Environment and Sustainability | Institute for the Protection and the Security of the Citizen | Institute for Transuranium Elements | IPSC | IPTS | IRMM | ITU | JRC [acronym] ]


Centres médicaux non disponibles et non accessibles

Unavailability and inaccessibility of health-care facilities
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Tibor Navracsics, commissaire chargé de l'éducation, de la culture, de la jeunesse et du sport, responsable du Centre commun de recherche, lancera le nouveau centre de connaissances sur la fraude alimentaire et la qualité des denrées alimentaires à Strasbourg, en présence du vice-président de la Commission européenne pour l'union de l'énergie, Maroš Šefčovič, et de la commissaire pour la justice, les consommateurs et l'égalité des genres, Vêrá Jourová.

Tibor Navracsics, Commissioner for Education, Culture, Youth and Sport, who is responsible for the Joint Research Centre, will launch the new Knowledge Centre for Food Fraud and Quality in Strasbourg in the presence of Vice-President for the Energy Union, Maroš Šefčovič, and Commissioner for Justice, Consumers and Gender Equality, Vêrá Jourová.


Honorer l'engagement de l'UE à agir dès à présent sur les gaz à effet de serre devrait être au centre de la nouvelle politique européenne de l’énergie pour trois raisons: (i) les émissions de CO2 dues à l'utilisation de l'énergie constituent 80% des émissions de gaz à effet de serre dans l'UE, et réduire les émissions signifie utiliser moins d’énergie et utiliser davantage d’énergie propre, produite localement, (ii) réduire le degré d’exposition croissant de l’UE à la volatilité et à l’augmentation des prix du pétrole et du gaz, et (i ...[+++]

Meeting the EU's commitment to act now on greenhouse gases should be at the centre of the new European Energy Policy for three reasons: (i) CO2 emissions from energy make up 80 % of EU GHG emissions, reducing emissions means using less energy and using more clean, locally produced energy, (ii) limiting the EU's growing exposure to increased volatility and prices for oil and gas, and (iii) potentially bringing about a more competitive EU energy market, stimulating innovation technology and jobs.


Dans le secteur de l'énergie, le concours financier devrait essentiellement viser à achever le marché intérieur de l'énergie, à garantir la sécurité d'approvisionnement, à promouvoir la durabilité, notamment en assurant la transmission d'énergie électrique renouvelable des générateurs vers les principaux centres de consommation et de stockage, et à attirer les investissements privés.

In the energy sector, financial assistance should focus on completing the internal energy market, ensuring security of supply, promoting sustainability, inter alia by ensuring the transmission of renewable electricity from generation to centres of demand and storage, and attracting public and private investment.


60. indique qu'une bonne conception du futur modèle du marché de l'électricité dans l'Union, qui doit être adopté rapidement, devra chercher à encourager les investissements nécessaires afin de garantir l'approvisionnement à long terme et à intégrer les sources d'énergie renouvelables en s'ancrant plus dans le marché et de façon optimisée du point de vue de la sécurité du réseau, tout en prenant pleinement en considération la nature changeante de l'offre et de la demande d'électricité, et notamment de l'adoption croissante de la microproduction, des technologies de modulation de la consommation et de la part croissante des sources d'éner ...[+++]

60. Stresses that a properly designed future model of the electricity market in the EU is urgently needed and must aim at promoting the necessary investment to guarantee supply in the long term and at a more market-based and – from the point of view of network security – optimised integration of renewable energy sources, while fully taking into account the changing nature of energy supply and demand, including the increased uptake of micro-generation, demand-response technology and the increasing share of renewable energy; notes, in this regard, the need for common standards for smart grids as a key element for ensuring a stable supply ...[+++]


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30. constate qu'une grande partie des sites les plus compétitifs de production d'énergies renouvelables dans l'Union européenne sont très éloignés des centres de consommation, de sorte qu'ils ne peuvent déployer leur plein potentiel que moyennant le développement des systèmes de transport et de distribution et le renforcement des interconnexions transfrontalières; relève également les avantages d'une décentralisation de la production d'énergie renouvelable, proche des centres de consommation; souligne que cette décentralisation peut ...[+++]

