Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Elementary education
Elementary school
Extended primary school
Extended primary studies
Grade school
Junior school
Nursery school
Pre-primary school
Primary education
Primary procedures
Primary school
Primary school SEN teacher
Primary school approaches
Primary school assistant
Primary school paraprofessional
Primary school procedures
Primary school processes
Primary school special needs teacher
Primary school teaching assistant
Primary section
Special educational needs teacher primary school
Teaching assistant in primary schools

Traduction de «Primary school approaches » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
primary school approaches | primary school processes | primary procedures | primary school procedures

procedures in het lager onderwijs


primary school assistant | primary school paraprofessional | primary school teaching assistant | teaching assistant in primary schools

klassenassistente basisonderwijs | onderwijsassistente lager onderwijs | onderwijsassistent basisonderwijs | onderwijsassistente basisonderwijs


primary school special needs teacher | teacher in special educational needs in primary school | primary school SEN teacher | special educational needs teacher primary school

leerkracht bijzonder lager onderwijs | leerkracht speciaal basisonderwijs | leraar speciaal basisonderwijs | leraar/lerares buitengewoon basisonderwijs


elementary school | grade school | junior school | primary school | primary section

basisschool | lagere school


primary education [ elementary education | primary school ]

basisonderwijs [ basisschool | lagere school ]


extended primary school | extended primary studies

voortgezet lager onderwijs


nursery school | pre-primary school

kleuterbouw | kleuterschool
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
PISA (2006)[3] data show that at least 10% of the school population at age 15 within the EU 15 countries was either born abroad or has both parents born in another country; the figure approaches 15% at the fourth grade of primary school.

De gegevens van PISA (2006)[3] tonen dat ten minste 10% van de schoolpopulatie van 15 jaar in de EU-15-landen hetzij in het buitenland geboren was, hetzij ouders had die beiden in een ander land geboren waren; in de vierde klas van de basisschool ligt dit cijfer in de buurt van de 15%.


- To improve educational outcomes, addressing each segment (pre-school, primary, secondary, vocational and tertiary) within an integrated approach, encompassing key competences and aiming at reducing early school leaving.

- de onderwijsresultaten in elke segment verbeteren (kleuterschool, basisonderwijs, voortgezet onderwijs, beroepsonderwijs en hoger onderwijs) door middel van een geïntegreerde aanpak, gericht op het verbeteren van de belangrijkste vaardigheden en op het terugdringen van het aantal voortijdige schoolverlaters.


33. Recognises the need for more connections and transfers of approach between ECEC educators and primary school teachers, focusing on the continuity of learning methods;

33. erkent dat meer contact en meer uitwisseling van methodes tussen medewerkers in de kinderopvang en het voorschoolse onderwijs en leerkrachten in het basisonderwijs noodzakelijk is, waarbij de nadruk ligt op continuïteit van de onderwijsmethoden;


33. Recognises the need for more connections and transfers of approach between ECEC educators and primary school teachers, focusing on the continuity of learning methods;

33. erkent dat meer contact en meer uitwisseling van methodes tussen medewerkers in de kinderopvang en het voorschoolse onderwijs en leerkrachten in het basisonderwijs noodzakelijk is, waarbij de nadruk ligt op continuïteit van de onderwijsmethoden;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
33. Recognises the need for more connections and transfers of approach between ECEC educators and primary school teachers, focusing on the continuity of learning methods;

33. erkent dat meer contact en meer uitwisseling van methodes tussen medewerkers in de kinderopvang en het voorschoolse onderwijs en leerkrachten in het basisonderwijs noodzakelijk is, waarbij de nadruk ligt op continuïteit van de onderwijsmethoden;


I recently visited Cairneyhill Primary School near Dunfermline in Scotland and I was approached by a boy called Douglas, who wanted to raise the case of an Eritrean girl called Rima Andmariam.

