Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Broadcasting network
Communication networks
Computer network router
Data-transmission network
Enforce rail safety regulations
Enforce railroad safety regulations
Enforce railway safety regulations
Enforce safety regulations for rail networks
Euronet
European high-speed rail network
European high-speed train network
European network of high speed trains
High-level working party on the high-speed rail network
Inspect rail track
Perform inspections of rail track
Perform rail track inspections
Perform railway network inspections
Rail connection
Rail network
Rail roads
Rail routes
Rail traffic
Rail transport
Railway
Railway line
Railway track
Railways
Telecommunication lines
Telecommunications network
Train network
Train routes
Transmission network
Transpac
Transport by railway

Vertaling van "Rail network " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
rail network [ railway line | railway track ]

spoorwegnet [ spoorlijn | spoorweg ]


inspect rail track | perform inspections of rail track | perform rail track inspections | perform railway network inspections

controles van sporen uitvoeren


European high-speed rail network | European high-speed train network | European network of high speed trains

Europees net van hoge-snelheidstreinen | Europees snelspoorwegnet | net van supersnelle treinverbindingen


enforce railroad safety regulations | enforce safety regulations for rail networks | enforce rail safety regulations | enforce railway safety regulations

regels voor de veiligheid op het spoor handhaven | voorschriften voor de veiligheid op het spoor handhaven


rail routes | train network | rail roads | train routes

treinroutes


European high-speed rail network | European high-speed train network

Europees net van hogesnelheidstreinen


high-level working party on the high-speed rail network

Groep op hoog niveau hoge-snelheidsnet


rail transport [ rail connection | rail traffic | railway | transport by railway | Railways(ECLAS) ]

vervoer per spoor [ railvervoer | spoorwegverbinding | spoorwegverkeer | transport per spoor ]


transmission network [ broadcasting network | data-transmission network | Euronet | telecommunications network | Transpac | Communication networks(ECLAS) | telecommunication lines(UNBIS) ]

transmissienet [ Euronet | net voor datatransmissie | telecommunicatienet | Transpac ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Therefore, it sets the following relevant targets for TEN-T policy: 30 % of road freight carried over distances of more than 300 km should shift to other modes by 2030, and more than 50 % by 2050; the length of the existing high-speed rail network should triple by 2030 and by 2050 the majority of medium-distance passenger journeys should be undertaken by rail; by 2050, all core network airports should be connected to the rail network and all seaports to the rail freight and, where possible, to the inland waterway system.

Daarom zijn in het witboek de volgende relevante doelstellingen voor het TEN-T-beleid vastgesteld: tegen 2030 moet 30 % van het vrachtvervoer over de weg uitgevoerd over een afstand van meer dan 300 km verschuiven naar andere vervoerswijzen, en tegen 2050 meer dan 50 %; de lengte van het bestaande hogesnelheidsspoornet moet verdrievoudigen tegen 2030 en tegen 2050 moet het grootste gedeelte van het passagiersvervoer over middellange afstanden over het spoor plaatsvinden; tegen 2050 moeten alle luchthavens uit het kernnetwerk verbonden zijn met het spoornetwerk, en alle zeehavens met het netwerk voor spoorgoederenvervoer en, voor zover ...[+++]


* Interoperability of TEN Transport rail networks: Interoperability of the rail networks is one of the key levers of a policy to integrate the national conventional rail systems so as to make international services more competitive.

* Interoperabiliteit van de spoorwegnetten van TEN-vervoer: Interoperabiliteit van de spoorwegnetten is een van de belangrijkste beleidsinstrumenten om te komen tot integratie van de nationale conventionele spoorwegsystemen teneinde internationale vervoersdiensten concurrerender te maken.


for railway networks, and road networks in the case of Member States with no railway network established in their territory or in the case of a Member State, or part thereof, with an isolated network without long-distance rail freight transport: 20 % of the eligible costs; the funding rate may be increased to a maximum of 30 % for actions addressing bottlenecks and to 40 % for actions concerning cross-border sections and actions enhancing rail interoperability.

voor spoorwegennetten en voor wegennetten in het geval van lidstaten die niet over een spoorwegnet op hun grondgebied beschikken, of in het geval van een lidstaat die beschikt over een geïsoleerd net zonder goederenvervoer per spoor over lange afstand: 20 % van de in aanmerking komende kosten; dit percentage kan worden verhoogd tot maximum 30 % voor werken die leiden tot het wegwerken van knelpunten en kan worden verhoogd tot 40 % voor acties die betrekking hebben op grensoverschrijdende tracés en voor acties ter verbetering van de interoperabiliteit van het spoorwegnet.


