Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CINTERFOR
Careers advisor
Careers officer
Develop assessments used in vocational courses
Develop vocational course assessments
Prepare examinations for vocational courses
Quasar
Quasi-stellar object
VPETA
VPETO
Vocational and Professional Education and Training Act
Vocational consellor
Vocational counselor
Vocational guidance officer
Vocational guidance specialist
Vocational rehabilitation
Vocational retraining

Vertaling van "vocation some " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
quasar | quasi-stellar object (QSO) | quasi-star a compact source of light and other radiation which can look like a star but has some of the properties of galaxies, including a large red-shift.Some astronomers consider some or all of the red-shift of certain quasars to be the result of some other phenomenon besides the expansion of the universe

quasar: tend actuellement à désigner tout objet d'apparence stellaire dont le spectre présente un fort décalage vers le rouge


Definition: Reliance on some non-living object as a stimulus for sexual arousal and sexual gratification. Many fetishes are extensions of the human body, such as articles of clothing or footwear. Other common examples are characterized by some particular texture such as rubber, plastic or leather. Fetish objects vary in their importance to the individual. In some cases they simply serve to enhance sexual excitement achieved in ordinary ways (e.g. having the partner wear a particular garment).

Définition: Utilisation d'objets inanimés comme stimulus de l'excitation et de la satisfaction sexuelle. De nombreux fétiches sont des prolongements du corps, comme des vêtements ou des chaussures. D'autres exemples courants concernent une texture particulière comme le caoutchouc, le plastique ou le cuir. Les objets fétiches varient dans leur importance d'un individu à l'autre. Dans certains cas, ils servent simplement à renforcer l'excitation sexuelle, atteinte par ailleurs dans des conditions normales (par exemple le fait d'avoir un partenaire qui porte un vêtement particul ...[+++]


careers advisor | careers officer | vocational consellor | vocational counselor | vocational guidance officer | vocational guidance specialist

conseiller d'orientation | Conseiller d'orientation professionnelle | conseiller d'orientation scolaire et professionnelle | orienteur | orienteur professionnel | orienteuse


compile theoretical and practical exams for vocational courses | develop vocational course assessments | develop assessments used in vocational courses | prepare examinations for vocational courses

préparer des examens pour les formations professionnelles


Definition: A type of pervasive developmental disorder that is defined by a period of entirely normal development before the onset of the disorder, followed by a definite loss of previously acquired skills in several areas of development over the course of a few months. Typically, this is accompanied by a general loss of interest in the environment, by stereotyped, repetitive motor mannerisms, and by autistic-like abnormalities in social interaction and communication. In some cases the disorder can be shown to be due to some associated encephalopathy but the diagnosis should be made on the behavi ...[+++]

Définition: Trouble envahissant du développement caractérisé par une période de développement tout à fait normale avant la survenue du trouble, cette période étant suivie d'une perte manifeste, en quelques mois, des performances antérieurement acquises dans plusieurs domaines du développement. Ces manifestations s'accompagnent typiquement d'une perte globale de l'intérêt vis-à-vis de l'environnement, de conduites motrices stéréotypées, répétitives et maniérées et d'une altération de type autistique de l'interaction sociale et de la communication. Dans certains cas, on peut démontrer que le trouble est dû à une encéphalopathie, mais le di ...[+++]


Definition: A residual category for disorders in which there is some admixture of specific developmental disorders of speech and language, of scholastic skills, and of motor function, but in which none predominates sufficiently to constitute the prime diagnosis. This mixed category should be used only when there is a major overlap between each of these specific developmental disorders. The disorders are usually, but not always, associated with some degree of general impairment of cognitive functions. Thus, the category should be used ...[+++]

Définition: Catégorie résiduelle de troubles, dans lesquels il existe à la fois des signes d'un trouble spécifique du développement, de la parole et du langage, des acquisitions scolaires et des fonctions motrices, mais sans qu'aucun de ces éléments ne prédomine suffisamment pour constituer le diagnostic principal. Cette catégorie, mixte, doit être réservée à des cas où il existe un chevauchement important de chacun de ces troubles spécifiques du développement. Ces troubles s'accompagnent habituellement, mais pas toujours, d'un certain degré d'altération des fonctions cognitives. Cette catégorie doit ainsi être utilisée pour des perturba ...[+++]


vocational rehabilitation | vocational retraining

rééducation professionnelle


Inter-American Research and Documentation Centre on Vocational Training | Inter-American Vocational Training Research and Documentation Centre | CINTERFOR [Abbr.]

Centre interaméricain de recherche et de documentation en formation professionnelle | CINTERFOR [Abbr.]


Federal Act of 13 December 2002 on Vocational and Professional Education and Training | Vocational and Professional Education and Training Act [ VPETA ]

Loi fédérale du 13 décembre 2002 sur la formation professionnelle [ LFPr ]


Ordinance of 19 November 2003 on Vocational and Professional Education and Training | Vocational and Professional Education and Training Ordinance [ VPETO ]

Ordonnance du 19 novembre 2003 sur la formation professionnelle [ OFPr ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Participation in higher education (in particular in areas relevant to the knowledge economy), in continuing vocational education and training (in terms of beneficiaries, volume of courses and proportion of training companies) and active labour market measures lies in most cases below EU average - even though they may be higher in some Applicant Countries than in some current Member States.

