Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accommodation allowance
Allowance for rent
Arrange rental car drop-off
Automobile
Car
Car allowance
Car materials purchasing
Child benefit
Customs franchise
Duty travel allowance
Duty-free admission
Duty-free entry
Dwelling allowance
Exemption from customs duties
Exemption from duty
Exemption from import duty
Family allowance
Family allowances
Family benefit
Family income support
Gain car materials
Head-of-household allowance
Household allowance
Housing allowance
Kiln car preheating
Lodging allowance
Motor car
Personal automobile
Placing kiln car into preheating chamber
Position rental car drop-off
Preheat kiln car
Preheating kiln car
Prepare rental car drop-off
Private car
Purchase car materials
Purchasing car materials
Rent allowance
Single parent allowance
Sort rental car drop-off
Tourist vehicle
Travel allowance
Travellers' allowance
Travellers' tax-free allowance

Vertaling van "car allowance " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
car allowance | duty travel allowance | travel allowance

vervoerkostenvergoeding


car allowance | duty travel allowance

vervoerkostenvergoeding


family benefit [ accommodation allowance | child benefit | family allowance | family income support | head-of-household allowance | household allowance | rent allowance | single parent allowance | family allowances(UNBIS) ]

gezinsuitkering [ gezinstoelage | huisvestingstoelage | kinderbijslag | kostwinnerstoelage | toelage bij een enkel loon | toelage voor eenoudergezin ]


accommodation allowance | allowance for rent | dwelling allowance | housing allowance | lodging allowance | rent allowance

huisvestingstoelage | huisvestingsvergoeding


car materials purchasing | purchasing car materials | gain car materials | purchase car materials

automaterialen aankopen


position rental car drop-off | prepare rental car drop-off | arrange rental car drop-off | sort rental car drop-off

aflevering van huurauto's regelen | aflevering van huurwagens regelen


kiln car preheating | placing kiln car into preheating chamber | preheat kiln car | preheating kiln car

ovenwagen voorverwarmen


motor car [ automobile | car | personal automobile | private car | tourist vehicle ]

automobiel [ auto | personenauto | personenwagen | wagen ]


Car occupant injured in collision with car, pick-up truck or van

inzittende van auto gewond bij botsing met auto of (open) bestelwagen


exemption from customs duties [ customs franchise | duty-free admission | duty-free entry | exemption from duty | exemption from import duty | travellers' allowance | travellers' tax-free allowance ]

douanevrijstelling [ invoer met douanevrijstelling | reizigersfranchise | tariefvrijstelling | tax-free | toelating tot douanevrijstelling | uitsluiting van douanevrijstelling ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
9. Co-operative Research in Europe has allowed system suppliers and car manufacturers to develop active safety systems to mitigate or avoid accidents.

9. Door de samenwerking bij het onderzoek in Europa hebben de systeemleveranciers en de autofabrikanten actieve veiligheidssystemen kunnen ontwikkelen die ongevallen voorkomen of de gevolgen ervan beperken.


It is appropriate to retain the approach of setting the target based on a linear relationship between the utility of the car and its target CO emissions as expressed by the formulae set out in Annex I to Regulation (EC) No 443/2009, since this allows the diversity of the passenger car market and the ability of manufacturers to address different consumer needs to be maintained, thus avoiding any unjustified distortion of competition.

Het is aangewezen dat de wijze van vaststellen van de doelstelling op basis van het lineaire verband tussen het praktische nut van het voertuig en de CO-emissiedoelstelling ervan zoals vastgesteld in de formules in bijlage I bij Verordening (EG) nr. 443/2009, gehandhaafd blijft, omdat op deze manier de diversiteit van de markt voor personenwagens en het vermogen van fabrikanten om tegemoet te komen aan uiteenlopende consumentenbehoeften kunnen behouden blijven, en bijgevolg onterechte concurrentievervalsing wordt vermeden.


This period would allow Member States applying registration taxes to adapt their passenger car tax system and take into account the particular conditions of their national car market.

Deze periode moet de lidstaten die een registratiebelasting heffen, in staat stellen hun belastingsysteem voor personenauto’s aan te passen, rekening houdende met de bijzondere omstandigheden op hun nationale automarkt.


