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Adapt to different roles
Adjust to different roles
Allocate actors to roles
Be open to taking on different roles
Become habituated to different roles
Case dialogue
Case discussion
Case method dialogue
Case-method dialogue
Case-method discussion
Dialogue between management and labour
Dialogue between the social partners
Dialogue box
Dialogue frame
Dialogue page
Dialogue screen
EC participation in an international meeting
EC representation in an international organisation
Inter-faith dialogue
Interfaith dialogue
Interreligious dialogue
Match actor to role
Match actors to roles
Matching actors to roles
Practise role
Rehearse role
Rehearsing role
Social dialogue
Study role
The Community's international role
The EU's international role
The international role of the European Union

Vertaling van "role dialogue " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Notes for an address by the Honorable Raymond Chan, Secretary of State (Asia-Pacific), to the Langkawi International Dialogue: The role of government in smart partnership

Notes pour une allocution de l'honorable Raymond Chan, secrétaire d'État (Asie-Pacifique), dans le cadre du Dialogue international de Langkawi: Le rôle du gouvernement dans un partenariat judicieux


rehearsing role | study role | practise role | rehearse role

répéter un rôle


adjust to different roles | become habituated to different roles | adapt to different roles | be open to taking on different roles

s'adapter à différents rôles


allocate actors to roles | matching actors to roles | match actor to role | match actors to roles

attribuer des rôles à des acteurs


dialogue box | dialogue frame | dialogue page | dialogue screen

boîte de dialogue


the EU's international role [ EC participation in an international meeting | EC representation in an international organisation | the Community's international role | the international role of the European Union ]

rôle international de l'UE [ participation CE à une réunion internationale | représentation CE auprès d'une organisation internationale | rôle international de l'Union européenne | rôle international de la Communauté ]


interfaith dialogue | inter-faith dialogue | interreligious dialogue

dialogue interconfessionnel | dialogue interreligieux


dialogue between management and labour | dialogue between the social partners | social dialogue

dialogue entre les partenaires sociaux | dialogue social


case-method dialogue [ case method dialogue | case-method discussion | case dialogue | case discussion ]

discussion de cas


Cross-Cultural Dimensions of Multilateral Non-Proliferation and Arms Control Dialogues: Research Report Prepared for the Non-Proliferation, Arms Control and Disarmament Division [ Cross-Cultural Dimensions of Multilateral Non-Proliferation and Arms Control Dialogues ]

Cross-Cultural Dimensions of Multilateral Non-Proliferation and Arms Control Dialogues: Research Report Prepared for the Non-Proliferation, Arms Control and Disarmament Division [ Cross-Cultural Dimensions of Multilateral Non-Proliferation and Arms Control Dialogues ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
23. Recognises the key role NGOs, cultural networks and platforms, as well as the abovementioned institutions play and should continue to play where formal intercultural dialogue structures, policies or programmes are less developed; encourages further dialogue between the EU and large cities, regions and local authorities, with a view to analysing more effectively (i) the connection between the urban models, which are home to citizens, and the success or failure of school systems, (ii) the benefit of formal and informal education fo ...[+++]

23. reconnaît le rôle essentiel que jouent et continueront à jouer les ONG, les réseaux et plateformes culturels, ainsi que les institutions susdites, là où les structures, les politiques ou les programmes formels de dialogue interculturel sont moins développés; encourage l'intensification du dialogue entre l'Union européenne et les grandes villes, les régions et les autorités locales, afin d'analyser avec davantage d'effectivité: i) le lien entre les modèles urbains dans lesquels vivent les citoyens et la réussite ou l'échec des sys ...[+++]


21. Highlights the role of new information and communication technologies and the internet as instruments for promoting intercultural dialogue; promotes the use of social media in order to strengthen the awareness of common fundamental values and principles of the European Union among citizens and underlines the importance of media literacy at all levels of education as a tool for promoting intercultural dialogue among young people; also encourages the EEAS and all the heads of EU representations to make the most of new digital tool ...[+++]

21. souligne le rôle des technologies de l'information et de la communication et de l'internet en tant qu'instruments de promotion du dialogue interculturel; encourage le recours aux médias sociaux pour sensibiliser davantage les citoyens aux valeurs communes et aux principes fondamentaux communs de l'Union européenne et souligne l'importance de l'éducation aux médias à tous les niveaux de l'éducation en tant qu'outil de promotion du dialogue interculturel parmi les jeunes; encourage également le service européen pour l'action extér ...[+++]


We heard from the Fondation canadienne pour le dialogue des cultures a little earlier; there was major confusion as to what was the role of the Fondation canadienne pour le dialogue des cultures, and it was clearly explained to us this morning that the Fondation canadienne pour le dialogue des cultures does not represent the francophone and Acadian communities of Canada.

Nous avons reçu un peu plus tôt la Fondation canadienne pour le dialogue des cultures; il y avait une grande confusion quant à savoir quel était le rôle de la Fondation canadienne pour le dialogue des cultures, et l'on nous a bien expliqué ce matin que la Fondation canadienne pour le dialogue des cultures ne représente pas les communautés francophones et acadiennes du Canada.


I recognize there are different roles and responsibilities, depending on the level of government, but the national government has a strong role to play in the coordination, ensuring that the different stakeholders are brought together, that dialogue occurs, that there is a sense of best practices that occur in the many different jurisdictions and communities.

Je suis conscient que les rôles et les responsabilités varient selon les divers ordres de gouvernement. Cependant, le gouvernement fédéral a un rôle de coordination important à jouer pour assurer la collaboration et le dialogue entre les divers intervenants ainsi que l'application des pratiques exemplaires par les diverses autorités et communautés.


