Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ceylon
Democratic Socialist Republic of Sri Lanka
EC-Sri Lanka Joint Committee
Sri Lanka
Sri Lanka Political and Human Rights Update
Sri Lanka Aid Consortium
Sri Lanka Aid Group

Vertaling van "sri lanka's political " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Sri Lanka Aid Consortium | Sri Lanka Aid Group

consortium d'aide au Sri Lanka


Sri Lanka [ Ceylon | Democratic Socialist Republic of Sri Lanka ]

Sri Lanka [ Ceylan | République socialiste démocratique de Sri Lanka ]


Democratic Socialist Republic of Sri Lanka | Sri Lanka

la République socialiste démocratique de Sri Lanka | Sri Lanka


EC-Sri Lanka Joint Committee

Commission mixte CE-Sri Lanka


Sri Lanka: Political and Human Rights Update

Sri Lanka : Le point sur la situation politique et les droits de la personne


An Act to implement conventions between Canada and the Republic of Tunisia, Canada and the People's Republic of Bangladesh, Canada and the United Republic of Cameroon and Canada and the Democratic Socialist Republic of Sri Lanka, an agreement between Cana

Loi de mise en œuvre des conventions conclues entre le Canada et la République Tunisienne, le Canada et la République populaire du Bangladesh, le Canada et la République unie du Cameroun, le Canada et la République Socialiste Démocratique de Sri Lanka, d'
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
On 15 November 2012, the Commission notified Sri Lanka pursuant to Article 32 of the Regulation (EC) No 1005/2008 that it considered the possibility of identifying Sri Lanka as a non-cooperating third country and invited Sri Lanka to establish an action plan in close cooperation with its services to rectify the shortcomings identified in the Decision of 15 November 2012.

Le 15 novembre 2012, la Commission a averti le Sri Lanka, en application de l'article 32 du règlement (CE) no 1005/2008, qu'elle envisageait la possibilité de reconnaître le Sri Lanka comme un pays tiers non coopérant et a invité le Sri Lanka à élaborer, en étroite coopération avec ses services, un plan d'action visant à remédier aux lacunes constatées dans la décision du 15 novembre 2012.


Another company from Sri Lanka claimed that had it known that the exports to the Union from Sri Lanka could be subject to the anti-dumping duty as extended to Sri Lanka as from the initiation of the investigation, it would have not withdrawn its request for exemption.

Une autre société du Sri Lanka a laissé entendre que si elle avait su que les exportations du Sri Lanka vers l’Union pouvaient être soumises au droit antidumping étendu au Sri Lanka dès l’ouverture de l’enquête, elle n’aurait pas retiré sa demande d’exemption.


The six Sri Lankan companies that submitted a request for exemption in accordance with Article 13(4) of the basic Regulation represented 69 % of the total imports from Sri Lanka to the Union during the RP. The overall import volumes from Sri Lanka were established on the basis of the data from Comext.

Les six sociétés sri-lankaises ayant introduit une demande d’exemption au titre de l’article 13, paragraphe 4, du règlement de base représentaient 69 % du total des importations de l’Union en provenance du Sri Lanka durant la PR. Le volume global des importations en provenance du Sri Lanka a été déterminé sur la base des données issues de Comext.


The listing by Sri Lanka of more than 3 000 fishing vessels in the IOTC record of authorised vessels clearly demonstrates that Sri Lanka allows its vessels to fish on high seas in contravention of the rules of the IOTC, since Sri Lanka has not legislation providing for granting of licences for fishing activities on the high seas.

La liste dressée par Sri Lanka et comptant de plus de 3 000 navires dans le registre des navires autorisés de la CTOI démontre clairement que Sri Lanka permet à ses navires de pêcher en haute mer en violation des règles de la CTOI, étant donné que Sri Lanka ne dispose pas de législation prévoyant l’octroi de licences pour les activités de pêche en haute mer.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
14. Urges the Government of Sri Lanka to be proactive in addressing the genuine political, economic and social concerns and interests of its Tamil citizens; urges the Sri Lankan Government accordingly to take active measures in terms of political devolution and to encourage Tamil recruitment to the government service and to the police and the armed forces, so that the Tamil peoples feel reassured and will recognise the defeat of the LTTE as a liberation and look forward to a bright and prosperous future, on equal terms with their Sin ...[+++]

14. demande instamment au gouvernement sri-lankais de prendre l'initiative en vue de répondre aux préoccupations réelles de ses citoyens tamouls dans le domaine politique, économique et social; presse en conséquence le gouvernement sri-lankais de prendre des mesures actives de décentralisation politique et d'encourager le recrutement de Tamouls dans les services publics, la police et les forces armées, afin que les citoyens tamouls se sentent rassurés et considèrent la défaite des TLET comme une libération, et qu'ils puissent envisager un avenir prometteur et prospère, sur un pied d'égalité avec leurs concitoyens cinghalais;


