Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
IIC-CG
IIES
IISSP
Institut international d'histoire sociale
Institut international d'études sociales
Institut international pour la conservation
SIDS
Société internationale de défense sociale

Traduction de «Institut international d'histoire sociale » (Français → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Institut international d'histoire sociale

International Institute of Social History


Institut international pour la conservation des objets d'art et d'histoire. Groupe canadien [ IIC-CG | Institut international pour la conservation. Groupe canadien ]

International Institute for Conservation of Historic and Artistic Works. Canadian Group [ IIC-CG | International Institute for Conservation. Canadian Group ]


Institut international pour la conservation des objets d'art et d'histoire [ Institut international pour la conservation | Institut international pour la conservation des objets de musée ]

International Institute for Conservation of Historic and Artistic Works [ IIC | International Institute for Conservation | International Institute for the Conservation of Museum Objects ]


Société internationale de défense sociale pour une politique criminelle humaniste [ SIDS | Société internationale de défense sociale | Institut international pour les études de défense sociale ]

International Society of Social Defence and Humane Criminal Policy [ ISSD | International Society of Social Defence | International Institute for the Studies of Social Defense ]


Institut international des sciences sociales et politiques | IISSP [Abbr.]

International Institute of Social and Political Sciences | IISPS [Abbr.]


Institut international d'études sociales | IIES [Abbr.]

International Institute for Labour Studies | IILS [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
La rapporteure tient également à remercier pour leurs contributions précieuses les acteurs non institutionnels suivants, qui ont fait part de leurs positions et avis sur la directive proposée: Forum européen de patients (EPF), Association européenne pour les maladies rares (EURORODIS), Fédération européenne des associations et industries pharmaceutiques (EFPIA), Confédération européenne des entrepreneurs pharmaceutiques (EUCOPE), Association européenne des médicaments génériques (EGA), GlaxoSmithKline, Celgene, Plateforme européenne des institutions de protection sociale (ESIP), Représentation des institutions françaises de ...[+++]

The rapporteur would also like to thank for their valuable contributions the following non-institutional stakeholders who have communicated their positions and views on the proposed Directive: The European Patients Forum (EPF), the European Organisation for Rare Diseases (EURORODIS), the European Federation of Pharmaceutical Industry Associations (EFPIA), the European Confederation of Pharmaceutical Entrepreneurs (EUCOPE), the European Generic Medicines Association (EGA), GlaxoSmithKline, Celgene, the European Social Insurers Platform (ESIP), the Représentation des institutions françaises de sécurité sociale auprès de ...[+++]


63. demande une vue d'ensemble détaillée de tous les coûts externes et internes supportés par le Parlement liés à la Maison de l'histoire européenne, ventilés selon la planification (y compris la planification préliminaire), l'investissement et le fonctionnement (y compris la réserve consacrée à la construction et à l'entretien, les frais de personnel, les frais d'exposition); observe que la Commission soutient le financement de la Maison de l'histoire européenne par l'octroi d'une dotation annuelle de 800 000 EUR; relève que, en tant que nouvelle attraction touristique productrice de recettes, la Maison de l'histoire européenne aura d ...[+++]

63. Calls for a detailed overview of all external and internal Parliament related costs for the European House of History, separated according to planning costs (including preliminary planning), investment costs and running costs (including construction and maintenance reserve, personal expenditure, exhibition costs); notes that the Commission supports the funding of the European House of History with an annual allocation of EUR 800 000; points out the European House of History will have positive effects not only for ...[+++]


67. demande une vue d'ensemble détaillée de tous les coûts externes et internes supportés par le Parlement liés à la Maison de l'histoire européenne, ventilés selon la planification (y compris la planification préliminaire), l'investissement et le fonctionnement (y compris la réserve consacrée à la construction et à l'entretien, les frais de personnel, les frais d'exposition); observe que la Commission soutient le financement de la Maison de l'histoire européenne par l'octroi d'une dotation annuelle de 800 000 EUR; relève que, en tant que nouvelle attraction touristique productrice de recettes, la Maison de l'histoire européenne aura d ...[+++]

67. Calls for a detailed overview of all external and internal Parliament related costs for the European House of History, separated according to planning costs (including preliminary planning), investment costs and running costs (including construction and maintenance reserve, personal expenditure, exhibition costs); notes that the Commission supports the funding of the European House of History with an annual allocation of EUR 800 000; points out the European House of History will have positive effects not only for ...[+++]


