Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess clinical outcomes of dental hygiene treatments
Assess success of blast
Better law-making
Better lawmaking
Better regulation
Blast outcome reporting
Carry out assessments of dental hygiene treatments
Discrimination against homosexuals
Discrimination against sexual minorities
Discrimination on the basis of sexual orientation
Eastern Republic of Uruguay
Give information on chiropractic treatment outcomes
Good regulatory practice
Inequality of outcomes
Oriental Republic of Uruguay
Orientation
Outcome inequality
Outcome-based regulation
Performance-based regulation
Present outocomes of chiropractic treatment
REFIT
Regulatory Fitness and Performance Programme
Regulatory fitness
Regulatory governance
Regulatory improvement
Regulatory policy
Regulatory quality
Regulatory reform
Report outcome of blast
Reporting of outcome of blast
Retrieval outcome
Retrieval results
Search outcome
Setting
Setting-up
Sex- and gender-based discrimination
Smart regulation
Social outcomes
Social outcomes of education
Social outcomes of learning
Uruguay

Traduction de «set outcome-oriented » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
social outcomes | social outcomes of education | social outcomes of learning

enjeux sociaux de l’apprentissage | impact social de l'éducation | retombées sociales | retombées sociales de l'éducation


assess success of blast | blast outcome reporting | report outcome of blast | reporting of outcome of blast

rédiger un rapport sur le résultat d’un dynamitage


analyse clinical outcomes of dental hygiene interventions | carry out assessments of dental hygiene treatments | assess clinical outcomes of dental hygiene treatments | evaluate clinical outcomes of dental hygiene interventions

évaluer les résultats cliniques des interventions d’hygiène dentaire


give information on chiropractic treatment outcomes | present outocomes of chiropractic treatment | provide information on chiropractic treatment outcomes | provide information on chiropractic treatment's outcomes

fournir des informations sur les résultats d’un traitement chiropratique


retrieval outcome | retrieval results | search outcome

résultat de la recherche documentaire


inequality of outcomes | outcome inequality

inégalité des résultats


regulatory policy [ better lawmaking | better law-making | better regulation | good regulatory practice | outcome-based regulation | performance-based regulation | REFIT | regulatory fitness | Regulatory Fitness and Performance Programme | regulatory governance | regulatory improvement | regulatory quality | regulatory reform | smart regulation ]

politique réglementaire [ amélioration de la législation | bonnes pratiques réglementaires | gouvernance réglementaire | meilleure réglementation | programme pour une réglementation affûtée et performante | qualité de la réglementation | REFIT | réforme réglementaire | réglementation adéquate | règlementation axée sur la performance | règlementation axée sur les résultats | réglementation intelligente ]




discrimination on the basis of sexual orientation [ discrimination against homosexuals | discrimination against sexual minorities | sex- and gender-based discrimination ]

discrimination fondée sur l'orientation sexuelle [ discrimination envers les homosexuels ]


Uruguay [ Eastern Republic of Uruguay | Oriental Republic of Uruguay ]

Uruguay [ République orientale de l’Uruguay ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The purpose of the contract is to organize, prepare and perform an outcome orientated external quality assurance exercise for four high threat bacterial pathogens.

L'objectif de ce marché est l'organisation, la préparation et la réalisation d'un processus externe d'assurance qualité axé sur les résultats pour quatre agents pathogènes bactériens à haut risque.


12. Notes that the flagship initiatives are considered to be serving their purpose, but also highlights the fact that their visibility is considered to be rather low; regrets that the economic and financial crisis has aggravated the disparities within the European Union and that insufficient progress has been made towards several of the strategy’s headline targets, especially as regards employment, research and development, poverty and social exclusion; welcomes the conclusion drawn as to the need to enhance ownership and involvement on the ground, by consolidating vertical and horizontal partnerships with a view to improving the delivery of the strategy; stresses that the strategy should encourage the shift from process and outcome orie ...[+++]

12. constate que les initiatives phares sont considérées comme abouties, mais met également en évidence le fait que leur visibilité est considérée comme plutôt faible; regrette que la crise économique et financière ait accentué les disparités au sein de l'Union européenne et limité la réalisation des grands objectifs de la stratégie, notamment en matière d'emploi, de recherche-développement et de lutte contre la pauvreté et l'exclusion sociale; se félicite de la conclusion tirée quant à la nécessité de renforcer l'appropriation et l'implication sur le terrain, en consolidant les partenariats verticaux et horizontaux, en vue d'améliorer la mise en œuvre de la stratégie; souligne que la stratégie devrait encourager le passage d'une approch ...[+++]


12. Notes that the flagship initiatives are considered to be serving their purpose, but also highlights the fact that their visibility is considered to be rather low; regrets that the economic and financial crisis has aggravated the disparities within the European Union and that insufficient progress has been made towards several of the strategy’s headline targets, especially as regards employment, research and development, poverty and social exclusion; welcomes the conclusion drawn as to the need to enhance ownership and involvement on the ground, by consolidating vertical and horizontal partnerships with a view to improving the delivery of the strategy; stresses that the strategy should encourage the shift from process and outcome orie ...[+++]

12. constate que les initiatives phares sont considérées comme abouties, mais met également en évidence le fait que leur visibilité est considérée comme plutôt faible; regrette que la crise économique et financière ait accentué les disparités au sein de l'Union européenne et limité la réalisation des grands objectifs de la stratégie, notamment en matière d'emploi, de recherche-développement et de lutte contre la pauvreté et l'exclusion sociale; se félicite de la conclusion tirée quant à la nécessité de renforcer l'appropriation et l'implication sur le terrain, en consolidant les partenariats verticaux et horizontaux, en vue d'améliorer la mise en œuvre de la stratégie; souligne que la stratégie devrait encourager le passage d'une approch ...[+++]


(4) Strong focus on results, outcomes and impacts: partnerships must be result-oriented and should therefore not be all-encompassing in scope.

