Verbraucherbarometer: Grundlage der o.a. Methode ist
eine Erfassung der Situation aus der Sicht der Verbraucher, um zu ermitteln, welche Märkte unt
er wirtschaftlichen oder sozialen Aspekten Män
gel aufweisen. Dazu sollen Schlüsselindikatoren wie Beschwerden, Preise, Verbraucherzufriedenheit, Wechselmöglichkeiten und Sicherheit sow
ie nach Möglichkeit weitere, sektorsp ...[+++]ezifische Indikatoren herangezogen werden.
Een consumentenscorebord: Een onderdeel van de zo-even geschetste methodiek is een consumentenscorebord dat zal worden gecreëerd om de prestaties uit consumentenoogpunt te volgen en te laten zien welke markten ondermaats presteren wat betreft economische of sociale resultaten. Belangrijke indicatoren die daarbij gebruikt worden, zijn klachten, prijzen, consumententevredenheid, mogelijkheden om te veranderen, en veiligheid; daarnaast wordt, waar mogelijk, ook gebruikgemaakt van additionele, sectorspecifieke indicatoren.