Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Comparability of qualifications
Comparability of vocational training qualifications
NVQ
National Vocational Qualification
Professional qualification
Recognition of vocational training qualifications
SVQ
Scottish Vocational Qualification
Vocational qualification

Traduction de «basic vocational qualification » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
professional qualification | vocational qualification

beroepskwalificatie


Scottish Vocational Qualification | SVQ [Abbr.]

Schotse Beroepskwalificatie


National Vocational Qualification | NVQ [Abbr.]

NVQ [Abbr.]


recognition of vocational training qualifications [ comparability of qualifications | comparability of vocational training qualifications ]

erkenning van getuigschriften van vakbekwaamheid [ vergelijkbaarheid van getuigschriften ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Qualification Programme encompasses basic apprenticeship schemes ('aircraft electrician' and 'aircraft mechanic') and dedicated advanced vocational training programmes.

Het kwalificatieprogramma omvat basisleerlingstelsels ('vliegtuigelektricien' en 'vliegtuigwerktuigkundige') en speciale geavanceerde beroepsopleidingsprogramma's.


7. Recalls, in this context, the need for vocational training and basic skills development for people with low or no skills or qualifications, based not on a ‘one-size-fits-all’ policy solutions but on tailored policy recommendations contingent on the region’s existing knowledge assets; emphasises the public-private policy learning agenda resulting from partnerships between civil society organisations and local authorities, which can capitalise on results/outcome indicators, ongoing monitoring and evaluation, pilots, policy experimen ...[+++]

7. herinnert in dit verband aan de behoefte aan beroepsopleidingen en de ontwikkeling van basisvaardigheden voor mensen met weinig of geen vaardigheden of kwalificaties, uitgaande van toegesneden beleidsaanbevelingen, afhankelijk van de bestaande kennis in de regio, in plaats van een standaardbeleidsoplossing; wijst op de publiek-private agenda voor beleidsleren, die het resultaat is van partnerschappen tussen organisaties van het maatschappelijk middenveld en lokale autoriteiten en kan profiteren van de resultaat- en uitkomstindicatoren, een voortdurende controle en evaluatie, proeven, beleidsexperimenten en testcases;


115. Believes that enhancing the image of vocational education and training should be done by not only stressing the intrinsic value thereof but also by linking it to a possible transition to university or other higher education; notes that this also necessitates that high-quality vocational education and training qualifications receive an upper-level classification in the national quality frameworks by the Member States; stresses the importance of improving educational skills to improve the quality of development of new manufacturi ...[+++]

115. is van mening dat het imago van beroepsonderwijs en -opleiding zou moeten worden verbeterd door hun intrinsieke waarde te benadrukken, maar ook door de overgang van een dergelijke opleiding naar de universiteit of ander hoger onderwijs mogelijk te maken; merkt op dat het in dit verband ook noodzakelijk is dat lidstaten binnen het nationale kwaliteitskader een hoge classificatie toekennen aan hoogwaardige kwalificaties in beroepsonderwijs en -opleiding; wijst er evenwel op dat het van belang is om de educatieve vaardigheden uit ...[+++]


115.Believes that enhancing the image of vocational education and training should be done by not only stressing the intrinsic value thereof but also by linking it to a possible transition to university or other higher education; notes that this also necessitates that high-quality vocational education and training qualifications receive an upper-level classification in the national quality frameworks by the Member States; stresses the importance of improving educational skills to improve the quality of development of new manufacturin ...[+++]

115. is van mening dat het imago van beroepsonderwijs en -opleiding zou moeten worden verbeterd door hun intrinsieke waarde te benadrukken, maar ook door de overgang van een dergelijke opleiding naar de universiteit of ander hoger onderwijs mogelijk te maken; merkt op dat het in dit verband ook noodzakelijk is dat lidstaten binnen het nationale kwaliteitskader een hoge classificatie toekennen aan hoogwaardige kwalificaties in beroepsonderwijs en -opleiding; wijst er evenwel op dat het van belang is om de educatieve vaardigheden uit ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. Ensure that appropriate provision is made for those citizens who, due to educational disadvantages caused by personal, social, cultural or economic circumstances or discrimination, need particular educational support; this applies above all to workers for whom the lack of up-to-date knowledge and corresponding vocational qualifications is a barrier to finding or keeping a job, or even to improving their own and their family's living conditions as well as to those young men and women migrants who lack the basic skills and key compe ...[+++]

