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Agreement of a bank
Arrangement of a bank
Bank capital
Bank run
Banking
Banking operation
Banking services
Banking transaction
Capital of a bank
Correspondent banking relationship
Legal guarantee from a bank
Non-bank affiliate of a foreign bank
Prohibition of interstate banking
Relation with a correspondent bank
Relationship with a correspondent bank
Run on a bank
Run on deposits
Schedule 1 bank
Schedule A bank
Schedule A chartered bank
Schedule I bank
Schedule one bank

Traduction de «prohibiting a bank » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Schedule I bank [ Schedule 1 bank | Schedule one bank | Schedule A bank ]

banque de l'annexe I [ banque de l'annexe 1 | banque de l'annexe un | banque de l'annexe A ]


schedule A chartered bank | schedule A bank | Schedule I bank

banque de l'annexe A | banque de l'annexe I


bank capital [ capital of a bank ]

fonds propres d'une banque [ capital d'une banque ]


agreement of a bank [ arrangement of a bank ]

accord bancaire


run on deposits | bank run | run on a bank

retraits massifs | ruée sur la banque | ruée aux guichets


legal guarantee from a bank

garantie légale d'une banque


banking [ banking operation | banking services | banking transaction ]

activité bancaire [ opération bancaire | service bancaire ]


prohibition of interstate banking

interdiction d'établissement de filiales bancaires dans plusieurs Etats (de l'Union)


relationship with a correspondent bank | relation with a correspondent bank | correspondent banking relationship

relation de banque correspondante | relation avec une banque correspondante | relation de correspondance bancaire | relation de correspondant bancaire


non-bank affiliate of a foreign bank

établissement non bancaire membre d'un groupe bancaire étranger
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[112] E.g., in Denmark, prohibition on banks financing their clients’ purchase of shares issued by the bank itself; in France, prohibition on banks stopping their customers from using another credit insurance provider (than the one provided by the bank itself) when the level of guarantee offered is similar.

[112] Par exemple, au Danemark, interdiction faite aux banques de financer les achats par leurs clients de titres émis par la banque elle-même; en France, interdiction faite aux banques d'empêcher leurs clients de s'adresser à un autre fournisseur d'assurance-crédit (que celui proposé par la banque elle-même) si le niveau de garantie offert est comparable.


UNSCR 2094 (2013) also calls upon States to take measures to prohibit in their territories the opening of new branches, subsidiaries, or representative offices of DPRK banks and to prohibit DPRK banks from establishing new joint ventures and from taking an ownership interest in, or establishing or maintaining correspondent relationships with banks in their jurisdiction.

La RCSNU 2094 (2013) invite également les États à prendre des mesures pour interdire l'ouverture, sur leur territoire, de nouveaux bureaux de représentation, succursales ou filiales de banques de la RPDC ainsi que pour interdire aux banques de la RPDC d'établir de nouvelles coentreprises, de prendre une part de capital dans des banques relevant de leur juridiction ou d'établir ou entretenir des relations d'établissement de correspondance avec celles-ci.


R. whereas Article 282 TFEU states that the primary objective of the European System of Central Banks (ESCB) is to maintain price stability; whereas Article 127 TFEU states that, without prejudice to this primary objective, the ESCB must support the general economic policies in the Union; whereas Article 123 TFEU and Article 21 of the Statute of the European System of Central Banks and of the ECB prohibit the direct purchase by the national central banks or the ECB of debt instruments issued by EU or national public authorities or ...[+++]

R. considérant que, aux termes de l'article 282 du traité FUE, l'objectif principal du Système européen des banques centrales (SEBC) est de maintenir la stabilité des prix; qu'en vertu de l'article 127 du traité FUE, sans préjudice dudit objectif principal, le SEBC est tenu d'apporter son soutien aux politiques économiques générales dans l'Union; que l'article 123 du traité FUE et l'article 21 des statuts du SEBC et de la BCE interdisent l'acquisition directe par les banques centrales nationales ou la BCE des instruments de leur dette auprès des autorités et organismes publics nationaux ou de l'Union européenne; qu'il s'agissait d'un ...[+++]


