Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accommodate cargo in freight transport vehicle
Biological corridor
CFR
CIF
Central freight traffic control
Centralised control of freight traffic
Conservation corridor
Control freight-related financial documentation
Cost and freight
Develop and maintain freight rate databases
Freight corridor
Freight freeway
Freightway
Green corridor
Integrated control of freight traffic
Integrated freight traffic control
Keep and update freight rate databases
Keep databases of freight rates
Maintain freight rate databases
Manage freight-related financial documentation
Oversee freight-related financial documentation
Overseeing freight-related financial documentation
Position cargo in freight transport vehicle
Southern Corridor for energy and transport
Southern Gas Corridor
Southern corridor
Wildlife corridor

Vertaling van "freight corridor " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Freight corridor | Freight freeway | Freightway

Goederencorridor | Vrachtcorridor


biological corridor | conservation corridor | green corridor | wildlife corridor

ecologische corridor | groene (door)gang | groene (doorgang


Southern corridor | Southern Corridor for energy and transport | Southern Gas Corridor

zuidelijke gascorridor


ensure cargo is positioned correctly in freight transport vehicle | position cargo in freight transport vehicle | accommodate cargo in freight transport vehicle | ensure freight is positioned correctly in cargo transport vehicle

cargo in vrachtvoertuigen plaatsen | lading in vrachtvoertuigen plaatsen


manage freight-related financial documentation | overseeing freight-related financial documentation | control freight-related financial documentation | oversee freight-related financial documentation

toezicht houden op vrachtgerelateerde financiële documentatie


develop and maintain freight rate databases | keep and update freight rate databases | keep databases of freight rates | maintain freight rate databases

databanken over vrachttarieven beheren


central freight traffic control | centralised control of freight traffic | integrated control of freight traffic | integrated freight traffic control

centrale(elektronische)beheersing van het goederenvervoer


Docker/freight handler

dokwerker en/of vrachtafhandelaar


CIF | Cost, insurance and freight

Kostprijs, verzekering en vracht


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission intends to propose an action plan to encourage the emergence of a rail freight-oriented network allowing for dedicated freight corridors.

De Commissie is van plan een actieplan voor te stellen voor de oprichting van een netwerk voor goederenvervoer per spoor, dat het mogelijk maakt op bepaalde corridors voorrang te geven aan het goederenvervoer.


actions implementing the comprehensive network in accordance with Chapter II of Regulation (EU) No 1315/2013, when such actions contribute to bridging missing links, facilitating cross-border traffic flows or removing bottlenecks and when those actions also contribute to the development of the core network or interconnect core network corridors, or when such actions contribute to the deployment of ERTMS on principal routes of rail freight corridors as defined in the Annex to Regulation (EU) No 913/2010, up to a ceiling of 5 % of the financial envelope for transport as specified in Article 5 of this Regulation.

acties die zorgen voor de tenuitvoerlegging van het uitgebreide netwerk, overeenkomstig hoofdstuk II van Verordening (EU) nr. 1315/2013, mits zij ertoe bijdragen ontbrekende schakels te realiseren, grensoverschrijdende verkeersstromen te vergemakkelijken of knelpunten weg te werken, en ertoe bijdragen het kernnetwerk of corridors van het kernnetwerk te ontwikkelen, of mits zij ertoe bijdragen het ERTMS te ontwikkelen op de hoofdtrajecten van de corridors voor goederenvervoer per spoor, in de zin van de bijlage bij Verordening (EU) nr. 919/2010, tot een maximum van 5 % van de financiële middelen voor vervoer, in de zin van artikel 5 van d ...[+++]


The geographical alignment of rail freight corridors as provided for by Regulation (EU) No 913/2010 of the European Parliament and of the Council and of core network corridors under Part I of Annex I to this Regulation should, where appropriate, be ensured, taking into consideration the objectives of the respective instruments, in order to reduce the administrative burden and streamline the development and use of the railway infrastructure.

Het in Verordening (EU) nr. 913/2010 van het Europees Parlement en de Raad vastgelegde geografisch tracé van spoorgoederencorridors en de in deel I van bijlage I bij deze verordening opgenomen kernnetwerkcorridors moeten, waar passend en met inachtneming van de doelstellingen van de respectieve instrumenten, op elkaar worden afgestemd teneinde de administratieve lasten te beperken en de ontwikkeling en het gebruik van de spoorweginfrastructuur te stroomlijnen.


The proposed extensions also improve the overall interconnectedness of the rail freight corridors set up to form a European rail network for competitive freight, in particular by providing a direct connection between the North Sea-Baltic rail freight corridor and the Rhine-Danube corridor in the Czech Republic.

