Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agricultural conversion rate
Agricultural unit of account
Aquatic resources growth rate calculating
Calculate aquatic resources growth rate
Calculating aquatic resources growth rate
Carbonization rate
Coking rate
Compare provider shipping rates
Compare shipping rates across providers
Determine flow rate enhancement
Determining flow rate enhancement
Determining of flow rate enhancement
Discount interest rate
Discount rate
Dual exchange rate
Evaluating flow rate enhancement
Exchange rate
Forecast aquatic resources growth rate
Green exchange rate
Green rate
Green unit of account
Have access to shipping rates
Heating rate
Metal-removal rate
Milk rate
Milking rate
Rate controlling step
Rate limiting step
Rate of carbonization
Rate of carbonizing
Rate of discount
Rate of metal removal
Rate of milk flow
Rate of milking
Rate of stock removal
Rate-determining step
Representative rate
Stock-removal rate

Traduction de «rating rating » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
carbonization rate | coking rate | heating rate | rate of carbonization | rate of carbonizing

verkooksingssnelheid


metal-removal rate | rate of metal removal | rate of stock removal | stock-removal rate

verspaningsvolume per tijdeenheid


milk rate | milking rate | rate of milk flow | rate of milking

lactatiesnelheid | snelheid van melkproduktie


discount rate [ discount interest rate | rate of discount ]

discontovoet [ actualiseringspercentage | disconteringsfactor ]


representative rate [ agricultural conversion rate | agricultural unit of account | green exchange rate | green rate | green unit of account ]

representatieve koers [ groene deviezen | groene koers | groene rekeneenheid | groene valuta | groene wisselkoers | landbouwrekeneenheid | omrekeningskoers voor de landbouw | representatieve omrekeningskoers ]


exchange rate [ dual exchange rate ]

wisselkoers [ dubbele wisselkoers ]


aquatic resources growth rate calculating | forecast aquatic resources growth rate | calculate aquatic resources growth rate | calculating aquatic resources growth rate

groeitempo berekenen van aquatische hulpbronnen


determining flow rate enhancement | evaluating flow rate enhancement | determine flow rate enhancement | determining of flow rate enhancement

verbetering stroomsnelheid vaststellen


compare provider shipping rates | use shipping rate information to prepare bids for clients | compare shipping rates across providers | have access to shipping rates

toegang tot verzendingstarieven hebben


Rate controlling step | Rate-determining step | Rate limiting step

Snelheidsbepalende stap
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
37. Calls for the promotion of additional rating providers with a view to increasing competition in a highly concentrated market; recalls that the Commission is due to publish a report on the appropriateness and feasibility of supporting a European Public Rating Agency for sovereign debt and/or a European credit rating foundation for all other credit ratings by the end of 2016; criticises the high level of costs incurred by SMEs when obtaining an external credit rating; stresses the need to further explore how SMEs can be rated in a comparable and affordable way, including the advanced internal rating-based (AIRB) approach; calls on ...[+++]

37. pleit voor de bevordering van alternatieve aanbieders van kredietbeoordelingen, teneinde de concurrentie op een sterk geconcentreerde markt te vergroten; herinnert eraan dat de Commissie uiterlijk eind 2016 een verslag dient te publiceren over de vraag of het passend en mogelijk is steun te geven aan een publiek Europees ratingbureau voor staatschuld en/of een Europese kredietbeoordelingsinstelling; uit kritiek op het hoge kostenniveau waarmee kmo's zich geconfronteerd zien wanneer zij een externe kredietrating willen verkrijgen; benadrukt dat nader moet worden onderzocht hoe kmo's vergelijkbare en betaalbare ratings kunnen verkrijgen, ...[+++]


The interest rate to be used for discounting purposes and for calculating the amount of aid in the case of aid which does not take the form of a grant should be respectively the discount rate and the reference rate applicable at the time of the grant, as laid down in the Commission Communication on the revision of the method for setting the reference and discount rates (10).

