Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Audio DVD
Audit based on records
Audit on the basis of documents
Batch record documentation preparing
Batch record documentation writing
CD
Cataloguing
Cataloguing rules
Cataloguing system
Compact disc
DVD-audio
Data acquisition
Data capture
Data recording
Disc
Document costume stock
Document costumes in stock
Document management
Documentation management
Hold keep records of identity documentation
Hold keep records of passports
Keep a record of costume stock
Keep records of costumes in stock
Keep records of passports
Maintenance of records
Preparing batch record documentation
Record
Recording of data
Recording of documents
Recording of mutations in the cadastral documents
Retain records of identity documentation
Write batch record documentation

Vertaling van "Recording documents " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
batch record documentation preparing | batch record documentation writing | preparing batch record documentation | write batch record documentation

documentatie over de registratie van de partij opstellen | rapporten over de registratie van de partij opstellen


hold keep records of passports | retain records of identity documentation | hold keep records of identity documentation | keep records of passports

dossiers bijhouden van paspoorten


document costumes in stock | keep a record of costume stock | document costume stock | keep records of costumes in stock

kostuumvoorraden optekenen | kostuumvoorraden documenteren | kostuumvoorraden in kaart brengen


cataloguing [ cataloguing rules | cataloguing system | recording of documents ]

catalogisering [ regels voor de catalogisering ]


document management | documentation management | maintenance of records

verwerking van documenten


audit based on records | audit on the basis of documents

controle aan de hand van stukken | controle op stukken


recording of mutations in the cadastral documents

mutaties in het percelenkadaster


Insertion of sphenoidal electroencephalographic (EEG) recording electrode

insertie van elektrode in fossa infratemporalis voor elektro-encefalografische registratie


data recording [ data acquisition | data capture | recording of data ]

invoer van gegevens [ vastleggen van gegevens ]


record [ audio DVD | CD | compact disc | disc | DVD-audio ]

grammofoonplaat [ CD | compactdisc | dvd ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The simplification will apply to public documents concerning name, marriage and registered partnership, birth, parenthood, adoption, death, residence, citizenship and nationality, real estate, legal status and representation of a company or undertaking, intellectual property rights or documents proving the absence of a criminal record.

Dit geldt voor openbare akten betreffende naam, huwelijk en geregistreerd partnerschap, geboorte, ouderschap, adoptie, overlijden, woonplaats, burgerschap en nationaliteit, vastgoed, rechtsvorm en vertegenwoordiging van een vennootschap of andere onderneming, intellectuele-eigendomsrechten, of de afwezigheid van een strafblad.


at the end of the journey, print out the information relating to periods of time recorded by the recording equipment tachograph , record any periods of other work, availability and rest undertaken since the printout that was made at the start of the journey, where not recorded by the recording equipment tachograph , and mark on that document details that enable the driver to be identified (name, driver card or driver's licence number), including the driver's signature.

aan het eind van zijn rit een afdruk van de gegevens over de perioden die zijn geregistreerd door het controleapparaat de tachograaf en vermeldt hij alle perioden die aan andere werkzaamheden, beschikbaarheid en rust zijn besteed na de afdruk aan het begin van de rit, indien deze niet door het controleapparaat de tachograaf zijn geregistreerd, en vermeldt de bestuurder in dat document gegevens die zijn identificatie mogelijk maken (naam, nummer van zijn bestuurderskaart of rijbewijs), voorzien van zijn handtekening.


(a) "document" means a record, or set of records, serving official purposes whatever its medium (written on paper or stored in electronic form or as a sound, visual or audiovisual recording) concerning a matter which falls within the sphere of responsibility of the European Union's institutions, bodies, offices or agencies.

(a) "document": iedere registratie of reeks registraties voor officiële doeleinden, ongeacht de drager ervan (op papier, in elektronische vorm, als geluids-, beeld- of audiovisuele opname), met betrekking tot materies die tot de bevoegdheid van de instellingen, organen en instanties van de Europese Unie behoren.


They shall place at the disposal of the Court of Auditors all documents concerning the award and performance of contracts financed by the budget and all accounts of cash or materials, all accounting records or supporting documents, and also administrative documents relating thereto, all documents relating to revenue and expenditure, all inventories, all organisation charts of departments, which the Court of Auditors considers necessary for auditing the budgetary and financial outturn report on the basis of records or on the spot and, ...[+++]

Zij houden ter beschikking van de Rekenkamer alle bescheiden inzake plaatsing en uitvoering van overheidsopdrachten die uit de begroting worden gefinancierd, en alle geld- en goederenrekeningen, alle boekingsbescheiden en bewijsstukken, alsmede de daarop betrekking hebbende administratieve documenten, alle documentatie betreffende de ontvangsten en uitgaven van de Unie, alle inventarislijsten en alle organigrammen welke de Rekenkamer voor de controle, aan de hand van stukken of ter plaatse, van het verslag over het resultaat van de begrotingsuitvoering nodig meent te hebben en, voor hetzelfde doel, alle op geautomatiseerde gegevensdrager ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
They shall place at the disposal of the Court of Auditors all documents concerning the award and performance of contracts financed by the budget and all accounts of cash or materials, all accounting records or supporting documents, and also administrative documents relating thereto, all documents relating to revenue and expenditure, all inventories, all organisation charts of departments, which the Court of Auditors considers necessary for auditing the budgetary and financial outturn report on the basis of records or on the spot and, ...[+++]