22. Welcomes President Rajapaksa's expressed commitment to 'maximum devolution' for the Tamil peoples and calls for this to be given substance; accordingly, urges the work of the All Party Representative Committee to be expedited in order to produce realistic and acceptable proposals within weeks rather than months, which would win the hearts of the Tamil communities in the interests of an agreed solution; reiterates the Co-chairs' statement of 30 May 2006, calling for the Government of Sri Lanka to 'show that it is ready to make the dramatic political changes t ...[+++]

22. se félicite de l'engagement pris par le président Rajapaksa d'une "autonomie maximale" pour les populations tamoules et invite à ce que cet engagement acquiert de la substance; exhorte à ce propos le comité représentatif de tous les partis à se hâter de produire des propositions réalistes et acceptables, en comptant en semaines plutôt qu'en mois, ce qui gagnerait le cœur des communautés tamoules à une solution basée sur un accord; réitère la déclaration des coprésidents du 30 mai 2006 appelant le gouvernement sri-lankais à montrer qu'il était prêt à effectuer les dramatiques changements politiques ...[+++]


23. Expresses concern at the impact of the renewed conflict on reconstruction and the delivery of international aid, noting that although the EU has allocated almost EUR 125 million in post-tsunami humanitarian and reconstruction aid for Sri Lanka, the enduring political gridlock on the 'Post-Tsunami Operations Management Structure' continues to delay the release of a further EUR 50 million in aid, hindering vital reconstruction work in the north and east of Sri Lanka; notes also the decision of the Asian Development Bank to reschedule some funding and the difficulties in taking forward many infrastructure projects;

23. s'inquiète de l'impact que la recrudescence du conflit peut avoir sur la reconstruction et la livraison de l'aide internationale; constate, alors que l'Union européenne a alloué près de 125 millions d'EUR pour l'aide humanitaire et la reconstruction au Sri Lanka à la suite du tsunami, que le blocage politique persistent au sujet de la structure de gestion opérationnelle post-tsunami continue de retarder le versement de 50 millions d'EUR d'aides, en empêchant les travaux essentiels de reconstruction au nord et à l'est du Sri Lanka ...[+++]


13. Is worried at the fact that a deal to share international aid has still not been implemented, and believes that aid sent to Sri Lanka by the EU, and other international donors, in response to the tsunami must benefit the victims of that disaster without regard for their ethnic or religious denomination; but is concerned about the distribution and use of tsunami funds, which have not had the expected impact on the everyday lives of the victims or on Sri Lanka's recovery; notes that the political gridlock on the 'Post-Tsunami Oper ...[+++]

13. s'inquiète de ce que n'est toujours pas mis en œuvre un accord pour partager l'aide internationale; est d'avis que l'aide envoyée à Sri Lanka par l'Union européenne et les autres donateurs internationaux à la suite du tsunami doit profiter aux victimes de la catastrophe, quelle que soit leur dénomination ethnique ou religieuse; est préoccupé cependant par la distribution et l'utilisation des fonds réunis après le tsunami, qui n'ont pas eu l'impact attendu sur la vie quotidienne des victimes ni sur le redressement de Sri Lanka; remarque que l ...[+++]


1. Acknowledges the bold steps taken by the Government of Sri Lanka and the LTTE to create the conditions in which negotiations may lead to a political solution and a lasting peace, on the basis of the Oslo Declaration of December 2002, where the Government of Sri Lanka and the LTTE agreed to explore a solution based on a federal structure within a united Sri Lanka;

1. reconnaît les avancées substantielles entreprises par le gouvernement du Sri Lanka et les LTTE pour créer les conditions permettant aux négociations de déboucher sur une solution politique et une paix durable, sur la base de la déclaration d'Oslo de décembre 2002, par laquelle le gouvernement du Sri Lanka et les LTTE se sont accordés pour trouver une solution basée sur une structure fédérale au sein d'un Sri Lanka unifié;


So far the Council has authorised the Commission to negotiate Community readmission agreements with 11 third countries/entities (Morocco, Sri Lanka, Russia, Pakistan, Hong Kong, Macao, Ukraine, Albania, Algeria, China and Turkey) and the Commission has successfully concluded negotiations with Sri Lanka, Hong Kong and Macao.

À ce jour, le Conseil a accordé à la Commission des mandats pour négocier des accords communautaires de réadmission avec 11 pays/entités tiers (Maroc, Sri Lanka, Russie, Pakistan, Hong Kong, Macao, Ukraine, Albanie, Algérie, Chine et Turquie) et la Commission est effectivement parvenue à un accord avec le Sri Lanka, Hong Kong et Macao.




Anderen hebben gezocht naar : ceylon     ec-sri lanka joint committee     sri lanka     sri lanka aid consortium     sri lanka aid group     sri lanka's political     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

sri lanka's political ->

Date index: 2025-06-19
w