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Better law-making
Better lawmaking
Better regulation
Certify products meet regulatory requirements
Committee on the Ecodesign of Energy-using Products
Complying with cosmetics regulatory requirements
Conform to cosmetics regulatory requirements
Conforming with cosmetics regulatory requirements
Cosmetics regulatory requirements conforming
EC regulatory committee
ELTIF
Ecodesign Regulatory Committee
Ensure products meet regulatory requirement
Ensure products meet regulatory requirements
European long-term investment fund
Good regulatory practice
Guarantee products meet regulatory requirements
Long-term financing
Long-term investment
Long-term investment fund
NAFO Regulatory Area
NRA
NRC
Nuclear Regulatory Commission
Outcome-based regulation
Performance-based regulation
REFIT
Regulatory Committee
Regulatory Fitness and Performance Programme
Regulatory committee
Regulatory fitness
Regulatory governance
Regulatory improvement
Regulatory policy
Regulatory quality
Regulatory reform
Smart regulation
US Nuclear Regulatory Commission
USNRC
United States Nuclear Regulatory Commission

Vertaling van "term 'no regulatory " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
regulatory policy [ better lawmaking | better law-making | better regulation | good regulatory practice | outcome-based regulation | performance-based regulation | REFIT | regulatory fitness | Regulatory Fitness and Performance Programme | regulatory governance | regulatory improvement | regulatory quality | regulatory reform | smart regulation ]

politique réglementaire [ amélioration de la législation | bonnes pratiques réglementaires | gouvernance réglementaire | meilleure réglementation | programme pour une réglementation affûtée et performante | qualité de la réglementation | REFIT | réforme réglementaire | réglementation adéquate | règlementation axée sur la performance | règlementation axée sur les résultats | réglementation intelligente ]


ensuring regulatory compliance concerning distribution activities | secure regulatory compliance concerning distribution activities | enable regulatory compliance concerning distribution activities regulatory compliance concerning distribution activities | ensure regulatory compliance concerning distribution activities

assurer la conformité des activités de distribution


certify products meet regulatory requirements | ensure products meet regulatory requirement | ensure products meet regulatory requirements | guarantee products meet regulatory requirements

assurer la conformité des produits à la réglementation


complying with cosmetics regulatory requirements | cosmetics regulatory requirements conforming | conform to cosmetics regulatory requirements | conforming with cosmetics regulatory requirements

se conformer à la réglementation sur les produits cosmétiques


Committee on Ecodesign and Energy Labelling of Energy–related Products | Committee on the ecodesign and energy labelling of energy-using products | Committee on the Ecodesign of Energy-using Products | Ecodesign Regulatory Committee | Regulatory Committee | Regulatory Committee on the Ecodesign of Energy-related Products

comité de réglementation sur l’écoconception | comité pour l’écoconception et l’étiquetage énergétique des produits liés à l’énergie


Nuclear Regulatory Commission | United States Nuclear Regulatory Commission | US Nuclear Regulatory Commission | NRC [Abbr.] | USNRC [Abbr.]

Commission nationale de réglementation nucléaire


regulatory committee (EU) [ EC regulatory committee ]

comité de réglementation (UE) [ comité de réglementation (CE) ]


NAFO Regulatory Area | Northwest Atlantic Fisheries Organisation (NAFO) Regulatory Area | NRA [Abbr.]

zone de réglementation de l'OPANO | NRA [Abbr.]


long-term financing [ ELTIF | European long-term investment fund | long-term investment | long-term investment fund ]

financement à long terme [ ELTIF | fonds d'investissement à long terme | fonds européen d'investissement à long terme | investissement à long terme ]


Working Party No. 2 on the Long-Term Development Problems of Turkey [ Working Party on the Long-Term Development Problems of Turkey ]

