Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Chipping test
Cross cut
Cross cut test
Cross cutting
Cross hatch test
Cross-cut
Cross-cut adhesion test
Cross-cut editing
Cross-cut file
Cross-cut saw specialist
Cross-cut test
Cross-cutting
Cross-cutting issue
Cross-cutting thematic issue
Cross-cutting theme
Crosscut
Crosscut file
Crosscut saw operator
Crosscut saw specialist
Crosscut saw technician
Crosshatch adhesion test
Crosswise cutting
Double cut file
Double cutting
Double-cut file
Intercutting
Lattice cut test
Parallel editing
Scissors cut
Square-cutting

Vertaling van "teaching cross-cutting " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
crosshatch adhesion test [ cross hatch test | cross-cut adhesion test | cross-cut test | cross cut test | lattice cut test | chipping test ]

quadrillage [ essai de quadrillage ]


cross-cutting issue [ cross-cutting theme | cross-cutting thematic issue ]

question de portée générale [ question à facettes multiples | question transsectorielle | thème transsectoriel ]


crosscut | cross-cut | cross cut

travers-banc | T. B. | travers banc | T. B. | recoupe | bowette


cross-cutting [ intercutting | parallel editing | cross-cut editing ]

montage alterné [ montage alternant | syntagme alterné ]




double-cut file | double cut file | crosscut file | cross-cut file

lime à taille croisée | lime à double taille








crosscut saw specialist | crosscut saw technician | crosscut saw operator | cross-cut saw specialist

opérateur de scie à tronçonner/opératrice de scie à tronçonner | scieur bois | scieur bois/scieuse bois | scieuse bois
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Specific attention must be given to improving participatory aspects of teaching as this has proven to be a very good pedagogical practice enabling learners to acquire knowledge and develop certain cross-cutting skills such as communication skills.

Il y a lieu d’accorder une attention particulière à l’amélioration des aspects participatifs de l’enseignement, car ils se sont révélés être une très bonne pratique pédagogique permettant aux apprenants d’acquérir des connaissances et de développer certaines compétences transversales, telles que celles relatives à la communication.


AB. whereas education and training are mainly national competencies and some Member States have yet to develop a cross-cutting policy or a strategic approach to entrepreneurship education or entrepreneurial curricula and teaching methods; whereas not all teachers and education leaders in Europe are sufficiently trained in entrepreneurship education, either through continuous professional development or through their initial training, which might have an impact on the potential for entrepreneurship becoming sufficiently embedded in ed ...[+++]

AB. considérant que l'éducation et la formation sont principalement des compétences nationales et que certains États membres doivent déjà élaborer une politique transversale ou une approche stratégique de la formation à l'entrepreneuriat ou des programmes d'études et des méthodes d'enseignement dans ce domaine; considérant que les enseignants et les chefs d'établissements scolaires en Europe ne sont pas tous suffisamment formés en matière d'éducation à l'entrepreneuriat, que ce soit par le développement professionnel continu ou de par leur formation initiale, ce qui pourrait avoir des conséquences sur les possibilités d'inclure de façon ...[+++]


AB. whereas education and training are mainly national competencies and some Member States have yet to develop a cross-cutting policy or a strategic approach to entrepreneurship education or entrepreneurial curricula and teaching methods; whereas not all teachers and education leaders in Europe are sufficiently trained in entrepreneurship education, either through continuous professional development or through their initial training, which might have an impact on the potential for entrepreneurship becoming sufficiently embedded in ed ...[+++]

AB. considérant que l'éducation et la formation sont principalement des compétences nationales et que certains États membres doivent déjà élaborer une politique transversale ou une approche stratégique de la formation à l'entrepreneuriat ou des programmes d'études et des méthodes d'enseignement dans ce domaine; considérant que les enseignants et les chefs d'établissements scolaires en Europe ne sont pas tous suffisamment formés en matière d'éducation à l'entrepreneuriat, que ce soit par le développement professionnel continu ou de par leur formation initiale, ce qui pourrait avoir des conséquences sur les possibilités d'inclure de façon ...[+++]


21. Calls for strong financial support for agreements on common core curricula, which guarantee well defined learning outcomes, inter alia by exploring the methodology approach developed by Tuning and through the experience of the ‘Tuning Academy’; calls for particular attention to be paid to the specific nature of humanities curricula, as a stronghold for democracy and a vehicle for the achievement of European cohesion, in order to determine which specific knowledge and skills should be covered by degree courses so as to encourage learning in a form combining measurable general skills (reflected in the ability to use knowledge) and teaching and research as ori ...[+++]