2. Ervoor te zorgen dat er passende voorzieningen worden getroffen voor burgers die als gevolg van een onderwijsachterstand door persoonlijke, sociaal-culturele of economische omstandigheden of door discriminatie speciale scholingsmaatregelen behoeven; dit geldt met name voor werknemers die wegens hun gebrek aan geactualiseerde kennis en passende beroepskwalificaties moeite hebben om een baan te vinden of te behouden of zelfs om hun eigen leefomstandigheden en die van hun gezin te verbeteren, en voor jonge migranten die niet beschikken over de fundamentele vaardigheden en kerncompetenties voor een succesvolle deelname aan een opleiding ...[+++]


1. Applicants shall have successfully completed at least nine years’ education (primary and secondary) and have successfully concluded basic training equivalent to level 3 referred to in Council Decision 85/368/EEC of 16 July 1985 on the comparability of vocational training qualifications between the Member States of the European Community .

1. De aanvrager heeft met succes een schoolopleiding (lager en middelbaar onderwijs) van ten minste 9 jaar doorlopen en met succes een basisopleiding afgesloten die gelijkwaardig is aan niveau 3 als bedoeld in Besluit 85/368/EEG van de Raad van 16 juli 1985 inzake de vergelijkbaarheid van de getuigschriften van vakbekwaamheid tussen lidstaten van de Europese Gemeenschap .


1. Applicants shall have successfully completed at least nine years’ education (primary and secondary) and have successfully concluded basic training equivalent to level 3 referred to in Council Decision 85/368/EEC of 16 July 1985 on the comparability of vocational training qualifications between the Member States of the European Community

1. De aanvrager heeft met succes een schoolopleiding (lager en middelbaar onderwijs) van ten minste 9 jaar doorlopen en met succes een basisopleiding afgesloten die gelijkwaardig is aan niveau 3 als bedoeld in Besluit 85/368/EEG van de Raad van 16 juli 1985 inzake de vergelijkbaarheid van de getuigschriften van vakbekwaamheid tussen lidstaten van de Europese Gemeenschap


1. Applicants shall have successfully completed at least nine years’ education (primary and secondary) and have successfully concluded basic training equivalent to level 3 referred to in Council Decision 85/368/EEC of 16 July 1985 on the comparability of vocational training qualifications between the Member States of the European Community (16).

1. De aanvrager heeft met succes een schoolopleiding (lager en middelbaar onderwijs) van ten minste 9 jaar doorlopen en met succes een basisopleiding afgesloten die gelijkwaardig is aan niveau 3 als bedoeld in Besluit 85/368/EEG van de Raad van 16 juli 1985 inzake de vergelijkbaarheid van de getuigschriften van vakbekwaamheid tussen lidstaten van de Europese Gemeenschap (16).


17. Calls for support to be provided for multilateral projects designed to improve the Member States" education and training systems and, therefore, for European education and training projects under which access to education and vocational training would be regarded as a basic social right, and therefore considers that lifelong education and training should focus on the convergence and recognition of professional qualifications and expects companies to participate, in acc ...[+++]

17. wenst dat multilaterale projecten ter verbetering van de nationale onderwijs- en opleidingssystemen worden ondersteund en ook Europese onderwijs- en opleidingsprojecten, in het kader waarvan toegang tot onderwijs en beroepsopleiding als sociaal grondrecht wordt beschouwd, worden bevorderd; is van oordeel dat levenslang leren en levenslange opleiding gericht moeten zijn op convergentie en erkenning van beroepskwalificaties op Europees niveau en neemt aan dat het bedrijfsleven zich in het kader van de op sociaal vlak op hem rustende verantwoording in overleg met de bevoegde instanties zal inzetten voor beroepsopleiding en bijscholing; ...[+++]


Other countries concentrate on the development of the vocational training system as an alternative route to basic qualifications (for example Italy is reforming the vocational training system following the example of the dual system and through the development of apprenticeship and internships and Greece is developing a system of Second Opportunity Schools aiming at reintegrating individuals over 18 in the educational process by means of individualised teaching).

Andere landen richten zich op de ontwikkeling van het stelsel voor beroepsopleidingen als een alternatieve route naar basisdiploma's (zo is Italië bezig met de hervorming van het stelsel voor beroepsopleidingen overeenkomstig het voorbeeld van het duale stelsel en door middel van de ontwikkeling van het leerlingwezen en stages, en Griekenland ontwikkelt een stelsel van tweedekansscholen dat personen van boven de 18 in het onderwijs moet herintegreren door middel van geïndividualiseerde begeleiding).




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'basic vocational qualification' ->

Date index: 2021-03-12
w