Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arrange retail sampling events
Check retail food inspection findings
Establish retail sampling events
Evaluate retail food inspection finding
Evaluate retail food inspection findings
Organise retail sampling events
Organising a retail sampling event
Rate retail food inspection findings
Retail
Retail dealer
Retail distribution
Retail management
Retail marketing
Retail organisation
Retail price
Retail sale
Retail sales
Retail sales of electricity
Retail selling
Retail trade
Retailer
Retailing
Sale by retail
Working proprietor

Vertaling van "retail organisation " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


arrange retail sampling events | establish retail sampling events | organise retail sampling events | organising a retail sampling event

proefmomenten in de kleinhandel organiseren


retail trade [ retail dealer | retailer | Retail management(STW) | Retail marketing(STW) ]

detailhandel [ detailhandelaar ]


retail distribution | retail sale | retail sales | retail trade | retailing | sale by retail

detailhandel | detailhandelsverkoop | kleinhandel | verkoop in het klein


Working proprietor (retail trade)

meewerkend eigenaar in detailhandel


conduct negotiations with key stakeholders in automotive retail | undertake negotiations with key automotive retail industry stakeholders | negotiate with key automotive retail business stakeholders | negotiate with key stakeholders in the automotive retail sector

onderhandelen met belangrijke belanghebbenden in de autoverkoopsector


check retail food inspection findings | evaluate retail food inspection finding | evaluate retail food inspection findings | rate retail food inspection findings

bevindingen van voedselinspectie in de kleinhandel evalueren


retail | retail sales | retail sales of electricity

kleinhandel




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Directive 90/314/EEC has given discretion to the Member States to determine whether retailers, organisers or both retailers and organisers are liable for the proper performance of a package.

Richtlijn 90/314/EEG laat de lidstaten vrij om te bepalen of doorverkopers, organisatoren, of zowel doorverkopers als organisatoren aansprakelijk zijn voor de goede uitvoering van een pakketreis.


EU countries should ensure that messages, requests or complaints can be made directly to the retailer, and that the retailer forwards these to the organiser who must assist without undue delay.

EU-landen zien erop toe dat de reiziger berichten, verzoeken of klachten rechtstreeks kan richten tot de doorverkoper en dat de doorverkoper deze onverwijld doorgeeft aan de betreffende organisator.


(20a) Directive 90/314/EEC has given discretion to the Member States to define if retailers, organisers or both retailers and organisers should be liable for the proper performance of a package.

(20 bis) Richtlijn 90/134/EEG laat de lidstaten vrij om te bepalen of doorverkopers, organisatoren, of zowel doorverkopers als organisatoren aansprakelijk zijn voor de correcte uitvoering van een pakket.


(20a) Directive 90/314/EEC has given discretion to the Member States to define if retailers, organisers or both retailers and organisers should be liable for the proper performance of a package.

(20 bis) Richtlijn 90/134/EEG laat de lidstaten vrij om te bepalen of doorverkopers, organisatoren, of zowel doorverkopers als organisatoren aansprakelijk zijn voor de correcte uitvoering van een pakket.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Without prejudice to the second subparagraph of Article 13(1), where the organiser is established outside the European Economic Area, the retailer established in a Member State shall be subject to the obligations laid down for organisers in Chapters IV and V, unless the retailer provides evidence that the organiser complies with those Chapters.

Ingeval de organisator buiten de Europese Economische Ruimte is gevestigd, gelden, onverminderd artikel 13, lid 1, tweede alinea, voor de doorverkoper die in een lidstaat is gevestigd de verplichtingen voor organisatoren die zijn vastgelegd in de hoofdstukken IV en V, tenzij de doorverkoper bewijst dat de organisator aan deze hoofdstukken voldoet.


If the organiser or, in some Member States, the retailer becomes insolvent, payments will be refunded. If the organiser or, where applicable, the retailer becomes insolvent after the start of the package and if transport is included in the package, repatriation of the travellers is secured.

