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Automated Inmate Redress System
Claim for redress
Class action
Collective action
Collective claim
Collective redress
Collective redress mechanism
Group action
Group litigation
IRIS
Inmate Redress Information System
Justice should both be done and ... seen to be done
Last seen area
Last seen point
Last seen spot
Last-seen area
Mechanism of collective redress
Procedure for redress
Proceedings for redress
Redress procedure
Redressing wound
Representative action
Review procedure
Right of redress
Victim's last seen point

Vertaling van "redress is seen " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
last seen point [ last seen area | last-seen area | last seen spot | victim's last seen point ]

dernier point de disparition [ dernier point observé ]


Justice must not only be done but must manifestly be seen to be done [ Justice should not only be done but should manifestly be seen to be done | Justice must not only be done, but appear to be done | Justice should both be done and ... seen to be done ]

Que la justice soit non seulement rendue mais qu'il soit évident qu'elle est rendue [ Non seulement que justice soit rendue mais qu'il y ait apparence manifeste que justice est rendue | Justice doit non seulement être rendue, mais doit paraître avoir été rendue | Que non seulement justice soit rendue mais qu'il soit manifeste et indubitable qu ]


claim for redress | proceedings for redress | right of redress

action recursoire




collective redress mechanism | mechanism of collective redress

mécanisme de recours collectif


procedure for redress | redress procedure | review procedure

procédure de recours


collective redress [ class action | collective action | collective claim | collective redress mechanism | group action | group litigation | representative action ]

recours collectif [ action collective | action représentative | mécanisme de recours collectif | plainte collective ]


Inmate Redress Information System [ IRIS | Automated Inmate Redress System ]

Système automatisé de recours pour les détenus


A group of tyrosine related oculocutaneous albinism (OCA1) that includes OCA1A, OCA1B, type 1 minimal pigment oculocutaneous albinism (OCA1-MP) and type 1 temperature sensitive oculocutaneous albinism (OCA1-TS). The phenotypic spectrum seen in OCA1 i

albinisme oculo-cutané type 1


Syndrome with the presence of microcephaly and intracranial calcifications at birth accompanied by neurological delay, seizures and a clinical course similar to that seen in patients after intrauterine infection with Toxoplasma gondii, Rubella, Cytom

syndrome de pseudo-infection intra-utérine congénitale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Whereas it is the core task of public enforcement to apply EU law in the public interest and impose sanctions on infringers to punish them and to deter them from committing future infringements, private collective redress is seen primarily as an instrument to provide those affected by infringements with access to justice and — as far as compensatory collective redress is concerned — possibility to claim compensation for harm suffered.

Alors que les autorités de contrôle publiques ont pour mission essentielle de faire appliquer le droit de l’UE dans l’intérêt général et d’infliger des sanctions aux contrevenants pour les punir et les dissuader de commettre à nouveau des infractions, le recours collectif exercé par des personnes privées est considéré avant tout comme un instrument destiné à donner aux personnes lésées par des violations du droit un accès à la justice et, en ce qui concerne les recours collectifs en réparation, la possibilité de demander l’indemnisation du préjudice subi.


In this sense, public enforcement and private collective redress are seen as complementing each other.

En ce sens, les actions intentées par les autorités publiques et les recours collectifs formés par des personnes privées sont perçus comme étant complémentaires.


Whereas it is the core task of public enforcement to apply EU law in the public interest and impose sanctions on infringers to punish them and to deter them from committing future infringements, private collective redress is seen primarily as an instrument to provide those affected by infringements with access to justice and — as far as compensatory collective redress is concerned — possibility to claim compensation for harm suffered.

Alors que les autorités de contrôle publiques ont pour mission essentielle de faire appliquer le droit de l’UE dans l’intérêt général et d’infliger des sanctions aux contrevenants pour les punir et les dissuader de commettre à nouveau des infractions, le recours collectif exercé par des personnes privées est considéré avant tout comme un instrument destiné à donner aux personnes lésées par des violations du droit un accès à la justice et, en ce qui concerne les recours collectifs en réparation, la possibilité de demander l’indemnisation du préjudice subi.


In this sense, public enforcement and private collective redress are seen as complementing each other.

En ce sens, les actions intentées par les autorités publiques et les recours collectifs formés par des personnes privées sont perçus comme étant complémentaires.


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7. Emphasises that full cooperation with the International Criminal Tribunal for the former Yugoslavia (ICTY) constitutes a fundamental condition for the Western Balkans countries to make progress on the path to membership of the Union, but points out that, equally importantly, redress for war crimes should be seen by society in those countries as a vital step to bring justice to the victims and to facilitate regional reconciliation;

7. souligne qu'une coopération totale avec le Tribunal pénal international pour l'ex-Yougoslavie (TPIY) constitue une condition fondamentale au progrès des pays des Balkans occidentaux sur la voie de l'adhésion à l'Union, mais souligne que, aspect tout aussi important, la réparation pour crimes de guerre doit être perçue par les sociétés de ces pays comme une étape essentielle en vue de rendre justice aux victimes et de favoriser la réconciliation régionale;


8. Emphasises that full cooperation with the International Criminal Tribunal for the former Yugoslavia (ICTY) constitutes a fundamental condition for the Western Balkans countries to make progress on the path to membership of the Union, but points out that, equally importantly, redress for war crimes should be seen by society in those countries as a vital step to bring justice to the victims and to facilitate regional reconciliation;

8. souligne qu'une coopération totale avec le Tribunal pénal international pour l'ex-Yougoslavie (TPIY) constitue une condition fondamentale au progrès des pays des Balkans occidentaux sur la voie de l'adhésion à l'Union, mais souligne que, aspect tout aussi important, la réparation pour crimes de guerre doit être perçue par les sociétés de ces pays comme une étape essentielle en vue de rendre justice aux victimes et de faciliter la réconciliation régionale;


E. whereas the adoption of Council Directive 2000/43/EC of 29 June 2000 implementing the principle of equal treatment between persons irrespective of racial or ethnic origin may be seen as a major step in raising the level of protection for victims of discrimination based on racial or ethnic origin and in giving them better possibilities of redress,

E. considérant que l'adoption de la directive 2000/43/CE du Conseil du 29 juin 2000 relative à la mise en œuvre du principe de l'égalité de traitement entre les personnes sans distinction de race ou d'origine ethnique peut être considérée comme une étape importante pour une meilleure protection des victimes de discriminations fondées sur l'origine raciale ou ethnique et pour de meilleures possibilités de réparation,


The absence of reference to the competent authorities and out-of-court redress bodies can be seen as an evident weakness of Regulation 2560.

L’absence de référence à des autorités compétentes et à des organismes de recours extrajudiciaires peut être considérée comme une faiblesse manifeste du règlement 2560.


The absence of reference to the competent authorities and out-of-court redress bodies can be seen as an evident weakness of Regulation 2560.

L’absence de référence à des autorités compétentes et à des organismes de recours extrajudiciaires peut être considérée comme une faiblesse manifeste du règlement 2560.


In fact, State involvement was seen as having the effect of partly redressing the competitive balance between companies. instead of distorting competition, the aid at least partly restored it by enabling the recipient companies to compete with others on a more equal footing.

L'intervention de l'État aurait au contraire pour effet de rétablir partiellement des conditions de concurrence entre entreprises. L'aide non seulement n'affecterait pas la concurrence, mais elle la rétablirait, au moins partiellement, en permettant aux entreprises bénéficiaires de se mesurer aux autres sur un pied d'égalité.




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'redress is seen' ->

Date index: 2025-03-14
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