Onlangs heb ik een bezoek gebracht aan de lagere school van Cairneyhill in Schotland, in de buurt van Dunfermline. Tijdens dat bezoek werd ik aangesproken door een jongen die Douglas heette en die mij wilde wijzen op het geval van een Eritrees meisje met de naam Rima Andmariam.


7. Stresses the importance of new approaches to overcome the present obstacles in Stresses the importance of new approaches to overcome the present obstacles inreaching the MDGs and underscores the critical importance to launch and support the "Quick Win actions" proposed by the UN Millennium Project, such as free mass distribution of malaria bed-nets and effective anti-malaria medicines for all children in regions of malaria transmission, ending user fees for primary school ...[+++]nd essential health services, campaign to put AIDS patients on to antiretroviral treatment, expanding access to sexual and reproductive health information and services, expansion of school meal programmes using locally produced foods, and a massive replenishment of soil nutrients for small farmers on lands with nutrient-depleted soils, and technical support for multilateral stakeholders in order to eliminate bottlenecks; urges the Commission to include a substantial additional amount for these Quick Win actions in the Preliminary Draft Budget and to bring the new Commission's actions into coherence with its existing programmes, and co-ordinate with the Member States and with the UN;

7. onderstreept het belang van nieuwe benaderingen om de huidige belemmeringen voor het verwezenlijken van de MDG weg te nemen en benadrukt het fundamentele belang van het lanceren en ondersteunen van de "Quick Win-acties" die in het VN-Millenniumproject worden voorgesteld, zoals een gratis massadistributie van muskietennetten en werkzame geneesmiddelen tegen de malaria voor alle kinderen in malariagebieden, het afschaffen van schoolgelden in het basisonderwijs en van bijdragen in de eerstelijnsgezondheidszorg, campagnes om AIDS-patiënten aan een anti-retrovirale therapie te helpen, meer toegang tot informatie en diensten inzake de seksu ...[+++]


The Netherlands' emphasis on better identification of disadvantage and the offer of intensive language and general development programmes at play-school and during the first two years of primary school for these children is part of a comprehensive approach to educational disadvantage.

In Nederland ligt de nadruk op een betere vaststelling van een achterstand en het pakket van intensieve taal- en algemene ontwikkelingsprogramma's dat deze kinderen op de kleuterschool en tijdens de eerste twee jaar van het basisonderwijs wordt geboden, maakt deel uit van een alomvattende aanpak van onderwijsachterstanden.


3. Create the right conditions for small businesses and craft firms for a strengthening of the spirit for enterprise creation, in particular by developing a pedagogic method and a new approach to include the spirit of business creation into the educational systems, from primary school through university.

3. Voor kleine en ambachtelijke bedrijven gunstige voorwaarden creëren voor een versterking van het initiatief tot het oprichten van een onderneming, met name door een pedagogie en een nieuwe benadering te ontwikkelen om de ondernemingsgeest in de onderwijssystemen, vanaf de lagere school tot het hoger onderwijs, te integreren.


Centred on schools (there are more than 300 000 pre-school, primary and secondary education establishments in the Community), which are one of the main places for exchanges and contacts between the various people involved in education, and implemented by means of projects and transnational cooperation networks, Community measures in the field of education could be based on the following points: - encouraging cooperation between education establishments ...[+++]

De communautaire actie zal hoofdzakelijk gericht zijn op de scholen (de Gemeenschap telt meer dan 300.000 instellingen voor kleuter-, basis- en voortgezet onderwijs), die zo belangrijk zijn voor de uitwisseling en het contact tussen de verschillende actoren in het onderwijs. De actie op het gebied van het onderwijs zal door middel van projecten en netwerken van projecten voor transnationale samenwerking ten uitvoer worden gebracht en kan worden gebaseerd op de volgende zwaartepunten: - bevordering van de samenwerking tussen onderwijsinstellingen door middel van, onder andere, de mobiliteit en uitwisseling van jongeren, waardoor zij de ka ...[+++]


w