Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
35th World Skills Competition
Arithmetical disorder
Developmental acalculia
Entrepreneur's skill
Entrepreneurial skill
Gerstmann's syndrome
LASI World Skills Inc.
Local Agencies Serving Immigrants World Skills Inc.
Owner-manager's skill
Skill based routing
Skill set routing
Skill-based routing
Skilled labor
Skilled manpower
Skilled worker
Skills based routing
Skills-based routing
World-class skills

Traduction de «world on skills » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
world-class skills

compétences de niveau international [ compétences de calibre mondial ]


LASI World Skills Inc. [ Local Agencies Serving Immigrants World Skills Inc. ]

LASI Compétences Mondiales Inc.


Definition: Involves a specific impairment in arithmetical skills that is not solely explicable on the basis of general mental retardation or of inadequate schooling. The deficit concerns mastery of basic computational skills of addition, subtraction, multiplication, and division rather than of the more abstract mathematical skills involved in algebra, trigonometry, geometry, or calculus. | Developmental:acalculia | arithmetical disorder | Gerstmann's syndrome

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétique


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]




skills-based routing | skills based routing | skill based routing | skill-based routing | skill set routing

routage par compétence | routage par la compétence


Definition: A disorder in which the child, having previously made normal progress in language development, loses both receptive and expressive language skills but retains general intelligence; the onset of the disorder is accompanied by paroxysmal abnormalities on the EEG, and in the majority of cases also by epileptic seizures. Usually the onset is between the ages of three and seven years, with skills being lost over days or weeks. The temporal association between the onset of seizures and loss of language is variable, with one preceding the other (either way round) by a few months to two years. An inflammatory encephalitic process ha ...[+++]

Définition: Trouble dans lequel l'enfant, dont le langage s'est auparavant développé normalement, perd ses acquisitions de langage, à la fois sur le versant expressif et réceptif, tout en gardant une intelligence normale. La survenue du trouble s'accompagne d'anomalies paroxystiques à l'EEG et, dans la plupart des cas, de crises d'épilepsie. Le trouble apparaît habituellement entre trois et sept ans, avec perte du langage en quelques jours ou quelques semaines. La succession dans le temps, entre le début des crises épileptiques et la perte du langage, est assez variable, l'une des deux manifestations précédant l'autre (ou inversement) de ...[+++]


A rare neuroinflammatory disease characterized by the onset of ataxia, dysarthria and cerebral white matter changes that are triggered by viral infection. Episodic progressive neurodegeneration (manifesting with loss of motor and verbal skills, muscl

maladie neurodégénérative fatale post-virale


owner-manager's skill | entrepreneur's skill | entrepreneurial skill

habileté d'entrepreneur | habileté de propriétaire-dirigeant d'entreprise | habileté de propriétaire-dirigeant | habileté entrepreneuriale


skilled labor | skilled manpower | skilled worker

main-d'œuvre qualifiée
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
· Facilitate networking via the creation of a European Mentors Network for training and advice and match-making to explore new partnerships. · Specific initiatives will be launched for Web entrepreneurs such as the creation of a Start-up Europe Partnership to unlock expertise, mentoring, technology and services, as well as of a Web Entrepreneurs Leaders Club to bring together world-class web entrepreneurs and strengthen the web entrepreneurial culture in Europe and the emergence of Massive Online Open Courses to foster web talent and the setting up of platforms for mentoring, and skill building. · Strengthen competences and skills i.e. intensify the ...[+++]

· Renforcer les qualifications et les compétences, c’est-à-dire intensifier la création et l’acquisition de «compétences numériques», scientifiques et créatives, ainsi que de compétences entrepreneuriales et de gestion pour s’adapter aux nouveaux marchés || · À partir de 2013 · À partir de 2013 · 2014 · 2013 · · En cours ||


Enhancing Europe’s capacity to anticipate future skills requirements and tackling skills gaps as well as skills mismatches, underlining the shared responsibility of the worlds of education and work, and building on initiatives from both sectors.

renforcer la capacité de l’Europe à anticiper les besoins futurs en matière de compétences et remédier aux déficits de compétences et à l’inadéquation de celles-ci, souligner la responsabilité conjointe du monde de l’éducation et du monde du travail et s’appuyer sur les initiatives émanant des deux secteurs.


launching a first European VET Skills Week in 2016 and increasing co-operation with World Skills Organisation to showcase vocational studies as a first class option.

en lançant une première semaine européenne des compétences dans le domaine de l’EFP en 2016 et en renforçant la coopération avec l’organisation WorldSkills afin que les études professionnelles soient mises en valeur en tant qu’option de première classe.


