Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Feeble-mindedness mild mental subnormality
ISSA
International Association of Schools of Social Work
International Social Security Association
School social work
Social work associate professionals

Traduction de «International Association Schools Social Work » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


International Association of Schools of Social Work

International Association of Schools of Social Work


Netherlands Association of Principals of Schools of Social Work

Vereniging van Directies van Sociale Academies in Nederland


Social work associate professionals

Vakspecialisten op het gebied van maatschappelijk werk


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school ...[+++]

Omschrijving: Toestanden van subjectieve spanning en emotionele ontregeling die doorgaans het sociaal functioneren en optreden belemmeren en ontstaan in de periode van aanpassing aan een belangrijke levensverandering of stressveroorzakende levensgebeurtenis. De stressveroorzakende factor kan de samenhang van iemands sociale netwerk aangetast hebben (sterfgeval, scheiding) of sociale steun en waarden in groter verband (migratie, vluchtelingenstatus) of vertegenwoordigde een belangrijke ontwikkelingsstap of crisis (naar school gaan, ouder ...[+++] falen in het bereiken van een dierbaar persoonlijk doel, pensionering). Individuele predispositie of kwetsbaarheid speelt een belangrijke rol bij het risico voor het optreden van aanpassingsstoornissen en de vormen daarvan, maar men neemt niettemin aan dat de toestand niet zou zijn ontstaan zonder de stressveroorzakende factor. De vormen variëren en omvatten depressieve stemming, angst, zorgen (of een mengsel hiervan); een gevoel van onvermogen de problemen het hoofd te bieden, vooruit te plannen of in de huidige situatie voort te gaan, alsmede enige mate van beperking bij het verrichten van alledaagse taken. Gedragsstoornissen kunnen een begeleidend kenmerk zijn, vooral bij adolescenten. Het meest op de voorgrond tredende kenmerk kan een korte of langdurige depressieve reactie zijn of een stoornis van andere emoties en gedragingen. | Neventerm: | cultuurschok | hospitalisme bij kinderen | rouwreactie


Definition: Approximate IQ range of 50 to 69 (in adults, mental age from 9 to under 12 years). Likely to result in some learning difficulties in school. Many adults will be able to work and maintain good social relationships and contribute to society. | feeble-mindedness mild mental subnormality

Omschrijving: IQ bij benadering tussen 50 en 69 (bij volwassenen, verstandelijke leeftijd tussen 9 en 12 jaar). Waarschijnlijk in enige mate leidend tot leermoeilijkheden op school. Vele volwassenen zullen in staat zijn te werken, goede sociale-relaties te onderhouden en een bijdrage te leveren aan de maatschappij.


International Social Security Association [ ISSA ]

Internationaal Verbond van sociale zekerheid [ AISS ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The NAPs/inclusion stress the importance to introduce or reinforce appropriate measures and programmes to reduce the sometime large gaps in school and work careers so that social re-integration succeed.

De NAP's/integratie benadrukken het belang van het invoeren of uitbreiden van passende maatregelen en programma's om de soms grote verschillen in schoolopleiding en loopbaan te verkleinen, zodat de herintegratie een succes wordt.


Summary code: Education, training, youth, sport / Education and Training Employment and social policy / Community employment policies / Community employment policy instruments Internal market / Living and working in the internal market / Skills and mobility

Code samenvatting: Onderwijs, opleiding, jeugdzaken, sport / Onderwijs en opleiding Werkgelegenheid en sociaal beleid / Communautair werkgelegenheidsbeleid / EU-instrumenten voor het werkgelegenheidsbeleid Interne markt / Leven en werken op de interne markt / Vaardigheden en mobiliteit


Dissemination of the educational materials produced by national, regional and international associations and use in schools and universities of the educational materials

Verspreiding van het onderwijsmateriaal, gemaakt door nationale, regionale en internationale verenigingen en gebruik ervan op scholen en aan universiteiten.


