Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com

Vertaling van "co2-emissionen n1-fahrzeugen " (Duits → Nederlands) :

Durch strengere Umweltvorgaben und -standards, z. B. für die CO2-Emissionen von Fahrzeugen, werden anspruchsvolle Ziele gesetzt. Sie sorgen für langfristige Planbarkeit und bieten einen kräftigen Anreiz für Öko-Innovationen.

Door strengere milieudoelstellingen en -normen, bijvoorbeeld ten aanzien van de CO2-emissies van voertuigen, worden ambitieuze doelen gesteld; zij zorgen voor voorspelbaarheid op de lange termijn en kunnen eco-innovatie daarom een sterke impuls geven.


Darüber hinaus wird die Kommission den Aufbau eines Beschaffungsnetzes regionaler und lokaler Behörden unterstützen, in dem die Nachfrage nach sauberen Omnibussen und anderen Fahrzeugen gebündelt werden soll, und die Durchführung der Initiative „CARS21“ beschleunigen. Im Bausektor sollen in einer „Europäischen Initiative für energieeffiziente Gebäude“ umweltfreundliche Technologien und die Entwicklung energieeffizienter Systeme und Materialien für neue und renovierte Gebäude gefördert werden, um Energieverbrauch und CO2-Emissionen radikal zu senken[5 ...[+++]

Bovendien zal de Commissie de ontwikkeling ondersteunen van een procurementnetwerk van regionale en lokale overheden om de vraag naar schone bussen en andere voertuigen te bundelen en de uitvoering van het CARS21-initiatief te versnellen; In de bouwsector, een "Europees initiatief voor energie-efficiënte gebouwen", ter bevordering van groene technologieën en de ontwikkeling van energie-efficiënte systemen en materialen in nieuwe en gerenoveerde gebouwen om het energieverbruik en de CO2-emissies ervan radicaal te verminderen[5].


Der Rat beschloss, den Erlass einer Verordnung der Kommission zur Änderung der Richtlinie 2007/46/EG des Europäischen Parlaments und des Rates und der Verordnung (EG) Nr. 692/2008 der Kommission hinsichtlich der Bestimmung der CO2-Emissionen von Fahrzeugen, für die eine Mehrstufen-Typgenehmigung beantragt wird, nicht abzulehnen (15606/12).

De Raad heeft besloten geen bezwaar te maken tegen de aanneming van een verordening van de Commissie tot wijziging van Richtlijn 2007/46/EG van het Europees Parlement en de Raad en van Verordening (EG) nr. 692/2008 van de Commissie wat de bepaling van de CO2-emissies van voor meerfasentypegoedkeuring ter beschikking gestelde voertuigen betreft (15606/12).


Bis zu einem gewissen Maße kann dies durch konventionelle Regelungsmaßnahmen geschehen, wie die mit der EU-Richtlinie über umweltgerechte Gestaltung eingeführten Effizienzstandards, die EU-Vorschriften zur Begrenzung der CO2-Emissionen von Fahrzeugen, einzelstaatliche Gebäudestandards und einzelstaatliche CO2-Steuern.

Tot op zekere hoogte is dit mogelijk via conventionele regelgeving, zoals de efficiëntienormen die zijn geïntroduceerd met de ecodesignrichtlijn van de EU, de EU‑wetgeving op het gebied van de beperking van de CO2‑emissies van auto’s, nationale bouwnormen en nationale koolstofbelastingen.


Die Einführung ähnlicher Standards bei den CO2-Emissionen oder der Kraftstoffeffizienz in Drittländern sollte zu einer stärkeren Nachfrage nach CO2-reduzie­renden Technologien und effizienteren Fahrzeugen „Made in Europe“ führen.

Als derde landen soortgelijke CO2- of brandstofefficiëntienormen invoeren, zal de vraag naar CO2-beperkende technologie en efficiëntere auto's uit Europa stijgen.


(4) Entsprechend der Entscheidung Nr. 1753/2000/EG des Europäischen Parlaments und des Rates vom 22. Juni 2000 zur Einrichtung eines Systems zur Überwachung der durchschnittlichen spezifischen CO2 -Emissionen neuer Personenkraftwagen hat die Kommission ein Gutachten über die Möglichkeiten und Auswirkungen eines harmonisierten Verfahrens zur Messung der spezifischen CO2 -Emissionen von Fahrzeugen der Klasse N1 eingeholt.

