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AMIS
ATD FOURTH WORLD International Movement
ATD Fourth World
Air movement information service
Aircraft movement information service
Aircraft movements information service
European Interests Movement
European Movement
European federalism
European idea
Europeanism
Flow of services
Fourth World Movement
Free movement of services
Freedom to provide services
GATS Per
Movement of services
Pan-European movement
Physical movements of goods and services
Political movement
Political movements
Services flow
Social movement
Trends of opinion

Traduction de «services movement » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
aircraft movement information service [ AMIS | aircraft movements information service | air movement information service ]

service d'information sur les mouvements d'aéronefs


ATD FOURTH WORLD International Movement [ Fourth World Movement | ATD Fourth World | International Movement Science and Service - The Fourth World | International Movement for Science and Service for a Just and Free World ]

Mouvement international ATD QUART MONDE [ Mouvement quart monde | ATD quart-monde | Mouvement international science et service - le quart-monde | Mouvement international science et service pour un monde juste et franc - Aide à toute détresse | Mouvement international aide à toute détresse quart monde jus ]


freedom to provide services [ free movement of services ]

libre prestation de services [ liberté de prestation de services | libre circulation des services ]


free movement of persons, services and capital | freedom of movement for persons, services and capital

libre circulation des personnes, des services et des capitaux


flow of services [ services flow | movement of services ]

circulation des services


Definition: Voluntary, repetitive, stereotyped, nonfunctional (and often rhythmic) movements that do not form part of any recognized psychiatric or neurological condition. When such movements occur as symptoms of some other disorder, only the overall disorder should be recorded. The movements that are of a non self-injurious variety include: body-rocking, head-rocking, hair-plucking, hair-twisting, finger-flicking mannerisms, and hand-flapping. Stereotyped self-injurious behaviour includes repetitive head-banging, face-slapping, eye-poking, and biting of hands, lips or other body parts. All the stereotyped movement disorders occur most f ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par des mouvements intentionnels, répétitifs, stéréotypés, dépourvus de finalité (et souvent rythmés), non lié à un trouble psychiatrique ou neurologique identifié. Lorsque ces mouvements surviennent dans le cadre d'un autre trouble, seul ce dernier doit être noté. Ces mouvements peuvent ne pas avoir de composante automutilatrice; ils comprennent: un balancement du corps, un balancement de la tête, le fait de s'arracher les cheveux, de se tordre les cheveux, de claquer des doigts et de battre des mains ...[+++]


General Agreement on Trade in Services-Annex on Movement of Natural Persons supplying Services under the Agreement | GATS Per [Abbr.]

Accord général sur le commerce des services-Annexe sur le mouvement des personnes physiques fournissant des services relevant de l'Accord | GATS Per [Abbr.]


trends of opinion [ political movement | Social movement(STW) | political movements(UNBIS) ]

mouvement d'opinion


physical movements of goods and services

mouvements physiques des biens et services


European Movement [ European federalism | European idea | European Interests Movement | Europeanism | pan-European movement | European idea(ECLAS) | Pan-European movement(ECLAS) ]

mouvement européen [ esprit européen | fédéralisme européen | idée européenne | mouvement d'intérêt européen | mouvement paneuropéen ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
2. Whilst endeavouring to achieve the objective of free movement of capital between Member States and third countries to the greatest extent possible and without prejudice to the other Chapters of the Treaties, the European Parliament and the Council, acting in accordance with the ordinary legislative procedure, shall adopt the measures on the movement of capital to or from third countries involving direct investment – including investment in real estate – establishment, the provision of financial services or the admission of securiti ...[+++]

2. Tout en s'efforçant de réaliser l'objectif de libre circulation des capitaux entre États membres et pays tiers, dans la plus large mesure possible et sans préjudice des autres chapitres des traités, le Parlement européen et le Conseil, statuant conformément à la procédure législative ordinaire, adoptent les mesures relatives aux mouvements de capitaux à destination ou en provenance de pays tiers, lorsqu'ils impliquent des investissements directs, y compris les investissements immobiliers, l'établissement, la prestation de services financiers ou l'adm ...[+++]


Iceland remains largely in line and applies a substantial part of the acquis in the fields covered by the EEA, such as free movement of goods, freedom of movement of workers, the right of establishment and freedom to provide services, free movement of capital, public procurement, company law, intellectual property law, competition, financial services and information society and media.

La législation islandaise reste largement alignée sur l'acquis, dont l'Islande applique une partie substantielle dans les domaines couverts par l'accord EEE, tels que la libre circulation des marchandises, la libre circulation des travailleurs, le droit d'établissement et la libre prestation de services, la libre circulation des capitaux, les marchés publics, le droit des sociétés, les droits de propriété intellectuelle, la concurrence, les services financiers et la société de l'information et les médias.