Groupe de travail N° 2 sur les problèmes de développement à long terme de la Turquie [ Groupe de travail sur les problèmes de développement à long terme de la Turquie ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
whereas renewable energy costs have significantly decreased in recent years, which, along with technological advances in production and storage, has made renewable energy increasingly competitive with conventional generation, offering a unique chance to create a genuine European energy policy that would boost competitiveness and reduce greenhouse gas emissions; whereas the transition towards a sustainable, forward-looking energy system must include efforts towards energy efficiency, renewable energy, best use of Europe’s energy resources, technology development and smart infrastructure; whereas a long-term, stable regulatory framework is needed ...[+++]

considérant que les coûts des énergies renouvelables ont diminué de façon significative au cours des dernières années, ce qui, parallèlement aux progrès technologiques en matière de production et de stockage, les rend de plus en plus compétitives par rapport à la production classique, offrant la possibilité unique de mettre en place une véritable politique énergétique européenne qui dynamisera la compétitivité et réduira les émissions de gaz à effet de serre; considérant que la transition vers un système énergétique durable tourné vers l'avenir doit inclure des efforts pour l'efficacité énergétique, les énergies renouvelables, une meilleure utilisation des ressources énergétiques de l'Europe, le développement technologique et une infrastru ...[+++]


B. whereas the creation of a resilient Energy Union with a forward-looking climate change policy should be based on a transition towards a sustainable, forward-looking energy system with energy efficiency, renewable energy, best use of Europe’s energy resources and smart infrastructure as major pillars; whereas a long-term stable regulatory framework is needed to create economic growth and jobs and ensure the EU’s leading role in these areas;

B. considérant que la création d'une Union de l'énergie résiliente, dotée d'une politique clairvoyante en matière de changement climatique, devrait se baser sur la transition vers un système énergétique durable tourné vers l'avenir dont les piliers seraient l'efficacité énergétique, les énergies renouvelables, une meilleure utilisation des ressources énergétiques de l'Union et des infrastructures intelligentes; considérant qu'un cadre réglementaire stable à long terme est nécessaire pour créer de la croissance économique et des emplois et faire en sorte que l'Union conserve sa position de chef de file dans ces domaines;


B. whereas the creation of a resilient Energy Union with a forward-looking climate change policy should be based on a transition towards a sustainable, forward-looking energy system with energy efficiency, renewable energy, best use of Europe’s energy resources and smart infrastructure as major pillars; whereas a long-term stable regulatory framework is needed to create economic growth and jobs and ensure the EU's leading role in these areas;

B. considérant que la création d'une Union de l'énergie résiliente, dotée d'une politique clairvoyante en matière de changement climatique, devrait se baser sur la transition vers un système énergétique durable tourné vers l'avenir dont les piliers seraient l'efficacité énergétique, les énergies renouvelables, une meilleure utilisation des ressources énergétiques de l'Union et des infrastructures intelligentes; considérant qu'un cadre réglementaire stable à long terme est nécessaire pour créer de la croissance économique et des emplois et faire en sorte que l'Union conserve sa position de chef de file dans ces domaines;


Specific measures may aim to reduce differences between the Union and other countries in terms of regulatory frameworks for products, to contribute to the development of enterprise and industrial policy and to contribute to the improvement of the business environment.

Des mesures spécifiques peuvent avoir pour objet de réduire les différences qui existent entre l'Union et d'autres pays en termes de réglementations relatives aux produits, de contribuer à l'élaboration de la politique des entreprises et de la politique industrielle et de contribuer à l'amélioration de l'environnement des entreprises.


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Specific measures may aim to reduce differences between the Union and other countries in terms of regulatory frameworks for products, to contribute to the development of enterprise and industrial policy and to contribute to the improvement of the business environment.

Des mesures spécifiques peuvent avoir pour objet de réduire les différences qui existent entre l'Union et d'autres pays en termes de réglementations relatives aux produits, de contribuer à l'élaboration de la politique des entreprises et de la politique industrielle et de contribuer à l'amélioration de l'environnement des entreprises.


