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Analyse de menace
Analyse des menaces
Document sur la menace terroriste
Identifier les risques de sécurité des TIC
Modéliser les menaces informatiques
Section de l'évaluation des menaces
Sous-section de l'évaluation de la menace
évaluation de la menace
évaluation des menaces
évaluation des risques et des menaces
évaluer les risques de sécurité des TIC

Vertaling van "Section de l'évaluation des menaces " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
Section de l'évaluation des menaces

Threat Assessment Section


évaluation des menaces [ analyse des menaces | évaluation de la menace | analyse de menace ]

threat assessment [ threat analysis ]


document de synthèse concernant l'évaluation de la menace externe et interne que représente le terrorisme pour les Etats membres de l'Union européenne | document sur la menace terroriste

summary assessing the external and internal threat represented by terrorism to Member States of the European Union


Sous-section de l'évaluation de la menace

Threat Assessment Unit


identifier les risques de sécurité liés à l’utilisation des TIC | modéliser les menaces informatiques | évaluer les risques de sécurité des TIC | identifier les risques de sécurité des TIC

identify ICT security risks and threats | identify ICT security risks | model ICT threats


méthodologie d'évaluation de la menace et des risques terroristes

methodology for terrorism threat and risk assessment


évaluation des risques et des menaces

methods for handling security-related information | techniques for assessment of risks and threats | assessment of risks and threats | methods for assessment of risks and threats


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
On le définit dans les sections «attendu que», «éradication», «menace aux institutions politiques du Canada», et cetera.

It defines it, in the " whereas" sections, " eradicating," " threatening Canada's political institutions," et cetera.


1. Lorsque le Conseil recommande, en dernier recours, conformément à l'article 29, paragraphe 2, la réintroduction temporaire du contrôle à une ou plusieurs frontières intérieures ou sur des tronçons de celles-ci, le Conseil évalue la mesure dans laquelle cette réintroduction est susceptible de remédier correctement à la menace pour l'ordre public ou la sécurité intérieure au sein de l'espace sans contrôle aux ...[+++]

1. Where, as a last resort, the Council recommends in accordance with Article 29(2) the temporary reintroduction of border control at one or more internal borders or at parts thereof, it shall assess the extent to which such a measure is likely to adequately remedy the threat to public policy or internal security within the area without internal border control, and shall assess the proportionality of the measure in relation to that threat.


Lorsqu'un État membre décide, en dernier recours, la réintroduction temporaire du contrôle à une ou plusieurs de ses frontières intérieures ou sur des tronçons de celles-ci ou décide de prolonger ladite réintroduction, conformément à l'article 25 ou à l'article 28, paragraphe 1, il évalue la mesure dans laquelle cette réintroduction est susceptible de remédier correctement à la menace pour l'ordre public ou la sécurité intérieure et évalue la proportionnalité de la mesure par rapport à cette menace.

Where a Member State decides, as a last resort, on the temporary reintroduction of border control at one or more of its internal borders or at parts thereof, or decides to prolong such reintroduction, in accordance with Article 25 or Article 28(1), it shall assess the extent to which such a measure is likely to adequately remedy the threat to public policy or internal security, and shall assess the proportionality of the measure in relation to that threat.


5. estime que, pour que la SSI soit réellement efficace, il est essentiel de procéder à une analyse correcte des menaces pour la sécurité; rappelle à la Commission son engagement de fournir une vue d'ensemble transsectorielle des risques naturels et des menaces (intentionnelles ou non intentionnelles) d'origine humaine dans l'Union européenne; rappelle au Conseil européen l'obligation qui lui est faite à l'article 222 du traité FUE de procéder régulièrement à une évaluation ...[+++]

5. Believes that a proper analysis of the security threats to be addressed is an essential prerequisite for an effective ISS; reminds the Commission of its commitment to produce a cross-sectoral overview of natural risks and man-made threats (intentional or unintentional) in the EU; reminds the European Council of its Treaty obligation under Article 222 TFEU to conduct a regular EU threat assessment and invites the Commission to come forward with concrete proposals on how best to implement the above-mentioned obligations, drawing to ...[+++]


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46. estime que les évaluations des menaces doivent être complétées par des évaluations des risques, analysant les menaces à la lumière des vulnérabilités existantes, et identifiant ainsi les lacunes en termes de capacités à combler au plus vite; rappelle que, dans le cadre de la mise en œuvre de la stratégie de sécurité interne, l'Union devrait établir d'ici 2014 une politique de gestion ...[+++]

46. Considers that threat assessments must be complemented with risk assessments analysing threats in the light of existing vulnerabilities and thus identifying the most pressing capability gaps to be addressed; recalls that within the implementation of the Internal Security Strategy, the EU should establish by 2014 a coherent risk management policy linking threat and risk assessments to decision-making; recalls also that by the end of 2012 the Commission should prepare, on the basis of national risk analyses, a cross-sectoral overview of the major natural and man-made risks that the EU may face in the future; encourages the Member States to share their national risk assessments and risk management plans, to enable a joint appraisal to be ma ...[+++]


