Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AUDECAM
Association d'enseignants pour la culture de la paix

Vertaling van "Association d'enseignants pour la culture de la paix " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
Association d'enseignants pour la culture de la paix

Culture of Peace Teachers Association


Association universitaire pour le développement de l'enseignement et de la culture en Afrique et à Madagascar | AUDECAM [Abbr.]

University Association for Educational and Cultural Development in Africa and Madagascar | AUDECAM [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
L’apprentissage non formel (par exemple dans les associations de jeunes, la culture et le sport) joue aussi un rôle important dans l’intégration, en complétant l’enseignement formel organisé dans les écoles ou les établissements d’enseignement supérieur.

Non-formal learning (e.g. in youth associations, culture and sport) also has a key role in complementing integration through formal education in schools or higher education institutions.


Elle doit être intégrée à tous les domaines d’activité des établissements, suivre les changements au niveau de la conception et de l’organisation de l’enseignement supérieur et associer l’établissement dans sa totalité à la mise en place d’une culture de la qualité qui repose sur l’enseignement et l’apprentissage.

It needs to engage with all areas of an institution's activities, to keep up with change in how higher education is designed and delivered, and involve the entire institution in creating a quality culture that underpins teaching and learning.


11. souligne qu'il convient d'aider les projets éducatifs qui, au-delà des obligations relatives aux programmes scolaires, enseignent la langue et la culture du pays d'accueil aux immigrés qui ne sont pas en âge de fréquenter l'école, ainsi que ceux qui établissent des passerelles de dialogue entre la culture et l'histoire de la région dans laquelle ils s'installent et l'histoire des communautés de l'immigration; souligne par ailleurs qu'il y a lieu de tenir notamment compte de ...[+++]

11. Stresses that support should be channelled into educational projects which, over and above curriculum requirements, teach the language and culture of the host country to immigrants who are not of school age, and towards bridge-building projects to foster dialogue between the culture and history of the host region and the culture and history of immigrant communities; stresses also that consideration should be given especially to projects including persons with parental control, and mothers in particular;


11. souligne qu'il convient d'aider les projets éducatifs qui, au-delà des obligations relatives aux programmes scolaires, enseignent la langue et la culture du pays d'accueil aux immigrés qui ne sont pas en âge de fréquenter l'école, ainsi que ceux qui établissent des passerelles de dialogue entre la culture et l'histoire de la région dans laquelle ils s'installent et l'histoire des communautés de l'immigration; souligne par ailleurs qu'il y a lieu de tenir notamment compte de ...[+++]

11. Maintains that support should be channelled towards educational projects which, over and above curriculum requirements, teach the languages and cultures of host countries to immigrants not of school age and towards bridge-building projects to foster dialogue between the culture and history of host regions and the culture and history of immigrant communities; maintains also that consideration should be given especially to projects seeking to include parents or guardians as well and mothers in particular;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
30. demande que l'on consacre plus d'attention et de crédits à l'éducation comme facteur clé de la prévention des conflits et invite à cet égard la Commission à contribuer à la décennie des Nations unies pour une culture de la paix et de la non-violence en promouvant l'inscription de la construction de la paix et de la formation à la non-violence, du respect mutuel et de l'absence de haine dans les programmes d' ...[+++]

30. Requests that more attention and resources should be devoted to education as a key instrument for conflict prevention and to this end calls upon the Commission to contribute to the activities of the UN Decade for a Culture of Peace and Non-violence by promoting the inclusion of peace-building and training in non-violence, mutual respect and non-hatred into the educational curricula throughout the world; and in particular in specific conflict areas such as the Balkans, the Middle East and the Great Lakes;


28. demande d'être davantage attentif à l'importance de l'éducation comme facteur clé de la prévention des conflits et invite à cet égard la Commission à contribuer à la décennie des Nations unies pour une culture de la paix et de la non-violence en promouvant l'inscription de la construction de la paix et de la formation à la non-violence, du respect mutuel et de l'absence de haine dans les programmes d' ...[+++]

28. Requests that more attention should be paid to education as a key instrument for conflict prevention and to this end calls upon the Commission to contribute to the activities of the UN Decade for a Culture of Peace and Non-violence by promoting the inclusion of peace-building and training in non-violence, mutual respect and non-hatred into the educational curricula throughout the world; and in particular in specific conflict areas such as the Balkan and the Middle East;


Dès lors que les femmes sont pratiquement exclues des processus décisionnels qui doivent déboucher sur un choix entre guerre et paix, et compte tenu du désir particulier de promouvoir des démarches en faveur de la paix qui pourrait animer la présidence finlandaise du Conseil, celle-ci serait-elle disposée à formuler, de la manière qu'elle jugera appropriée, une recommandation sur la nécessité d'associer les femmes aux processus déc ...[+++]

Bearing in mind that women are virtually excluded from the decision-making fora in which choices are made between war and peace, and recognising the particular interest which the Finnish Presidency may have in fostering peaceful and progressive measures, would it be prepared to draw up, in whatever form it considers appropriate, a recommendation on the need to include women in the fora responsible for taking decisions on armed conflicts and their prevention? In that way, women's traditionally anti-war culture could contribute to humanity's peaceful progress.


