Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air traffic control
Air traffic management
Airspace management
Carry out airspace management
Control elements of airspace management
Coordinate elements of airspace management
Manage aspects of airspace management
Management of air traffic operations

Traduction de «Control elements airspace management » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
control elements of airspace management | coordinate elements of airspace management | carry out airspace management | manage aspects of airspace management

aspecten van luchtruimbeheer beheren


air traffic control | airspace management | air traffic management | management of air traffic operations

beheer van luchtverkeer | beheer van vliegverkeer
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This legislative package comprised four elements: a regulation laying down the framework for the creation of the Single European sky (the 'Framework regulation') [1]; a regulation laying down common requirements for the provision of air navigation services (the Service provision' regulation) [2]; a regulation on the organisation and use of airspace in the Single European sky (the 'airspace regulation' [3]; and a regulation on the interoperability of the European Air Traffic Management ...[+++]

Het pakket wetgeving bestond uit vier onderdelen: een verordening waarin het kader voor de oprichting van het gemeenschappelijk Europees luchtruim is vastgesteld ("de kaderverordening")[1]; een verordening waarin de gemeenschappelijke eisen voor het verlenen van luchtvaartnavigatiediensten zijn vastgesteld ("de luchtvaartnavigatiedienstenverordening")[2]; een verordening betreffende de organisatie en het gebruik van het gemeenschappelijk Europees luchtruim (de "luchtruimverordening")[3]; en een verordening betreffende de interoperabiliteit van het Europese netwerk voor luchtverkeersbeveiliging ("de interoperabiliteitsverordening")[4].


A critical deadline has been missed for FABs, the regional airspace blocks which are a key element for the ambitious plans to create a single European airspace – tripling European airspace capacity and halving air traffic control costs.

Deze regionale luchtruimblokken vormen een cruciaal onderdeel van de ambitieuze plannen om een gemeenschappelijk Europees luchtruim tot stand te brengen, waardoor de capaciteit van het Europees luchtruim zou verdrievoudigen en kosten van luchtverkeersleiding zouden halveren.


In parallel, ICAO has established its International Volcanic Ash Task Force in June 2010 to review all elements linked to volcanic eruption guidance material, including development of a global safety risk management framework, and to make possible the routine determination of safe levels of operation in airspace contaminated by ash.

Parallel daaraan is in juni 2010 binnen de ICAO de internationale taskforce vulkaanas (“International Volcanic Ash Task Force”) opgericht om alle bestaande richtsnoeren die bij vulkaanuitbarstingen worden toegepast, te onderzoeken en onder meer een wereldwijd beheerskader voor veiligheidsrisico’s te ontwikkelen, zodat routinematig kan worden vastgesteld of veilig gebruik kan worden gemaakt van het luchtruim, indien daarin vulkaanas aanwezig is.


They should demonstrate and provide the necessary assurance that the functional airspace block will be established and managed safely and address the Member States and the air navigation service providers safety management elements associated with the functional airspace block establishment, with a focus on their respective safety roles and responsibilities.

Ze moeten aantonen en garanderen dat het functioneel luchtruimblok veilig zal worden opgericht en beheerd en moeten de lidstaten en de verleners van luchtvaartnavigatiediensten in kennis stellen van de onderdelen van het veiligheidsbeheer die verband houden met de vaststelling van het functioneel luchtruimblok, waarbij ze bijzondere aandacht moeten besteden aan hun respectieve rollen en verantwoordelijkheden op veiligheidsgebied.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The responsibilities within the European Community should be clearly defined, in particular those of the European Commission and of the European GNSS Supervisory Authority (GSA); The Commission should be fully responsible for the overall management of the programmes as the European GNSS Programme Manager, while Member States should be closely associated with the essential elements of the management of the programme, in particular the work programme and the programme implementation plan and associated financing, through a European GNS ...[+++]

