32. stellt fest, dass die im Ausschuss für Binnenmarkt und Verbraucherschutz bereits geleistete Arbeit im Bereich Produktsicherheit und Werbung u. a. dazu beigetragen hat, dass einige Aspekte der gesundheitlichen Ungleichheit in der EU angegangen wurden; betont in diesem Zus
ammenhang, dass die Patienteninformationen der Pharmaunternehmen – i
nsbesondere für die schwächsten und am schlechtesten
informierten Patienten – streng überwacht werden müssen und dass ein wirksames u
...[+++]nd unabhängiges Pharmakovigilanzsystem geschaffen werden muss; 32. merkt op dat de Commissie interne markt en consumentenbescherming met haar werkzaamheden, onder andere op het gebied van productveiligheid en reclame, al heeft bijgedragen aan het aanpakken van bepaalde aspecten van de ongelijkheid op gezondheidsgebied in de EU, en onderstreept in dit verband hoe belangrijk het is dat strikt wo
rdt toegezien op de informatie die farmaceutische bedrijven aan
patiënten, in het bijzonder de
meest kwetsbare en slechtst geïnformeerde groepen
...[+++], verstrekken en dat er behoefte is aan een doeltreffend en onafhankelijk systeem van geneesmiddelenbewaking;