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Choosing soap shaping plate
Create V-shape wrap
Creating V-shape wrap
He cannot hold a candle to you
If you cannot bite don't show your teeth
L-shaped desk
L-shaped unit
L-shaped work station
Producing V-shape wrap
Refractory special
Select soap shaping plate
Selecting soap shaping plate
Shape
Shape block
Shape-memory alloy
Soap shaping plate selecting
Special brick shape
Train-set that cannot be divided
Train-set that cannot be split up
Use a shaping machine
Use of shaping machinery
Use shaping machinery
Using shaping machinery
V-shape wrap producing

Vertaling van "you cannot shape " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
train-set that cannot be divided | train-set that cannot be split up

élément indéformable | rame indéformable | train indéformable


you may lead a horse to water but you cannot make him drink

on ne saurait faire boire un âne qui n'a pas soif


use of shaping machinery | using shaping machinery | use a shaping machine | use shaping machinery

utiliser des machines de façonnage


choosing soap shaping plate | soap shaping plate selecting | select soap shaping plate | selecting soap shaping plate

choisir les plaques de modelage de savons


producing V-shape wrap | V-shape wrap producing | create V-shape wrap | creating V-shape wrap

créer une enveloppe en V


if you cannot bite don't show your teeth

qui ne peut pas mordre ne doit pas montrer les dents


he cannot hold a candle to you

il n'est pas comparable à vous


refractory special | shape | shape block | special brick shape

brique de forme | pièce de forme | pièce spéciale


L-shaped desk | L-shaped unit | L-shaped work station

bureau composé | poste en L


shape-memory alloy

alliage à mémoire [ matériau à mémoire de forme ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
And with words alone, you cannot shape international affairs.

Et avec de simples mots, on ne peut pas peser sur les affaires internationales.


Bang Olufsen cannot register the shape of one of its loudspeakers as a community trade mark

Bang Olufsen ne peut pas faire enregistrer la forme d’un de ses haut-parleurs en tant que marque communautaire


The shape of a chocolate rabbit or reindeer with a red ribbon cannot be registered as a Community trade mark

Les formes d'un lapin ou d'un renne en chocolat avec un ruban rouge ne peuvent être enregistrées en tant que marques communautaires


The Court also finds that the position of an undertaking which has developed a technical solution cannot be protected – with regard to competitors placing on the market slavish copies of the product shape incorporating exactly the same solution – by conferring a monopoly on that undertaking through registering as a trade mark the three-dimensional sign consisting of that shape, but can, where appropriate, be examined in the light of the rules on unfair competition.

La Cour considère également que la situation d’une entreprise ayant développé une solution technique à l’égard de concurrents mettant sur le marché des copies serviles de la forme de produit incorporant exactement la même solution ne saurait être protégée en conférant un monopole à ladite entreprise par l’enregistrement en tant que marque du signe tridimensionnel constitué par ladite forme, mais peut, le cas échéant, être examinée à la lumière des règles en matière de concurrence déloyale.


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As regards the Board of Appeal’s argument that the shape of the product constituting the trade mark applied for cannot perform a trade mark function from the relevant consumers’ point of view on the ground that that mark is essentially dictated by aesthetic considerations (paragraphs 14 to 18 of the contested decision), it suffices to state that, in so far as the relevant public perceives the sign as an indication of the commercial origin of the goods or services, whether or not it serves simultaneously a purpose other than that of in ...[+++]

44 Quant à l’argumentation de la chambre de recours selon laquelle la forme du produit constituant la marque demandée ne saurait remplir une fonction de marque dans l’esprit des consommateurs concernés, au motif que la marque s’inspire essentiellement de considérations esthétiques (points 14 à 18 de la décision attaquée), il suffit de constater que, dans la mesure où le public pertinent perçoit le signe comme une indication de l’origine commerciale du produit ou du service, le fait que ce signe remplisse ou non simultanément une fonction autre que celle d’indicateur de l’origine commerciale est sans incidence sur son caractère distinctif ...[+++]


88 Develey cannot therefore claim that the Court of First Instance ought to have annulled the contested decision on the basis that it acknowledged, in paragraph 52 of the judgment under appeal, that ‘the only characteristic in which the trade mark sought differs from the usual shape is constituted by the lateral hollows’.

Dès lors, Develey ne saurait soutenir que le Tribunal aurait dû annuler la décision litigieuse, en raison de la circonstance qu’il a admis, au point 52 de l’arrêt attaqué, que la «seule caractéristique qui éloigne la marque demandée de la forme habituelle est constituée par les creux latéraux».


The examination of all the presentational features referred to above which make up the mark applied for leads to the conclusion that the shape of the mark is truly specific and cannot be considered to be altogether common.

40 L’examen de l’ensemble des éléments de présentation susvisés, qui constitue la marque demandée, permet de conclure que la forme de la marque est véritablement spécifique et ne saurait être considérée comme tout à fait commune.


Since a marketing method is purely a matter of choice for the undertaking concerned, it may change after the Community trade mark has been registered and cannot therefore have any bearing on the assessment of the sign’s registrability (see, to that effect, Case T-355/00 DaimlerChrysler v OHIM (TELE AID) [2002] ECR II‑1939, paragraph 42, and Case T-15/05 De Waele v OHIM (Shape of a sausage) [2006] ECR II‑1511, paragraphs 28 and 29).

Un mode de commercialisation, ne dépendant que du choix de l’entreprise concernée, est susceptible de changer postérieurement à l’enregistrement de la marque communautaire et ne saurait donc avoir une incidence quelconque sur l’appréciation de son caractère enregistrable [voir, en ce sens, arrêts du Tribunal du 20 mars 2002, DaimlerChrysler/OHMI (TELE AID), T‑355/00, Rec. p. II‑1939, point 42, et du 31 mai 2006, De Waele/OHMI (Forme d’une saucisse), T‑15/05, Rec. p. II‑1511, points 28 et 29].


In the judgments under appeal, the Court of First Instance held that the shapes in dispute cannot be sufficiently distinguished from other shapes commonly used for sweets and will therefore not enable consumers to distinguish them from those of another commercial origin.

Le Tribunal a, dans ses arrêts attaqués, jugé que les formes revendiquées ne se distinguent pas suffisamment d’autres formes communément utilisées pour les bonbons et ne permettent donc pas aux consommateurs de les distinguer des bonbons ayant une autre origine commerciale.


He argues that Europe cannot try “to shape the global pattern of production to suit its own interests.the world does not owe us a living”.

Selon lui, l’Europe ne doit pas vouloir «déterminer la production mondiale en fonction de son meilleur intérêt».




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'you cannot shape' ->

Date index: 2025-02-20
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