Indien de insolventie van de organisator of, indien van toepassing, de doorverkoper na het begin van de pakketreis intreedt en het vervoer in de pakketreis inbegrepen is, wordt er voor repatriëring van de reiziger gezorgd.


In cases where an organiser or, in accordance with the second subparagraph of Article 13(1) or Article 20, a retailer pays compensation, grants price reduction or meets the other obligations incumbent on him under this Directive, Member States shall ensure that the organiser or retailer has the right to seek redress from any third parties which contributed to the event triggering compensation, price reduction or other obligations.

Wanneer een organisator of, overeenkomstig artikel 13, lid 1, tweede alinea, of artikel 20, een doorverkoper schadevergoeding betaalt, prijsverlaging toekent of aan andere uit de richtlijn voortvloeiende en voor hem geldende verplichtingen voldoet, zien de lidstaten erop toe dat de organisator of doorverkoper het recht heeft om verhaal te halen op derden die hebben bijgedragen aan de gebeurtenis die heeft geleid tot de schadevergoeding, prijsverlaging of andere verplichtingen.


5. Supports the Retail Market Roundtable, organised by the Committee on the Internal Market and Consumer Protection, as the institutional forum aimed at keeping retail high on the EU political agenda, to review progress in the implementation of relevant aspects of the Retail Action Plan, to report on the work of the permanent Group on Retail Competitiveness and to update on progress made in other existing platforms and informal dialogue mechanisms; asks the permanent Group on Retail Competitiveness to work closely with Parliament to organise the annual Retail Market Roundtab ...[+++]

5. steunt de door de Commissie interne markt en consumentenbescherming georganiseerde Rondetafel voor de detailhandelsmarkt als institutioneel forum om de detailhandel bovenaan op de politieke agenda van de EU te houden, de voortgang van belangrijke aspecten van het actieplan voor de detailhandel te evalueren, verslag uit te brengen over de werkzaamheden van de vaste groep concurrentievermogen detailhandel en de stand te geven van de vorderingen in andere bestaande platforms en informele overlegmechanismen; vraagt de vaste groep concurrentievermogen detailhandel nauw met het Europees Parlement samen te werken bij de voorbereiding van de ...[+++]


5. Supports the Retail Market Roundtable, organised by the Committee on the Internal Market and Consumer Protection, as the institutional forum aimed at keeping retail high on the EU political agenda, to review progress in the implementation of relevant aspects of the Retail Action Plan, to report on the work of the permanent Group on Retail Competitiveness and to update on progress made in other existing platforms and informal dialogue mechanisms; asks the permanent Group on Retail Competitiveness to work closely with Parliament to organise the annual Retail Market Roundtab ...[+++]

5. steunt de door de Commissie interne markt en consumentenbescherming georganiseerde Rondetafel voor de detailhandelsmarkt als institutioneel forum om de detailhandel bovenaan op de politieke agenda van de EU te houden, de voortgang van belangrijke aspecten van het actieplan voor de detailhandel te evalueren, verslag uit te brengen over de werkzaamheden van de vaste groep concurrentievermogen detailhandel en de stand te geven van de vorderingen in andere bestaande platforms en informele overlegmechanismen; vraagt de vaste groep concurrentievermogen detailhandel nauw met het Europees Parlement samen te werken bij de voorbereiding van de ...[+++]


11. Welcomes the 2 April 2001 joint statement between consumer and retailer associations to keep prices in check, and urges the Commission and consumer and retailers' organisations to monitor closely the situation to enforce this agreement, so as to defuse concerns of inflation among the public;

11. verheugt zich over de gezamenlijke verklaring van 2 april 2001 van verbruikers- en kleinhandelsverenigingen dat ze de prijzen in toom willen houden, en dringt er bij de Commissie en zowel verbruikers- als kleinhandelsverenigingen op aan dat ze nauwlettend toezien op de uitvoering van hun overeenkomst om de zorgen van het publiek voor inflatie weg te nemen;


w