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Chipping test
Cross cut
Cross cut test
Cross cutting
Cross hatch test
Cross-cut
Cross-cut adhesion test
Cross-cut editing
Cross-cut file
Cross-cut saw specialist
Cross-cut test
Cross-cutting
Cross-cutting issue
Cross-cutting thematic issue
Cross-cutting theme
Crosscut
Crosscut file
Crosscut saw operator
Crosscut saw specialist
Crosscut saw technician
Crosshatch adhesion test
Crosswise cutting
Double cut file
Double cutting
Double-cut file
Intercutting
Lattice cut test
Parallel editing
Scissors cut
Square-cutting

Vertaling van "sectors cross-cutting " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
crosshatch adhesion test [ cross hatch test | cross-cut adhesion test | cross-cut test | cross cut test | lattice cut test | chipping test ]

quadrillage [ essai de quadrillage ]


cross-cutting issue [ cross-cutting theme | cross-cutting thematic issue ]

question de portée générale [ question à facettes multiples | question transsectorielle | thème transsectoriel ]


crosscut | cross-cut | cross cut

travers-banc | T. B. | travers banc | T. B. | recoupe | bowette


cross-cutting [ intercutting | parallel editing | cross-cut editing ]

montage alterné [ montage alternant | syntagme alterné ]








double-cut file | double cut file | crosscut file | cross-cut file

lime à taille croisée | lime à double taille




crosscut saw specialist | crosscut saw technician | crosscut saw operator | cross-cut saw specialist

opérateur de scie à tronçonner/opératrice de scie à tronçonner | scieur bois | scieur bois/scieuse bois | scieuse bois
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
whereas the most savings are expected from multi-sector ‘cross-cutting’ policies (44 %), followed by buildings (42 %), industry (8 %) and transport (6 %).

considérant que la plupart des économies sont attendues des politiques transversales multi-sectorielles (44 %), puis des bâtiments (42 %), de l'industrie (8 %) et des transports (6 %).


This strategic framework is being reflected in the programming of EU development assistance from 2014 to 2020 with regard to national and regional private sector development strategies such as the joint ACP-EU work on a new cooperation framework for private sector development in ACP countries, at the level of thematic programmes that address private sector engagement as a cross-cutting issue, and in sectoral interventions designed to mainstream engagement with the private sector in agriculture, sustainable energy, and infrastructure, or in green and social sectors.

Ce cadre stratégique se reflète dans la programmation de l’aide au développement de l’UE de 2014 à 2020 pour ce qui est des stratégies de développement du secteur privé national et régional, comme le travail conjoint ACP-UE sur un nouveau cadre de coopération pour le développement du secteur privé dans les pays ACP, au niveau des programmes thématiques qui abordent la participation du secteur privé en tant que question transversale, et dans les interventions sectorielles qui visent à intégrer la coopération avec le secteur privé dans l’agriculture, l’énergie durable, les infrastructures, le secteur de l'économie verte et le secteur socia ...[+++]


A recent evaluation of EU support for private sector development between 2004 and 2010[1] confirmed the important contribution made by the Commission to private sector development in partner countries, and identified ways of improving future programmes and strategies, which include: (i) putting more emphasis on decent job creation; (ii) mainstreaming private sector engagement across the EU’s support portfolio; (iii) promoting more effectively cross-cutting issues such as the Decent Work Agenda, women and youth employment, and human ...[+++]

Une évaluation récente de l’aide de l’UE au développement du secteur privé entre 2004 et 2010[1] a confirmé la contribution importante de la Commission au développement du secteur privé dans les pays partenaires et a permis de recenser les moyens d’améliorer les futurs programmes et stratégies, en vue notamment: i) de privilégier la création d'emplois décents; ii) d'intégrer la participation du secteur privé dans l'ensemble des activités d'appui de l'UE; iii) de promouvoir plus efficacement les questions transversales comme l'agenda en faveur du travail décent, l'emploi des femmes et des jeunes, et les droits de l'homme; et iv) d'augm ...[+++]


KIC coordination and cooperation, support and advice in administrative matters should be exercised by the EIT in order to develop a strategy to reduce administrative burden and create a best-practices guide that disseminates good practices and experiences of existing KICs to new KICs, accelerate innovation, combine sectorial and cross-sectoral innovation, ensure synergies and added-value creation from the numerous EIT partners and the cross-pollination of ideas within the EIT, incentivise cross-co-location work within each KIC and stimulate KICs to develop joint activities on cross-cutting ...[+++]

L'EIT devrait assurer la coordination et la coopération entre CCI, de même qu'il devrait les conseiller et les soutenir en matière administrative, afin de mettre au point une stratégie visant à réduire la charge administrative et établir un guide des bonnes pratiques permettant de transmettre aux nouvelles CCI les bonnes pratiques et expériences développées par les CCI existantes, d'accélérer l'innovation, d'allier innovation sectorielle et innovation intersectorielle, de garantir la production de synergies et de valeur ajoutée par les nombreux partenaires de l'EIT, de permettre la pollinisation croisée des idées au sein de l'EIT, d'enco ...[+++]


