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CARF
CCMP
CPAS
CPO
CSRE
Centre d'éducation des adultes
Centre d'éducation surveillée
Centre de compétence des marchés publics
Centre de formation continue
Centre de formation des adultes
Centre de formation permanente
Centre de publication et de documentation agricoles
Centre de publications et de documentation agricoles
Centre des publications officielles
Centre public d'action sociale
Centre public d'aide sociale
Centre résidentiel pour les adultes
Centre éducatif et culturel autochtone du Manitoba
MICEC
Manitoba Indian Cultural Education Centre
Manitoba Indigenous Cultural Education Centre Inc.
PUDOC
école d'adultes
établissement d'éducation surveillée

Vertaling van "centres d'éducation publics " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
centre de formation continue | centre de formation des adultes | centre de formation permanente | centre d'éducation des adultes | centre résidentiel pour les adultes | école d'adultes

adult centre | adult education centre | adult school | continuing education centre | residential adult centre | residential adult college


Manitoba Indigenous Cultural Education Centre Inc. [ MICEC | Manitoba Indian Cultural Education Centre | Centre éducatif et culturel autochtone du Manitoba ]

Manitoba Indigenous Cultural Education Centre Inc. [ MICEC | Manitoba Indian Cultural Education Centre ]


Accord entre l'Organisation des Nations Unies pour l'éducation, la science et la culture (Unesco) et le gouvernement de la République française au sujet de la création et du fonctionnement d'un Centre international d'enregistrement des publications en sér

Agreement between the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (Unesco) and the Government of the French Republic on the establishment and operation of an International Centre for the Registration of Serial Publications


Centre arabo-africain de recherche et de formation des cadres pour l'éducation et la réhabilitation des aveugles [ CARF | Centre africain de recherche et de formation des cadres pour l'éducation et la réhabilitation des aveugles ]

African Arabic Centre for Research and Training Staff in Education and Rehabilitation of the Blind [ African Centre for Research and Training Staff in Education and Rehabilitation of the Blind ]


Centre de publication et de documentation agricoles | Centre de publications et de documentation agricoles | PUDOC [Abbr.]

Centre for Agricultural Publishing and Documentation | PUDOC [Abbr.]


Centre de compétence des marchés publics de la Confédération | Centre de compétence des marchés publics [ CCMP ]

Competence Centre for Federal Public Procurement [ CCPP ]


centre public d'action sociale | centre public d'aide sociale | CPAS [Abbr.]

public social action centre | public social assistance centre | CPAS/OCMW [Abbr.]


centre d'éducation surveile [ établissement d'éducation surveillée ]

youth detention centre [ young offenders' institution ]


Centre suisse de coordination pour la recherche en éducation [ CSRE ]

Swiss Coordination Centre for Research in Education [ SCCRE ]


Centre des publications officielles [ CPO ]

Official Publications Centre [ OPC ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Contribution de la Commission européenne à l’amélioration de l’état des connaissances et à la mise en œuvre de politiques plus solides, basées sur des données scientifiques La Commission: · mènera un exercice approfondi d’exploration des différents scénarios d'éducation pour l’Europe à l’horizon 2030, en concertation avec les acteurs concernés, tels que la Table ronde des industriels européens (ERT), l’Association européenne des universités dispensant un enseignement à distance (EADTU), le centre de recherche LERU, l’Association europ ...[+++]

European Commission support for better knowledge and stronger evidence-based policies The Commission will: · Carry out a comprehensive exercise of foresight scenarios for education in Europe 2030, in consultation with relevant actors such as ERT, EADTU, LERU, EUA and European Schoolnet on the basis of the work carried out by JRC-IPTS[35] and in line with the on-going FUTURIUM[36] project. As regards higher education, the Commission will also pursue work with the High Level Group for Modernisation of Higher Education to establish recom ...[+++]


Contribution de la Commission européenne à l’amélioration de l’état des connaissances et à la mise en œuvre de politiques plus solides, basées sur des données scientifiques La Commission: · mènera un exercice approfondi d’exploration des différents scénarios d'éducation pour l’Europe à l’horizon 2030, en concertation avec les acteurs concernés, tels que la Table ronde des industriels européens (ERT), l’Association européenne des universités dispensant un enseignement à distance (EADTU), le centre de recherche LERU, l’Association europ ...[+++]

European Commission support for better knowledge and stronger evidence-based policies The Commission will: · Carry out a comprehensive exercise of foresight scenarios for education in Europe 2030, in consultation with relevant actors such as ERT, EADTU, LERU, EUA and European Schoolnet on the basis of the work carried out by JRC-IPTS[35] and in line with the on-going FUTURIUM[36] project. As regards higher education, the Commission will also pursue work with the High Level Group for Modernisation of Higher Education to establish recom ...[+++]


Grâce à des ententes interprovinciales de collaboration, le gouvernement fédéral devrait appuyer d'abord la mise au point de normes nationales au chapitre de l'éducation et de la formation professionnelle, deuxièmement la création de liens plus forts entre les centres d'éducation supérieure, les institutions, les associations professionnelles, les pouvoirs publics, les commerces et les autres organismes qui ont un rôle à jouer au n ...[+++]

Through co-operative interprovincial agreements, the federal government should foster: one, the development of national standards in education and vocational training; two, stronger partnerships among higher education institutions, professional associations and public authorities, business and other organizations that have a stake in the quality of higher education and research; and three, internationalization in post-secondary education, because of course we operate in a global society.


