Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
IIES
IIPS
Institut d'études stratégiques
Institut international d'études stratégiques
Institut international d'études stratégiques de Londres
Institut international d'études sur la population
Institut international de musicologie comparative

Traduction de «Institut international d'études sur la population » (Français → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Institut international d'études sur la population | IIPS [Abbr.]

International Institute for Population Sciences | IIPS [Abbr.]


Institut international d'études sur la population(IIPS)

International Institute for Population Studies | IIPS [Abbr.]


Institut international d'études stratégiques [ Institut d'études stratégiques ]

International Institute for Strategic Studies [ IISS | Institute for Strategic Studies ]


Institut international d'études comparatives de la musique et de documentation musicale [ Institut international de musicologie comparative ]

International Institute for Comparative Music Studies and Documentation [ IICMSD | International Institute of Comparative Musicology ]


Institut international d'études stratégiques | IIES [Abbr.]

International Institute of Strategic Studies | IISS [Abbr.]


Institut international d'études du développement, de la coopération et du travail [ Institut afro-asiatique - Histadrout, Israël ]

International Institute for Development, Cooperation and Labour Studies [ Afro-Asian Institute - Histadrut, Israël ]


Institut international d'études stratégiques de Londres

Institute for European Defence and Strategic Studies London
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
5. suggère, dans ce contexte, que conformément au paragraphe 17 de la résolution 2199 du Conseil de sécurité des Nations unies du 12 février 2015, la Commission se concentre sur la lutte contre le commerce illégal des biens culturels, notamment en ce qui concerne les pièces du patrimoine culturel sorties illégalement d'Iraq depuis le 6 août 1990 et de Syrie depuis le 15 mars 2011; invite la Commission à définir une stratégie coordonnée de lutte contre ce commerce illicite en collaboration avec les responsables nationaux des services d'enquête et en étroite collaboration avec l'Unesco et d'autres organisations internationales comme le Conseil ...[+++]

5. Suggests in this context that the Commission, in line with paragraph 17 of UN Security Council Resolution 2199 of 12 February 2015, focus on the fight against illicit trade in cultural artefacts, specifically as regards items of cultural heritage illegally removed from Iraq since 6 August 1990 and from Syria since 15 March 2011; calls on the Commission to devise a coordinated approach for combating that illegal trade, working together with those responsible at national level in the investigation services and in close cooperation with UNESCO and other international organisations ...[+++]as ICOM (International Council of Museums), ICOM’s International Committee of the Blue Shield (ICBS), Europol, Interpol, UNIDROIT (International Institute for the Unification of Private Law), the WCO (World Customs Organisation), ICOMOS (International Council on Monuments and Sites) and ICCROM (International Centre for the Study of the Preservation and Restoration of Cultural Property);


4. suggère, dans ce contexte, que la Commission envisage la création, conformément au paragraphe 17 de la résolution n° 2199 du Conseil de sécurité des Nations unies du 12 février 2015, d'un service transversal chargé de la prévention et de la lutte contre le commerce illicite de biens culturels, doté d'une unité spécialement consacrée aux pièces du patrimoine culturel sorties illégalement d'Iraq depuis le le 6 août 1990 et de Syrie depuis le 15 mars 2011; suggère également que ce service définisse une stratégie coordonnée de lutte contre ce commerce illicite en collaboration avec les responsables nationaux des services d'enquête et en ...[+++]

4. Suggests, in this context, that the Commission envisage creating, in line with paragraph 17 of UN Security Council Resolution 2199 of 12 February 2015, a cross-cutting department which would be in charge of the prevention of and the fight against illicit trade in cultural artefacts, with a unit dedicated specifically to items of cultural heritage illegally removed from Iraq since 6 August 1990 and from Syria since 15 March 2011; suggests also that this department should devise a coordinated approach to combating that illegal trade, working together with those responsible at national level in the investigation services and in close cooperation with UNESCO ...[+++]


7. suggère, dans ce contexte, que conformément au paragraphe 17 de la résolution 2199 du Conseil de sécurité des Nations unies du 12 février 2015, la Commission se concentre sur la lutte contre le commerce illégal des biens culturels, notamment en ce qui concerne les pièces du patrimoine culturel sorties illégalement d'Iraq depuis le 6 août 1990 et de Syrie depuis le 15 mars 2011; invite la Commission à définir une stratégie coordonnée de lutte contre ce commerce illicite en collaboration avec les responsables nationaux des services d'enquête et en étroite collaboration avec l'Unesco et d'autres organisations internationales comme le Conseil ...[+++]

7. Suggests in this context that the Commission, in line with paragraph 17 of UN Security Council Resolution 2199 of 12 February 2015, focus on the fight against illicit trade in cultural artefacts, specifically as regards items of cultural heritage illegally removed from Iraq since 6 August 1990 and from Syria since 15 March 2011; calls on the Commission to devise a coordinated approach for combating that illegal trade, working together with those responsible at national level in the investigation services and in close cooperation with UNESCO and other international organisations ...[+++]as ICOM (International Council of Museums), the ICOM’s International Committee of the Blue Shield (ICBS), Europol, Interpol, UNIDROIT (International Institute for the Unification of Private Law), WCO (World Customs Organisation), ICOMOS (International Council on Monuments and Sites) and ICCROM (International Centre for the Study of the Preservation and Restoration of Cultural Property);