Ainsi, elles pourront faire face aux menaces connues qui pèsent actuellement sur nous et à celles prévues et imprévues qui nous attendent dans le futur. Question n 848 L'hon. Stéphane Dion: En ce qui concerne le programme d’avion d’attaque interarmées (JSF), depuis le début de la participation du Canada: a) à combien s’élevait la première évaluation du coût d’achat par appareil pour le Cana ...[+++]

Question No. 848 Hon. Stéphane Dion: With regard the Joint Strike Fighter (JSF) program, since the beginning of Canada’s participation: (a) what was the first evaluation of the acquisition cost-per-plane Canada would pay, (i) when was that evaluation made, (ii) based on what information was it made, (iii) who provided the government with that information, (iv) via what medium (e.g., conference, personal discussion,briefing note, etc.), (v) what is the name of the government document containing that evaluation, (vi) what is the topic of that document, (vii) which government me ...[+++]


– vu ses résolutions du 24 avril 2008 sur la voie d'une réforme de l'Organisation mondiale du commerce, du 4 avril 2006 sur l'évaluation du cycle de Doha à la suite de la Conférence ministérielle de l'OMC à Hong Kong, du 12 mai 2005 sur l'évaluation du cycle de Doha suite à la décision du Conseil général de l'OMC du 1 août 2004, du 9 mars 2005 sur les orientations relatives aux sections II, IV, V, VI, VII, VIII (A) et VIII (B) et à l'avant-projet d'état prévisionnel du Parlement européen (Section I) pour la procédure budgétaire 2006, ...[+++]

- having regard to its resolutions of 24 April 2008 entitled "Towards a reform of the World Trade Organization", of 4 April 2006 entitled "The assessment of the Doha Round following the WTO Ministerial Conference in Hong Kong", of 12 May 2005 entitled "The assessment of the Doha Round following the WTO General Council Decision of 1 August 2004", of 9 March 2005 entitled "The guidelines for Sections II, IV, V, VI, VII, VIII(A) and VIII(B) and on the European Parliament's preliminary draft estimates (Section I) for the 2006 budgetary procedure", of 22 April 2004 entitled "The estimates of revenue and expenditure of Parliament for the finan ...[+++]


Si nos services de sécurité veulent pouvoir évaluer les menaces qui pèsent sur le Canada, il faut que nous coopérions très étroitement avec toutes sortes de pays, pas seulement les États-Unis, pour recueillir des informations sur ces menaces et les regrouper pour bien évaluer la menace.

If Canada and Canadian security agencies want to assess threats to Canada, we need to cooperate very closely with a very wide range of other countries, not just the United States, to get information about those threats and combine that information to provide that assessment.


Que, par dérogation à l'ordre adopté par le Sénat le 26 mars 1998, le comité sénatorial spécial de la sécurité et des services de renseignement, autorisé à recueillir des témoignages et étudier certaines questions concernant la menace du terrorisme pour le Canada et les activités antiterroristes du gouvernement du Canada, examine l'étendue des menaces à l'échelle internationale, et plus particulièrement la menace du terrorisme pour le Canada, et fasse rapport à ce sujet; examine dans ...[+++]

That notwithstanding the Order of the Senate adopted on March 26, 1998, the Special Committee of the Senate on Security and Intelligence, which was authorised to hear evidence on and consider matters relating to the threat posed to Canada by terrorism and the counter-terrorism activities of the Government of Canada; examine and report on the current international threat environment with particular reference to terrorism as it relates to Canada; examine and report on the extent to which the recommendations of the Report of the Special Committee on Terrorism and Public Safety (June 1987) and the Report of the Special Committee on Terrori ...[+++]


Que, par dérogation à l'ordre adopté par le Sénat le 26 mars 1998, le Comité sénatorial spécial de la sécurité et des services de renseignement, autorisé à recueillir des témoignages et étudier certaines questions concernant la menace du terrorisme pour le Canada et les activités antiterroristes du gouvernement du Canada, examine l'étendue des menaces à l'échelle internationale, et plus particulièrement la menace du terrorisme pour le Canada, et fasse rapport à ce sujet; examine dans ...[+++]

That notwithstanding the Order of the Senate adopted on March 26, 1998, the Special Committee of the Senate on Security and Intelligence which was authorised to hear evidence on and consider matters relating to the threat posed to Canada by terrorism and the counter-terrorism activities of the Government of Canada; examine and report on the current international threat environment with particular reference to terrorism as it relates to Canada; examine and report on the extent to which the recommendations of the Report of the Special Committee on terrorism and Public Safety (June 1987) and the Report of the Special Committee on terroris ...[+++]




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Date index: 2021-07-22
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