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Anti-dazzle headlamp
Ask to produce single malt beverages
Audible warning device
Automobile
Car
Consult produce single malt beverages
Consult to produce single malt beverages
Dipped-beam headlamp
Discuss to produce single malt beverages
Fog lamp
Light
Lighting system
Main-beam headlamp
Motor car
Noise-producing apparatus and vehicle
Noise-producing apparatus and vehicles
PMA
Personal automobile
Private car
Produce Marketing Association
Produce Packaging Association
Produce Packaging and Marketing Association
Produce Prepackaging Association
Producer coloured fiber
Producer coloured fibre
Producer-colored fiber
Producer-colored fibre
Side marker lamp
Signalling device
Spun dyed fibre
Stop lamp
Taxes on motor vehicles paid by producer units
Tourist vehicle
Transport equipment
Transport facilities
Vehicle
Vehicle signals
WMMPA
Western Wood Moulding Producers
Western Wood Moulding and Millwork Producers
Wood Moulding and Millwork Producers
Wood Moulding and Millwork Producers Association

Vertaling van "vehicles being produced " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
noise-producing apparatus and vehicle

appareil et véhicule générateurs de bruit


noise-producing apparatus and vehicles

appareils et véhicules générateurs de bruit


taxes on motor vehicles paid by producer units

taxes sur les véhicules à moteur payées par les unités productrices


vehicle [ transport equipment | transport facilities ]

véhicule [ matériel de transport | matériel roulant ]


producer coloured fibre [ producer coloured fiber | producer-colored fibre | producer-colored fiber | spun dyed fibre ]

fibre teinte dans la masse


Produce Marketing Association [ PMA | Produce Prepackaging Association | Produce Packaging Association | Produce Packaging and Marketing Association ]

Produce Marketing Association [ PMA | Produce Prepackaging Association | Produce Packaging Association | Produce Packaging and Marketing Association ]


Wood Moulding and Millwork Producers Association [ WMMPA | Western Wood Moulding Producers | Western Wood Moulding and Millwork Producers | Wood Moulding and Millwork Producers ]

Wood Moulding and Millwork Producers Association [ WMMPA | Western Wood Moulding Producers | Western Wood Moulding and Millwork Producers | Wood Moulding and Millwork Producers ]


ask to produce single malt beverages | consult produce single malt beverages | consult to produce single malt beverages | discuss to produce single malt beverages

mener des consultations pour la production de boissons pur malt


motor car [ automobile | car | personal automobile | private car | tourist vehicle ]

automobile [ véhicule automobile | voiture | voiture automobile | voiture de tourisme | voiture particulière ]


signalling device [ anti-dazzle headlamp | audible warning device | dipped-beam headlamp | fog lamp | light | lighting system | main-beam headlamp | side marker lamp | stop lamp | vehicle signals ]

dispositif de signalisation [ avertisseur sonore | dispositif d'éclairage | feu d'éclairage | feu de brouillard | feu de croisement | feu de position | feu de route | feu de stop | phare (signalisation) | signalisation du véhicule ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(ii) the net cost incurred by a related producer, during the fiscal year that corresponds most closely to the producer’s fiscal year, in the production in the territory of the CCFTA country in which the motor vehicles were produced of a corresponding class of motor vehicles or model line,

(ii) le coût net supporté par un producteur lié, au cours de l’exercice qui correspond le plus à l’exercice du producteur, pour la production sur le territoire du pays ALÉCC où ont été produits les véhicules automobiles d’une catégorie de véhicules automobiles ou d’un modèle correspondants,


(ii) the value of the non-originating materials that are used by a related producer, during the fiscal year that corresponds most closely to the producer’s fiscal year, in the production in the territory of the CCFTA country in which the motor vehicles were produced of a corresponding class of motor vehicles or model line, and

(ii) la valeur des matières non originaires utilisées par un producteur lié, au cours de l’exercice qui correspond le plus à l’exercice du producteur, pour la production sur le territoire du pays ALÉCC où ont été produits les véhicules automobiles d’une catégorie de véhicules automobiles ou d’un modèle correspondants,


(b) not less than 50 per cent for two years after the date on which the first prototype of the motor vehicle is produced in the plant by a motor vehicle assembler following a refit of that plant, if the motor vehicle is of a class, marque or, except in the case of a heavy-duty vehicle, size category and type of underbody, that was not assembled by the motor vehicle assembler in the plant before the refit.

b) au moins 50 pour cent pendant les deux ans qui suivent la date à laquelle le premier prototype du véhicule est produit dans l’usine par un monteur de véhicules automobiles à la suite du réaménagement de celle-ci, s’il s’agit d’un véhicule automobile dont la catégorie, la marque ou, sauf dans le cas d’un véhicule de gamme lourde, la catégorie de taille et le type de soubassement diffèrent de ce que produisait le monteur dans l’usine avant le réaménagement.


The light-duty vehicle producer pays $50 to have the goods shipped from the location of the wholesaler’s place of business in City A to the location at which the light-duty vehicle is produced.

Ce producteur verse 50 $ pour faire transporter les produits de l’établissement du grossiste situé dans la ville A jusqu’au lieu où le véhicule de gamme légère est produit.


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Thinking globally and trying to express our national way of trying to get more jobs into Canada, trying to get our product out into the other marketplaces, sounds great, but if those workers in those particular places we're sending our work to can't buy the product we're producing.I cite Mexico as the example, because what has also happened through NAFTA is the whole question of automobiles or vehicles being produced much more in Mexico, yet we don't export the same amount of vehicles into that country, for the obvious reason that they don't make enough money to purchase that particular vehicle.