Les Gouvernements des Etats membres et la Commission des Communautés européennes étaient représentés comme suit : Pour la Belgique : M. Luc VAN DEN BOSSCHE Ministre de l'Education de la Communauté flamande Pour le Danemark : M. Niels PULTZ Représentant permanent adjoint Pour l'Allemagne : M. Fritz SCHAUMANN Secrétaire d'Etat au Ministère fédéral de l'Education, des Sciences, de la Recherche et de la Technologie M. Dieter BREITENBACH Ministre des Sciences et de la Culture du Saarla ...[+++]

The Governments of the Member States and the Commission of the European Communities were represented as follows: Belgium: Mr Luc VAN DEN BOSSCHE Minister for Education of the Flemish-speaking Community Denmark: Mr Niels PULTZ Deputy Permanent Representative Germany: Mr Fritz SCHAUMANN State Secretary, Federal Ministry of Education, Science, Research and Technology Mr Dieter BREITENBACH Minister for Science and Culture, Saarland Greece: Mr Georgios PAPANDREOU Minister for National Education and Religious Affairs Spain: Mr Jerónimo SAAVEDR ...[+++]


Les Gouvernements des Etats membres et la Commission des Communautés européennes étaient représentés comme suit : Pour la Belgique : Mme Laurette ONKELINX Ministre-Présidente de la Communauté française, chargée de la Santé, des Affaires sociales et du Tourisme Pour le Danemark : Mme Jytte HILDEN Ministre de la Culture M. Erik JACOBSEN Secrétaire d'Etat à la Culture Pour l'Allemagne : M. Helmut SCHÄFER Ministre d'Etat aux Affaires étrangères M. Hans ZEHETMAIR Ministre d'Etat de l'Education ...[+++]

The Governments of the Member States and the Commission of the European Communities were represented as follows: Belgium: Ms Laurette ONKELINX Chairwoman of the French-speaking Community and Minister with responsibility for Health, Social Affairs and Tourism Denmark: Ms Jytte HILDEN Minister for Culture Mr Erik JACOBSEN State Secretary for Culture Germany: Mr Helmut SCHÄFER Minister of State, Foreign Affairs Mr Hans ZEHETMAIR Minister of State for Education, Culture, Science and the Arts, Bavaria Mr Kurt FALTLHAUSER Minister, Chancellery of Bavaria Greece: Mr Stavros BENOS Minister for Culture Spain: ...[+++]


Les Gouvernements des Etats membres et la Commission des Communautés européennes étaient représentés comme suit : Pour la Belgique : M. Hugo WECKX Ministre de la Culture de la Communauté flamande M. Eric TOMAS Ministre de la Culture et du Sport de la Communauté française Pour le Danemark : Mme Jytte HILDEN Ministre de la Culture Pour l'Allemagne : M. Werner HOYER Ministre d'Etat aux Affaires étrangères M. Jürgen LINDE Ministre, Chef de la Chancellerie de l'Etat de Brandenburg M. Hans ZEHETMAIR Ministre d'Etat de l' ...[+++]

The Governments of the Member States and the Commission of the European Communities were represented as follows: Belgium: Mr Hugo WECKX Minister for Culture (Flemish Community) Mr Eric TOMAS Minister for Culture and Sport (French- speaking Community) Denmark: Mrs Jytte HILDEN Minister for Culture Germany: Mr Werner HOYER Minister of State, Foreign Affairs Mr Jürgen LINDE Minister, Head of Brandenburg State Chancellery Mr Hans ZEHETMAIR Minister for Education, Culture, Science and the Arts of Bavaria Greece: Mr Evangelos VENIZELOS Minister for the Press and the Media Mr Thanos MIKROUTSIKOS Minister for Culture ...[+++]




Anderen hebben gezocht naar : audecam     Association d'enseignants pour la culture de la paix     


datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)

Association d'enseignants pour la culture de la paix ->

Date index: 2025-09-26
w