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Assess compliance with fluid volume
Assess felled timber volume
Assessing volume of felled timber
Ball batted illegally
Ball hit illegally
Directive on Losses of Money or Property
Do examinations for illegal substances
Estimate oil and gas reserves
Felled timber volume measuring
Illegal Immigrants
Illegal Immigrants Issues Paper
Illegal presence
Illegal residence
Illegal stay
Illegally batted ball
Illegally hit ball
Irregular stay
Measure reservoir volumes
Measuring of reservoir volumes
Measuring reservoir volumes
Measuring volume of felled timber
Perform illegal substance tests
Perform test for illegal substances
Perform tests for illegal substances
Thoracic gas volume measurement
Unauthorised residence

Vertaling van "volumes illegal " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
do examinations for illegal substances | perform test for illegal substances | perform illegal substance tests | perform tests for illegal substances

rechercher des traces de substances illicites


illegally batted ball [ illegally hit ball | ball batted illegally | ball hit illegally ]

balle frappée irrégulièrement


Ratio of the Regurgitant Volume to the Stroke Volume: Regurgitant Volume / Inflow Volume. The Regurgitant Volume is the retrograde flow. The Inflow Volume is total antegrade volume. which is the sum of the Regurgitant Volume and net antegrade volume.

fraction de régurgitation


illegal presence | illegal residence | illegal stay | irregular stay | unauthorised residence

séjour illégal | séjour irrégulier


Illegal Immigrants: Issues Paper [ Illegal Immigrants ]

Immigrants illégaux : document de travail [ Immigrants illégaux ]


Directive on Losses of Money or Property [ Policy on Losses of Money and Offences and Other Illegal Acts Against the Crown | Losses of Money and Offences and other Illegal Acts Against the Crown ]

Directive sur les pertes de fonds et de biens [ Politique sur les pertes de fonds et infractions et autres actes illégaux commis contre la Couronne | Pertes de fonds et infractions et autres actes illégaux connus contre la Couronne ]


assessing volume of felled timber | felled timber volume measuring | assess felled timber volume | measuring volume of felled timber

évaluer des volumes de bois coupé


measuring of reservoir volumes | measuring reservoir volumes | estimate oil and gas reserves | measure reservoir volumes

mesurer le volume de gisements


Assess compliance with fluid volume

évaluation de l'observance du volume liquidien


Thoracic gas volume measurement

mesure du volume pulmonaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
WHEREAS the Internet is a national and international asset of great value in communication, education and research; AND WHEREAS the usefulness and efficiency of the Internet is threatened by large volumes of unsolicited messages that by their volume constitute a nuisance and waste time; AND WHEREAS many of these messages contain or offer pornographic material, advocate illegal activities or solicit or offer business that is of no interest to recipients; AND WHEREAS Internet service providers have an ability to cooperate to control ...[+++]

Attendu : que l'Internet est une ressource nationale et internationale de grande valeur dans les domaines de la communication, de l'éducation et de la recherche; que d'énormes volumes de messages non sollicités compromettent l'utilité et l'efficacité de l'Internet et constituent ainsi une nuisance et une perte de temps; que bon nombre de ces messages contiennent ou offrent du matériel pornographique, encouragent des activités illégales ou sollicitent ou offrent des biens ou services qui n'intéressent aucunement les destinataires; q ...[+++]


Of course, if the betting is occurring through illegal channels, it is difficult to monitor the volume of the bet if there is an upset, if you will, in any particular game.

Bien sûr, si les paris sont faits illégalement, c'est difficile d'en évaluer le volume s'il y a un renversement dans une épreuve.


11. Believes that bolder steps must be taken by both the Member States and the Commission to tackle illegal exports and dumping of plastic waste, including stricter enforcement of EU shipment regulations, as well as stricter monitoring and inspection schemes at ports and at all waste treatment facilities, targeting suspected illegal transfers and combating the export of waste for reuse (mainly end-of-life vehicles and WEEE), and to ensure that exports go only to facilities that fulfil the requirements of environmentally sound management as laid down in Article 49 of the Waste Shipment Regulation; notes that the application of the extend ...[+++]

11. estime qu'il y a lieu d'entreprendre, au niveau des États membres et de la Commission, des actions plus ambitieuses pour s'attaquer aux exportations et aux déversements illégaux de déchets plastiques – y compris l'application plus stricte des règlements de l'Union européenne relatifs au transfert des déchets, ainsi que des programmes de surveillance et d'inspection plus rigoureux dans les ports et dans toutes les infrastructures de traitement, en ciblant les transferts suspectés illégaux et en combattant les exportations de déchets au titre du réemploi (véhicules hors d'usage et DEEE principalement) afin de veiller à ce que les exportations ne parviennent que dans les seules infrastructures qui respectent les exigences de gestion écolog ...[+++]


The Commission shall be empowered to adopt delegated acts in accordance with Article 12a concerning the establishment of criteria for the definition of vulnerable and high-risk Member States, based, inter alia, on geographical and border location, volume of freight, customs operations and relevant latest available statistics published by Eurostat enabling to annually analyse and evaluate the risk of illegal activities.

