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Bedside information system
Beginning-of-volume label
Blood bank information system
By volume
Dead volume
Gas hold-up
Gas holdup
Hold-up volume
Level of output
MV
Mass concentration
Minute ventilation
Minute volume
Outer bed volume
Outer volume
Output volume
Percent by volume
Percentage by mass
Percentage by volume
Percentage by weight
Production
Production volume
RMV
Respiratory minute volume
VOL
Ventilatory minute volume
Void volume
Volume fraction
Volume header
Volume header label
Volume label
Volume of output
Volume of production
Volume per volume
Volume percent
Volume-in-volume
Weight by volume
Weight per volume
Weight-in-volume

Vertaling van "volume information " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Ratio of the Regurgitant Volume to the Stroke Volume: Regurgitant Volume / Inflow Volume. The Regurgitant Volume is the retrograde flow. The Inflow Volume is total antegrade volume. which is the sum of the Regurgitant Volume and net antegrade volume.

fraction de régurgitation


percent by volume | percentage by volume | volume fraction | volume per volume | volume percent | volume-in-volume | v/v [Abbr.]

pourcent en volume | pourcentage volumique | titre volumique


Information Processing - Volume and File Structure of CD-ROM for Information Interchange

Traitement de l'information - Structure de volume et de fichier des disques optiques compacts à mémoire fixe (CD-ROM) destinés à l'échange d'information


hold-up volume | dead volume | outer bed volume | outer volume | void volume | gas holdup | gas hold-up

volume mort | volume gazeux


production volume [ output volume | volume of production | volume of output | level of output | production ]

volume de production [ niveau de production | niveau d'activité | production | activité ]


beginning-of-volume label [ VOL | volume header label | volume header | volume label ]

étiquette d'en-tête de volume [ label de début de volume | en-tête de volume ]


by volume | mass concentration | percentage by mass | percentage by weight | weight by volume | weight per volume | weight-in-volume | w/v [Abbr.]

concentration massique | concentration pondérale | pourcentage pondéral


minute ventilation | minute volume | respiratory minute volume | ventilatory minute volume | MV [Abbr.] | RMV [Abbr.]

débit minute | débit ventilatoire moyen | débit ventilatoire par minute | débit-volume | ventilation minute | volume minute | V [Abbr.]


Bedside information system

système d’information de chevet


Blood bank information system

système d’information de la banque du sang
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Volume and quality of information sent by each Member State in relation to overall volume and quality of information sent by Member States.

Volume et qualité des informations transmises par chaque État membre par rapport au volume et à la qualité des informations transmises par l'ensemble des États membres.


It is essential that end-users are fully informed before agreeing to any data volume or speed limitations and the tariffs applicable, that they can continuously monitor their consumption and easily acquire extensions of the available data volumes if desired.

Avant d'accepter tout contrat relatif à des limitations du volume de données ou de la vitesse de connexion et les tarifs correspondants, il est essentiel que les utilisateurs finaux soient informés de la possibilité qui leur est offerte de surveiller en permanence leur consommation et d'obtenir facilement une augmentation du volume de données disponible s'ils le souhaitent.


If there is no support for that particular volume of information, information from an intellectual properties standpoint and definition—I mean information in that regard—if there's no volume, if there is nothing that can be looked upon or marketed, then the whole orientation for further free trade agreement instruments becomes self-defeating, because the infrastructure is not there to continuously replenish the alleged need for cultural identity and cultural messages, cultural history, and so forth.

S'il n'y a rien qui soutient ce volume particulier d'information, c'est-à-dire de l'information sur le plan de la propriété intellectuelle—s'il n'y a rien de tangible à examiner ou à mettre en marché, alors toutes les démarches en vue d'établir d'autres instruments d'accord de libre-échange sont vouées à l'échec, à cause de l'absence d'infrastructure permettant de répondre aux prétendus besoins d'identité culturelle, de messages culturels, d'histoires culturelles et ainsi de suite.


2. Security measures for protecting classified information throughout its life cycle shall be commensurate with, in particular, its security classification, the form and volume of the information or material concerned, the location and construction of facilities housing classified information and the locally assessed threat of malicious and/or criminal activities, including espionage, sabotage and terrorism.

2. Les mesures de sécurité applicables à la protection des informations classifiées tout au long de leur cycle de vie sont proportionnées en particulier à leur classification de sécurité, à la forme sous laquelle se présentent les informations ou les documents ainsi qu'à leur volume, au lieu et à la construction des installations hébergeant des informations classifiées et à la menace, évaluée à l'échelle locale, que représentent les activités malveillantes ou criminelles, notamment l'espionnage, le sabotage et le terrorisme.


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2. Where the volume or weight of the timber products contained in the shipment presented for release for free circulation does not deviate by more than 10 % from the volume or weight indicated in the corresponding licence, it shall be considered that the shipment conforms to the information provided in the licence so far as volume or weight is concerned.

