Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Develop risk management for works of art
Develop risk management tools for the outside sector
Implement management of risks for works of art
Implement risk management for outdoors
Implement risk management for works of art
Implement risk management outdoors
Implement risk management practices outdoors
Implement strategies to minimise risks of works of art

Vertaling van "Develop risk management for works art " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
develop risk management for works of art | implement management of risks for works of art | implement risk management for works of art | implement strategies to minimise risks of works of art

risicobeheer voor kunstwerken uitoefenen


management plans developing to reduce risks in aquaculture | management plans developing to reduce the risks from pests, predators and diseases | develop management plans to reduce risks in aquaculture | developing risk-reduction management plans in aquaculture

beheerplannen ontwikkelen om risico’s in aquacultuur te verminderen


implement risk management outdoors | implement risk management practices outdoors | develop risk management tools for the outside sector | implement risk management for outdoors

risicobeheer in de openlucht uitoefenen | risicobeheer in openlucht uitoefenen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Notes that there are major disparities in the statutory retirement age and in the actual age at which older people cease to be employed and recommends that priority should be given to ensuring that employees can work until the statutory retirement age; observes that these disparities are especially salient for employees in the most onerous occupational categories; calls on Member States and social partners, therefore, to exchange information about good practices; also calls on them to conclude agreements which have a positive impact on sustainable pensions and lead, in a flexible way, to a prolongation of working life until the statut ...[+++]

stelt vast dat er grote verschillen zijn in wettelijke pensioenleeftijd en de feitelijke uittreding van ouderen uit de arbeidsmarkt en beveelt aan dat er prioriteit wordt gegeven aan maatregelen om te bereiken dat werknemers tot de wettelijke pensioenleeftijd kunnen doorwerken; constateert dat deze verschillen met name erg groot zijn bij werknemers in de zwaarste beroepen; verzoekt derhalve lidstaten en sociale partners om goede praktijken uit te wisselen; verzoekt ze voorts afsprak ...[+++]


This is the case of Articles 3 to 8. These are concerned with the assessment of hazardous chemical, physical and biological agents (Art. 3), the obligation to assess risks and provide information about them (Art. 4), action further to assessment (Arts 5 and 6), the ban on night work (Art. 7) and maternity leave (Art. 8).

Dit geldt met name voor de artikelen 3 t/m 8, die handelen over de evaluatie van de chemische, fysische en biologische agentia (artikel 3), de verplichting de risico's te beoordelen en daarover informatie te verschaffen (artikel4), de op grond van de evaluatie te treffen maatregelen (artikelen 5 en 6), het verbod op nachtarbeid (artikel 7) en het zwangerschapsverlof (artikel 8).


Forest management practices: forest use plans, annual work plans including maps and equipment permit, minutes of consultation meetings with communities living in and around permit area required for the development of the annual work plans, forest timber exploitation work plan and annexes, Environmental Impact Assessment documents and minutes of public consultation meetings required for the development of the En ...[+++]

Bosbeheerspraktijken: bosgebruiksplannen, jaarlijkse werkplannen met kaarten en machinevergunningen, notulen van raadplegingsbijeenkomsten met de gemeenschappen die in en om het vergunningsgebied wonen ten behoeve van de ontwikkeling van de jaarlijkse werkplannen, werkplannen voor de exploitatie van hout van bossen en bijbehorende bijlagen, MER-documenten en notulen van inspraakbijeenkomsten ten behoeve van de ontwikkeling van milieueffectrapporten, stamhoutproductieverslagen en inventarisgegevens van bosbestanden in staatsbossen.


Under Article 4(1) of Commission Decision 2005/56/EC (2), the Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (hereinafter referred to as the Agency) has been entrusted with the management of certain strands of Community programmes in the fields of education, audiovisual and culture, and in particular with the management of the support programme for the European audiovisual sector MEDIA 2007 (2007-13), established by Decision No 1718/2006/EC of the Parliament and of the Council (3), the programme to encourage the development of European audiovi ...[+++]

Krachtens artikel 4, lid 1 van Besluit 2005/56/EG van de Commissie (2) is het Uitvoerend Agentschap Onderwijs, audiovisuele media en cultuur (hierna het „agentschap” genoemd) het beheer toevertrouwd van communautaire programma’s op het gebied van onderwijs, audiovisuele media en cultuur, en in het bijzonder met het beheer van het programma ter ondersteuning van de Europese audiovisuele sector (MEDIA 2007) (2007-2013), zoals bepaald in Besluit nr. 1718/2006/EG van het Parlement en de Raad (3), het programma ter aanmoediging van de ontwikkeling van Europese audiovisuele werken (Media Pl ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
7. Appreciates the Commission's contribution to the Public Expenditure and Financial Accountability (PEFA) Program, which is helping to reduce the inherent risks of budget support; notes, however, the finding of the Court of Auditors that the shared responsibility for Public Finance Management between the EuropeAid Cooperation Office and the Development Directorate-General 'only works because o ...[+++]