Il peut sembler fabuleux de pouvoir raisonner en termes de mondialisation et d'essayer, à notre façon, d'attirer plus d'emplois au Canada pour écouler nos produits sur ces autres marchés. Cependant, si les travailleurs de ces autres pays vers lesquels nous exportons notre travail ne sont pas en mesure d'acheter ce que nous produisons.Prenons le Mexique pour exemple, parce que dans le cadre de l'ALÉNA, on produit davantage d'automobiles ou de véhicules dans ce pays vers qui nous n'en exportons pas autant pour la simple et bonne raison ...[+++]


Europe’s objective is to reduce CO2 emissions to 120g CO2/km in order to progressively reduce average emissions, so I agree with the structure of the regulation, which, from January 2014, requires newly registered and manufactured light commercial vehicles to produce less than 175g CO2/km in emissions and, in the long term (by 2020) to produce less than 147g CO2/km, partly so as to reach a compromise given the requirements for designing these vehicles.

L’objectif de l’Europe consiste à réduire les émissions de CO2 à 120 g/km afin de réduire progressivement les émissions moyennes. Je suis donc d’accord avec la structure de ce règlement qui, à partir de janvier 2014, impose aux véhicules utilitaires légers neufs immatriculés pour la première fois de produire moins de 175 g de CO2/km. Ce plafond passera à 147 g/km à long terme (à l’horizon 2020), en partie pour arriver à un compromis étant donné les contraintes de conception de ces véhicules.


5. Stresses that it is necessary to establish general conditions to make the motor vehicle industry in the EU, including both vehicle manufacturers and vehicle parts producers, sustainable and enable it to remain economically efficient and in the forefront of technological, ecological and social innovation; underlines the importance to strike a balance between competition requirements and intellectual property, both in the internal market and with third countries;

5. souligne qu'il est nécessaire d'établir des conditions-cadres garantissant la durabilité de l'industrie automobile de l'Union européenne, aussi bien des constructeurs automobiles que des producteurs de pièces détachées, et permettant à celle ci de demeurer efficiente en termes économiques et de se maintenir à la pointe de l'innovation technologique, écologique et sociale; souligne l'importance de trouver un équilibre entre les exigences de concurrence et la propriété intellectuelle, tant dans le marché intérieur qu'avec les pays tiers;


5. Stresses that it is necessary to establish general conditions to make the motor vehicle industry in the EU, including both vehicle manufacturers and vehicle parts producers, sustainable and enable it to remain economically efficient and in the forefront of technological, ecological and social innovation; underlines the importance to strike a balance between competition requirements and intellectual property, both in the internal market and with third countries;

5. souligne qu'il est nécessaire d'établir des conditions-cadres garantissant la durabilité de l'industrie automobile de l'Union européenne, aussi bien des constructeurs automobiles que des producteurs de pièces détachées, et permettant à celle ci de demeurer efficiente en termes économiques et de se maintenir à la pointe de l'innovation technologique, écologique et sociale; souligne l'importance de trouver un équilibre entre les exigences de concurrence et la propriété intellectuelle, tant dans le marché intérieur qu'avec les pays tiers;


40. Stresses that the transport sector accounts for 56 % of total oil consumption in the EU and is most affected by oil price increases; calls for a framework directive for energy efficiency in transport; stresses that a modal shift is an important means of diminishing oil usage; encourages the harmonisation of passenger car legislation, including an EU-wide harmonised CO2 based vehicle taxation with certification and labelling procedures and fiscal incentives to diversify energy sources; calls for a comprehensive strategy to phase out the use of fossil fuels in the transport sector, and to promote the market penetration of low CO2 e ...[+++]

40. souligne que le secteur des transports représente 56% de la consommation totale de pétrole dans l'Union européenne et subit de plein fouet la hausse du prix du pétrole; demande une directive cadre sur l'efficacité énergétique dans les transports; souligne que le passage au transport modal constitue un moyen important de réduire le recours au pétrole; est favorable à l'harmonisation des législations sur les voitures particulières, y compris une fiscalité des véhicules basée sur le CO2 et harmonisée au niveau de l'Union européenne avec des procédures de certification et d'étiquetage et des incitations fiscales pour diversifier les s ...[+++]


40. Stresses that the transport sector accounts for 56 % of total oil consumption in the EU and is most affected by the oil price increase; calls for a framework directive for energy efficiency in transport; encourages the harmonisation of passenger car legislation, including an EU-wide harmonised CO2 based vehicle taxation with certification and labelling procedures and fiscal incentives to diversify energy sources; calls for a comprehensive strategy to phase out the use of fossil fuels in the transport sector, and to promote the market penetration of low CO2 emissions, the use of the latest technology biofuels and/or bio-hydroge ...[+++]

40. souligne que le secteur des transports représente 56% de la consommation totale de pétrole dans l'Union européenne et subit de plein fouet la hausse du prix du pétrole; demande une directive cadre sur l'efficacité énergétique dans les transports; est favorable à l'harmonisation des législations sur les voitures particulières, y compris une fiscalité des véhicules basée sur le CO2 et harmonisée au niveau de l'Union européenne avec des procédures de certification et d'étiquetage et des incitations fiscales pour diversifier les sources d'énergie; demande une stratégie globale en vue supprimer progressivement l'utilisation des combust ...[+++]


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