De verantwoordelijkheden binnen de Europese Gemeenschap, met name die van de Europese Commissie en die van de Europese GNSS-toezichtautoriteit (GSA), moeten duidelijk afgebakend zijn; De Commissie moet als beheerder van de Europese GNSS-programma's volledig verantwoordelijk zijn voor het algemene beheer van de programma's, terwijl de lidstaten, middels een comité voor Europese GNSS-programma's, dat volgens de comitologieprocedures van de Europese Gemeenschap moet worden ingesteld, nauw betrokken dienen te zijn bij de essentiële onderdelen van het beheer van het programma, met name het werkprogramma en het plan voor ...[+++]


split of the procurement of the infrastructure into a set of six main work packages[9] as well as a number of additional work packages, through a comprehensive overall procurement break-down; this does not rule out the prospect of multiple simultaneous procurement strands for individual work packages, including of satellites; all work packages for FOC Galileo should be open to the maximum possible competition, in line with EU procurement principles, and to ensure procurement in space programmes are more widely open to new entrants and SMEs, while ensuring technology excellence and cost effectiveness; competitive tendering of all packa ...[+++]

opsplitsing van de aanbesteding van de infrastructuur in zes pakketten hoofdwerk [9] en een aantal pakketten bijkomend werk, door een volledige uitsplitsing van de totale aanbesteding; dit sluit de mogelijkheid van verschillende, gelijktijdige aanbestedingsonderdelen voor afzonderlijke werkpakketten, waaronder satellieten, in de toekomst niet uit; alle werkpakketten voor de VOC van Galileo moeten openstaan voor de grootst mogelijke mededinging, overeenkomstig de EU-beginselen inzake overheidsopdrachten, en er moet voor worden gezorgd dat overheidsopdrachten met betrekking tot ruimteprogramma's meer openstaan voor nieuwe marktpartijen en voor het mkb, zonder afbreuk te doen aan de technologische excellentie en de kosteneffectiviteit; een ...[+++]


5. Where cross-border activities take place, Member States shall ensure that a common set of procedures to manage specific traffic situations and to enhance real time airspace management is agreed between civil air traffic services units and military air traffic services units and/or controlling military units which are concerned by those activities.

5. Bij grensoverschrijdende activiteiten zorgen de lidstaten ervoor dat een gemeenschappelijke reeks procedures voor het beheer van specifieke verkeerssituaties en ter verbetering van het real time luchtruimbeheer wordt overeengekomen tussen civiele eenheden voor luchtverkeersdiensten en militaire eenheden voor luchtverkeersdiensten en/of militaire luchtverkeersleidingseenheden waarvoor deze activiteiten relevant zijn.


(8) The activities of Eurocontrol confirm that the route network and airspace structure cannot realistically be developed in isolation, as each individual Member State is an integral element of the European air traffic management network (EATMN), both inside and outside the Community.

(8) Uit de activiteiten van Eurocontrol blijkt dat het niet realistisch is om het routenetwerk en de luchtruimstructuur geïsoleerd te willen ontwikkelen, aangezien elke afzonderlijke staat integraal deel uitmaakt van het Europees netwerk voor luchtverkeersbeveiliging, zowel binnen als buiten de Gemeenschap.


The activities of Eurocontrol confirm that the route network and airspace structure cannot realistically be developed in isolation, as each individual Member State is an integral element of the European air traffic management network (EATMN), both inside and outside the Community.

Uit de activiteiten van Eurocontrol blijkt dat het niet realistisch is om het routenetwerk en de luchtruimstructuur geïsoleerd te willen ontwikkelen, aangezien elke afzonderlijke staat integraal deel uitmaakt van het Europees netwerk voor luchtverkeersbeveiliging, zowel binnen als buiten de Gemeenschap.


This package sets out the objectives of the single European sky and its operating principles, based on six main lines of action: joint management of airspace; establishment of a strong Community regulator; gradual integration of civilian and military management; institutional synergy between the EU and Eurocontrol; introduction of appropriate modern technology; and better coordination of human resources policy in the air traff ...[+++]

Met dit pakket worden de doelstellingen en de beginselen voor het functioneren van het Europees gemeenschappelijk luchtruim vastgesteld, gegroepeerd rondom zes hoofdlijnen: het gemeenschappelijk beheer van het luchtruim; de instelling van een sterke communautaire regelgeving; de geleidelijke integratie van het civiel en het militair beheer; de totstandbrenging van een institutionele synergie tussen de Europese Unie en Eurocontrol; de invoering van aangepaste en vernieuwde technologie; een betere coördinatie van het beleid inzake menselijke hulpbronnen in de sector luchtverkeerscontrole.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Control elements airspace management' ->

Date index: 2023-01-05
w