Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acquis expérientiels
Apprentissage expérientiel
Apprentissage par l'expérience
VAE
Validation
Validation d'acquis professionnels
Validation de l'apprentissage non formel et informel
Validation des acquis
Validation des acquis d'apprentissage
Validation des acquis d'expérience
Validation des acquis de l'expérience
Validation des acquis professionnels
Validation des savoirs acquis

Traduction de «Validation des acquis d'apprentissage » (Français → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
validation des acquis d'apprentissage

validation of learning outcomes


validation des acquis d'expérience | validation des acquis | validation de l'apprentissage non formel et informel [ VAE ]

validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ VPL | RPL ]


validation d'acquis professionnels [ validation des acquis professionnels | validation des savoirs acquis | validation des acquis ]

validation of acquired knowledge [ acquired knowledge validation | background knowledge validation ]


validation | validation de l'apprentissage non formel et informel

validation | validation of non-formal and informal learning


validation des acquis de l'expérience

accreditation of prior learning | APL [Abbr.]


apprentissage par l'expérience [ acquis expérientiels | apprentissage expérientiel ]

experiential learning


Deuxième forum national sur l'évaluation et la reconnaissance des acquis, l'apprentissage est sans limites... Faire entrer l'ERA sur les lieux de travail

Second National Forum on Prior Learning Assessment and Recognition, Learning has no Boundaries: Bringing PLAR into the Workplace
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(2) Une fois délivré, le brevet est, sauf preuve contraire, valide et acquis au breveté ou à ses représentants légaux pour la période mentionnée aux articles 44 ou 45.

(2) After the patent is issued, it shall, in the absence of any evidence to the contrary, be valid and avail the patentee and the legal representatives of the patentee for the term mentioned in section 44 or 45, whichever is applicable.


l’université valide les acquis d’apprentissage fondés sur l’esprit d’entreprise;

The university validates entrepreneurship learning outcomes


Un inventaire européen de la validation de l'apprentissage non formel et informel contenant des informations actualisées sur les pratiques de validation des pays européens paraît régulièrement depuis 2004, tandis que des lignes directrices européennes pour la validation des acquis non formels et informels ont été publiées en 2009.

A European Inventory on the validation of non-formal and informal learning containing up-to-date information on current validation practices in European countries has been published regularly since 2004, while European Guidelines for validating non-formal and informal learning were published in 2009.


Les organisations patronales, les employeurs, les syndicats, les chambres de l'industrie, du commerce et de l'artisanat, les organismes nationaux intervenant dans la procédure de reconnaissance des qualifications professionnelles et dans l'évaluation et la certification des résultats d'apprentissage, les agences pour l'emploi, les organisations et les animateurs de jeunesse, les prestataires de services d'enseignement et de formation, ainsi que les organisations de la société civile, sont autant d'intervenants de premier plan ayant un ...[+++]

Employer organisations, individual employers, trade unions, chambers of industry, commerce and skilled crafts, national entities involved in the process of recognising professional qualifications and in assessing and certifying learning outcomes, employment services, youth organisations youth workers, education and training providers, as well as civil society organisations are all key stakeholders with an important role to play in facilitating opportunities for non-formal and informal learning and any subsequent validation processes.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
bilan des aptitudes, un processus visant à identifier et analyser les savoirs, aptitudes et compétences d'une personne, y compris ses aptitudes et motivations afin de définir un projet professionnel et/ou envisager une réorientation professionnelle ou un projet de formation; le bilan des aptitudes a pour but d'aider la personne à analyser son parcours professionnel antérieur, à se situer dans le monde du travail et à planifier son parcours de carrière ou, dans certains cas, à se préparer en vue de la validation des acquis d'apprentis ...[+++]

a skills audit means a process aimed at identifying and analysing the knowledge, skills and competences of an individual, including his or her aptitudes and motivations in order to define a career project and/or plan a professional reorientation or training project; the aim of a skills audit is to help the individual analyse his/her career background, to self-assess his/her position in the labour environment and to plan a career pathway, or in some cases to prepare for the validation of non-formal or informal learning outcomes;


les qualifications ou, le cas échéant, une partie des qualifications obtenues au moyen de la validation d'acquis d'apprentissage non formels et informels respectent des normes qui sont soit identiques, soit équivalentes aux normes pour les qualifications obtenues au terme de programmes d'enseignement ou de formation formels;

qualifications or, where applicable, parts of qualifications obtained by means of the validation of non-formal and informal learning experiences comply with agreed standards that are either the same as, or equivalent to, the standards for qualifications obtained through formal education programmes;


Validation de l'apprentissage non formel et informel

Validation of non-formal and informal learning


«validation des acquis d'apprentissage», le processus confirmant que certains acquis d'apprentissage de l'apprenant correspondent à des résultats spécifiques pouvant être exigés pour une unité ou une certification;

‘Validation of learning outcomes’ means the process of confirming that certain assessed learning outcomes achieved by a learner correspond to specific outcomes which may be required for a unit or a qualification;


1. d'encourager, pour ce qui est des jeunes et des personnes travaillant dans le secteur de la jeunesse et dans les organisations de jeunesse, la reconnaissance de l'apprentissage non formel et informel, par exemple en créant un "passeport jeunesse" et en envisageant son intégration dans l'Europass, et de se pencher sur la validation de cet apprentissage, tout en tenant compte des spécificités nationales et dans le respect des comp ...[+++]

1. encourage, for young people and those active in youth work and youth organisations, the recognition of non-formal and informal learning, for example through developing a "Youthpass" and considering its inclusion in Europass, and consider the validation of such learning, whilst taking account of national situations and respecting Member States' competences;


La reconnaissance et la validation des qualifications, des compétences et de l'expérience doit être améliorée, notamment grâce à l'élaboration de normes européennes et de méthodes de validation de l'apprentissage non formel et informel.

The recognition and validation of skills, competence and experience needs to be improved, for example, through the development of European standards and methodologies for valuing non-formal and informal learning.




datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)

Validation des acquis d'apprentissage ->

Date index: 2021-07-16
w