14. l'accent doit être mis sur les résultats, les réalisations, et les incidences : les partenariats doivent être axés sur les résultats et éviter de chercher à couvrir tous les éléments d'une problématique.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
progress / outcome (external Results-Oriented Monitoring - ROM[29]) and impact.

progrès accomplis / résultats (suivi externe axé sur les résultats[29]) et incidence.


45. Calls on the Commission to apply an enhanced outcomes-oriented development policy ensuring greater aid effectiveness and guaranteeing tighter policy coherence and greater donor coordination at national, EU and global level and, increasingly, with emerging global development players; insists on the need to set up a dedicated trust fund to address the problem of malnutrition in developing countries and to open a consultation process on the phenomenon of land grabbing; urges the Commission to ensure greater EU aid effectiveness in the light of possible post-2015 Millennium Development Goals;

45. demande à la Commission d'appliquer une politique de développement davantage axée sur les résultats, garantissant une efficacité accrue de l'aide ainsi qu'une cohérence renforcée des politiques et une meilleure coordination des donateurs aux niveaux national, de l'Union et mondial et, de plus en plus, avec les acteurs émergents du développement mondial; insiste sur la nécessité de créer un fonds fiduciaire spécifique pour lutter contre le problème de la malnutrition dans les pays en développement et d'engager un processus de consultation sur le phénomène de l'accaparement des terres; exhorte la Commission à améliorer l'efficacité d ...[+++]


2. Calls for the CAP to remain structured around two pillars; points out that pillar 1 should remain fully financed by the EU budget and yearly based, while multiannual programming, a contractual approach and cofinancing should continue to apply under pillar 2; insists that the two-pillar structure should serve the purpose of clarity, each pillar complementing the other without overlapping: the first pillar should deliver objectives which require ‘across-the-board’ action whereas the second pillar should be outcome-oriented and flexible enough to easily accommodate national, regional and/or local specificities; considers, therefore, t ...[+++]

2. exige que la PAC demeure structurée autour de deux piliers; indique que le premier pilier doit rester entièrement financé par le budget de l'Union et sur base annuelle, alors que la programmation pluriannuelle, une approche contractuelle et le cofinancement devraient toujours s'appliquer dans le cadre du second pilier; insiste pour que la structure à deux piliers soit employée aux fins de clarté, chaque pilier étant complémentaire de l'autre sans chevauchement: le premier pilier devrait proposer des objectifs qui nécessitent des actions systématiques, tandis que le second pilier devrait être orienté sur la production et être assez f ...[+++]


82. Advocates, therefore, introducing targeted measures, to be decided by the Member States in the second pillar, to attain common rural development objectives of the EU (2020 Strategy); underlines the importance of an overall targeted and outcome-oriented European framework, while recognising that Member States and regional authorities are best placed to decide on the programmes which, locally, can make the greatest contribution to European targets; calls, therefore, for subsidiarity and flexibility to apply when designing rural de ...[+++]

82. est par conséquent favorable à l'introduction de mesures ciblées, définies par les États membres, dans le deuxième pilier afin de réaliser les objectifs communs de développement rural de l'Union européenne (Stratégie 2020); souligne l'importance d'un cadre européen général ciblé et orienté vers les résultats, tout en reconnaissant que les États membres et les autorités régionales sont le mieux placés pour décider des programmes qui, localement, peuvent le mieux contribuer aux objectifs européens; demande donc que la subsidiarité et la flexibilité s'applique lors de l'élaboration des programmes de développement rural et que soit ado ...[+++]


While some indicators appear to be used by a majority of Member States (e.g. participation and completion rate in VET programmes) other key outcome oriented indicators, such as 'utilisation of skills at the workplace' or 'share of employed learners at a designated point in time after completion of training' are less used, even though they could provide key evidence on how to ensure a better alignment with labour market needs.

Si certains indicateurs semblent être utilisés par une majorité d’États membres (par exemple, la participation aux programmes d’EFP et leur taux d'achèvement) les autres indicateurs axés sur les résultats principaux, tels que «l’utilisation sur le lieu de travail des compétences acquises» ou le «pourcentage d’apprenants occupant un emploi à un moment donné après l’achèvement d’une formation» sont moins utilisés, même s’ils pourraient apporter d'importantes informations concrètes sur la façon d'assurer une meilleure adaptation aux besoins du marché du travail.


VET curricula should be outcome-oriented and more responsive to labour market needs.

les programmes de l'EFP devraient être davantage axés sur les résultats et mieux adaptés aux besoins du marché du travail.


w