Zij houden ter beschikking van de Rekenkamer alle bescheiden inzake plaatsing en uitvoering van overheidsopdrachten die uit de begroting worden gefinancierd, en alle geld- en goederenrekeningen, alle boekingsbescheiden en bewijsstukken, alsmede de daarop betrekking hebbende administratieve documenten, alle documentatie betreffende de ontvangsten en uitgaven van de Unie, alle inventarislijsten en alle organigrammen welke de Rekenkamer voor de controle, aan de hand van stukken of ter plaatse, van het verslag over het resultaat van de begrotingsuitvoering nodig meent te hebben en, voor hetzelfde doel, alle op gegevensdragers opgestelde of b ...[+++]


The other main elements of this proposal constitutes: 1) registers to be kept up-to-date on each holding recording births, movements and deaths, 2) movement documents to accompany groups of animals throughout any movement, 3) a central register of all sheep and goat holdings in a Member State, and 4) a central computer database to be set up with all sheep and goat holdings and as a second step recording of movements of groups of animals (see also press release IP/02/1915 from December 2002).

De overige hoofdpunten van dit voorstel zijn: 1) elk bedrijf moet registers bijhouden van de geboorten, verplaatsingen en sterfgevallen; 2) groepen dieren moeten mogen niet zonder vervoersdocumenten worden verplaatst; 3) de lidstaten moeten een centraal register bijhouden van alle schapen- en geitenhouderijen op hun grondgebied; 4) alle schapen- en geitenhouderijen moeten in een centrale database worden geregistreerd en in een tweede fase moeten de verplaatsingen van groepen dieren worden geregistreerd (zie ook persbericht IP/02/1915 van december 2002).


They shall place at the disposal of the Court of Auditors all documents concerning the award and performance of contracts financed by the Community budget and all accounts of cash or materials, all accounting records or supporting documents, and also administrative documents relating thereto, all documents relating to revenue and expenditure, all inventories, all organisation charts of departments, which the Court of Auditors considers necessary for auditing the budgetary and financial outturn report on the basis of records or on the ...[+++]

Zij houden ter beschikking van de Rekenkamer alle bescheiden inzake plaatsing en uitvoering van overheidsopdrachten die uit de communautaire begroting worden gefinancierd, en alle geld- en goederenrekeningen, alle boekingsbescheiden en bewijsstukken, alsmede de daarop betrekking hebbende administratieve documenten, alle documentatie betreffende de ontvangsten en uitgaven van de Gemeenschappen, alle inventarislijsten en alle organigrammen welke de Rekenkamer voor de controle, aan de hand van stukken of ter plaatse, van het verslag over het resultaat van de begrotingsuitvoering nodig meent te hebben en, voor hetzelfde doel, alle op geautom ...[+++]


NOTING the vast changes in methods of creating, storing and preserving records, documents and archives, in particular in digital form; and STRESSING the need to continue to develop methods and guidelines for long-term preservation of these records, documents, collections and archives essential for safeguarding the heritage of Europe;

OPMERKEND dat er grote veranderingen zijn opgetreden in de methoden voor het maken, opslaan en bewaren van registers, documenten en archieven, in het bijzonder in digitale vorm; BENADRUKKEND dat methoden en richtsnoeren moeten worden opgesteld voor de bewaring op lange termijn van deze registers, documenten, bestanden en archieven, die van wezenlijk belang zijn voor het behoud van het erfgoed van Europa;


The terms of the Commission's proposal include all documents relating to the policies, activities and decisions of the three institutions in question, whatever their form paper, electronic files or recordings. Documents intended for discussion, internal administrative notices and informal messages are excluded from this rule.

Het gaat daarbij om alle documenten die betrekking hebben op beleid, maatregelen of besluiten die tot de bevoegdheid van de betrokken instelling behoren, ongeacht de drager (papier, elektronisch document, audiovisuele opname ...) en uitgezonderd discussie- of bezinningsdocumenten, adviezen van de diensten en informele berichten.


Judicial cooperation in civil matters (a) transmission of draft Convention for the record judicial and extra-judicial documents in civil or commercial matters (b) matrimonial draft Convention for the record matters and custody of children (Brussels II) SUBJECT INSTRUMENT/ACTION COMPLETION (c) European draft Convention examination of enforcement advisability of order and the drawing up a law applicable Convention to extra contractual obligations 3.2.

Justitiële samenwerking in burgerlijke zaken a) toezending van ontwerp-verdrag p.m. gerechtelijke en buitengerechtelijke stukken in burgerlijke en handelszaken b) huwelijkszaken en ontwerp-verdrag p.m. voogdij over kinderen (Brussel II) ONDERWERP INSTRUMENT/ACTIE VOLTOOIING c) Europese executoriale ontwerp-verdrag onderzoek titel en wet op naar de buitencontractuele wenselijkheid verplichtingen een verdrag op te stellen 3.2.


w