29. Considers it necessary to ensure an integrated, coherent, cross-sectoral and interdisciplinary approach to bioeconomy, and calls for the harmonisation of the different EU policies involved and the related guiding principles – such as the precautionary principle – in the various sectors (the Resource Efficiency roadmap; the Innovation Union; the Raw Materials Initiative; Horizon 2020; the Environment Action Programme 2020; the Cohesion, Common Agricultural and Common Fisheries policies; the Renewable Energies, Water Framework, Waste Framework and Packaging directives; and specific measures on biowaste); considers it necessary, as well, to establish a uniform, long-term, stable, regulatory ...[+++]

29. estime qu'il est nécessaire de garantir une approche intégrée, cohérente, intersectorielle et interdisciplinaire de la bioéconomie et appelle à l'harmonisation des différentes politiques et des principes pertinents de l'Union en la matière, en particulier le principe de précaution, dans les différents secteurs (feuille de route de l'initiative "Une Europe efficace dans l'utilisation des ressources", Union de l'innovation, initiative sur les matières premières, Horizon 2020, programme d'action pour l'environnement à l'horizon 2020, politique de cohésion, politique agricole commune, directive sur les énergies renouvelables, directive-cadre relative aux déche ...[+++]


24. Calls on the Commission to ensure a global level playing field for European industry in terms of regulatory requirements and access to our partners’ markets, particularly in relation to public procurement, and to draw up a strategy to support the internationalisation of SMEs; believes that, in an age of globalisation, any ambitious EU economic and social strategy must contain a genuine external dimension; takes the view that Europe should defend its interests and values with greater assurance and in a spirit of reciprocity and mutual benefit;

24. demande à la Commission de garantir des conditions égales au niveau mondial pour l'industrie européenne, en termes d'exigences réglementaires et d'accès aux marchés de nos partenaires, en particulier par rapport aux marchés publics, et d'élaborer une stratégie pour soutenir l'internationalisation des PME; estime que, à l'heure de la mondialisation, toute stratégie économique et sociale ambitieuse de l'Union se doit de comporter une véritable dimension externe; est d'avis que l'Europe devrait défendre ses intérêts et ses valeurs avec plus d'assurance et dans un esprit de réciprocité et de bénéfices mutuels.


(8) Organisations should be encouraged to participate in EMAS on a voluntary basis and may gain added value in terms of regulatory control, cost savings and public image.

(8) Il y a lieu d'encourager les organisations à participer à l'EMAS sur une base volontaire, sachant qu'elles peuvent en tirer une valeur ajoutée des points de vue du contrôle réglementaire, de la réduction des coûts et de leur image de marque.


Organisations should be encouraged to participate in EMAS on a voluntary basis and may gain added value in terms of regulatory control, cost savings and public image provided that they are able to demonstrate an improvement of their environmental performance.

Il convient d’encourager les organisations à participer à l’EMAS sur une base volontaire, sachant qu’elles peuvent en tirer une valeur ajoutée des points de vue du contrôle réglementaire, de la réduction des coûts et de leur image de marque, dès lors qu’elles sont à même de démontrer ainsi une amélioration de leur performance environnementale.


The Regulation provides financial support for measures for improving nuclear safety, particularly in terms of regulatory framework or management of nuclear plant safety (design, operation, maintenance, decommissioning), the safe transport, treatment and disposal of radioactive waste, remediation of former nuclear sites, protection against ionising radiation given off by radioactive materials, accident prevention and reaction in the event of an accident, or also the promotion of international cooperation.

Le règlement permet de fournir un soutien financier à des mesures de renforcement de la sûreté nucléaire, notamment en matière de cadre réglementaire ou de gestion de la sûreté des centrales nucléaires (conception, exploitation, entretien, démantèlement), de sécurité du transport, du traitement et de l'élimination du combustible nucléaire irradié et des déchets radioactifs, de remise en état d'anciens sites nucléaires, de protection contre les radiations ionisantes émises par les matières radioactives, de prévention des accidents et de réaction en cas d'accident, ou encore de promotion de la coopération internationale.


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