7. waardeert de bijdrage van de Commissie aan het programma voor financiële verantwoording inzake overheidsfinanciën (PEFA), waarmee de aan begrotingssteun inherente risicos worden teruggedrongen; wijst echter op de uitspraak van de Rekenkamer dat de door EuropeAid en het Directoraat-generaal Ontwikkeling gedeelde verantwoordelijkheid voor het beheer van de openbare financiën "slechts functioneert dankzij de goede betrekkingen tussen personen";


194. Appreciates the Commission's contribution to the Public Expenditure and Financial Accountability (PEFA) programme, which is helping to reduce the inherent risks of budget support; notes, however, the finding of the Court that the shared responsibility for public finance management between the EuropeAid Cooperation Office and the Development Directorate-General "only works because o ...[+++]

194. waardeert de bijdrage van de Commissie aan het programma voor Public Expenditure and Financial Accountability (financiële verantwoording inzake overheidsfinanciën - PEFA), waarmee de aan begrotingssteun inherente risico's worden teruggedrongen; wijst echter op de uitspraak van de Rekenkamer dat de door het samenwerkingsbureau EuropeAid en het Directoraat-generaal ontwikkeling gedeelde verantwoordelijkheid voor het beheer van de openbare financiën "slechts functioneert dankzij de goede be ...[+++]


185. Appreciates the Commission's contribution to the Public Expenditure and Financial Accountability (PEFA) Program, which is helping to reduce the inherent risks of budget support; notes, however, the finding of the Court of Auditors that the shared responsibility for Public Finance Management between the EuropeAid Cooperation Office and the Development Directorate-General "only works because o ...[+++]

185. waardeert de bijdrage van de Commissie aan het programma voor Public Expenditure and Financial Accountability (financiële verantwoording inzake overheidsfinanciën - PEFA), waarmee de aan begrotingssteun inherente risicos worden teruggedrongen; wijst echter op de uitspraak van de Rekenkamer dat de door het samenwerkingsbureau EuropeAid en het Directoraat-generaal ontwikkeling gedeelde verantwoordelijkheid voor het beheer van de openbare financiën "slechts functioneert dankzij de goede be ...[+++]


6. Appreciates the Commission's contribution to the Public Expenditure and Financial Accountability (PEFA) Program, which is helping to reduce the inherent risks of budget support; notes, however, the finding of the Court of Auditors that the shared responsibility for Public Finance Management between the EuropeAid Cooperation Office and the Development Directorate-General "only works because o ...[+++]

6. waardeert de bijdrage van de Commissie aan het programma voor Public Expenditure and Financial Accountability (financiële verantwoording inzake overheidsfinanciën - PEFA), waarmee de aan begrotingssteun inherente risicos worden teruggedrongen; wijst echter op de uitspraak van de Rekenkamer dat de door het samenwerkingsbureau EuropeAid en het Directoraat-generaal ontwikkeling gedeelde verantwoordelijkheid voor het beheer van de openbare financiën "slechts functioneert dankzij de goede betr ...[+++]


In accordance with their national traditions and practices, Social Partners at national level should be invited to ensure the effective implementation of the Employment guidelines and to report on their most significant contributions in all areas under their responsibility, in particular concerning the management of change and adaptability, synergy between flexibility and security, human capital development, gender equality, making work pay and active agei ...[+++]

De sociale partners op nationaal niveau moeten, in overeenstemming met hun nationale tradities en gebruiken, worden verzocht te zorgen voor de daadwerkelijke uitvoering van de richtsnoeren en verslag te doen van hun belangrijkste bijdragen op alle terreinen waarop zij actief zijn, met name met betrekking tot het management van veranderingen en aanpassingsvermogen, de synergie tussen flexibiliteit en zekerheid, de ontwikkeling van menselijk kapitaal, gendergelijkheid, het lonend maken van werk ...[+++]


The central plank in cohesion policy must therefore be 'structural factors .that improve the context in which the least developed regions can develop .The cohesion policy works best when it focuses on the quality of the assistance and the quality of the development it manages to bring about'.

Structurele factoren die de context verbeteren en die de meest achtergestelde regio's in staat stellen om tot ontwikkeling te komen moeten dus centraal staan in het cohesiebeleid. Het cohesiebeleid levert de beste resultaten op wanneer het gericht wordt op de kwaliteit van de maatregelen en de kwaliteit van de ontwikkeling die dankzij dit beleid tot stand wordt gebracht.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Develop risk management for works art' ->

Date index: 2024-04-13
w