La participation à l'enseignement supérieur (en particulier dans des domaines importants pour l'économie de la connaissance), à la formation professionnelle continue (en termes de bénéficiaires, de volume de cours et de nombre d'entreprises organisant des formations) ainsi qu'aux mesures actives en faveur du marché du travail se situe en général en dessous de la moyenne de l'UE - même si elle est plus élevée dans quelques Pays Candidats que dans quelques Etats Membres actuels.


Some countries experience high levels of early school leaving in certain vocational settings, while others register lower early school leaving in, for instance, apprenticeship tracks[14].

Certains pays sont confrontés à des niveaux élevés d’abandon scolaire dans certaines filières professionnelles, alors que d’autres enregistrent, par exemple, des niveaux plus faibles dans les filières d’apprentissage[14].


On the basis of this document the Essen European Council identified five key objectives to which the Member States were committed: the development of human resources through vocational training; the promotion of productive investments through moderate wage policies; the improvement of the efficiency of labour market institutions; the identification of new sources of jobs through local initiatives; and promotion of access to the world of work for some specific target groups such as young people, long-term unemployed and women.

Se basant sur ce dernier, le Conseil européen d'Essen identifie cinq objectifs clés que les États membres s'engagent à poursuivre : « développement des ressources humaines par la formation professionnelle », « soutien aux investissements productifs au moyen de politiques salariales modérées », « amélioration de l'efficacité des institutions du marché du travail », « identification de nouvelles sources d'emplois par les initiatives locales et promotion de l'accès au marché du travail pour certains groupes cibles tels que les jeunes, les chômeurs de longue durée et les femmes ».


G. whereas by emphasis on practical skills, the dual system of vocational training and also the combined academic-vocational degree courses employed in some Member States have proven their worth during the crisis in particular, keeping levels of youth unemployment lower by making young people more employable;

G. considérant que, du fait de l'importance qu'ils accordent aux compétences pratiques, le système de formation professionnelle en alternance et les diplômes combinant formation théorique et professionnelle mis en place dans certains États membres ont démontré leur valeur notamment pendant la crise, en maintenant le chômage des jeunes à des taux inférieurs grâce à l'amélioration de leur employabilité;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
There will be adult training courses leading to double certification (educational and vocational), some will be given on a modular basis (flexible training organised in short-term training units, presented in the training benchmarks of the National Qualifications Catalogue) and some will be specific training, suitable to the specific needs of the labour market (actions not included in the National Qualifications Catalogue).

Il y aura des formations pour adultes menant à la délivrance de deux diplômes (d’études et de formation professionnelle). Certaines formations seront dispensées sous la forme de modules (formations souples organisées en unités de formation à court terme, correspondant aux critères de référence en matière de formations du Catalogue national des qualifications); d’autres seront plus spécifiques et conçues pour répondre aux besoins particuliers du marché du travail (actions ne figurant pas dans ledit catalogue).


J. whereas by virtue of their emphasis on practical skills, the dual system of vocational training and the combined academic-vocational degree courses employed in some Member States have proved their worth during the crisis in particular, keeping levels of youth unemployment lower by making young people more employable;

J. considérant que, du fait de l'importance qu'ils accordent aux compétences pratiques, le système de formation professionnelle en alternance et les diplômes combinant formation théorique et professionnelle mis en place dans certains États membres ont démontré leur valeur notamment pendant la crise, en maintenant le chômage des jeunes à des taux inférieurs au travers de l'amélioration de leur employabilité;


J. whereas by virtue of their emphasis on practical skills, the dual system of vocational training and the combined academic-vocational degree courses employed in some Member States have proved their worth during the crisis in particular, keeping levels of youth unemployment lower by making young people more employable;

J. considérant que, du fait de l'importance qu'ils accordent aux compétences pratiques, le système de formation professionnelle en alternance et les diplômes combinant formation théorique et professionnelle mis en place dans certains États membres ont démontré leur valeur notamment pendant la crise, en maintenant le chômage des jeunes à des taux inférieurs au travers de l'amélioration de leur employabilité;


In some Member States, students who have encountered difficulties in general education often go into vocational education and training (‘VET’).

Dans certains États membres, les élèves qui ont rencontré des difficultés dans l'enseignement général s'orientent souvent vers l'enseignement et la formation professionnels (EFP).


The two initiatives stemming from the Copenhagen Process, the European Qualifications Framework and the European Credit System for Vocational Education and Training, will largely determine the direction of European policy in the next few years; they are already triggering reforms in some national vocational education systems.

Les deux initiatives élaborées au titre du processus de Copenhague que sont le cadre européen des certifications et le système européen de crédits d'apprentissage pour l'enseignement et la formation professionnels marqueront fortement les orientations européennes des prochaines années.


Some 27% of the appropriations will go to rural development (diversification, quality products, renovation of villages, small rural infrastructure), 23% to the processing and marketing of agricultural products, 18% to the modernisation of agriculture (farm investments, the installation of young farmers), 13% to forestry measures, 13% to protection of the natural heritage and 6% to training (agricultural skills, vocational retraining, especially for services close to agriculture, activities concerning nature protection and the development of rural skills networks).

Environ 27 % des crédits sont prévus pour le développement rural (diversification, produits de qualité, rénovation de villages, petites infrastructures rurales), 23 % pour la transformation et la commercialisation de produits agricoles, 18 % pour la modernisation de l'agriculture (investissements sur la ferme, installation de jeunes agriculteurs), 13 % pour les mesures forestières, 13 % pour la protection du patrimoine naturel et 6 % pour la formation (mesures de qualification agricole, des mesures de qualification pour la reconversio ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'vocation some' ->

Date index: 2023-03-01
w