30. Notes that many of the best and most competitive locations for RES in the EU are at a considerable distance from the centres of energy consumption, which makes the optimum use of such locations contingent on the development of transmission and distribution systems and reinforcement of cross-border interconnections; notes also the advantages of decentralised renewable energy supply close to consumption centres; stresses that this can lead to cost reductions, reduce the need for grid extension and avoid congestions when adequate infrastructure is in place; points out that the Commission should facilitate the development of adequate ...[+++]


25. constate que l'injection des énergies renouvelables dans le réseau énergétique s'effectue dans certains cas d'une manière décentralisée et fluctuante, éloignée des centres de consommation et dépendante des conditions météorologiques, et qu'elle nécessite par conséquent d'autres infrastructures que celle en place, qui a uniquement été développée pour les énergies conventionnelles; souligne que cette modernisation du réseau doit tenir compte de l'évolution des techniques de production, de transport, de distribution et d'équilibrage ...[+++]

25. Notes that in certain cases, renewable sources feeding energy into the grid are decentralised, remotely located, weather-dependent and variable and thus require infrastructure different from that currently in place, which has been developed solely for conventional energy; stresses that this modernisation of the energy grid needs to accommodate the changes in production, transmission, distribution and balancing technologies as part of the overall energy system; underlines that some renewable energy sources can also balance variable energy sources and therefore alleviate the need for additional grid infrastructure; stresses that inf ...[+++]


d’apporter la contribution de l’Euratom à l’organisation internationale ITER pour l’énergie de fusion et aux activités relevant de l’approche élargie avec le Japon en vue de la réalisation rapide de l’énergie de fusion, ainsi que d’élaborer et de coordonner un programme d’activités en préparation de la construction d’un réacteur de fusion de démonstration et des installations associées, notamment le centre international d’irradiation des matériaux de fusion

to provide Euratom’s contribution to the ITER international fusion energy organisation and to ‘Broader Approach’ activities with Japan for the rapid realisation of fusion energy as well as to prepare and coordinate a programme of activities in preparation for the construction of a demonstration fusion reactor and related facilities including the international fusion materials irradiation facility


Décision 2006/977/Euratom du Conseil du 19 décembre 2006 concernant un programme spécifique à mettre en œuvre au moyen d'actions directes par le Centre commun de recherche au titre du septième programme-cadre de la Communauté européenne de l'énergie atomique (Euratom) pour des activités de recherche et de formation en matière nucléaire (2007-2011) [Journal officiel L 400 du 30.12.2006].

Council Decision 2006/977/Euratom of 19 December 2006 concerning the Specific Programme to be carried out by means of direct actions by the Joint Research Centre under the Seventh Framework Programme of the European Community for research, technological development and demonstration activities (2007 to 2011) [Official Journal L 400, 30.12.2006].


Par lettre du 28 mai 2002 le Conseil a consulté le Parlement, conformément à l'article 250, paragraphe 2, du traité CE (et à l'article 7 du traité instituant la Communauté européenne de l'énergie atomique), sur la proposition modifiée de décision du Conseil relative aux règles de participation des entreprises, des centres de recherche et des universités à la mise en œuvre du programme-cadre de la Communauté européenne de l'énergie atomique (Euratom) pour la période 2002-2006 (COM(2001) 823 – 2001/0327 (CNS)).

By letter of 28 May 2002 the Council consulted Parliament, pursuant to Article 250(2) of the EC Treaty and Article 7 of the Euratom Treaty, on the amended proposal for a Council decision concerning the rules for the participation of undertakings, research centres and universities in the implementation of the framework programme 2002-2006 of the European Atomic Energy Community (Euratom) (COM(2001) 823 – 2001/0327(CNS)).


Résolution législative du Parlement européen sur la proposition modifiée de décision du Conseil relative aux règles de participation des entreprises, des centres de recherche et des universités à la mise en œuvre du programme-cadre de la Communauté européenne de l'énergie atomique (Euratom) pour la période 2002-2006 (COM(2001) 823 – C5‑0236/2002 – 2001/0327(CNS))

European Parliament legislative resolution on the amended proposal for a Council decision concerning the rules for the participation of undertakings, research centres and universities in the implementation of the framework programme 2002-2006 of the European Atomic Energy Community (Euratom) (COM(2001) 823 – C5‑0236/2002 – 2001/0327(CNS))




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d'énergie du centre ->

Date index: 2021-05-22
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