(4) Zoals in Beschikking nr. 1753/2000/EG van het Europees Parlement en de Raad van 22 juni 2000 tot instelling van een systeem ter bewaking van de gemiddelde specifieke uitstoot van CO2 door nieuwe personenauto's is vermeld, heeft de Commissie een studie uitgevoerd om de mogelijkheden en gevolgen van een geharmoniseerde procedure voor het meten van de specifieke CO2 -uitstoot van voertuigen van categorie N1 na te gaan.


- Umstrukturierung der Steuerbasis, um Elemente einzubeziehen, die einen direkten Zusammenhang mit den CO2-Emissionen vor allem von hoch motorisierten Fahrzeugen herstellen.

- een hervorming van de belastingen waarbij rekening wordt gehouden met factoren die direct relevant zijn voor de CO2-uitstoot, met name voor auto's met een krachtige motor.


Ziel ist die Verringerung des Anteils des Land- und Seeverkehrs (Schiene, Straße, Wasserwege) am Aufkommen von CO2 und anderen umweltschädlichen Emissionen - einschließlich Lärm - bei gleichzeitiger Verbesserung von Sicherheit, Komfort, Qualität, Kostenwirksamkeit und Energieeffizienz von Fahrzeugen und Schiffen.

Doelstelling is het aandeel van het oppervlaktetransport (per spoor, over de weg of over water) in de CO2-emissies en andere emissies die schadelijk zijn voor het milieu, met inbegrip van lawaai, terug te dringen en de veiligheid, het comfort, de kwaliteit, de kosteneffectiviteit en de energie-efficiëntie van voertuigen en vaartuigen te verbeteren.


ANLAGE VORLAEUFIGE LISTE DER MOEGLICHEN POLITIKEN UND MASSNAHMEN Massnahmen in bezug auf Energienutzung und CO2 - Einsatz von Wirtschaftsinstrumenten, einschliesslich steuerlicher Massnahmen wie beispielsweise die CO2-/Energie-Steuer, und Aufhebung von Massnahmen, die von einer rationellen Energienutzung abhalten; - CO2-Emissionen von Grossverbrennungsanlagen; - Energieverbrauch von Haushaltsgeraeten; - Waermeisolierung von Gebaeuden; - CO2-Emissionen energieintensiver Industriesektoren; - CO2- und andere Treibhausgasemissionen von Fahrzeugen und ganz ...[+++]

BIJLAGE BELEID EN MAATREGELEN : INDICATIEVE LIJST VAN MOGELIJKHEDEN Maatregelen betreffende energiegebruik en CO2 - gebruik van economische instrumenten, met inbegrip van belastingmaatregelen zoals een CO2/energie-belasting en het opruimen van obstakels voor een efficiënt energiegebruik ; - CO2-emissies van grote verbrandingsinstallaties ; - energieverbruik van huishoudelijke apparaten ; - thermische isolatie van gebouwen ; - CO2-emissies van energie-intensieve industriesectoren ; - CO2- en andere broeikasgasemissies van voertuigen, en meer in het algemeen van de inland-transportsector ; - CO2- en andere broeikasgasemissies van het ...[+++]


Technische, wirtschaftliche und gesellschaftliche Aspekte erneuerbarer Energien sind in Verbindung mit Berufsverbänden, lokalen, regionalen und nationalen Behörden sowie Industrieunternehmen einschließlich KMU zu behandeln. 3. Verkehr: Veränderung der Marktstrukturen, Senkung des Energieverbrauchs von Fahrzeugen und Förderung der Änderung von Verhaltensweisen Auf den Verkehr entfallen in der Europäischen Union rund 25 % der gesamten CO2-Emissionen, die Vorhersagen zufolge nach einem "gewohnheitsmäßigen" Szenario sowohl relativ als auc ...[+++]

De technische, economische en sociale aspecten van duurzame energie moeten onder de loep worden genomen in samenwerking met beroepsorganisaties, plaatselijke, regionale en nationale overheden en de bedrijfswereld, inclusief het MKB. 3. Vervoer: verandering van marktstructuren, verbetering van de voertuigefficiëntie en bevordering van nieuwe gedragspatronen De vervoersector in de EU is verantwoordelijk voor circa 25% van de totale CO2-uitstoot en de prognoses wijzen uit dat, als op de oude voet wordt voortgegaan, deze emissies zowel in relatieve als in absolute termen sterk zullen toenemen aangezien ook de vraag naar transport waarschijn ...[+++]


w