De rentevoet die voor discontering en voor de berekening van het steunbedrag moet worden gehanteerd indien de steun niet de vorm van een subsidie heeft, dient, onderscheidenlijk, het disconteringspercentage en het referentiepercentage te zijn dat op het tijdstip van de toekenning ervan van toepassing is, zoals bepaald in de mededeling van de Commissie over de herziening van de methode waarmee de referentie- en disconteringspercentages worden vastgesteld (10).


The interest rate to be used for discounting purposes and for calculating the amount of aid in the case of aid which does not take the form of a grant should be respectively the discount rate and the reference rate applicable on the date of granting the aid, as laid down in the Communication from the Commission on the revision of the method for setting the reference and discount rates (12).

De rentevoet die voor discontering en voor de berekening van het steunbedrag moet worden gehanteerd indien de steun niet de vorm van een subsidie heeft, dient, respectievelijk, het disconteringspercentage en het referentiepercentage te zijn dat op de datum van de toekenning van de steun van toepassing is, zoals bepaald in de mededeling van de Commissie over de herziening van de methode waarmee de referentie- en disconteringspercentages worden vastgesteld (12).


‘standard rating conditions’ means the combination of indoor (Tin) and outdoor temperatures (Tj) that describe the operating conditions while establishing the sound power level, rated capacity, rated air flow rate, rated energy efficiency ratio (EERrated ) and/or rated coefficient of performance (COPrated ), as set out in Annex II, Table 2;

2. „Nominale standaardomstandigheden”: de combinatie van de binnentemperatuur (Tin) en buitentemperatuur (Tj) die de bedrijfsomstandigheden beschrijft, waarbij het geluidsvermogensniveau, het nominaal vermogen, het nominaal luchtdebiet, de nominale energie-efficiëntieverhouding (EERrated) en/of de nominale prestatiecoëfficiënt (COPrated) worden bepaald, zoals vermeld in bijlage II, tabel 2;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. Considers that, in the light of the change in the use of credit ratings, where the issuer is rated to get a preferential treatment under a regulatory framework rather than to gain access to the global capital markets, the over-reliance of the global financial regulatory system on external credit ratings has to be reduced as far as possible and in a realistic timeframe;

1. is, gezien de wijziging in het gebruik van kredietratings, waarbij de emittent wordt beoordeeld om een voorkeursbehandeling uit hoofde van een regelgevingskader te krijgen in plaats van om toegang tot de wereldwijde kapitaalmarkten te krijgen, van mening dat het overmatige vertrouwen van de wereldwijde internationale financiële regelgeving in externe kredietratings zoveel mogelijk en binnen een realistisch tijdsbestek moet worden beperkt;


The Japanese legal and supervisory framework for credit rating agencies consists of the Financial Instruments and Exchange Act (Act No 25 of 1948) related to the Regulation of Credit Ratings Agencies; the Cabinet Office Ordinance on Financial Instruments Business (Ordinance No 52 of 2007) related to the Regulation of Credit Rating Agencies; the Cabinet Office Ordinance on Definitions under Article 2 of the and Exchange Act (Ordinance of the Ministry of Finance No 14 of 1993) related to the Regulation of Credit Rating Agencies, as well as the Comprehensive Guidelines for Supervision of Financial Instruments Business Operators (Supplemen ...[+++]

Het Japanse juridische en toezichtkader voor ratingbureaus bestaat uit de wet inzake financiële instrumenten en markten (Wet nr. 25 van 1948) met betrekking tot de regulering van ratingbureaus, de regeringsordonnantie inzake de sector van de financiële instrumenten (Ordonnantie nr. 52 van 2007) met betrekking tot de regulering van ratingbureaus, de regeringsordonnantie inzake definities vervat in artikel 2 van de wet inzake financiële instrumenten en markten (Ordonnantie nr. 14 van het ministerie van Financiën van 1993) met betrekking tot de regulering van ratingbureaus, alsook de algemene richtsnoeren voor het toezicht op in de sector v ...[+++]


For example, if applicable, an entity discloses information about the assumptions relating to prepayment rates, rates of estimated credit losses, and interest rates or discount rates.