Directory code: Right of establishment and freedom to provide services / Sectoral application / Service activities Economic and monetary policy and free movement of capital / Free movement of capital Environment, consumers and health protection / Consumers / Protection of economic interests

Code répertoire: Droit d'établissement et libre prestation des services / Application sectorielle / Activités de service Politique économique et monétaire et libre circulation des capitaux / Libre circulation des capitaux Environnement, consommateurs et protection de la santé / Consommateurs / Protection des intérêts économiques


3. Calls for a broad concept of innovation that focuses on impact and goes beyond technological and product-oriented innovation, involves all stakeholders, in particular the enterprises, and highlights the various enabling roles of citizens, while realising a mindset change; recalls that innovation is applying ideas successfully in practice and targets products, processes, services, movements, systems and organisational structures; suggests that the Commission brings forward a definition of innovation;

3. demande que l'innovation soit conçue de façon large et aille au delà de la simple innovation technologique ou portant sur les produits, qu'elle implique tous les acteurs de la chaîne de l'innovation, notamment les entreprises, en mettant particulièrement l'accent sur le rôle mobilisateur des citoyens dans le cadre d'un changement de mentalité; rappelle que l'innovation consiste à mettre des idées en pratique avec succès et qu'elle touche aux produits, aux procédés, aux services, aux mouvements, aux systèmes et aux structures organisationnelles; suggère que la Commission propose une définition de l'innovation;


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3. Calls for a broad concept of innovation that focuses on impact and goes beyond technological and product-oriented innovation, involves all stakeholders, in particular the enterprises, and highlights the various enabling roles of citizens, while realising a mindset change; recalls that innovation is applying ideas successfully in practice and targets products, processes, services, movements, systems and organisational structures; suggests that the Commission brings forward a definition of innovation;

3. demande que l'innovation soit conçue de façon large et aille au delà de la simple innovation technologique ou portant sur les produits, qu'elle implique tous les acteurs de la chaîne de l'innovation, notamment les entreprises, en mettant particulièrement l'accent sur le rôle mobilisateur des citoyens dans le cadre d'un changement de mentalité; rappelle que l'innovation consiste à mettre des idées en pratique avec succès et qu'elle touche aux produits, aux procédés, aux services, aux mouvements, aux systèmes et aux structures organisationnelles; suggère que la Commission propose une définition de l'innovation;


3. Calls for a broad concept of innovation that focuses on impact and goes beyond technological and product-oriented innovation, involves all stakeholders, in particular the enterprises, and highlights the various enabling roles of citizens, while realising a mindset change; recalls that innovation is applying ideas successfully in practice and targets products, processes, services, movements, systems and organisational structures; suggests that the Commission brings forward a definition of innovation;

3. demande que l’innovation soit conçue de façon large et aille au delà de la simple innovation technologique ou portant sur les produits, qu’elle implique tous les acteurs de la chaîne de l’innovation, notamment les entreprises, en mettant particulièrement l’accent sur le rôle mobilisateur des citoyens dans le cadre d'un changement de mentalité; rappelle que l’innovation consiste à mettre des idées en pratique avec succès et qu’elle touche aux produits, aux procédés, aux services, aux mouvements, aux systèmes et aux structures organisationnelles; suggère que la Commission propose une définition de l’innovation;


The concept of innovation must go further than technological innovation: it must be associated with products, but also with processes, services, movements, systems and organisational structures.

La notion d’innovation doit aller plus loin que l’innovation technologique: elle doit être associée aux produits, mais également aux procédés, aux services, aux mouvements, aux systèmes et aux structures organisationnelles.


Iceland continues to be largely aligned and applies a substantial part of the acquis in the fields covered by the EEA such as free movement of goods, freedom of movement of workers, right of establishment and freedom to provide services, free movement of capital, public procurement, company law, intellectual property law, competition, financial services and information society and media.

La législation islandaise continue d'être largement alignée sur l'acquis et l'Islande en applique une partie substantielle dans les domaines couverts par l'accord EEE, tels que la libre circulation des biens, la libre circulation des travailleurs, le droit d'établissement et la libre prestation de services, la libre circulation des capitaux, les marchés publics, le droit des sociétés, les droits de propriété intellectuelle, la concurrence, les services financiers et la société de l'information et les médias.


Such protection of the Member States’ markets from a truly single European Union internal market persists in a great number of spheres. To mention a few: transport, the provision of services, movement of the labour force, and others.

Cette protection des marchés des États membres contre un marché intérieur vraiment unique de l’Union européenne perdure dans bon nombre de sphères, notamment dans les transports, les services, la circulation de la main-d’œuvre et d’autres.


6. Without prejudice to the application of the principles referred to in Articles 14 and 15 of the service provision Regulation, Member States may decide not to calculate terminal charges as stipulated in Article 11 of this Regulation and not to set terminal unit rates as referred to in Article 13 of this Regulation in respect of air navigation services provided at aerodromes with less than 150 000 commercial air transport movements per year, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats, movements being co ...[+++]

6. Sans préjudice de l’application des principes visés aux articles 14 et 15 du règlement sur la fourniture de services, les États membres peuvent décider de ne pas calculer les redevances pour services terminaux comme le prévoit l’article 11 du présent règlement et de ne pas fixer de taux unitaires pour services terminaux au sens de l’article 13 du présent règlement en ce qui concerne les services de navigation aérienne fournis sur les aérodromes où ont lieu moins de 150 000 mouvements de transport aérien commerciaux par an (c’est-à- ...[+++]


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