7. Stresses the importance of combating stereotypes and gender-based discrimination by adopting active policies that can reduce the real disadvantages affecting women in the service sector, where there is an assumption that there are male and female jobs, and that the latter are associated with the work women do at home and are considered as an extension of these (clothing and textiles, teaching, nursing, cleaning, etc.); calls for educational and professional counselling to play a greate ...[+++]

7. wijst erop dat het belangrijk is om door middel van actieve beleidsmaatregelen te strijden tegen stereotypes en discriminatie op basis van geslacht in de dienstensector, waarbij de opvatting heerst dat er mannelijke en vrouwelijke beroepen zijn, en dat die laatste verband houden met het werk dat vrouwen thuis uitvoeren en als het verlengde van dat werk gezien worden (kleermakerij, onderwijs, verpleegkunde, schoonmaakdiensten, enz.); vindt dat beroeps- en arbeidsadvisering op school een prominentere plaats moet krijgen, teneinde ge ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
19. Stresses the importance of policies facilitating the transition of young people from school to work; stresses that the risk that early school leavers will face poverty is predictably high; emphasises that any flexible or temporary forms of work used in this context should incorporate the right to training and access to social security and should help people make the transition into more secure employment;

19. benadrukt het belang van beleid dat de overgang voor jongeren van school naar werk vergemakkelijkt; onderstreept dat het duidelijk is dat vroegtijdige schoolverlaters een hoog risico lopen op armoede; benadrukt dat alle flexibele en tijdelijke vormen van arbeid die in deze context worden gebruikt het recht op opleiding en de toegang tot sociale zekerheid moeten incorporeren en dat ervoor moet worden gezorgd dat mensen overstappen naar meer zekere vormen van werk;


19. Stresses the importance of policies facilitating the transition of young people from school to work; stresses that it is clear that early school leavers are a group at high risk of poverty; emphasises that any flexible or temporary forms of work used in this context should incorporate the right to training and access to social security and ensure that people make the transition into more secure employment;

19. benadrukt het belang van beleid dat de overgang voor jongeren van school naar werk vergemakkelijkt; onderstreept dat het duidelijk is dat vroegtijdige schoolverlaters een hoog risico lopen op armoede; benadrukt dat alle flexibele en tijdelijke vormen van arbeid die in deze context worden gebruikt het recht op opleiding en de toegang tot sociale zekerheid moeten incorporeren en dat ervoor moet worden gezorgd dat mensen overstappen naar meer zekere vormen van werk;


· increasing the access of the most vulnerable and those most at risk of social exclusion to decent housing, quality health and lifelong learning opportunities; implementing a concerted effort to prevent early school leaving and to promote smooth transition from school to work;

· verbetering van de toegang van de meest kwetsbaren en de mensen die het meest door sociale uitsluiting worden bedreigd tot goede huisvesting, hoogwaardige gezondheidszorg en mogelijkheden op levenslang leren; coördinatie van de inspanningen gericht op het voorkomen van vervroegde schooluitval en het bevorderen van een soepele overstap van school naar werk;


- Marie Curie Outgoing International Fellowships - these will be awarded to research workers from EU and Associated Countries to work in established third country research centres, thereby widening their international experience in research.

- Marie Curie-beurzen voor Europese wetenschappers voor werkzaamheden buiten Europa - deze worden toegekend aan onderzoekers uit de Europese Unie en geassocieerde landen om te gaan werken in onderzoekscentra die in derde landen zijn gevestigd, en aldus hun internationale onderzoekervaring te verbreden.


- having regard to the work under way in the various international fora, in particular the IMF, the World Bank, the Bank for International Settlements and the Financial Stability Forum, and a number of international professional organisations, including the International Accounting Standards Committee, the International Federation of Accountants and the International Association of Securities Commissions,

- gezien de thans in de verschillende internationale instellingen zoals het IMF, de Wereldbank, de Bank voor internationale betalingen, het Forum voor financiële stabiliteit alsmede verschillende internationale beroepsorganisaties, waaronder het International Accounting Standards Committee, de International Federation of Accountants of de International Association of Securities Commissions,


Since 1997, a dozen or so pilot projects [48] for second chance schools have been launched in the Member States, in partnership with the public authorities concerned, associations and social services, as well as the private sector, targeting young people living a situation of social exclusion.

Sinds 1997 zijn er in de lidstaten een twaalftal proefprojecten [48] van tweede kans-scholen gestart in partnerschap met de betrokken openbare autoriteiten, verenigingen en sociale diensten en de particuliere sector ten gunste van jongeren die met sociale uitsluiting worden bedreigd.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'International Association Schools Social Work' ->

Date index: 2024-05-20
w