Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Airfield
Airfield surface detection equipment
Conduct inspections of aerodrome facilities
Conduct inspections of airfield facilities
Differentiate between airfield lighting
Differentiate kinds of airfield lighting
Distinguish different kinds of airfield lighting
Inspect airfield facilities
Inspect facilities at aerodromes
Make-shift airfield
Makeshift airfield
Military airfield

Traduction de «airfield » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
airfield surface detection equipment | ASDE,see airfield surface movement indicator [Abbr.]

vliegveldrondzoekradar | ASDE [Abbr.]






communicate with agencies involved in management of airfields | maintain relationships with departments concerned with airfield management | liaise with relevant agencies involved in airfield management | support management of airfield by liaising with relevant agencies

contacten leggen met de bevoegde agentschappen die betrokken zijn bij het beheer van het vliegveld | contacten onderhouden met de bevoegde agentschappen die betrokken zijn bij het beheer van het vliegveld


distinguish different kinds of airfield lighting | make a distinction between different types airfield lighting | differentiate between airfield lighting | differentiate kinds of airfield lighting

onderscheid maken tussen verlichting op vliegveld


conduct inspections of aerodrome facilities | inspect facilities at aerodromes | conduct inspections of airfield facilities | inspect airfield facilities

luchthavenfaciliteiten controleren


makeshift airfield | make-shift airfield

voorlopig ingericht vliegveld
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The emissions of light aircraft that depart from private airfields are potentially burdensome to include in the short term.

Het opnemen van emissies van lichte vliegtuigen en helikopters die gebruikmaken van privéluchthavens kan op korte termijn een aanzienlijke administratieve belasting vormen.


In some of the Member States many of the projects are deemed to always require EIA, regardless of size or other project or locational factors - deforestation and hydroelectric plant in Sweden, ferrous metal foundries in Denmark and Greece, cement manufacturing in Denmark, Finland, Greece, Ireland and Sweden, railways in Germany, Greece and Ireland, intermodal transhipment facilities, airfields and roads in Greece.

In sommige lidstaten worden veel van deze projecten altijd als m.e.r.-plichtig beschouwd, ongeacht hun omvang of andere project- of locatiegebonden factoren, bijvoorbeeld: ontbossing en hydro-elektrische centrales in Zweden, smelterijen van ferrometalen in Denemarken en Griekenland, cementfabrieken in Denemarken, Finland, Griekenland, Ierland en Zweden, spoorwegen in Duitsland, Griekenland en Ierland, faciliteiten voor de overlading tussen vervoerswijzen, vliegvelden en wegen in Griekenland.


The Bozen case also illustrated the point that a change of use of an existing project can also be considered a 'change or extension' when that change is likely to give rise to significant environmental effects - in that case a change from a primarily military airfield to one for commercial passenger and cargo use.

Verder illustreerde de zaak Bozen dat een wijziging van de bestemming van een bestaand project ook als een 'wijziging of uitbreiding' kan worden opgevat indien die wijziging aanzienlijke milieueffecten kan hebben; in dat geval ging het om een primair voor militaire doeleinden gebruikt vliegveld dat daarnaast werd bestemd voor commercieel passagiers- en vrachtvervoer.


According to the statement, the letter of intent was signed only to safeguard the infrastructure of the existing military airfield for the future cooperation of this military airfield with Gdańsk airport.

Volgens de verklaring was de intentieverklaring enkel ondertekend om de infrastructuur van het bestaande militaire vliegveld te vrijwaren zodat het in de toekomst met de luchthaven van Gdansk zou kunnen samenwerken.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The implementing act lists Gdynia-Kosakowo military airfield (more specifically, parts thereof) among the military airfields that may, under the Act of 30 May 1996, as amended, be rented to a local authority for a period of at least 30 years for the sole purpose of setting up or expanding a civil airport.

In het uitvoeringsbesluit is het militaire vliegveld van Gdynia-Kosakowo (meer specifiek delen daarvan) genoemd bij de militaire vliegvelden die op grond van de wet van 30 mei 1996, als gewijzigd, voor een periode van ten minste 30 jaar door een lokale overheid kunnen worden gehuurd met als uitsluitende doel de oprichting of de uitbreiding van een burgerluchthaven.


Construction of airfields (projects not included in Annex I).

Aanleg van vliegvelden (niet onder bijlage I vallende projecten).


(d)Construction of airfields (projects not included in Annex I).

d)Aanleg van vliegvelden (niet onder bijlage I vallende projecten).


In some of the Member States many of the projects are deemed to always require EIA, regardless of size or other project or locational factors - deforestation and hydroelectric plant in Sweden, ferrous metal foundries in Denmark and Greece, cement manufacturing in Denmark, Finland, Greece, Ireland and Sweden, railways in Germany, Greece and Ireland, intermodal transhipment facilities, airfields and roads in Greece.

In sommige lidstaten worden veel van deze projecten altijd als m.e.r.-plichtig beschouwd, ongeacht hun omvang of andere project- of locatiegebonden factoren, bijvoorbeeld: ontbossing en hydro-elektrische centrales in Zweden, smelterijen van ferrometalen in Denemarken en Griekenland, cementfabrieken in Denemarken, Finland, Griekenland, Ierland en Zweden, spoorwegen in Duitsland, Griekenland en Ierland, faciliteiten voor de overlading tussen vervoerswijzen, vliegvelden en wegen in Griekenland.


(d) Construction of airfields (projects not included in Annex I);

d) Aanleg van vliegvelden (niet onder bijlage I vallende projecten).


(d) Construction of roads, harbours, including fishing harbours, and airfields (projects not listed in Annex I).

d) Aanleg van wegen, havens (met inbegrip van visserijhavens) en luchthavens (projecten die niet zijn opgenomen in bijlage I)


w