Therefore, it sets the following relevant targets for TEN-T policy: 30 % of road freight carried over distances of more than 300 km should shift to other modes by 2030, and more than 50 % by 2050; the length of the existing high-speed rail network should triple by 2030 and by 2050 the majority of medium-distance passenger journeys should be undertaken by rail; by 2050, all core network airports should be connected to the rail network and all seaports to the rail freight and, where possible, to the inland waterway system.

Daarom zijn in het witboek de volgende relevante doelstellingen voor het TEN-T-beleid vastgesteld: tegen 2030 moet 30 % van het vrachtvervoer over de weg uitgevoerd over een afstand van meer dan 300 km verschuiven naar andere vervoerswijzen, en tegen 2050 meer dan 50 %; de lengte van het bestaande hogesnelheidsspoornet moet verdrievoudigen tegen 2030 en tegen 2050 moet het grootste gedeelte van het passagiersvervoer over middellange afstanden over het spoor plaatsvinden; tegen 2050 moeten alle luchthavens uit het kernnetwerk verbonden zijn met het spoornetwerk, en alle zeehavens met het netwerk voor spoorgoederenvervoer en, voor zover ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
for railway networks, and road networks in the case of Member States with no railway network established in their territory or in the case of a Member State, or part thereof, with an isolated network without long-distance rail freight transport: 20 % of the eligible costs; the funding rate may be increased to a maximum of 30 % for actions addressing bottlenecks and to 40 % for actions concerning cross-border sections and actions enhancing rail interoperability;

voor spoorwegennetten en voor wegennetten in het geval van lidstaten die niet over een spoorwegnet op hun grondgebied beschikken, of in het geval van een lidstaat die beschikt over een geïsoleerd net zonder goederenvervoer per spoor over lange afstand: 20 % van de in aanmerking komende kosten; dit percentage kan worden verhoogd tot maximum 30 % voor werken die leiden tot het wegwerken van knelpunten en kan worden verhoogd tot 40 % voor acties die betrekking hebben op grensoverschrijdende tracés en voor acties ter verbetering van de interoperabiliteit van het spoorwegnet;


This regulation aims to develop a European rail network for competitive freight by establishing rules for the creation and organisation of international rail corridors for competitive rail freight.

Deze regelgeving streeft naar het ontwikkelen van een Europees spoornet voor concurrerend goederenvervoer door regels vast te leggen voor het creëren en organiseren van internationale spoorwegcorridors voor concurrerend goederenvervoer.


This regulation sets out rules for the establishment and organisation of international rail corridors for competitive rail freight in order to develop a European rail network for competitive freight.

Deze regelgeving bepaalt regels voor de inrichting en organisatie van internationale spoorwegcorridors voor concurrerend spoorvervoer om een Europees spoornet voor concurrerend goederenvervoer te ontwikkelen.


* Interoperability of TEN Transport rail networks: Interoperability of the rail networks is one of the key levers of a policy to integrate the national conventional rail systems so as to make international services more competitive.

* Interoperabiliteit van de spoorwegnetten van TEN-vervoer: Interoperabiliteit van de spoorwegnetten is een van de belangrijkste beleidsinstrumenten om te komen tot integratie van de nationale conventionele spoorwegsystemen teneinde internationale vervoersdiensten concurrerender te maken.


The extension of the DART electrified rail network north and south of Dublin City to the outer suburbs was also assisted as there are more daily passengers on the suburban rail network in Dublin than on the rest of the network combined.

Ook is steun verleend voor de uitbreiding van het geëlektrificeerde spoorwegnet ten noorden en ten zuiden van Dublin tot aan de verste buitenwijken, aangezien de spoorverbindingen met de buitenwijken van Dublin dagelijks meer passagiers verwerken dan alle andere lijnen van het netwerk samen.


(4) By 2050, complete a European high-speed rail network. Triple the length of the existing high-speed rail network by 2030 and maintain a dense railway network in all Member States. By 2050 the majority of medium-distance passenger transport should go by rail.

40. het Europese hogesnelheidsnet tegen 2050 voltooien; de lengte van het bestaande hogesnelheidsnet tegen 2030 verdrievoudigen en in alle lidstaten een dicht spoornet in stand houden; tegen 2050 moet meer dan de helft van het passagiersvervoer over middellange afstand per spoor gebeuren;


w