Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aquatic resources growth rate calculating
Business rate
Business tax
Calculate aquatic resources growth rate
Calculating aquatic resources growth rate
Compare provider shipping rates
Compare shipping rates across providers
Corporate taxation
Determine flow rate enhancement
Determining flow rate enhancement
Determining of flow rate enhancement
Dual exchange rate
Evaluating flow rate enhancement
Exchange rate
Flat-rate assessment
Flat-rate charges
Flat-rate taxation on importation
Forecast aquatic resources growth rate
Have access to shipping rates
Rate controlling step
Rate limiting step
Rate of taxation
Rate-determining step
Standard taxation
Tax
Tax levies
Tax rate
Trade tax

Traduction de «Rate taxation » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
flat-rate taxation on importation

forfaitaire invoerbelasting


tax [ rate of taxation | tax rate | Tax levies(ECLAS) | Tax rate(STW) ]

belasting [ belastingschijf | belastingtarief | fiscale retributie ]


flat-rate assessment | flat-rate charges | standard taxation

forfaitaire heffing




business tax [ business rate | trade tax | Corporate taxation(STW) ]

bedrijfsbelasting


exchange rate [ dual exchange rate ]

wisselkoers [ dubbele wisselkoers ]


compare provider shipping rates | use shipping rate information to prepare bids for clients | compare shipping rates across providers | have access to shipping rates

toegang tot verzendingstarieven hebben


aquatic resources growth rate calculating | forecast aquatic resources growth rate | calculate aquatic resources growth rate | calculating aquatic resources growth rate

groeitempo berekenen van aquatische hulpbronnen


determining flow rate enhancement | evaluating flow rate enhancement | determine flow rate enhancement | determining of flow rate enhancement

verbetering stroomsnelheid vaststellen


Rate controlling step | Rate-determining step | Rate limiting step

Snelheidsbepalende stap
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
For the purposes of points 3.1, 3.2 and 3.3 an item of income should be considered to be subject to tax where it is treated as taxable by the jurisdiction concerned and is not exempt from tax, nor benefits from a full tax credit or zero-rate taxation.

Voor de toepassing van de punten 3.1, 3.2 en 3.3 wordt een inkomensbestanddeel geacht aan belasting te zijn onderworpen wanneer het door de betrokken jurisdictie als belastbaar is aangemerkt en niet van belasting is vrijgesteld, geen onbeperkte verrekening plaatsvindt noch het nultarief toepassing vindt.


35. Considers that a system of low-rate taxation of low and medium incomes founded on a broader tax base and excluding all discretionary tax exemptions and preferences, including for the extractive industries, is indispensable; emphasises the need for public investment in projects with a positive local impact in economic, social and environmental terms, whilst not creating any opportunities for any form of fiscal dumping;

35. acht een stelsel van lage belastingtarieven voor lage en middeninkomens, op basis van een bredere heffingsgrondslag, en waarin o.m. voor de winningsindustrieën, geen discretionaire belastingvrijstellingen en -voorkeuren bestaan, onontbeerlijk; benadrukt het belang van overheidsinvesteringen in projecten met positieve gevolgen op lokaal niveau voor de economie, het maatschappelijk klimaat en het milieu, waarbij echter geen enkele vorm van fiscale dumping mogelijk mag worden gemaakt;


35. Considers that a system of low-rate taxation of low and medium incomes founded on a broader tax base and excluding all discretionary tax exemptions and preferences, including for the extractive industries, is indispensable; emphasises the need for public investment in projects with a positive local impact in economic, social and environmental terms, whilst not creating any opportunities for any form of fiscal dumping;

35. acht een stelsel van lage belastingtarieven voor lage en middeninkomens, op basis van een bredere heffingsgrondslag, en waarin o.m. voor de winningsindustrieën, geen discretionaire belastingvrijstellingen en -voorkeuren bestaan, onontbeerlijk; benadrukt het belang van overheidsinvesteringen in projecten met positieve gevolgen op lokaal niveau voor de economie, het maatschappelijk klimaat en het milieu, waarbij echter geen enkele vorm van fiscale dumping mogelijk mag worden gemaakt;


7. Considers that a system of low-rate taxation of low and medium incomes founded on a broader tax base and excluding all discretionary tax exemptions and preferences, including for the extractive industries, is indispensable; emphasises the need for public investment in projects with a positive local impact in economic, social and environmental terms, whilst not creating any opportunities for any form of fiscal dumping;

