Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CARF
CREFAL
CSRE
Centre d'éducation des adultes
Centre d'éducation surveillée
Centre de formation continue
Centre de formation des adultes
Centre de formation permanente
Centre de soins
Centre médical
Centre médico-social
Centre national d'informatique dans l'éducation
Centre résidentiel pour les adultes
Centre éducatif et culturel autochtone du Manitoba
Dispensaire
EURYCLEE
MICEC
Manitoba Indian Cultural Education Centre
Manitoba Indigenous Cultural Education Centre Inc.
Sciences de l'éducation
école d'adultes
éducation
établissement d'éducation surveillée

Vertaling van "centres d'éducation pour " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
centre de formation continue | centre de formation des adultes | centre de formation permanente | centre d'éducation des adultes | centre résidentiel pour les adultes | école d'adultes

adult centre | adult education centre | adult school | continuing education centre | residential adult centre | residential adult college


Manitoba Indigenous Cultural Education Centre Inc. [ MICEC | Manitoba Indian Cultural Education Centre | Centre éducatif et culturel autochtone du Manitoba ]

Manitoba Indigenous Cultural Education Centre Inc. [ MICEC | Manitoba Indian Cultural Education Centre ]


Centre régional de coopération en éducation des adultes pour l'Amérique latine et les Caraïbes [ CREFAL | Centre régional d'éducation des adultes et d'alphabétisation fonctionnelle pour l'Amérique latine ]

Center of Regional Cooperation in Adult Education for Latin America and the Caribbean [ CREFAL | Regional Center for Adult Education and Functional Literacy for Latin America ]


Centre arabo-africain de recherche et de formation des cadres pour l'éducation et la réhabilitation des aveugles [ CARF | Centre africain de recherche et de formation des cadres pour l'éducation et la réhabilitation des aveugles ]

African Arabic Centre for Research and Training Staff in Education and Rehabilitation of the Blind [ African Centre for Research and Training Staff in Education and Rehabilitation of the Blind ]


Réseau des centres nationaux d'information sur les nouvelles technologies de l'information et l'éducation dans les Etats membres de la Communauté européenne | EURYCLEE [Abbr.]

Network of national information centres on new information technologies and education in the Member States of the European Community | EURYCLEE [Abbr.]


centre d'éducation surveile [ établissement d'éducation surveillée ]

youth detention centre [ young offenders' institution ]


Centre national d'informatique dans l'éducation

National Information Technology in Education Centre | NITEC [Abbr.]


Centre suisse de coordination pour la recherche en éducation [ CSRE ]

Swiss Coordination Centre for Research in Education [ SCCRE ]


centre médical [ centre de soins | centre médico-social | dispensaire ]

medical centre [ dispensary | health care centre | health centres(UNBIS) ]


éducation [ sciences de l'éducation ]

education [ educational sciences | science of education | Educational aspects(ECLAS) ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
J'aimerais souligner aujourd'hui quatre organisations, soit le Centre commémoratif de l'Holocauste à Montréal, le Sarah and Chaim Neuberger Holocaust Education Centre de Toronto, le Freeman Family Foundation Holocaust Education Centre à Winnipeg, et le Vancouver Holocaust Education Centre.

For that I would like to highlight today the Montreal Holocaust Memorial Centre, the Sarah and Chaim Neuberger Holocaust Education Centre of Toronto, the Freeman Family Foundation Holocaust Education Centre in Winnipeg, and the Vancouver Holocaust Education Centre.


un investissement efficace dans le capital humain grâce à des systèmes d'éducation et de formation est un élément essentiel de la stratégie européenne visant à atteindre les niveaux élevés de croissance et d'emplois durables, fondés sur la connaissance, qui sont au centre de la stratégie de Lisbonne, tout en favorisant l'épanouissement personnel, la cohésion sociale et la citoyenneté active;

Efficient investment in human capital through education and training systems is an essential component of Europe's strategy to deliver the high levels of sustainable, knowledge-based growth and jobs that lie at the heart of the Lisbon strategy, at the same time as promoting personal fulfilment, social cohesion and active citizenship,


J'aimerais en nommer quelques-uns, même si je ne dispose que de cinq minutes: Amnistie internationale, sa section Canada Francophone et celles d'Edmonton et de Toronto; l'Association éducative transculturelle; l'Association québécoise des avocats en droit de l'immigration (AQADI) qui, Dieu sait, connaît les lacunes de la loi actuelle; le Barreau du Québec; le Canada Tibet Committee; le Carrefour d'aide aux nouveaux arrivants; le Centre africain de développement et d'entraide; le Centre communautaire congolais des aînés; le Centre communautaire des femmes sud-asiatique; le Centre de femmes Marie-Dupuis; le Centre d' ...[+++]

I would like to name a few of them, even though I have only five minutes: Amnesty International, its francophone Canada section and the Edmonton and Toronto sections; the Association éducative transculturelle; the Quebec Immigration Lawyers Association, which, God knows, is aware of the gaps in the current act; the Barreau du Québec; the Canada Tibet Committee; the Carrefour d'aide aux nouveaux arrivants; the Centre africain de développement et d'entraide; the Centre communautaire congolais des aînés; the South Asian Women's Community Centre; the Centre de femmes Marie-Dupuis; the Centre d' ...[+++]


[3] Dans le contexte de l'enseignement supérieur, cet avantage systématique de la mobilité est démontré par l'étude intitulée The impact of Erasmus on European higher education: quality, openness and internationalisation , décembre 2008, ( [http ...]