– vu le rapport de l'Organisation internationale du travail (OIT) et de l'Institut international d'études sociales intitulé "Lutter contre la crise financière et économique par le travail décent" du 24 mars 2009, qui presse le G20 de lancer une série d'impulsions coordonnées, visant à renforcer la protection sociale et à créer des emplois,

– having regard to the report by the International Labour Organization (ILO) and the International Institute for Labour Studies, entitled 'The Financial and Economic Crisis: A Decent Work Perspective', of 24 March 2009, which urges the G20 to put forward a coordinated stimulus package oriented toward social protection and job creation,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
– vu le rapport de l'Organisation internationale du travail (OIT) et de l'Institut international d'études sociales intitulé "Lutter contre la crise financière et économique par le travail décent" du 24 mars 2009, qui presse le G20 de lancer une série d'impulsions coordonnées, visant à renforcer la protection sociale et à créer des emplois,

– having regard to the report by the International Labour Organization (ILO) and the International Institute for Labour Studies, entitled 'The Financial and Economic Crisis: A Decent Work Perspective', of 24 March 2009, which urges the G20 to put forward a coordinated stimulus package oriented toward social protection and job creation,


Il y a lieu d’encourager les institutions publiques et privées à souligner l’importance sociale et économique des entrepreneurs, non seulement comme un choix de carrière légitime mais également comme une question éminente d’intérêt national, européen et international.

Public and private institutions should be encouraged to emphasize the social and economic importance of entrepreneurs not only as a legitimate career path but also as a matter of utmost national, European and international interest.


estime que le droit à la démocratie en tant que tel, compris comme le droit de tout citoyen de participer sans discrimination à l'exercice de la souveraineté populaire dans le cadre d'institutions soumises à l'État de droit, est un droit humain universel acquis au cours de l'histoire et reconnu explicitement dans la CEDH, le Pacte international relatif aux droits civils et politiques, la Déclaration de Vienne de 1993 issue de la C ...[+++]

Considers that the right to democracy — understood as the right of every citizen to take part in the exercise of the sovereignty of the people within the framework of institutions subject to the rule of law — is an historically acquired universal human right explicitly recognised by the ECHR, the International Covenant on Civil and Political Rights, the 1993 Vienna Declaration of the World Conference on Human Rights and the United Nations Millennium Declaration; considers ...[+++]


Les institutions compétentes doivent tenir compte du développement et de l’introduction prochaine de l’échange électronique d’informations sur la sécurité sociale (EESSI) dans la conception et la réalisation de leurs systèmes internes nationaux destinés à saisir et collecter des données relatives au traitement et à la liquidation des demandes de pension de vieillesse.

Competent institutions shall bear in mind the development and impending introduction of Electronic Exchange of Social Security Information (EESSI) in the design and implementation of their internal national systems for the capture and collection of data on the processing and settlement of pension claims.


| Discussion with and consultation of the relevant experts (from Member States, the other EU institutions and international organisations, social partners, civil society, etc) in preparation of the possible legislative instruments for the entry and residence of third-country nationals (will continue throughout the 2006-2009 period).

| Discussion with and consultation of the relevant experts (from Member States, the other EU institutions and international organisations , social partners, civil society, etc) in preparation of the possible legislative instruments for the entry and residence of third-country nationals (will continue throughout the 2006-2009 period).


4.1.33. Le Comité économique et social marque son accord quant à la position de la Cour des comptes selon laquelle, compte tenu de l'importance du rôle de cet auditeur interne, son indépendance devrait être clairement et expressément énoncée à l'article 80, dans les termes qu'elle propose:"Dans l'exercice de sa fonction, l'auditeur interne n'est responsable que devant l'institution qui l'a nommé et ne rendra des comptes qu'à celle-ci".

4.1.33. The Committee endorses the opinion of the Court of Auditors that, given the importance of the internal auditor's role, his independence should be clearly and expressly stated in Article 80, using the wording proposed by the Court:"In carrying out his duties, the internal auditor shall be responsible only to the institution that designated him and shall report direct to the institution".




datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)

Institut international d'histoire sociale ->

Date index: 2021-04-12
w