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Vertaling van "Demande d'aide à l'éducation " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
Demande d'aide à l'éducation

Application for Educational Assistance


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Recognition and Educational Assistance Programs Advisor


aide à l'éducation du dessin pour apprendre à dessiner [ aide pour s'entraîner et apprendre à dessiner ]

aid for training drawing skills




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clearly abusive request | clearly unfounded application | clearly unjustified application | manifestly unfounded claim | MUC [Abbr.]


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answer customers' inquiries | deal with client's enquiries | respond to a customer inquiry | respond to customers' inquiries
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Les volets suivants ont été privilégiés : promotion de la demande individuelle d'éducation, amélioration de la qualité de l'offre d'activités éducatives et développement de services de soutien pour les apprenants et les formateurs adultes, associé à une promotion de systèmes flexibles de validation des connaissances.

The focus has been on the following aspects: promotion of individual demand for education, improvement of the quality of the provision of education activities and development of backup services for learners and adult trainers, flanked by the promotion of flexible systems for validating knowledge.


Le Conseil européen de Lisbonne des 23 et 24 mars 2000 a défini un objectif stratégique consistant à faire en sorte que l'Union européenne devienne l'économie de la connaissance la plus compétitive et la plus dynamique du monde, capable d'une croissance économique durable accompagnée d'une amélioration quantitative et qualitative de l'emploi et d'une plus grande cohésion sociale. Il a également demandé au Conseil «Éducation» d'entreprendre une réflexion générale sur les objectifs concrets futurs des systèmes d'enseignement, axée sur l ...[+++]

The Lisbon European Council of 23 and 24 March 2000 set a strategic goal for the European Union to become the most competitive and dynamic knowledge-based economy in the world, capable of sustainable economic growth with more and better jobs and greater social cohesion, and invited the Education Council to undertake a general reflection on the concrete future objectives of education systems, focusing on common concerns and priorities while respecting national diversity.


Le Conseil européen de Lisbonne des 23 et 24 mars 2000 a défini un objectif stratégique consistant à faire en sorte que l'Union européenne devienne l'économie de la connaissance la plus compétitive et la plus dynamique du monde, capable d'une croissance économique durable accompagnée d'une amélioration quantitative et qualitative de l'emploi et d'une plus grande cohésion sociale. Il a également demandé au Conseil «Éducation» d'entreprendre une réflexion générale sur les objectifs concrets futurs des systèmes d'enseignement, axée sur l ...[+++]

The Lisbon European Council of 23 and 24 March 2000 set a strategic goal for the European Union to become the most competitive and dynamic knowledge-based economy in the world, capable of sustainable economic growth with more and better jobs and greater social cohesion, and invited the Education Council to undertake a general reflection on the concrete future objectives of education systems, focusing on common concerns and priorities while respecting national diversity.


Les volets suivants ont été privilégiés : promotion de la demande individuelle d'éducation, amélioration de la qualité de l'offre d'activités éducatives et développement de services de soutien pour les apprenants et les formateurs adultes, associé à une promotion de systèmes flexibles de validation des connaissances.

The focus has been on the following aspects: promotion of individual demand for education, improvement of the quality of the provision of education activities and development of backup services for learners and adult trainers, flanked by the promotion of flexible systems for validating knowledge.


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À Lisbonne, le Conseil européen a demandé au Conseil "Éducation" d'"entreprendre une réflexion générale sur les objectifs concrets futurs des systèmes d'enseignement, axée sur les préoccupations et les priorités communes (...)".

The European Council at Lisbon asked the Education Council "to undertake a general reflection on the concrete future objectives of education systems, focusing on common concerns..".


À Lisbonne, le Conseil européen a demandé au Conseil "Éducation" d'"entreprendre une réflexion générale sur les objectifs concrets futurs des systèmes d'enseignement, axée sur les préoccupations et les priorités communes (...)".

The European Council at Lisbon asked the Education Council "to undertake a general reflection on the concrete future objectives of education systems, focusing on common concerns ..".


En parallèle, le Conseil européen de Lisbonne a demandé au Conseil Education d'entreprendre une réflexion générale sur les objectifs concrets futurs des systèmes d'enseignement, axée sur les priorités communes et de présenter un rapport plus complet au Conseil européen du printemps 2001.

In parallel, the Lisbon European Council asked the Education Council to undertake a general reflection on the concrete future objectives of education systems, focusing on common priorities, and to present a more comprehensive report to the European Council in the spring of 2001.


En parallèle, le Conseil européen de Lisbonne a demandé au Conseil Education d'entreprendre une réflexion générale sur les objectifs concrets futurs des systèmes d'enseignement, axée sur les priorités communes et de présenter un rapport plus complet au Conseil européen du printemps 2001.

In parallel, the Lisbon European Council asked the Education Council to undertake a general reflection on the concrete future objectives of education systems, focusing on common priorities, and to present a more comprehensive report to the European Council in the spring of 2001.


- a demandé au Conseil "Education" d'entreprendre une réflexion générale sur les objectifs concrets futurs des systèmes d'enseignement, axée sur les préoccupations et les priorités communes et de présenter un rapport plus complet au Conseil européen du printemps 2001.

- called on the "Education" Council to examine future goals for teaching systems in the light of common concerns and priorities and to submit a more comprehensive report to the European Council to be held in the spring of 2001.


- a demandé au Conseil "Education" d'entreprendre une réflexion générale sur les objectifs concrets futurs des systèmes d'enseignement, axée sur les préoccupations et les priorités communes et de présenter un rapport plus complet au Conseil européen du printemps 2001.

- called on the "Education" Council to examine future goals for teaching systems in the light of common concerns and priorities and to submit a more comprehensive report to the European Council to be held in the spring of 2001;


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