Een entiteit vermeldt bijvoorbeeld, indien van toepassing, informatie over de veronderstellingen met betrekking tot het percentage vervroegde aflossingen, het percentage geschatte kredietverliezen en de rente- of disconteringsvoeten.


17. Points out that credit rating agencies bear their share of responsibility for the crisis; welcomes the European Council's call to speed up the long-awaited forthcoming Commission legislative proposal to tighten up the rules on rating agencies; in that connection, regards it as vitally important to ensure that rating agencies are registered, to encourage the development of alternative models and to ensure that agencies separate their rating business from any other services (such as advice on structuring transactions) that they provide in respect of any obligations or entities that they rate; takes the view that the Commission shoul ...[+++]

17. wijst erop dat ook kredietbeoordelingsbureaus gedeeltelijk verantwoordelijk zijn voor de crisis; is er verheugd over dat de Europese Raad erop heeft aangedrongen spoed te zetten achter het langverwachte komende wetgevingsvoorstel van de Commissie om de voorschriften voor ratingbureaus aan te scherpen; acht het in dit verband uiterst belangrijk te zorgen voor een registratie van ratingbureaus, de ontwikkeling van alternatieve modellen aan te moedigen en de eis te stellen dat zij hun werkzaamheden scheiden van eventuele andere diensten (zoals adviesverstrekking over structuurtransacties) die zij verlenen in verband met enige verplichtingen of entiteiten die zij beoordelen; is de mening ...[+++]


4. Notes the positive development in the employment market, with a doubling of the annual growth rate of labour productivity from 0.6 to 1.2 % and a decline in unemployment to 8 % in both the European Union and the euro area in 2006, and a predicted unemployment rate of 7.3% in the European Union and 7.4% in the euro area by 2008, employment growth around 1.4%, representing 2.9 million new jobs in 2006 with the prospect of a further 7 million new jobs in the period 2007 to 2008, which would mean a rise in the employment rate from 63.7% in 2005 to 65.5% by 2008; notes, however, that unemployment rates, particularly among women, are still ...[+++]

4. constateert bovendien een positieve ontwikkeling van de arbeidsmarkt, met een verdubbeling van de jaarlijkse productiviteitsgroei van de factor arbeid van 0,6 % naar 1,2 % en een daling van de werkloosheid naar 8 % in de Europese Unie en de eurozone in 2006 en een voorspeld werkloosheidspercentage van 7,3 % in de EU en 7,4 % in de eurozone in 2008, een groei van de werkgelegenheid met 1,4 %, wat overeenkomt met 2,9 miljoen nieuwe banen in 2006, met een verdere groei in 2007/2008 in het vooruitzicht door het ontstaan van nog eens 7 miljoen nieuwe banen, wat een groei zou betekenen van het aandeel van de beroepsbevolking in de totale be ...[+++]


4. Notes the positive development in the employment market, with a doubling of the annual growth rate of labour productivity from 0,6 to 1,2 % and a decline in unemployment to 8 % in both the European Union and the euro area in 2006, and a predicted unemployment rate of 7,3 % in the European Union and 7,4 % in the euro area by 2008, employment growth around 1,4 %, representing 2,9 million new jobs in 2006 with the prospect of a further 7 million new jobs during the period 2007 to 2008, which would mean a rise in the employment rate from 63,7 % in 2005 to 65,5 % by 2008; notes, however, that unemployment rates, particularly among women, ...[+++]

4. constateert bovendien een positieve ontwikkeling van de arbeidsmarkt, met een verdubbeling van de jaarlijkse productiviteitsgroei van de factor arbeid van 0,6% naar 1,2% en een daling van de werkloosheid naar 8% in de Europese Unie en de eurozone in 2006 en een voorspeld werkloosheidspercentage van 7,3% in de EU en 7,4% in de eurozone in 2008, een groei van de werkgelegenheid met 1,4%, wat overeenkomt met 2,9 miljoen nieuwe banen in 2006, met een verdere groei in 2007/2008 in het vooruitzicht door het ontstaan van nog eens 7 miljoen nieuwe banen, wat een groei zou betekenen van het aandeel van de beroepsbevolking in de totale bevolkin ...[+++]


w