7. is van mening dat een stelsel van lage belastingtarieven voor lage en middelhoge inkomens, op basis van een verruimde heffingsgrondslag, en waarin geen discretionaire belastingvrijstellingen en -voorkeuren bestaan, waaronder voor de winningsindustrieën, onontbeerlijk is; benadrukt het belang van overheidsinvesteringen in projecten met positieve gevolgen op lokaal niveau voor de economie, het maatschappelijk klimaat en het milieu, waarbij echter geen vorm van fiscale dumping mogelijk mag worden gemaakt;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
35. Considers that a system of low-rate taxation of low and medium incomes founded on a broader tax base and excluding all discretionary tax exemptions and preferences, including for the extractive industries, is indispensable; emphasises the need for public investment in projects with a positive local impact in economic, social and environmental terms, whilst not creating any opportunities for any form of fiscal dumping;

35. acht een stelsel van lage belastingtarieven voor lage en middeninkomens, op basis van een bredere heffingsgrondslag, en waarin o.m. voor de winningsindustrieën, geen discretionaire belastingvrijstellingen en -voorkeuren bestaan, onontbeerlijk; benadrukt het belang van overheidsinvesteringen in projecten met positieve gevolgen op lokaal niveau voor de economie, het maatschappelijk klimaat en het milieu, waarbij echter geen enkele vorm van fiscale dumping mogelijk mag worden gemaakt;


This fragmentation of tax policy in the EU often creates tax barriers for businesses, particularly SMEs, which face high compliance costs and double taxation problems when operating in another Member State. Moreover, the difference in national tax rates creates unequal tax competition, particularly between the new and old Member States, which results in unequal treatment of businesses and is one of the motives for relocating businesses in Member States with low rates of taxation.

Dit versnipperde fiscale beleid in de EU levert vaak belastingproblemen op voor ondernemingen, met name voor KMO, die niet alleen worden geconfronteerd met hoge aanpassingskosten, maar ook met problemen van dubbele belastingheffing, wanneer zij in een andere lidstaat opereren. Bovendien leiden de verschillen in nationale belastingtarieven tot ongelijke fiscale concurrentie, met name tussen de nieuwe en oude EU-lidstaten, hetgeen ongelijke behandeling van ondernemingen in de hand werkt en een van de redenen is van bedrijfsverplaatsingen naar lidstaten met lagere belastingtarieven.


for a reduction in the rate of taxation on heavy fuel oil to encourage the use of more environmentally friendly fuels; this reduction shall be specifically linked to sulphur content and the rate of duty charged on heavy fuel oil must correspond to the minimum rate of taxation on heavy fuel oil as provided for in Community law.

voor een verlaagd accijnstarief voor zware stookolie om het gebruik van milieuvriendelijker brandstoffen aan te moedigen; deze verlaging wordt specifiek gekoppeld aan het zwavelgehalte en de accijns mag niet lager zijn dan het minimumbelastingtarief voor zware stookolie dat in de Gemeenschapswetgeving is vastgesteld.


—for a reduction in the rate of taxation on heavy fuel oil to encourage the use of more environmentally friendly fuels; this reduction shall be specifically linked to sulphur content and the rate of duty charged on heavy fuel oil must correspond to the minimum rate of taxation on heavy fuel oil as provided for in Community law.

—voor een verlaagd accijnstarief voor zware stookolie om het gebruik van milieuvriendelijker brandstoffen aan te moedigen; deze verlaging wordt specifiek gekoppeld aan het zwavelgehalte en de accijns mag niet lager zijn dan het minimumbelastingtarief voor zware stookolie dat in de Gemeenschapswetgeving is vastgesteld.


Until 1 January 2013, it may furthermore apply a reduced rate in the level of taxation of oil shale, provided that it does not result in taxation at below 50 % of the relevant Community minimum rate as from 1 January 2011.

Tot 1 januari 2013 mag Estland daarnaast een verlaagd belastingtarief voor olieschalie toepassen, maar de belasting moet vanaf 1 januari 2011 minimaal 50 % van het desbetreffende minimumtarief in de Gemeenschap bedragen.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32003L0096 - EN - Council Directive 2003/96/EC of 27 October 2003 restructuring the Community framework for the taxation of energy products and electricity (Text with EEA relevance) // COUNCIL DIRECTIVE 2003/96/EC // Reduced rates of taxation and exemptions from such taxation referred to in Article 18(1)

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32003L0096 - EN - Richtlijn 2003/96/EG van de Raad van 27 oktober 2003 tot herstructurering van de communautaire regeling voor de belasting van energieproducten en elektriciteit (Voor de EER relevante tekst) // RICHTLIJN 2003/96/EG VAN DE RAAD // BIJLAGE I // BIJLAGE II // Verlaagde belastingniveaus en belastingvrijstellingen bedoeld in artikel 18, lid 1


w