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CAACE
CENSA
Carrier
Charterer
Committee of European National Shipowners' Association
Committee of European Shipowners
ECSA
European Community Shipowners' Associations
Federation of Greek Shipowners
Forwarding agent
ISA
Islamic Shipowners' Association
Organization of the Islamic Shipowners' Association
Owner
Ownship
Ship owner
Ship-owner
Shipowner
Shipowner's liability insurance
Shipowners' association
Shipowners' club
Swiss shipowners association
UGS
Union of Greek Shipowners

Vertaling van "shipowner whatever " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Council of European and Japanese National Shipowners' Associations [ CENSA | Committee of European Shipowners | Committee of European National Shipowners' Association ]

Conseil des associations nationales d'armateurs d'Europe et du Japon [ Committee of European Shipowners | Committee of European National Shipowners' Associations ]


Islamic Shipowners' Association [ ISA | Organization of the Islamic Shipowners' Association ]

Association islamique des armateurs [ ISA | Organisation de l'association islamique des armateurs ]


European Community Shipowners' Associations [ ECSA | Committee of Shipowners' Associations of the European Communities ]

Associations d'armateurs des Communautés européennes [ Comité des Associations d'Armateurs des Communautés Européennes | Comité des associations d'armateurs du Marché commun ]


Federation of Greek Shipowners | Union of Greek Shipowners | UGS [Abbr.]

Union des armateurs grecs | EEE [Abbr.]


Committee of Shipowners' Associations of the European Communities | Organisation of Shipowners' Associations of the European Communities | CAACE [Abbr.]

Comité des associations d'armateurs des Communautés européennes | CAACE [Abbr.]


shipowners' association | shipowners' club

association d'armateurs | club d'armateurs


owner | ownship | ship owner | shipowner | ship-owner

armateur | armatrice | armateur propriétaire | armatrice propriétaire | propriétaire du navire | propriétaire de navires


shipowner's liability insurance

assurance responsabilité de l'armateur


Swiss shipowners association

Association des armateurs suisses [ A.A.S. ]


carrier [ charterer | forwarding agent | shipowner ]

transporteur [ affréteur | armateur | transitaire ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
I don't understand why we would pass a piece of legislation that, on one hand, treats oil pollution unequivocally and the shipowner is liable, yet other potential pollution, be it radioactive or whatever, is somehow treated differently, where it's the minister who has to believe “on reasonable grounds that a ship has discharged”, etc.

Je ne comprends pas pourquoi nous adopterions un projet de loi qui, d'une part, traite de la pollution par les hydrocarbures de manière non équivoque et précise que le propriétaire de navire est responsable, tandis que, d'autre part, une autre forme de pollution potentielle, qu'elle soit radioactive ou autre, semble être traitée de manière différente lorsque le ministre «a des motifs raisonnables de croire qu'un rejet de polluant.est attribuable à un navire», etc.


It deals with shipwrecks or ships that may be abandoned by shipowners for whatever reason, and that may pose a hazard to navigation or to the environment.

Il s'applique aux épaves qui sont abandonnées par les armateurs pour une raison ou une autre et qui pourraient constituer un danger pour la navigation ou l'environnement.


This is about a pilot who works for the Laurentian Pilotage Authority, and he didn't have any problems with your shipowner, he had problems with his so-called employer; and he was not going to show up for work because of whatever.

Je veux parler d'un pilote qui travaille pour l'Administration des Laurentides, qui n'a pas eu de problème avec votre armateur, mais plutôt avec son employeur; il n'avait pas l'intention de se présenter au travail pour une raison quelconque. Est-ce exact?


There is now a need for us to make whatever efforts are necessary to prevent this kind of accident in the future – and for us to send a strong political signal to the population, shipowners, captains, and everyone involved in transporting oil, in particular.

Nous devons faire le nécessaire pour que de tels accidents ne se produisent plus à l’avenir et nous devons adresser un signal politique fort à la population, aux armateurs, aux capitaines et à tous ceux qui sont impliqués dans le transport du pétrole en particulier.


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If so, why this insistence on turning the same screw ever tighter with its Common Fisheries Policy (CFP), which by means of commercial agreements of whatever kind, favours and encourages these third states which do not respect biological rest periods nor stocks, and which moreover allow enormous commercial industrial fleets, some of them belonging to European shipowners, to catch the ‘pescaíto frito’ which we eat?

Pourquoi donc cette volonté systématique de présenter des propositions relatives à la politique commune de la pêche qui favorisent, dans le cadre d'accords commerciaux de toute nature, les pays tiers qui ne respectent pas les repos biologiques, ni les stocks, et qui permettent par ailleurs à d'énormes flottes industrielles, dont certaines aux mains d'armateurs européens, de nous fournir en "pescaíto frito" ?


If so, why this insistence on turning the same screw ever tighter with its Common Fisheries Policy (CFP), which by means of commercial agreements of whatever kind, favours and encourages these third states which do not respect biological rest periods nor stocks, and which moreover allow enormous commercial industrial fleets, some of them belonging to European shipowners, to catch the ‘pescaíto frito’ which we eat?

Pourquoi donc cette volonté systématique de présenter des propositions relatives à la politique commune de la pêche qui favorisent, dans le cadre d'accords commerciaux de toute nature, les pays tiers qui ne respectent pas les repos biologiques, ni les stocks, et qui permettent par ailleurs à d'énormes flottes industrielles, dont certaines aux mains d'armateurs européens, de nous fournir en "pescaíto frito" ?


If so, why this insistence on turning the same screw ever tighter with its Common Fisheries Policy (CFP), which by means of commercial agreements of whatever kind, favours and encourages these third states which do not respect biological rest periods nor stocks, and which moreover allow enormous commercial industrial fleets, some of them belonging to European shipowners, to catch the 'pescaíto frito' which we eat?

Pourquoi donc cette volonté systématique de présenter des propositions relatives à la politique commune de la pêche qui favorisent, dans le cadre d'accords commerciaux de toute nature, les pays tiers qui ne respectent pas les repos biologiques, ni les stocks, et qui permettent par ailleurs à d'énormes flottes industrielles, dont certaines aux mains d'armateurs européens, de nous fournir en "pescaíto frito"?


There are people who must have insurance who usually don't, and if in fact they do something that's wrong and a claim results and there isn't any insurance, I take it the international protocol.That's why there is a part II to this, so that in the event that there isn't any insurance coverage and a particular ship has a cargo that causes some difficulties, that's where the international pool in fact looks after the obligation to the globe or to the world, because that unscrupulous shipowner or whatever has not obtained insurance.

Il y a des gens qui doivent être assurés et qui ne le sont pas toujours et si, en fait, ils font quelque chose de mal et qu'il en résulte une créance et qu'il n'y a pas d'assurance, je suppose que le protocole international.C'est la raison pour laquelle il y a une partie II à ce projet de loi, si bien qu'au cas où il n'y a pas d'assurance et qu'un navire particulier transporte une cargaison qui pose des problèmes, le groupe international, en fait, assume les obligations vis-à-vis du monde parce que cet armateur sans scrupules ne s'est pas assuré.


They are probably running the ships that are coming across the Pacific in collaboration with Taiwanese shipowners, Korean crews, or whatever.

Ils exploitent probablement les navires qui traversent le Pacifique en collaboration avec des armateurs taïwanais, des équipages coréens, etc.




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'shipowner whatever' ->

Date index: 2024-08-14
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