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Allowing the possibility of applying reductions in the rates of taxation on, for example, gas oil for agricultural use in the current context of falling agricultural incomes and increases in fixed production costs (of which energy costs can account for up to 30% owing to the rise in oil prices and hence in such costs) is good news in terms of European farms’ viability, as no alternatives exist to the gas oil used in agricultural machinery. Nevertheless, if those tax concessions are to be linked to energy efficiency policies in order to reduce these fixed costs, they must be sufficiently flexible and incorporated into state strategies designed in conjunction with the agriculture sector ...[+++]

Offrir la possibilité d'appliquer des réductions dans le niveau de taxation, par exemple, du gazole à usage agricole, dans le contexte actuel de baisse du revenu agricole et d'augmentation des coûts fixes de production (où le poste énergétique, du fait de la hausse du prix du pétrole et du coût de l'énergie, peut représenter jusqu'à 30 % des coûts fixes), est une excellente nouvelle pour la viabilité des exploitations européennes étant donné qu'il n'existe pas de solution de remplacement à l'utilisation du gazole dans les machines agricoles Néanmoins, lier de tels assouplissements fiscaux à des politiques d'efficacité énergétique en vue de réduire ces mêmes coûts fixes suppose une approche suffisamment souple, intégrée aux stratégies publiques conçue ...[+++]


Particular cases in point are the activities relating to cross-cutting policy tools and cross-sectoral maritime actions, and to the international dimension of the Integrated Maritime Policy because of their transboundary aspects.

On peut citer comme exemples particuliers les activités concernant les instruments politiques intersectoriels et les actions maritimes intersectorielles, ainsi que la dimension internationale de la politique maritime intégrée en raison de leurs aspects transfrontaliers.


21. Acknowledges that improving young people's lives is a cross-cutting task which must be taken into account in every policy area; encourages the European Institutions and the Member States to promote the creation of a youth sector in all departments and ministries that will help to strengthen the drafting of appropriate youth policies; also calls on the Commission to appoint ‘youth officers’ in its directorates-general and to give them further training; considers that the aim should be to assess Commission documents in the light ...[+++]

21. reconnaît que l'amélioration de la vie des jeunes est une mission transversale qui doit porter sur l'ensemble des domaines de l'action politique; encourage les institutions européennes et les États membres à promouvoir la création, dans tous les services compétents et ministères, d'un département chargé de la jeunesse visant à développer l'élaboration de politiques de la jeunesse appropriées; demande également à la Commission de nommer des fonctionnaires en charge de la jeunesse dans ses directions générales et d'assurer leur formation continue; estime que l'objectif devrait consister à évaluer les documents de la Commission à la ...[+++]


21. Acknowledges that improving young people's lives is a cross-cutting task which must be taken into account in every policy area; encourages the European Institutions and the Member States to promote the creation of a youth sector in all departments and ministries that will help to strengthen the drafting of appropriate youth policies; also calls on the Commission to appoint 'youth officers' in its directorates-general and to give them further training; considers that the aim should be to assess Commission documents in the light ...[+++]

21. reconnaît que l'amélioration de la vie des jeunes est une mission transversale qui doit porter sur l'ensemble des domaines de l'action politique; encourage les institutions européennes et les États membres à promouvoir la création, dans tous les services compétents et ministères, d'un département chargé de la jeunesse visant à développer l'élaboration de politiques de la jeunesse appropriées; demande également à la Commission de nommer des fonctionnaires en charge de la jeunesse dans ses directions générales et d'assurer leur formation continue; estime que l'objectif devrait consister à évaluer les documents de la Commission à la ...[+++]


21. Acknowledges that improving young people's lives is a cross-cutting task which must be taken into account in every policy area; encourages the European Institutions and the Member States to promote the creation of a youth sector in all departments and ministries that will help to strengthen the drafting of appropriate youth policies; also calls on the Commission to appoint ‘youth officers’ in its directorates-general and to give them further training; considers that the aim should be to assess Commission documents in the light ...[+++]

21. reconnaît que l'amélioration de la vie des jeunes est une mission transversale qui doit porter sur l'ensemble des domaines de l'action politique; encourage les institutions européennes et les États membres à promouvoir la création, dans tous les services compétents et ministères, d'un département chargé de la jeunesse visant à développer l'élaboration de politiques de la jeunesse appropriées; demande également à la Commission de nommer des fonctionnaires en charge de la jeunesse dans ses directions générales et d'assurer leur formation continue; estime que l'objectif devrait consister à évaluer les documents de la Commission à la ...[+++]


In conclusion, this Commission has thus not only focused on developing both cross-cutting and sectoral actions supporting the sustainable growth of coastal regions and maritime sectors.

Enfin, la Commission ne s'est pas uniquement concentrée sur l'élaboration de mesures intersectorielles et sectorielles en faveur du développement durable des régions côtières et des secteurs maritimes.




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'sectors cross-cutting' ->

Date index: 2021-11-20
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