La Commission est habilitée à adopter, conformément à l'article 12 bis, des actes délégués en ce qui concerne l'établissement des critères permettant de définir les États membres vulnérables et à haut risque, sur la base notamment de la situation géographique ou frontalière, du volume de frets, des opérations douanières et d'autres statistiques récentes disponibles publiées par Eurostat qui permettent une analyse et une évaluation annuelles du risque d'activités illégales.


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Illegal logging is a major driver of deforestation, with the volume of industrial wood from illegal sources estimated at 350 to 650 million mper year, representing 20%-40% of global industrial wood production.

L'abattage illégal est un puissant facteur de la déforestation, si l'on considère que le volume de bois industriel issu de récoltes illégales représenterait entre 350 et 650 millions de m par an, soit de 20 à 40 % de la production mondiale de bois industriel.


Illegal logging is a major driver of deforestation, with the volume of industrial wood from illegal sources estimated at 350 to 650 million mper year, representing 20%-40% of global industrial wood production.

L'abattage illégal constitue un élément moteur de la déforestation et le volume de bois industriel issu de récoltes illégales représente 350 à 650 million de mpar année, ce qui équivaut à 20 à 40% de la production mondiale de bois industriel.


What is more, this Parliament has taken it upon itself, on the initiative of one of my predecessors, Mr van Velzen, during the employment summit in Luxembourg in 1997, to launch the proposal to use this low VAT rate as an incentive for employment by making these services cheaper, increasing the volume, and also by bridging the gap between illegal and legal working.

De plus, ce Parlement a pris sur lui, sur l’initiative de l’un de mes prédécesseurs, M. van Velzen, pendant le sommet sur l’emploi au Luxembourg en 1997, de lancer la proposition visant à utiliser ce taux réduit de TVA comme mesure d’incitation pour l’emploi en rendant ces services meilleur marché, en augmentant le volume, et également en comblant le fossé entre le travail illégal et le travail légal.


Q-147 — Mr. Williams (St. Albert) — With regard to the answer provided to Question 47 by the Minister of National Defence on January 27, 2003, regarding the rubric “Losses of Public Property Due to an Offence or Other Illegal Act” for the Department of National Defence as listed on page 3.24 of Volume II, Part II, of the Public Accounts of Canada 2001-2002 and the cases of theft listed thereon; of the information not provided yet which represents approximately $127,000 of the $220,000 addressed in Question 47: (a) what was stolen in ...[+++]

Q-147 — M. Williams (St. Albert) — Concernant la réponse donnée à la question n 47 par le ministre de la Défense nationale le 27 janvier 2003 au sujet des « Pertes de biens publics attribuables à une infraction ou autre acte illégal » pour le ministère de la Défense nationale à la page 3.24 du Volume II, Partie II, des Comptes publics du Canada 2001-2002 et des cas de vol s’y rattachant, il reste encore 127 000 $ sur 220 000 $ de pertes pour lesquelles une réponse est toujours attendue : a) qu’est-ce qui a été volé dans chaque cas; b ...[+++]


We are also reluctant to entertain loosening border controls due to the large volume of illegal migrants currently crossing our border so freely, illegals who may ultimately provide a stream of terrorists gaining entry into the United States by circumventing Canadian and United States border controls since we have no exit controls.

Nous hésitons également à agir de la sorte en raison du grand nombre d'immigrants illégaux qui franchissent actuellement nos frontières sans entraves, des illégaux qui pourraient mener à un afflux de terroristes aux États-Unis en raison du contournement des postes de contrôle à la frontière du Canada et des États-Unis, étant donné que nous n'exerçons pas de contrôle à la sortie.


While we know the amount of tobacco produced and sold in cigarette form, and the volume of alcohol produced or imported and consumed, and sales turnover can be calculated in both cases on the basis of those volumes, it is impossible to do this for illegal drugs.

Alors qu’on connaît la quantité de tabac produit et vendu sous forme de cigarettes, alors qu’on sait quel est le volume d’alcool produit ou importé et consommé, et que dans les deux cas on peut traduire ces volumes en chiffres d’affaires, il est impossible de le faire pour les drogues illicites.


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