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58. Stresses Turkey's strategic role, politically and geographically, for the foreign policy of the European Union and its neighbourhood policy; emphasises Turkey's role as an important regional player in the Middle East, the Western Balkans, Afghanistan/Pakistan, the Southern Caucasus, Central Asia and the Horn of Africa and Turkey's role as a source of inspiration for democratising Arab States in significant policy areas covering political and economic reform and institution building; expresses its support for the efforts made by Turkey to contribute to the furthering of high level dialogue ...[+++]

58. souligne le rôle stratégique que joue la Turquie, en termes politiques et géographiques, pour la politique étrangère de l'Union et sa politique de voisinage; insiste sur le rôle que joue la Turquie en tant qu'acteur régional important au Proche-Orient, dans les Balkans occidentaux, en Afghanistan/au Pakistan, dans le Caucase du Sud, l'Asie centrale et la Corne de l'Afrique ainsi que la source d'inspiration qu'elle offre aux États arabes en voie de démocratisation dans des domaines politiques importants couvrant les réformes politiques et économiques et le développement des institutions; exprime son soutien aux efforts consentis par ...[+++]


58. Stresses Turkey's strategic role, politically and geographically, for the foreign policy of the European Union and its neighbourhood policy; emphasises Turkey's role as an important regional player in the Middle East, the Western Balkans, Afghanistan/Pakistan, the Southern Caucasus, Central Asia and the Horn of Africa and Turkey's role as a source of inspiration for democratising Arab States in significant policy areas covering political and economic reform and institution building; expresses its support for the efforts made by Turkey to contribute to the furthering of high level dialogue ...[+++]

58. souligne le rôle stratégique que joue la Turquie, en termes politiques et géographiques, pour la politique étrangère de l'Union et sa politique de voisinage; insiste sur le rôle que joue la Turquie en tant qu'acteur régional important au Proche-Orient, dans les Balkans occidentaux, en Afghanistan/au Pakistan, dans le Caucase du Sud, l'Asie centrale et la Corne de l'Afrique ainsi que la source d'inspiration qu'elle offre aux États arabes en voie de démocratisation dans des domaines politiques importants couvrant les réformes politiques et économiques et le développement des institutions; exprime son soutien aux efforts consentis par ...[+++]


54. Stresses Turkey’s strategic role, politically and geographically, for the foreign policy of the European Union and its neighbourhood policy; emphasises Turkey’s role as an important regional player in the Middle East, the Western Balkans, Afghanistan/Pakistan, the Southern Caucasus, Central Asia and the Horn of Africa and Turkey’s role as a source of inspiration for democratising Arab States in significant policy areas covering political and economic reform and institution building; expresses its support for the efforts made by Turkey to contribute to the furthering of high level dialogue ...[+++]

54. souligne le rôle stratégique que joue la Turquie, en termes politiques et géographiques, pour la politique étrangère de l'Union et sa politique de voisinage; insiste sur le rôle que joue la Turquie en tant qu'acteur régional important au Proche-Orient, dans les Balkans occidentaux, en Afghanistan/au Pakistan, dans le Caucase du Sud, l'Asie centrale et la Corne de l'Afrique ainsi que la source d'inspiration qu'elle offre aux États arabes en voie de démocratisation dans des domaines politiques importants couvrant les réformes politiques et économiques et le développement des institutions; exprime son soutien aux efforts consentis par ...[+++]


taking account of the wider functions of the EESC (its consultative role, its role in dialogue between the institutions and civil society and its monitoring role in the EU's external relations); establishment and agreement of shared priorities; strengthening of participatory democracy and dialogue with civil society joint action to improve communication with citizens; support from the Commission for the EESC’s structured dialogue with civil society organisations via the EESC’s liaison group; improved cooperation between the Commit ...[+++]

La prise en compte des compétences élargies du CESE (la fonction consultative, le dialogue entre les institutions et la société civile, l'accompagnement de l'action extérieure de l'Union); La définition et la coordination de priorités communes ; Le renforcement de la démocratie participative et le dialogue avec la société civile; Des efforts communs pour une meilleure communication avec les citoyens ; Le soutien du dialogue structuré entre le CESE et les organisations de la société civile dans le cadre du groupe de liaison du CESE ...[+++]


Policies to combat poverty should take the following into consideration: (i) An integrated, long-term approach The need for an integrated, long-term approach concerning all development instruments forming a part of a consistent strategy, as provided for in Article 130v and the second paragraph of Article C of the Treaty on European Union (ii) Priorities The necessary priority to be given in this field to the least- advanced countries and the most deprived sections of the population of the developing countries (iii) Political nature The political and economic nature of the causes of poverty (iv) Dialogue on policies The importance of the ...[+++]

Les politiques de lutte contre la pauvreté doivent prendre en compte les considérations suivantes : i) Approche intégrée et de long terme La nécessité d'une approche intégrée et de long terme, concernant l'ensemble des instruments de développement dans le cadre d'une stratégie cohérente, telle que prévue à l'article 13O V et au deuxième alinéa de l'article C du Traité sur l'Union Européenne. ii) Priorités La nécessaire priorité à donner dans ce domaine aux pays les moins avancés et aux couches les plus défavorisées de la population des PVD. iii) Nature politique La nature politique aussi bien qu'économique des causes de la pauvreté. iv) Dialogue sur les politiques ...[+++]


In the case of the Inter-Congolese Dialogue, our role is to support the role of the facilitator of the dialogue, Mr. Masire, an ex-president of Botswana, who is trying to facilitate the process leading toward the holding of the Inter-Congolese Dialogue.

S'agissant du dialogue Intercongolais, notre rôle consiste à aider le facilitateur du dialogue, M. Masire, l'ex-président du Botswana, qui s'efforce de faciliter le processus qui devra conduire au dialogue Intercongolais.


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