In addition, the European Commission is putting in place an EU Skills Panorama with updated forecasts of skills supply and labour market needs up to 2020, to improve transparency for Skills, Competences and Occupations classification (ESCO), as a shared interface between the worlds of employment, education and training and to support mobility.

En outre, la Commission européenne s'emploie à réaliser un Panorama européen des compétences à l'aide de prévisions actualisées concernant l'offre de qualifications et les besoins du marché du travail jusqu'en 2020, afin d'accroître la transparence de la classification européenne des aptitudes, des compétences et des métiers (ESCO) en tant qu'interface partagée entre les employeurs, les enseignants et les formateurs, et de favoriser la mobilité.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The call of the 2013 Annual Growth Survey for reforms to raise the performance of education and training systems and overall skills levels, linking the worlds of work and education more closely together, while acknowledging that there is no ‘one-size-fits-all’ agenda and that some reforms may take a significant amount of time to show effects.

que l'examen annuel de la croissance 2013 préconise des réformes qui visent à améliorer les performances des systèmes d'éducation et de formation et le niveau de compétences général, en associant plus étroitement le monde du travail au monde de l'enseignement, tout en reconnaissant qu'il n'existe pas de recette unique et que certaines réformes pourraient demander beaucoup de temps avant que leurs effets ne se fassent sentir;


raising the performance of education and training systems, and overall skill and competence levels, for instance by linking the worlds of work and education more closely, and by ensuring effective communication and strong partnerships between the relevant policy areas, education and training sub-sectors, the social partners, and different levels of governance;

améliorer les performances des systèmes d'éducation et de formation et le niveau général de qualifications et de compétences, par exemple en associant plus étroitement le monde du travail au monde de l'enseignement et en veillant à ce qu'une communication efficace et des partenariats solides soient mis en place entre les différents domaines d'action, les sous-secteurs de l'éducation et de la formation, les partenaires sociaux, ainsi que différents échelons des pouvoirs publics;


· Facilitate networking via the creation of a European Mentors Network for training and advice and match-making to explore new partnerships. · Specific initiatives will be launched for Web entrepreneurs such as the creation of a Start-up Europe Partnership to unlock expertise, mentoring, technology and services, as well as of a Web Entrepreneurs Leaders Club to bring together world-class web entrepreneurs and strengthen the web entrepreneurial culture in Europe and the emergence of Massive Online Open Courses to foster web talent and the setting up of platforms for mentoring, and skill building. · Strengthen competences and skills i.e. intensify the ...[+++]

· Renforcer les qualifications et les compétences, c’est-à-dire intensifier la création et l’acquisition de «compétences numériques», scientifiques et créatives, ainsi que de compétences entrepreneuriales et de gestion pour s’adapter aux nouveaux marchés || · À partir de 2013 · À partir de 2013 · 2014 · 2013 · · En cours ||


better monitoring of the demand for ICT skills, taking account of the requirements of the world of work, and creation of detailed skills profiles.

améliorer le suivi de l'adéquation entre les compétences en matière de TIC en tenant compte des exigences du monde du travail avec la création des profils de compétences détaillés.


While South Africa has ‘exported’ skills to the developed world, it has also contributed to the drain on skills in other parts of the region and the continent [8].

While South Africa has ‘exported’ skills to the developed world, it has also contributed to the drain on skills in other parts of the region and the continent[8].


better monitoring of the demand for ICT skills, taking account of the requirements of the world of work, and creation of detailed skills profiles.

améliorer le suivi de l'adéquation entre les compétences en matière de TIC en tenant compte des exigences du monde du travail avec la création des profils de compétences détaillés.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'world on skills' ->

Date index: 2024-12-12
w