Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Environmental legislation in agriculture and forestry
Fish welfare regulations
Forestry law
Forestry legislation
Forestry regulations
Range of fish welfare regulations
Regulation of forestry
Scope of fish harvesting welfare regulations
Scope of forestry regulations
Typology of forestry legislation
Welfare regulations for fish

Vertaling van "Scope forestry regulations " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
regulation of forestry | scope of forestry regulations | forestry regulations | typology of forestry legislation

bosbouwvoorschriften | regelgeving inzake bosbouw


forestry legislation [ forestry law | forestry regulations ]

boswetgeving [ bosbouwvoorschriften | bosrecht ]


implications of environmental regulation in in agriculture and forestry | scope of environmental regulation in in agriculture and forestry | environmental legislation in agriculture and forestry | impact of environmental regulation in in agriculture and forestry

milieuwetgeving inzake landbouw en bosbouw


scope of fish harvesting welfare regulations | welfare regulations for fish | fish welfare regulations | range of fish welfare regulations

regelgeving inzake vissenwelzijn | voorschriften inzake vissenwelzijn


Consultative Committee for implementation of Directive 89/105/EEC relating to the transparency of measures regulating the pricing of medicinal products for human use and their inclusion in the scope of national health insurance systems

Raadgevend Comité voor de uitvoering van Richtlijn 89/105/EEG betreffende de doorzichtigheid van maatregelen ter regeling van de prijsstelling van geneesmiddelen voor menselijk gebruik en de opneming daarvan in de nationale stelsels van gezondheidszorg


Protocol Bringing under International Control Drugs outside the Scope of the Convention of 13 July 1931 for Limiting the Manufacture and Regulating the Distribution of Narcotic Drugs, as amended by the Protocol signed at Lake Success on 11 December 1946

Protocol tot het onder internationaal toezicht brengen van verdovende middelen welke buiten de werking vallen van het Verdrag van 13 juli 1931 tot beperking van de vervaardiging en tot regeling van de distributie van verdovende middelen, welk Verdrag is gewijzigd bij het Protocol, ondertekend te Lake Success op 11 december 1946


Advisory Committee on the Implementation of Directive 89/105/EEC relating to the Transparency of Measures Regulating the Pricing of Medicinal Products for Human Use and their Inclusion in the Scope of National Health Insurance Systems

Raadgevend Comité voor de uitvoering van Richtlijn 89/105/EEG betreffende de doorzichtigheid van maatregelen ter regeling van de prijsstelling van geneesmiddelen voor menselijk gebruik en de opneming daarvan in de nationale stelsels van ziekteverzekering
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
motor vehicles within the scope of Directive 2007/46/EC, agricultural and forestry vehicles within the scope of Regulation (EU) No 167/2013 of the European Parliament and of the Council (*1) or machinery within the scope of Directive 2006/42/EC of the European Parliament and of the Council (*2), produced before 2 March 2019.

motorvoertuigen binnen het toepassingsgebied van Richtlijn 2007/46/EG, landbouw- en bosbouwvoertuigen binnen het toepassingsgebied van Verordening (EU) nr. 167/2013 van het Europees Parlement en de Raad (*1) of machines binnen het toepassingsgebied van Richtlijn 2006/42/EG van het Europees Parlement en de Raad (*2) die vóór 2 maart 2019 worden geproduceerd.


The scope of this Regulation should therefore be aligned with that of Regulation (EU) No 1305/2013, in particular as regards aid in favour of the forestry sector and aid in favour of micro and small and medium-sized enterprises (SMEs) active in rural areas.

Het toepassingsgebied van deze verordening moet dan ook worden afgestemd op dat van Verordening (EU) nr. 1305/2013, met name wat betreft steun voor de bosbouwsector en steun voor kleine, middelgrote en micro-ondernemingen (kmo's) die in plattelandsgebieden actief zijn.


This Regulation should apply to aid measures in favour of forestry and in favour of SMEs active in the rural areas which fall outside the scope of Article 42 of the Treaty which are covered by Regulation (EU) No 1305/2013 only and insofar as those measures are included in the rural development programmes and are co-financed by the EAFRD.

Deze verordening moet van toepassing zijn op buiten het toepassingsgebied van artikel 42 van het Verdrag en binnen het toepassingsgebied van Verordening (EU) nr. 1305/2013 vallende steunmaatregelen voor de bosbouw en voor kmo's die in plattelandsgebieden actief zijn, maar slechts in zoverre deze maatregelen in de plattelandsontwikkelingsprogramma's zijn opgenomen en uit het Elfpo worden gecofinancierd.


