Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ensure operation of the vehicle
Ensure regular vehicle maintenance
Ensure vehicle operability
Keep memory of vehicle operation
Keep records related to vehicle operation
Keep vehicle operational
Maintain records related to vehicle operation
Maintain vehicle operation records

Vertaling van "Keep memory vehicle operation " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
keep records related to vehicle operation | maintain vehicle operation records | keep memory of vehicle operation | maintain records related to vehicle operation

gegevens over het gebruik van een voertuig bijhouden


ensure regular vehicle maintenance | keep vehicle operational | ensure operation of the vehicle | ensure vehicle operability

werking van voertuigen garanderen | zorgen voor de werking van voertuigen | werking van voertuigen verzekeren | zorgen voor de operabiliteit van voertuigen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Mechanical defects are a minor contributory factor in road accidents thanks to the widespread introduction of roadworthiness testing and inspection which, for all vehicles from private cars to heavy duty vehicles, have to be carried out in accordance with Community legislation [35]. However, the inspections carried out will need to keep pace with the growing complexity of on-board technologies and the way they ...[+++]

Mechanische tekortkomingen spelen momenteel een minder grote rol bij verkeersongevallen, dankzij de algemene toepassing van technische controles, waarvan de uitvoeringsomstandigheden, van de specifieke auto tot de vrachtwagen, zijn vastgesteld bij communautaire wetgeving [35]. De verrichte controles dienen echter te worden aangepast met het oog op de toenemende complexiteit van de technologieën in de voertuigen en de werkwijzen ervan, op een zodanige wijze dat het goed blijven functioneren ervan gedurende de levensduur van het voertuig gegarandeerd kan worden.


While transport policy aims to promote economically and environmentally efficient, safe and secure transport services within the internal market and beyond, TEN-T policy needs to ensure that they operate to best effect, based on an integrated and innovative infrastructure that keeps pace with technological developments in the energy, infrastructure and vehicle[3] sectors.

Terwijl vanuit economisch en ecologisch oogpunt het doel van het vervoersbeleid is vervoersdiensten aan te moedigen die zowel op de interne markt als daarbuiten efficiënt, veilig en betrouwbaar zijn, beoogt het TEN-V-beleid te garanderen dat deze diensten zo efficiënt mogelijk worden geëxploiteerd, op basis van een geïntegreerde en innoverende infrastructuur die gelijke tred houdt met de technologische ontwikkelingen op het gebied van energie, infrastructuur en voertuigen[3].


(13) The holder of the registration certificate and, where applicable, the operator of the vehicle should be responsible for keeping the vehicle in a roadworthy condition.

(13) De houder van het kentekenbewijs en, in voorkomend geval, de exploitant van het voertuig moeten ervoor verantwoordelijk zijn dat het voertuig in verkeersgeschikte toestand wordt gehouden.


The holder of the registration certificate and, where applicable, the operator of the vehicle should be responsible for keeping the vehicle in a roadworthy condition.

De houder van het kentekenbewijs en, in voorkomend geval, de exploitant van het voertuig moeten ervoor verantwoordelijk zijn dat het voertuig in verkeersgeschikte toestand wordt gehouden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
However, in order to mitigate the costs arising from the use of technical equipment for a more detailed roadside inspection either by mobile inspection unit or in a test centre located nearby, Member States should be able to charge a fee if major or dangerous deficiencies have been found indicating that the undertaking operating the vehicle has not complied with its responsibility to keep the vehicle in a roadworthy condition.

Om de kosten van het gebruik van technische apparatuur voor een nadere controle langs de weg door een mobiele controle-eenheid of een controlecentrum in de nabije omgeving te drukken, moeten de lidstaten over de mogelijkheid beschikken kosten in rekening te brengen indien er grote of gevaarlijke gebreken worden vastgesteld die erop wijzen dat de onderneming die het voertuig exploiteert, zich niet aan haar verantwoordelijkheid heeft gehouden om het voertuig in een goede technische staat te houden.


