Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CLRTAP Sulphur Protocol
Helsinki Protocol
Protocol on Further Reduction of Sulphur Emissions
Protocol on the Reduction of Sulphur Emissions

Vertaling van "Protocol on Further Reduction Sulphur Emissions " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
1994 Oslo Protocol on Further Reduction of Sulphur Emissions | CLRTAP Sulphur Protocol | Protocol on Further Reduction of Sulphur Emissions | Protocol to the 1979 Convention on Long-range Transboundary Air Pollution on Further Reduction of Sulphur Emissions

Protocol bij het Verdrag van 1979 betreffende grensoverschrijdende luchtverontreiniging over lange afstand inzake de verdergaande vermindering van zwavelemissies


Helsinki Protocol | Protocol on the Reduction of Sulphur Emissions | Protocol to the 1979 Convention on Long-range Transboundary Air Pollution on the Reduction of Sulphur Emissions or their Transboundary Fluxes by at least 30 per cent

Protocol bij het Verdrag van 1979 betreffende grensoverschrijdende luchtverontreiniging over lange afstand inzake de vermindering van zwavelemissies of van de grensoverschrijdende stromen van deze zwavelverbindingen met ten minste 30 procent | Protocol van Helsinki
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
the 1994 Protocol on further reduction of sulphur emissions

het protocol van 1994 met betrekking tot een verdere beperking van de zwavelemissie


One of the conclusions of that thematic strategy is that further reductions in emissions from the transport sector (air, maritime and land transport), from households and from the energy, agricultural and industrial sectors are needed to achieve Union air quality objectives.

Een van de conclusies van die thematische strategie is dat de emissies door de vervoersector (vervoer door de lucht, over zee en over het land), door de huishoudens en door de energie- en de landbouwsector en de industrie verder moeten worden verminderd om de Uniedoelstellingen inzake luchtkwaliteit te verwezenlijken.


One of the conclusions of that thematic strategy is that further reductions in emissions from the transport sector (air, maritime and land transport), from households and from the energy, agricultural and industrial sectors are needed to achieve EU air quality objectives.

Een van de conclusies van die thematische strategie is dat de emissies door de vervoersector (vervoer door de lucht, over zee en over het land), door de huishoudens en door de energie- en de landbouwsector en de industrie verder moeten worden verminderd om de EU-doelstellingen inzake luchtkwaliteit te verwezenlijken.


Further reduction of emissions from transport will require a gradual transformation of the entire transport system towards a better integration between modes, greater exploitation of the non-road alternatives, improved management of traffic flows through intelligent transport systems, and extensive innovation in and deployment of new propulsion and navigation technologies and alternative fuels.

Om de uitstoot van de vervoersector verder te reduceren, moet worden ingezet op geleidelijke omschakeling naar een beter integratie tussen vervoersmodi, intensiever gebruik van alternatieven voor wegvervoer, beter beheer van verkeersstromen middels intelligente vervoerssystemen, en nieuwe grondig geïnnoveerde en breed uitgerolde voortstuwings- en navigatietechnologieën en alternatieve brandstoffen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
15. Notes that the improved performance of aviation engines has reduced their CO2 emissions by 70 % per km in the last 40 years and that further reductions in emissions will continue in the future; stresses that the objective of the industry is to cut emissions by a further 50% by 2020;

15. merkt op dat door de betere prestaties van vliegtuigmotoren de uitstoot van CO2 door vliegtuigen de laatste 40 jaar met 70% per kilometer is verminderd en dat deze beperking van emissies in de toekomst zal doorgaan; beklemtoont dat de industrie zich tot doel heeft gesteld de uitstoot tegen 2020 met nog eens 50% te beperken;


15. Notes that the improved performance of aviation engines has reduced their CO2 emissions by 70% per km in the last 40 years and that further reductions in emissions will continue in the future, stresses that the objective of the industry is to cut emissions by a further 50% by 2020;

15. merkt op dat door de betere prestaties van vliegtuigmotoren de uitstoot van CO2 door vliegtuigen de laatste 40 jaar met 70% per kilometer is verminderd en dat deze beperking van emissies in de toekomst zal doorgaan; beklemtoont dat de industrie zich tot doel heeft gesteld de uitstoot tegen 2020 met nog eens 50% te beperken;


15. Notes that the improved performance of aviation engines has reduced their CO2 emissions by 70 % per km in the last 40 years and that further reductions in emissions will continue in the future; stresses that the objective of the industry is to cut emissions by a further 50% by 2020;

15. merkt op dat door de betere prestaties van vliegtuigmotoren de uitstoot van CO2 door vliegtuigen de laatste 40 jaar met 70% per kilometer is verminderd en dat deze beperking van emissies in de toekomst zal doorgaan; beklemtoont dat de industrie zich tot doel heeft gesteld de uitstoot tegen 2020 met nog eens 50% te beperken;


One of the conclusions of the thematic strategy is that further reductions in emissions from the transport sector (air, maritime and land transport), from households and from the energy, agricultural and industrial sectors are needed to achieve EU air quality objectives.

Een van de conclusies van de thematische strategie is dat emissies uit de vervoersector (vervoer door de lucht, over zee en over het land), van huishoudens en uit de energie-, landbouw- en industriesector verder moeten worden verminderd om de EU-doelstellingen inzake luchtkwaliteit te verwezenlijken.


25. Calls on the Commission to propose measures to restrict as far as possible the adverse effects of the growth in aviation; calls on the Commission to support all measures which may be taken by the airlines and the aviation industry to achieve a further reduction in emissions (a further reduction in kerosene consumption and development and use of hushkits); calls on the Commission, together with the Member States, to introduce or reintroduce economic incentives to push through the use of t ...[+++]

25. verzoekt de Commissie maatregelen voor te stellen om de nadelige gevolgen van de groei in de luchtvaart zo veel mogelijk te beperken; verzoekt de Commissie alle maatregelen te steunen die luchtvaartmaatschappijen en vliegtuigfabrikanten kunnen nemen om de emissies verder te verlagen (verdere beperking van het kerosineverbruik alsmede verdere ontwikkeling en toepassing van geluiddempingskits); verzoekt de Commissie samen met de lidstaten financiële prikkels te creëren of te handhaven om het gebruik van de modernste techniek die het milieu zo min mogelijk vervuilt, te forceren;


Article 9a Review In the light of progress towards attaining the emission ceilings for 2010, of scientific and technical progress, of the situation regarding the overstepping of the critical load limits and of the WHO's guideline values for air pollution, and having regard to the other factors referred to in Article 9(1), the Commission shall carry out a review of this Directive, including further investigation of the estimated costs and benefits of emission ceilings, and, at the latest before the end of the year 2004, shall propose amendments to this Directive, including proposals ...[+++]

Artikel 9 bis Herziening Gelet op de vooruitgang die is geboekt ter verwezenlijking van de emissieplafonds voor het jaar 2010, de wetenschappelijke en technische vooruitgang, de situatie ten aanzien van overschrijding van de kritische belastingswaarden en de richtwaarden voor luchtverontreiniging van de WHO in overweging nemende en met inachtneming van de andere elementen die worden genoemd in artikel 9, lid 1, onderwerpt de Commissie deze richtlijn aan een herziening, met inbegrip van voortgezet onderzoek naar de geraamde kosten en baten van emissieplafonds, en stelt zij uiterlijk eind 2004 wijzigingen op deze richtlijn voor, met inbegrip van voorstellen tot wijziging van de emissieplafonds in bijlage I en de tussentijdse milieudoelstellin ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Protocol on Further Reduction Sulphur Emissions' ->

Date index: 2023-04-27
w