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Department of E
Department of Education
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éducation
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Vertaling van "considéraient que l'éducation " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
éducation [ sciences de l'éducation ]

education [ educational sciences | science of education | Educational aspects(ECLAS) ]


Ministry of Advanced Education, Training and Technology [ Ministry of Education, Skills and Training | Ministry of Education | Ministry of Education and Ministry Responsible for | Multiculturalism and Human Rights | Ministry of Education | Ministry of Education, Science and Technology | Ministry of Education | Department of E ]

Ministry of Advanced Education, Training and Technology [ Ministry of Education, Skills and Training | Ministry of Education | Ministry of Education and Ministry Responsible for Multiculturalism and Human Rights | Ministry of Education | Ministry of Education, Science and Technology | Ministry of Education | Department of E ]


éducation des adultes [ éducation des femmes | éducation des parents | éducation ouvrière | formation des adultes | formation des femmes ]

adult education [ education of parents | education of women | training of adults | training of women | workers' education ]


politique de l'éducation [ éducation nationale ]

education policy


journée d'éducation populaire | colloque d'éducation populaire | conférence d'éducation populaire | atelier d'éducation populaire | séance d'éducation populaire | campagne sociale

teach-in


ministère de l'Éducation [ Department of Education and Training | Department of Education | Department of Education and Youth | Bureau of Education ]

Department of Education [ Department of Education and Training | Department of Education | Department of Education and Youth | Bureau of Education ]


ministère de l'Éducation, de la Formation professionnelle et de la Jeunesse [ ministère de l'Éducation et de la Formation professionnelle | Éducation et Formation professionnelle Manitoba | Éducation Manitoba | ministère de l'Éducation ]

Department of Education, Training and Youth [ Department of Education and Training | Manitoba Education and Training | Manitoba Education | Department of Education | Department of Youth and Education ]


subvention à l'éducation sans restriction | subvention d'éducation sans restriction | subvention à l'enseignement sans restriction | subvention éducative sans restriction | subvention éducative sans restrictions

unrestricted educational grant | non-restrictive educational grant




techniques d'éducation à l'enfance | techniques d'éducation en service de garde

early childhood education techniques
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Les Pères de la Confédération ne se limitèrent toutefois pas à donner au Parlement ce qu’ils considéraient comme un ample pouvoir général. Ils dressèrent « pour plus de garantie » une longue liste de domaines relevant de cette instance : les impôts directs et indirects; la réglementation du commerce (à savoir, selon l’interprétation des tribunaux, le commerce interprovincial et international); « la dette et la propriété publiques » (ce qui permet au Parlement fédéral d’octroyer des subventions aux particuliers – par exemple les allocations familiales – ou aux provinces – au titre de l’assurance-hospitalisation, de l’assurance-maladie, ...[+++]

However, the Fathers of Confederation, not content with giving Parliament what they thought an ample general power, added, “for greater certainty,” a long list of examples of exclusive national powers: taxation, direct and indirect; regulation of trade and commerce (the courts have interpreted this to mean interprovincial and international trade and commerce); “the public debt and property” (this enables Parliament to make grants to individuals — such as Family Allowances — or to provinces: hospital insurance and medicare, higher education, public assistance to the needy, and equalization grants to bring the standards of health, educat ...[+++]


De nombreux États membres considéraient que l'école était l'un des principaux facteurs d'intégration: les systèmes d'éducation et de formation doivent être adaptés et les enseignants devraient recevoir la formation appropriée pour acquérir les compétences nécessaires afin de répondre aux besoins spécifiques de chaque apprenant individuel, y compris un meilleur soutien à l'apprentissage pour les jeunes issus de l'immigration, en par ...[+++]

Many member states considered that school was one of the main vectors of integration: education and training systems must be adapted and teachers should be provided with the training and competences necessary to meet the specific needs of each individual learner, including better learning support for young people with a migrant background, particularly for language learning.


Pourtant, le conseil a déclaré que, comme de nombreux autres groupes du domaine de l’éducation, les ministres provinciaux considéraient que les dispositions sur les verrous numériques étaient trop restrictives.

However, this is what the council actually said, “Much like many other education groups, provincial ministers agree that the digital lock provisions are too restrictive”.


Si vous pouviez parler d'éducation et de tout cet élément.C'était un programme extraordinaire, et des jeunes ayant un avenir brillant devant eux considéraient ce programme d'éducation comme une très bonne chose.

If you could talk about education and that component.It was just a great program, and young people with great futures saw the education component as very positive.


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Par le passé, les gens considéraient l’accès à l’éducation de la même manière que l’accès à la richesse: c’était une question de sélection.

In the past, people saw access to education in the same way as access to wealth – it was a selective matter.


Dans un document intitulé Renforcer les relations et combler l’écart, il est question d'enjeux importants comme le logement, l'éducation et le développement économique, que les Premières nations, les Métis et les Inuits considéraient comme essentiels pour bénéficier de la même qualité de vie dont jouissent le reste des Canadiens et que bon nombre tiennent pour acquis.

In a document called, “Strengthening Relationships and Closing the Gap”, it talks about some of the important issues around housing, education and economic development that were critical for first nations, Métis and Inuit peoples to join the rest of Canadians in a quality of life that many of us take for granted.


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