However, if the shape, structure, design or operational conditions of the vehicle makes it impossible to keep the lamp within 1 200 mm it is allowed to increase the height up to 4 000 mm.

Als het door de vorm, de structuur, het ontwerp of de gebruiksomstandigheden van het voertuig onmogelijk is een hoogte voor het licht van maximaal 1 200 mm aan te houden, mag de hoogte tot 4 000 mm zijn.


an obligation to keep or make available and/or retain copies, in paper or electronic form, of the employment contract or an equivalent document within the meaning of Council Directive 91/533/EEC , including, where appropriate or relevant, the additional information referred to in Article 4 of that Directive, payslips, time-sheets indicating the beginning, end and duration of the daily working time and proof of payment of wages or copies of equivalent documents during the period of posting in an accessible and clearly identified place in its territory, such as the workplace or the building site, or for mobile workers in the transport sector the operations ba ...[+++]

de verplichting om tijdens de periode van detachering kopieën op papier of in elektronische vorm van de arbeidsovereenkomst of een gelijkwaardig document in de zin van Richtlijn 91/533/EEG van de Raad , met inbegrip — waar nodig of relevant — van de in artikel 4 van die richtlijn vermelde aanvullende gegevens, loonstrookjes, arbeidstijdenoverzichten die begin, einde en duur van de dagelijkse arbeidstijd aangeven en betalingsbewijzen van lonen of kopieën van gelijkwaardige documenten te bewaren of ter beschikking te stellen en/of te bewaren op een toegankelijke en duidelijk geïdentificeerde plaats op zijn grondgebied, zoals de werkplek of ...[+++]


6.4. For all emission control systems for which specific on-board evaluation tests are conducted, separate status codes, or readiness codes, must be stored in computer memory to identify correctly functioning emission control systems and those emission control systems which require further vehicle operation to complete a proper diagnostic evaluation.

6.4. Bij alle emissiebeperkingssystemen waarvoor specifieke boordcontroles worden uitgevoerd, moeten afzonderlijke statuscodes of gereedheidscodes in het computergeheugen worden opgeslagen om vast te stellen of een emissiebeperkingssysteem naar behoren functioneert of dat het voertuig nog langer moet worden gebruikt om een volledige evaluatie mogelijk te maken. Voor controleapparatuur die voortdurend in bedrijf is, is een gereedheidscode niet nodig.


Mechanical defects are a minor contributory factor in road accidents thanks to the widespread introduction of roadworthiness testing and inspection which, for all vehicles from private cars to heavy duty vehicles, have to be carried out in accordance with Community legislation [35]. However, the inspections carried out will need to keep pace with the growing complexity of on-board technologies and the way they ...[+++]

Mechanische tekortkomingen spelen momenteel een minder grote rol bij verkeersongevallen, dankzij de algemene toepassing van technische controles, waarvan de uitvoeringsomstandigheden, van de specifieke auto tot de vrachtwagen, zijn vastgesteld bij communautaire wetgeving [35]. De verrichte controles dienen echter te worden aangepast met het oog op de toenemende complexiteit van de technologieën in de voertuigen en de werkwijzen ervan, op een zodanige wijze dat het goed blijven functioneren ervan gedurende de levensduur van het voertuig gegarandeerd kan worden.


(d) transport of raw milk from holdings situated outside the protection zone to the establishments shall be carried out in vehicles which were cleaned and disinfected prior to the transport operation, and which have had no subsequent contact with holdings in the protection zone keeping animals of susceptible species.

d) het vervoer van rauwe melk van bedrijven buiten het beschermingsgebied naar de inrichtingen wordt verricht met voertuigen die vóór het vervoer zijn gereinigd en ontsmet en die vervolgens geen contact hebben gehad met bedrijven in het beschermingsgebied waar ziektegevoelige dieren worden gehouden.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Keep memory vehicle operation' ->

Date index: 2022-11-27
w