Des représentants du Comité d'action du premier ministre sur la prévention de la violence conjugale, de notre centre provincial d'aide aux victimes de viol et d'agression sexuelle et de notre association des foyers de transition ainsi que de notre association provinciale d'éducation juridique du public, des avocats de la famille, des membres du conseil consultatif, des membres du Fonds d'action et d'éducation juridique pour les femmes de l'Île-du-Prince-Édouard, des membres de la section provinciale de l'Associati ...[+++]

Representatives from the Premier's Action Committee on Family Violence Prevention, our provincial rape and sexual assault centre and transition house association, our provincial public legal education association, family lawyers, advisory council members, LEAF-P.E.I. and NAWL-P.E.I. members, and interested women attended the meeting and helped us identify the areas we have included in this brief.


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Mme Jennifer Barr, consultante en éducation et publication, Centre de toxicomanie et de santé mentale : Je suis Jennifer Barr, du Centre de toxicomanie et de santé mentale, en Ontario.

Ms. Jennifer Barr, Education and Publishing Consultant, Centre for Addiction and Mental Health: I am Jennifer Barr from the Centre for Addiction and Mental Health in Ontario.


: a) quand cette directive a-t-elle été publiée, (i) a-t-elle été publiée par écrit, (ii) si oui, est-elle accessible au public et comment peut-on y accéder, (iii) à quelle date a-t-elle été affichée sur le site web de Citoyenneté et Immigration Canada, (iv) pourquoi n’est-elle plus accessible sur le site web depuis le 4 juin 2013, (v) quels sont les détails de la directive, (vi) comment la directive a-t-elle été communiquée au personnel de l’Agence des services frontaliers du Canada (ASFC), (vii) comment la directive a-t-elle été communiquée au personnel ...[+++]

(Return tabled) Question No. 4 Hon. Irwin Cotler: With regard to international treaties and conventions dealing in whole or in part with human rights and with Canada’s international obligations in this regard: (a) does the government have any formal or informal procedures for regular review of those international human rights treaties that Canada has not yet signed, ratified, or otherwise accepted; (b) does the government have any formal or informal guidelines according to which it determines whether the specific obligations containe ...[+++]


Il y a aussi sur la liste: la Federation of Post-Secondary Educators of B.C.; la Feminist Coalition of Newfoundland and Labrador; Feminists for Just and Equitable Public Policy; le Front d'action populaire en réaménagement urbain; la Greater Vancouver Association of the Deaf; la Grey-Bruce Community Legal Clinic; les Halton Community Legal Services; les Hamilton Mountain Legal & Community Services; le Income Security Advocacy Centre; l'Institut canadi ...[+++]

Also on the list are: Federation of Post-Secondary Educators of B.C.; Feminist Coalition of Newfoundland and Labrador; Feminists for Just and Equitable Public Policy; Front d'action populaire en réaménagement urbain; Greater Vancouver Association of the Deaf; Grey-Bruce Community Legal Clinic; Halton Community Legal Services; Hamilton Mountain Legal & Community Services; Income Security Advocacy Centre; Institut canadien d ...[+++]


28. Premièrement, les programmes réussis de formation professionnelle et d’éducation des adultes reposent souvent sur des partenariats entre des entreprises, le secteur public, les partenaires sociaux et des organisations locales du troisième secteur[33]. Ils sont centrés sur des groupes cibles spécifiques et sur leurs besoins.

28. Firstly, successful vocational and adult training schemes are often based on partnerships between business, the public sector, social partners and local third sector organisations.[33] They focus on specific target groups and their needs.


* Les Etats membres sont invités à utiliser les écoles, les établissements d'enseignement pour adultes, les établissements d'enseignement supérieur, les instituts de recherche et les autres établissements publics tels que les bibliothèques, en tant que centres multifonctions d'éducation et de formation tout au long de la vie.

Member States are invited to use the resources of schools, adult education and higher education institutions, research institutions and other public facilities such as libraries, as multipurpose centres for lifelong learning.


- Le déficit en équipements et en logiciels : dans la plupart des pays européens, on observe des déficits du point de vue de l'équipement tant matériel que « logiciel ». Ceux-ci touchent aussi bien les écoles et les Universités que les centres de formation technique (publics et privés) ou la formation en entreprise (notamment les PMEs) Dans l'éducation scolaire, par exemple, le taux d'équipement des écoles primaires en Europe varie dans des proportions très fortes avec des ...[+++]

- The shortfall in hardware and software: most European countries suffer from a shortfall in terms of hardware and software, affecting schools and universities as well as (public and private) technical training centres and in-company training (particularly the SMEs). In school education, for instance, the situation in primary schools in Europe varies enormously, with divergences ranging from one computer per 400 pupils to one computer per 25 pupils.


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