S. whereas Article 123 TFEU and Article 21 of Statute of the European System of Central Banks and of the European Central Bank prohibit the monetary financing of governments;

S. considérant que l'article 123 du traité FUE et l'article 21 des statuts du Système européen de banques centrales et de la Banque centrale européenne interdisent le financement monétaire des gouvernements;


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Herein lies the crux of this motion for a resolution: Parliament is calling for credit and loan guarantee programmes for small and medium-sized enterprises and a vigorous European drive that is more than just a pipe dream to combat the new – and for many prohibitive – business-banking requirements, particularly with regard to higher collateral guarantees and risk premiums.

Tel est le cœur de cette proposition de résolution: le Parlement appelle de ses vœux des programmes de crédit et de garanties d’emprunts pour les petites et moyennes entreprises et une initiative européenne vigoureuse, qui aille au-delà d’un simple rêve, afin de lutter contre les nouvelles exigences bancaires imposées aux entreprises, notamment les garanties plus élevées et les primes de risques, qui sont prohibitives pour beaucoup d’entre elles.


"The Authority may also assess the need to prohibit or restrict certain types of financial activity and, where there is such a need, inform the Commission and the Supervisory Unit of the European Central Bank in order to facilitate the adoption of any such prohibition or restriction".

"L'Autorité peut également évaluer la nécessité d'interdire ou de restreindre certains types d'activités financières et, si cette nécessité est avérée, en informer la Commission et l'unité de surveillance de la Banque centrale européenne afin de faciliter l'adoption d'une telle interdiction ou restriction".


This regulation clarifies the Treaty provisions prohibiting central banks giving credit facilities to public authorities and undertakings.

Le présent règlement précise les dispositions du Traité pour interdire aux banques centrales d'accorder des crédits aux autorités et entreprises publiques.


The examination of the compatibility of national legislation , including the statutes of the national central banks, with Articles 108 and 109 of the Treaty and the ESCB Statute requires an assessment of compliance with the prohibition of monetary financing (Article 101 EC) and the prohibition of privileged access (Article 102 EC); consistency with ESCB's objectives (Article 105(1) EC); central bank independence (Article 108 EC); and integration of national central banks into the ESCB (several EC Treaty and ESCB Statute articles).

L'examen de la compatibilité de la législation nationale, y compris les statuts de la banque centrale nationale, avec les articles 108 et 109 du traité et avec les statuts du SEBC, implique une évaluation du respect de l'interdiction de financement monétaire (article 101 CE) et de l'interdiction de l'accès privilégié (article 102 CE); de la conformité avec les objectifs du SEBC (article 105, paragraphe 1, CE); de l'indépendance de la banque centrale (article 108 CE); et de l'intégration des banques centrales nationales dans le SEBC (plusieurs articles du traité CE et des statuts du SEBC).


In practice, the prohibition on credit institutions entering into or continuing a correspondent banking relationship with a respondent bank which permits its accounts to be used by shell banks (i.e. indirect relationships with shell banks) cannot be applicable, as banks would have no means of verifying whether their respondents have relations with shell banks.

La proposition de la Commission interdit aux établissements de crédit de nouer ou de maintenir une relation avec un correspondant bancaire qui accepte que ses comptes soient utilisés par des banques fictives (c’est-à-dire une relation indirecte avec une banque fictive). Ceci ne peut être appliqué en pratique car les banques devraient avoir des moyens pour vérifier que leurs correspondants bancaires ont des relations avec des banques fictives.


This regulation clarifies the Treaty provisions prohibiting central banks giving credit facilities to public authorities and undertakings.

Le présent règlement précise les dispositions du Traité pour interdire aux banques centrales d'accorder des crédits aux autorités et entreprises publiques.




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Date index: 2024-09-24
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