21. demande l'octroi d'un solide appui financier en faveur d'accords sur des programmes communs qui garantissent des résultats bien déterminés en matière d'apprentissage, notamment en explorant la méthodologie adoptée par le projet «Tuning» et par l'expérience de la «Tuning Academy»; demande qu'une attention particulière soit portée aux caractères spécifiques des programmes d'études en sciences humaines, en tant que bastion de la démocratie et vecteur pour l'obtention de la cohésion européenne, afin de définir les connaissances et les compétences spécifiques à chaque cycle d'études, de façon à favoriser un apprentissage qui associe les compétences générales, mesurables et transférables (en termes de capacité à utiliser les connaissances), et ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
21. Calls for strong financial support for agreements on common core curricula, which guarantee well defined learning outcomes, inter alia by exploring the methodology approach developed by Tuning and through the experience of the ‘Tuning Academy’; calls for particular attention to be paid to the specific nature of humanities curricula, as a stronghold for democracy and a vehicle for the achievement of European cohesion, in order to determine which specific knowledge and skills should be covered by degree courses so as to encourage learning in a form combining measurable general skills (reflected in the ability to use knowledge) and teaching and research as ori ...[+++]

21. demande l'octroi d'un solide appui financier en faveur d'accords sur des programmes communs qui garantissent des résultats bien déterminés en matière d'apprentissage, notamment en explorant la méthodologie adoptée par le projet "Tuning" et par l'expérience de la "Tuning Academy"; demande qu'une attention particulière soit portée aux caractères spécifiques des programmes d'études en sciences humaines, en tant que bastion de la démocratie et vecteur pour l'obtention de la cohésion européenne, afin de définir les connaissances et les compétences spécifiques à chaque cycle d'études, de façon à favoriser un apprentissage qui associe les compétences générales, mesurables et transférables (en termes de capacité à utiliser les connaissances), et ...[+++]


6. Considers that the measures proposed in the Commission communication will require strong policy coordination; therefore urges Member States, and particularly their relevant ministries, to become more closely involved in the process of early identification of skills needs, suggesting at least a 10-year time horizon; strongly believes that, when education and training programmes are being designed, effective communication and cooperation between employers, social partners, educational institutions and training bodies are necessary, using specific mechanisms to identify labour market needs; reiterates the need to ensure that the public have access to qualitative information in that regard; calls on Member States to incorporate into thei ...[+++]

6. estime que les mesures proposées dans la communication de la Commission nécessiteront une coordination politique forte; par conséquent, invite instamment les États membres, et en particulier leurs ministères compétents, à s'impliquer plus étroitement dans le processus d'identification précoce des besoins en compétences, en suggérant un horizon de 10 ans au moins; a la ferme conviction que, lors de l'élaboration des programmes d'éducation et de formation, il est nécessaire d'instaurer une communication et une coopération efficaces entre les employeurs, les partenaires sociaux, les établissements d'enseignement et les organismes de formation en recourant à des mécanismes spécifiques pour identifier les besoins du marché; réitère la néce ...[+++]


The Recommendation of the European Parliament and of the Council of 18 December 2006 on key competences for lifelong learning set out the minimum knowledge, skills and attitudes which all pupils should have acquired by the end of initial education and training in order to take part in the knowledge society and which, given their cross-cutting nature, imply an approach to teaching that goes beyond traditional subject boundaries.

La recommandation du Parlement européen et du Conseil du 18 décembre 2006 sur les compétences clés pour l'éducation et la formation tout au long de la vie a fixé les connaissances, aptitudes et attitudes minimales que tous les élèves devraient avoir acquises au terme des cursus d'éducation et de formation initiales afin de pouvoir participer à la société de la connaissance et qui, compte tenu de leur nature transversale, supposent une approche en matière d'enseignement qui dépasse les frontières des disciplines traditionnelles.


encouraging HEIs to develop their own comprehensive internationalisation strategies, recognising the cross-cutting nature of internationalisation, which affects all areas of university life, including research, teaching, management, administration and services, and support them in their efforts.

en encourageant les EES à élaborer leurs propres stratégies globales d'internationalisation, en reconnaissant la nature transversale de l'internationalisation qui touche tous les domaines de la vie universitaire, y compris la recherche, l'enseignement, la gestion, l'administration et les services et en les soutenant dans leurs efforts.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'teaching cross-cutting' ->

Date index: 2021-02-09
w