De voorgestelde uitbreidingen voorzien in een rechtstreekse verbinding tussen de Noordzee-Oostzeecorridor en de Rijn-Donaucorridor in Tsjechië, waardoor de corridors voor goederenvervoer per spoor, die uiteindelijk een Europees spoorwegnet voor concurrerend goederenvervoer moeten vormen, beter met elkaar worden verbonden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The letter of intent of 27 April 2014 concerning extensions of the North Sea-Baltic rail freight corridor to the Czech Republic and to the Polish-Ukrainian border, sent to the Commission by the ministries responsible for rail transport in Belgium, the Czech Republic, Germany, Lithuania, the Netherlands and Poland, and proposing the route Wilhelmshaven/Bremerhaven/Hamburg/Amsterdam/Rotterdam/Antwerpen-Aachen-Hannover/Berlin-Warsaw-Terespol (Poland-Belarus border)/Kaunas-Riga-Tallinn/Falkenberg-Prague/Wroclaw-Katowice-Medyka (Poland-Ukraine border) as the principal route for the North Sea-Baltic rail freight corridor is compliant with Arti ...[+++]

De intentieverklaring van 27 april 2014 betreffende de uitbreiding van de Noordzee-Oostzeecorridor voor goederenvervoer per spoor tot Tsjechië en de Pools-Oekraïense grens, die aan de Commissie is toegezonden door de ministeries die bevoegd zijn voor het spoorvervoer in België, Tsjechië, Duitsland, Litouwen, Nederland en Polen, en waarin de route Wilhelmshaven/Bremerhaven/Hamburg/Amsterdam/Rotterdam/Antwerpen-Aken-Hannover/Berlijn-Warschau-Terespol (Pools-Witrussische grens)/Kaunas-Riga-Tallinn/Falkenberg-Praag/Wroclaw-Katowice-Medyka (Pools-Oekraïense grens) wordt voorgesteld als hoofdtraject van de Noordzee-Oostzeecorri ...[+++]


The extension of the North Sea-Baltic rail freight corridor should not impede the development of the Orient/East-Med rail freight corridor, as provided for in the Annex to Regulation (EU) No 913/2010, which also includes a connection between the North Sea ports and the Czech Republic.

De uitbreiding van de Noordzee-Oostzeecorridor voor goederenvervoer per spoor mag geen belemmering vormen voor de ontwikkeling van de in de bijlage bij Verordening (EU) nr. 913/2010 vastgestelde corridor Oriënt/oostelijke Middellandse Zee, waarin eveneens een verbinding is voorzien tussen de Noordzeehavens en Tsjechië.


actions implementing the comprehensive network in accordance with Chapter II of Regulation (EU) No 1315/2013, when such actions contribute to bridging missing links, facilitating cross-border traffic flows or removing bottlenecks and when those actions also contribute to the development of the core network or interconnect core network corridors, or when such actions contribute to the deployment of ERTMS on principal routes of rail freight corridors as defined in the Annex to Regulation (EU) No 913/2010, up to a ceiling of 5 % of the financial envelope for transport as specified in Article 5 of this Regulation;

acties die zorgen voor de tenuitvoerlegging van het uitgebreide netwerk, overeenkomstig hoofdstuk II van Verordening (EU) nr. 1315/2013, mits zij ertoe bijdragen ontbrekende schakels te realiseren, grensoverschrijdende verkeersstromen te vergemakkelijken of knelpunten weg te werken, en ertoe bijdragen het kernnetwerk of corridors van het kernnetwerk te ontwikkelen, of mits zij ertoe bijdragen het ERTMS te ontwikkelen op de hoofdtrajecten van de corridors voor goederenvervoer per spoor, in de zin van de bijlage bij Verordening (EU) nr. 919/2010, tot een maximum van 5 % van de financiële middelen voor vervoer, in de zin van artikel 5 van d ...[+++]


The geographical alignment of rail freight corridors as provided for by Regulation (EU) No 913/2010 of the European Parliament and of the Council (9) and of core network corridors under Part I of Annex I to this Regulation should, where appropriate, be ensured, taking into consideration the objectives of the respective instruments, in order to reduce the administrative burden and streamline the development and use of the railway infrastructure.

Het in Verordening (EU) nr. 913/2010 van het Europees Parlement en de Raad (9) vastgelegde geografisch tracé van spoorgoederencorridors en de in deel I van bijlage I bij deze verordening opgenomen kernnetwerkcorridors moeten, waar passend en met inachtneming van de doelstellingen van de respectieve instrumenten, op elkaar worden afgestemd teneinde de administratieve lasten te beperken en de ontwikkeling en het gebruik van de spoorweginfrastructuur te stroomlijnen.


It will also set up an advisory group composed of managers and owners of the terminals of the freight corridor and another advisory group composed of railway undertakings interested in the use of the freight corridor.

Zij zullen ook een adviesgroep aanstellen, samengesteld uit beheerders en eigenaren van de terminals van de goederencorridor en nog een adviesgroep, samengesteld uit spoorwegondernemingen die geïnteresseerd zijn in het gebruik van de goederencorridor.


The management board will establish or designate a joint body to provide authorised applicants with a single place to both request and receive answers relating to infrastructure capacity for freight trains crossing at least one border along the freight corridor.

De beheersraad zal een gezamenlijke organisatie oprichten of aanstellen die gemachtigde aanvragers één plaats geeft voor vragen en antwoorden met betrekking tot de capaciteit van de infrastructuur voor goederentreinen over de gehele goederencorridor minstens één grensovergang passeren.


w