2. L’expédition est réputée conforme aux informations figurant dans l’autorisation en ce qui concerne le volume ou le poids lorsque le volume ou le poids du bois ou des produits dérivés contenus dans l'expédition présentée en vue de la mise en libre pratique ne varie pas de plus de 10 % par rapport au volume ou au poids indiqués dans l’autorisation correspondante.


— by Ms. Robillard (President of the Treasury Board) — Public Accounts of Canada for the fiscal year ended March 31, 2003, as follows: (1) Volume I Summary Report and Financial Statements, (2) Volume II, Part I Details of Expenses and Revenues, (3) Volume II, Part II Additional Information and Analyses, pursuant to the Financial Administration Act, R.S. 1985, c. F-11, sbs. 64(1).

— par M Robillard (présidente du Conseil du Trésor) — Comptes publics du Canada pour l'exercice terminé le 31 mars 2003, ainsi qu'il suit : (1) Volume I Revue et états financiers, (2) Volume II, Partie I Détails des charges et des revenus, (3) Volume II, Partie II Informations et analyses supplémentaires, conformément à la Loi sur la gestion des finances publiques, L.R. 1985, ch. F-11, par. 64(1).


In 2012, the project RARECARENET (Information Network on Rare Cancers)[46], which built upon some of previous activities of the Project RARECARE (Surveillance of Rare Cancers in Europe)[47] which provided estimations for incidence, survival, prevalence and mortality for all rare cancers. The project aims (i) to provide updated indicators of rare cancer burden, (ii) to collect and disseminate information on the health care pathways for rare cancers, (iii) to identify the criteria for centres of expertise for rare cancers, (iv) to produce and disseminate information on diagnosis and management of rare cancers, (v) to develop a clinical dat ...[+++]

le projet RARECARENet (Réseau d’information sur les cancers rares)[46], adopté en 2012 pour tirer parti de certaines des activités réalisées dans le cadre du projet RARECARE (Surveillance des cancers rares en Europe)[47] qui a fourni des estimations concernant l’incidence, la survie, la prévalence et la mortalité pour tous les cancers rares, RARECARENet poursuit les objectifs suivants: 1) actualiser les indicateurs mesurant la charge de morbidité liée aux cancers rares, 2) recueillir et diffuser des informations sur les parcours de soins pour les cancers rares, 3) fournir des critères permettant d’identifier les centres d’expertise en ca ...[+++]


Sessional Paper No. 8560-362-587-01 (Pursuant to Standing Order 32(5), permanently referred to the Standing Committee on Industry) by Ms. Robillard (President of the Treasury Board) Public Accounts of Canada for the fiscal year ended March 31, 2000, as follows: (1) Volume I Summary Report and Financial Statements, (2) Volume II, Part I Details of Expenditures and Revenues, (3) Volume II, Part II Additional Information and Analyses, pursuant to the Financial Administration Act, R.S. 1985, c. F-11, sbs. 64(1).

Document parlementaire n 8560-362-587-01 (Conformément à l'article 32(5) du Règlement, renvoi en permanence au Comité permanent de l'industrie) par M Robillard (présidente du Conseil du Trésor) Comptes publics du Canada pour l'exercice terminé le 31 mars 2000, ainsi qu'il suit : (1) Volume I Revue et états financiers, (2) Volume II, Partie I Détails des dépenses et des recettes, (3) Volume II, Partie II Informations et analyses supplémentaires, conformément à la Loi sur la gestion des finances publiques, L.R. 1985, ch. F-11, par. 64(1 ...[+++]


Public Accounts of Canada for the fiscal year ended March 31, 2013, as follows: (1) Volume I — Summary Report and Consolidated Financial Statements, (2) Volume II — Details of Expenses and Revenues, (3) Volume III—Additional Information and Analyses, pursuant to the Financial Administration Act, R.S.C. 1985, c. F-11, sbs. 64(1).—Sessional Paper No. 2/41-137.

Comptes publics du Canada pour l'exercice terminé le 31 mars 2013, ainsi qu'il suit : (1) Volume I—Revue et états financiers consolidés, (2) Volume II—Détails des charges et des revenus, (3) Volume III—Informations et analyses supplémentaires, conformément à la Loi sur la gestion des finances publiques, L.R.C. 1985, ch. F-11, par. 64(1).—Document parlementaire n 2/41-137.


Public Accounts of Canada for the fiscal year ended March 31, 2007, Volume I—Summary Report and Financial Statements, Volume II—Details of Expenses and Revenues, Volume III—Additional Information and Analyses, pursuant to the Financial Administration Act, R.S.C. 1985, c. F-11, sbs. 64(1). —Sessional Paper No. 2/39-59.

Comptes publics du Canada pour l'exercice terminé le 31mars 2007, Volume I—Revue et états financiers, Volume II—Détails des charges et des revenus, Volume III—Informations et analyses supplémentaires, conformément à la Loi sur la gestion des finances publiques, L.R.C. 1985, ch.F-11, par.64(1).—Document parlementaire n2/39-59.




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Date index: 2024-07-10
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