Other measures such as allowing the proportion of diesel cars to increase or favouring the use of smaller cars (downsizing) will be needed to reach that target.

Hiertoe zullen extra maatregelen nodig zijn, die er bijvoorbeeld toe strekken het aantal dieselauto’s te vergroten of het gebruik van kleinere auto’s te stimuleren.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(17) It is appropriate to retain the approach of setting the target based on a linear relationship between the utility of the car and its target CO2 emissions as expressed by the formulae set out in Annex I to Regulation (EC) No 443/2009, since this allows the diversity of the passenger car market and the ability of manufacturers to address different consumer needs to be maintained, thus avoiding any unjustified distortion of competition.

(17) Het is aangewezen dat de wijze van vaststellen van de doelstelling op basis van het lineaire verband tussen het praktische nut van het voertuig en de CO2 -emissiedoelstelling ervan zoals vastgesteld in de formules in bijlage I bij Verordening (EG) nr. 443/2009, gehandhaafd blijft , omdat op deze manier de diversiteit van de markt voor personenwagens en het vermogen van fabrikanten om tegemoet te komen aan uiteenlopende consumentenbehoeften kunnen behouden blijven, en bijgevolg onterechte concurrentievervalsing wordt vermeden.


We must introduce a system of specific emissions, as with cars, allowing us to measure what has happened and drawing the appropriate conclusions.

Wij moeten een systeem van specifieke emissies invoeren, zoals bij auto’s, zodat wij kunnen meten wat er is gebeurd en op basis daarvan de juiste conclusies trekken.


Manufacturers should have flexibility to decide how to meet their targets under this Regulation and should be allowed to average emissions over their new car fleet rather than having to respect CO targets for each individual car.

De fabrikanten moeten de flexibiliteit krijgen om te beslissen hoe zij de doelstellingen van deze verordening zullen halen en moeten de mogelijkheid krijgen om met de gemiddelde CO-emissies van hun vloot nieuwe auto's aan de reductiedoelstelling te voldoen in plaats van met elke individuele auto.


Are we, then, to allow the car industry to live in a fantasy world where they can continue to produce cars that no one wants? No. This is a bad policy for the environment, for consumers, for the economy and for research.

Mogen we de automobielindustrie dan in een fantasiewereld laten leven waarin ze auto’s kan blijven produceren die niemand wil? Nee, dat is een slecht beleid voor het milieu, voor de consumenten, voor de economie en voor het onderzoek.


21. Proposes the introduction on 1 January 2011 of a new closed market mechanism, the Carbon Allowance Reductions System (CARS), through which manufacturers and importers will be required to pay financial penalties in proportion to any exceedance per car sold of the emissions limits and that these penalties may be offset by redeemable credits awarded to newly registered passenger cars of the same manufacturer with emissions below the limit value curve; considers that the penalties/excess g CO2/km should be higher than the rewards;

21. stelt voor per 1 januari 2011 een nieuw besloten marktmechanisme - het zogenaamde "Carbon Allowance Reductions System" (CARS) - te introduceren, waarbij fabrikanten en importeurs geldelijke sancties worden opgelegd die in verhouding staan tot de mate waarin de emissiewaarden per verkochte auto worden overschreden, en wel zo dat deze boetes kunnen worden afgekocht tegen inwisselbare credits die worden toegekend voor nieuw geregistreerde personenauto's van dezelfde constructeur met een uitstoot die onder de grenswaardencurve ligt; is van mening dat de aldus op te leggen sancties per buitensporige g CO2/km hoger moeten zijn dan de toe ...[+++]


I am totally against EU interference in regulating national taxes. However, as Ireland levies VRT, it is a draconian tax that has no rationale except to bleed Irish car owners of money – a lot of money from citizens who, for the most part, do not have a public transport system that will allow them to manage without a car.

Ik ben faliekant tegen bemoeienis van de EU als het gaat om het reguleren van nationale belastingen, maar de manier waarop Ierland registratiebelasting heft, maakt deze tot een draconische belasting waarachter geen enkel ander idee zit dan Ierse auto-eigenaren hun geld afhandig te maken. Veel geld is afkomstig van burgers die voor het grootste deel niet beschikken over een openbaarvervoerssysteem dat hen in staat stelt zonder auto te kunnen.


w