Taking into account that the processing of agricultural products and the marketing of agricultural products is similar to that of industrial products, it is appropriate to align the threshold for the publication of information on individual aid awards to beneficiaries in those sub-sectors, as well as in the forestry sector and for activities falling outside the scope of Article 42 of the Treaty, to that set in Commission Regulation (EU) No 651/2014 (1 ...[+++]

Rekening houdend met het feit dat de verwerking en de afzet van landbouwproducten vergelijkbaar zijn met die van industriële producten, moet de drempel voor de bekendmaking van informatie over de toekenning van individuele steun aan begunstigden in deze subsectoren en in de bosbouwsector, en voor activiteiten die buiten de werkingssfeer van artikel 42 van het Verdrag vallen, worden gelijkgetrokken met die van Verordening (EU) nr. 651/2014 van de Commissie (14).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
On the other hand, this Regulation should not apply to aid to undertakings in rural areas for activities falling outside the scope of Article 42 of the Treaty or to the forestry sector where there is no direct link to the rural development programmes and no co-financing from the EAFRD.

Deze verordening mag daarentegen niet van toepassing zijn op steun aan ondernemingen in plattelandsgebieden voor activiteiten die buiten het toepassingsgebied van artikel 42 van het Verdrag vallen, of op steun voor de bosbouwsector wanneer er geen rechtstreekse link naar de plattelandsontwikkelingsprogramma's en geen cofinanciering uit het Elfpo is.


For forestry measures forming part of a rural development programme, benefiting from EAFRD support, the restrictions as to the scope of aid beneficiaries laid down in Regulation (EU) No 1305/2013 apply, except for the tropical or subtropical forests and to the woodland of the territories of the Azores, Madeira, the Canary Islands, the smaller Aegean islands within the meaning of Regulation (EU) No 229/2013 and of the French overseas departments, in Sec ...[+++]

Voor bosbouwmaatregelen die deel uitmaken van een plattelandsontwikkelingsprogramma en waarvoor steun uit het ELFPO wordt verleend, zijn de in Verordening (EU) nr. 1305/2013 vastgestelde beperkingen inzake de aard van de begunstigden van de steun van toepassing op de afdelingen 2.1.1 tot en met 2.1.5 van deel II van deze richtsnoeren, behalve wat betreft de tropische of subtropische bossen en de beboste gronden van de Azoren, Madeira, de Canarische Eilanden, de kleinere eilanden in de Egeïsche Zee in de zin van Verordening (EU) nr. 229/2013 en de Franse overzeese departementen.


Your Rapporteur is aware that ATVs have proven their value in agricultural and forestry applications, and that part of the industry producing such vehicles has requested their inclusion in the scope of this Regulation.

Het is de rapporteur bekend dat ATV's hun waarde in de landbouw en bosbouw hebben bewezen, en dat fabrikanten van dergelijke voertuigen hebben verzocht deze in het toepassingsgebied van deze verordening op te nemen.


Your Rapporteur wishes to highlight that agricultural and forestry tractors could be excluded from the scope of the Machinery Directive provided that the new Regulation and its delegated acts fully carry over the existing requirements laid down in the Machinery Directive that are currently applicable to tractors so as to avoid any legal gaps and to ensure that the current level of safety is maintained.

De rapporteur wenst te onderstrepen dat landbouw- en bosbouwtrekkers alleen van het toepassingsgebied van de machinerichtlijn kunnen worden uitgesloten indien de bestaande voorschriften van de machinerichtlijn die momenteel voor trekkers gelden volledig in de nieuwe verordening en de bijbehorende gedelegeerde handelingen worden overgenomen, teneinde juridische leemten te vermijden en ervoor te zorgen dat het huidige veiligheidsniveau wordt gehandhaafd.


The Commission proposes to exclude agricultural and forestry tractors from the scope of the Machinery Directive with the view to reducing the number of legal acts applicable to tractors in the interest of better regulation and simplification.

De Commissie stelt voor, landbouw- en bosbouwtrekkers van het toepassingsgebied van de machinerichtlijn uit te sluiten teneinde het aantal besluiten dat van toepassing is op trekkers ten behoeve van betere regelgeving en vereenvoudiging te beperken.


Amendments Nos 52, 53, 57 and 58 seek to exclude from the scope of the directive good agricultural and forestry practice, as defined in some agro-environmental regulation.

De amendementen 52, 53, 57 en 58 zijn bedoeld om goede land- en bosbouwpraktijken, zoals omschreven in een verordening inzake landbouw en milieu, uit te sluiten van het toepassingsgebied van de richtlijn.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Scope forestry regulations' ->

Date index: 2022-05-31
w