5. suggère, dans ce contexte, que conformément au paragraphe 17 de la résolution 2199 du Conseil de sécurité des Nations unies du 12 février 2015, la Commission se concentre sur la lutte contre le commerce illégal des biens culturels, notamment en ce qui concerne les pièces du patrimoine culturel sorties illégalement d'Iraq depuis le 6 août 1990 et de Syrie depuis le 15 mars 2011; invite la Commission à définir une stratégie coordonnée de lutte contre ce commerce illicite en collaboration avec les responsables nationaux des services d'enquête et en étroite collaboration avec l'Unesco et d'autres organisations internationales comme le Conseil ...[+++]

5. Suggests in this context that the Commission, in line with paragraph 17 of UN Security Council Resolution 2199 of 12 February 2015, focus on the fight against illicit trade in cultural artefacts, specifically as regards items of cultural heritage illegally removed from Iraq since 6 August 1990 and from Syria since 15 March 2011; calls on the Commission to devise a coordinated approach for combating that illegal trade, working together with those responsible at national level in the investigation services and in close cooperation with UNESCO and other international organisations ...[+++]as ICOM (International Council of Museums), ICOM’s International Committee of the Blue Shield (ICBS), Europol, Interpol, UNIDROIT (International Institute for the Unification of Private Law), the WCO (World Customs Organisation), ICOMOS (International Council on Monuments and Sites) and ICCROM (International Centre for the Study of the Preservation and Restoration of Cultural Property);


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. La mise en œuvre technique des projets visés à l'article 1er, paragraphe 3, est assurée par le consortium de l'Union européenne chargé de la non-prolifération, qui s'appuie sur la Fondation pour la recherche stratégique (FRS), le Peace Research Institute Frankfurt (HSFK/PRIF) (institut de recherche pour la paix de Francfort), l'Institut international d'études stratégiqu ...[+++]

2. Technical implementation of the projects covering the activities referred to in Article 1(3) shall be carried out by the EU Non-Proliferation Consortium based on la Fondation pour la Recherche Stratégique (FRS), the Peace Research Institute Frankfurt (HSFK/ PRIF), the International Institute for Strategic Studies (IISS) and the Stockholm Internat ...[+++]


Elle s'appuie sur un projet d'étude étendue de toxicité pour la reproduction sur une génération F1 réalisée au cours des différents stades de la vie, proposé par le comité technique ACSA (Agricultural Chemical Safety Assessment) du Health and Environmental Sciences Institute (HESI) de l'ILSI (Institut international Life Science Institute), tel que publié dans Cooper e.a., 2006 (1).

It is based on the International Life Science Institute (ILSI)-Health and Environmental Sciences Institute (HESI), Agricultural Chemical Safety Assessment (ACSA) Technical Committee proposal for a life stage F1 extended one generation reproductive study as published in Cooper et al., 2006 (1).


- de continuer à examiner – en collaboration avec les pays africains – la possibilité de soutenir davantage la coopération entre les instituts d'études géologiques des deux continents et d'encourager la collaboration dans ce domaine dans les enceintes multilatérales telles que le programme international des géosciences de l'UNESCO.

- continue to assess - with African countries – the feasibility of assisting further co-operation between both continents' geological surveys and to promote co-operation in this area in multilateral fora such as UNESCO’s Geosciences Programme.


2. La mise en œuvre technique des projets visés à l’article 1er, paragraphe 3, est assurée par le consortium de l’Union européenne chargé de la non-prolifération, qui s’appuie sur la Fondation pour la recherche stratégique (FRS), le Peace Research Institute Frankfurt (HSFK/PRIF) (institut de recherche pour la paix de Francfort), l’Institut international d’études stratégiqu ...[+++]

2. Technical implementation of the projects referred to in Article 1(3) shall be carried out by the EU Non-Proliferation Consortium based on la Fondation pour la Recherche Stratégique (FRS), the Peace Research Institute Frankfurt (HSFK/PRIF), the International Institute for Strategic Studies (IISS) and the Stockholm International Peace Research Institute (SIPRI).


Les activités soutenues sont les suivantes: mécanisme de soutien aux dialogues sectoriels; campagnes de sensibilisation dans les médias; participation d'experts et de représentants de la société civile de l'UE et du Brésil; programmes d'enseignement supérieur pour le Brésil (financement de bourses d'études et échanges d'enseignants); création d'un Institut d'études européennes; actions garantissant l'accès de la population locale aux terres, favorisant les productions non polluantes, augmentant les revenus et améliorant le bien-être.

The following actions are supported: facility to support sectoral dialogues; profile-raising activities through the media; participation of experts and representatives of civil society of the EU and Brazil; higher education programmes for Brazil (funding scholarships and exchange of teachers); establishment of a European Studies Institute; actions to secure access to land for the local population, fostering of non-polluting productive activities, increasing income and well-being.


- Ancien élève de la section "Service public" de l’Institut d’Études Politiques de Paris, élu local particulièrement attaché au maintien des services publics de proximité, je considère que la meilleure voie pour préserver la notion de service public n’est pas celle d’une directive-cadre européenne qui porterait atteinte à la liberté des États membres de définir les missions qu’ils entendent confier au service public, conformément au vœu de leur population.

– (FR) As a former pupil of the ‘Public Service’ department of the Institute of Political Studies in Paris, and as a local councillor specifically responsible for maintaining local public services, I do not think that the best way to preserve the notion of public service is to adopt a European framework directive, which would affect the freedom of Member States to define the tasks they intend to entrust to public services, in accordance with the wishes of their people.




datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)

Institut international d'études sur la population ->

Date index: 2021-11-21
w