[3] For the higher education sector this systemic benefit has been proved by a study on "The impact of Erasmus on European higher education: quality, openness and internationalisation", Dec. 2008, [http ...]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Participation à l’enseignement préscolaire Éducation répondant à des besoins spéciaux Jeunes ayant quitté prématurément l’école Connaissances de base en lecture, mathématiques et sciences Connaissances linguistiques Maîtrise des TIC Compétences civiques Apprentissage de l'acquisition de compétences Taux d’achèvement du second cycle de l’enseignement secondaire chez les jeunes Gestion des établissements scolaires Développement des écoles en centres locaux polyvalents d'acquisition de connaissances | Développement professionnel des ense ...[+++]

Participation in pre-school education Special needs education Early school leavers Literacy in reading, mathematics and science Language skills ICT skills Civic skills Learning to learn skills Upper secondary completion rates of young people School management Schools as multi-purpose local learning centres | Professional development of teachers and trainers Stratification of education and training systems Higher education graduates Cross-national mobility of students in higher education Participation of adults in lifelong learning Adu ...[+++]


(2) les activités d'éducation et de formation non formelles et informelles dans le domaine de la jeunesse sont complémentaires du système d'éducation et de formation formelles, ont une approche basée sur la participation et axée sur l'apprenant et, étant exercées à titre volontaire, sont étroitement liées aux besoins et aux aspirations des jeunes et à leurs centres d'intérêt; dans la mesure où elles constituent un moyen supplémentaire d'éducation et de formation ainsi qu'une voie d'accès éventuelle à l'éducation et à la formation for ...[+++]

(2) non-formal and informal learning activities within the youth field are complementary to the formal education and training system, have a participative and learner-centred approach, are carried out on a voluntary basis and are therefore closely linked to young people's needs, aspirations and interests; by providing an additional source of learning and a possible route into formal education and training, such activities are particularly relevant to young people with fewer opportunities;


* Un programme d'éducation et de formation tout au long de la vie rassemblera les actions prévues à tous les niveaux d'éducation et de formation, des établissements scolaires aux centres d'éducation des adultes, et succédera à lui seul aux programmes actuels (Erasmus, Erasmus Mundus, Comenius, Socrates, Leonardo da Vinci).

* A lifelong learning programme will bring together actions at every level of education and training, from schools to adult education, as the sole successor to current programmes (Erasmus, Erasmus Mundus, Comenius, Socrates, Leonardo da Vinci).


* les Etats membres sont invités à avoir davantage recours au Fonds social européen (FSE) - qui constitue déjà le principal instrument de financement communautaire de l'éducation et de la formation tout au long de la vie - et à l'initiative communautaire EQUAL afin de soutenir la mise en oeuvre de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, notamment en vue du développement de partenariats et de centres locaux d'apprentissage, et pour soutenir les offres d'éduca ...[+++]

* Member States are invited to develop further their use of the European Social Fund (ESF) - already the main Community instrument for the funding of lifelong learning, and the EQUAL Community Initiative to support the implementation of lifelong learning, in particular for the development of local learning partnerships and centres, and to support learning opportunities at work, access to basic skills (including through 'second chance provision'), and training of teachers, trainers and other learning facilitators [43].


Les autres membres du groupe sont : M. Giuseppe AIROLDI I Vice Président pour les activités de formation de l'Université de Bocconi Ancien Directeur du développement et des ressources humaines de SDA- Bocconi Membre des conseils d'admInIstration d'instituts de recherche Coordinateur de nombreux projets de recherche sur l'organisation des entreprises Mme Marla AMBROSIO P Professeur à l'Université technique de Lisbonne Nombreux travaux sur les relations entre formation et innovation technologique Expert dans les programmes communautaire ...[+++]

The group's other members are: Mr Giuseppe Airoldi I Vice-President for training activities, University of Bocconi Former Director of Human Resources Development, SDA-Bocconi Member of research institute management boards Coordinator of numerous research projects concerning company organisation Mrs Marla Ambrosio P Professor, Lisbon Technical University In-depth knowledge of relationship between training and technological innovation Expert on Community training programmes (EUROTECNET) Mr Wenceslas F Holds major position in training body linked to top Baudrillard industrial undertaking in electronics sector (Thomson) Formerly responsible for social policies within Prime Minister's office Mr Erhard Busek A Former Austrian ...[+++]


Centré sur les écoles (il existe plus de 300.000 établissements d'enseignement pré-scolaire, primaire et secondaire dans la Communauté), un des lieux principaux d'échanges et de contacts entre les différents acteurs du monde éducatif, et mise en oeuvre par le biais de projets et de réseaux de projets de coopération transnationaux, l'action communautaire dans le domaine de l'éducation pourrait s'articuler sur les axes suivants : - favoriser la coopération des établissements scolaires à travers, entre autres, la mob ...[+++]

Centred on schools (there are more than 300 000 pre-school, primary and secondary education establishments in the Community), which are one of the main places for exchanges and contacts between the various people involved in education, and implemented by means of projects and transnational cooperation networks, Community measures in the field of education could be based on the following points: - encouraging cooperation between education establishments by means of, for example, mobility and exchanges of young people, providing them with the opportunity to encounter different ...[+++]


w